КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 липня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/1366/19
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом
позивач: Головне управління ДФС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ 39393501)
відповідач: товариство з обмеженою відповідальністю "Профенергомонтаж" (28000, Кіровоградська обл., м. Олександрія, вул. 6-го Грудня, 148, кв. 417 - 418, код ЄДРПОУ 40963649)
про стягнення податкового боргу , -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДФС у Кіровоградській області (надалі - ГУ ДФС у Кіровоградській області) звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Профенергомонтаж" (надалі - ТОВ "Профенергомонтаж") про стягнення податкового боргу.
Позов мотивовано тим, що відповідач має податковий борг з податку на додану вартість у сумі 37687,75 грн., з податку на прибуток підприємств у сумі 71342,92 грн. Оскільки податковий борг відповідачем добровільно не погашений, позивач просить суд стягнути його до Державного бюджету України з рахунків відповідача.
Ухвалою судді від 05.06.2019 року відкрито спрощене позовне провадження у справі та встановлено відповідачу строк для подання до суду відзиву на позовну заяву - упродовж 15 днів від дня отримання цієї ухвали. Відповідач, отримавши цю ухвалу 12.06.2019 року, відзив на позовну заяву до суду не надав.
Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.
ТОВ "Профенергомонтаж" з 16.11.2016 року зареєстроване як юридична особа, перебуває на обліку платників податків в Олександрійському управлінні ГУ ДФС у Кіровоградській області (а.с. 7 - 8, 30 - 34)
Відповідачем до Олександрійського управління ГУ ДФС у Кіровоградській області подані податкові декларації з податку на додану вартість за січень 2019 року, за лютий 2019 року, за березень 2019 року, у яких ним визначено суму податку, яка сплачується до державного бюджету, у розмірі 5167 грн., 14682 грн., 4927 грн. відповідно. (а.с. 12, 13, 14)
У встановлені строки суми податку, визначені у цих податкових деклараціях, відповідачем до бюджету не сплачені. Перераховані кошти у розмірі 4000 грн., що сплачувалися відповідачем з рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ на сплату податкових зобов`язань, відповідно до п.87.9 ст.87 ПК України зараховані контролюючим органом в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення, який станом на 28.02.2019 року складав 3123,01 грн. Внаслідок цього лише частково на 876, 99 грн. погашено податковий борг, що виник за податковим зобов`язанням, визначеним у податковій декларації з ПДВ за січень 2018 року.
ГУ ДФС у Кіровоградській області проведено камеральні перевірки ТОВ "Профенергомонтаж", за наслідками яких складено акти №001321/11-28-53-05/40963649 від 04.03.2019 року, №001322/11-28-53-05/40963649 від 04.03.2019 року, №000453/11-28-53-05/40963649 від 06.03.2019 року про виявлені порушення в частині декларування та адміністрування податку на додану вартість. (а.с.15, 17, 19)
На підставі цих актів винесені податкові повідомлення-рішення про зобов`язання відповідача сплатити штрафи за платежем податок на додану вартість, а саме: №0021515305 від 04.03.2019 року на суму 6185,95 грн., №0021505305 від 04.03.2019 року на суму 5150,20 грн., №0022955305 від 06.03.2019 року на суму 2452,59 грн. Вказані податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем, у встановленому порядку ним не оскаржені, а визначені ними суми грошових зобов`язань не сплачені. (а.с. 16, 18, 20)
Також ТОВ "Профенергомонтаж" до ГУ ДФС у Кіровоградській області у лютому 2019 року подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2018 рік, у якій визначено суму податку, яка сплачується до державного бюджету, у розмірі 75348 грн. (а.с. 22-23) Відповідачем сплачено 4000 грн., а за рахунок переплати по інтегрованій картці погашено ще 5,08 грн. Решта податкових зобов`язань у розмірі 71342,92 грн. відповідачем не сплачені.
Вказані суми узгоджених грошових зобов`язань заявлені позивачем до стягнення як податковий борг.
При вирішенні спору щодо стягнення з відповідача податкового боргу суд виходить з того, що порядок визначення суми податкових зобов`язань та погашення податкового боргу платників податків регулюється Податковим кодексом України (надалі - ПК України).
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з підпунктами 54.3.2, 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом. (пункт 54.5 статті 54 ПК України).
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. Статтею 203 ПК України передбачено порядок надання податкової декларації та строки розрахунків з бюджетом.
За визначеннями, наведеними у пп.14.1.39, 14.1.265, 14.1.156, 14.1.175, 14.1.152 п.14.1 статті 14 ПК України:
- податкове зобов`язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності;
- грошове зобов`язанням - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності;
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;
- погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.
Згідно з пунктом 87.1 статті 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Джерелом самостійної сплати грошових зобов`язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. У разі сплати податкових зобов`язань, що виникли до 1 липня 2015 року, та/або погашення податкового боргу за податковими зобов`язаннями, що виникли до 1 липня 2015 року, перерахування коштів до бюджету здійснюється безпосередньо з поточних рахунків платника податків, відкритих у банках.
Відповідно до пункту 87.9 статті 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Матеріалами справи підтверджено, що станом на 30.04.2019 року податковий борг відповідача з податку на додану вартість сягнув 37687,75 грн., з яких: 23899,01 грн. (4290, 01 грн. + 14682 грн. + 4927 грн.) - податкові зобов`язання, самостійно визначені платником; 13788, 74 грн. (6185,95 грн. + 5150,20 грн. + 2452,59 грн.) - штрафні санкції, нараховані контролюючим органом, що узгоджується з даними інтегрованої картки платника. (а.с. 10, 11)
Податковий борг відповідача з податку на прибуток складає 671342,92 грн., які є узгодженим податковим зобов`язанням. (а.с. 21)
Доказів погашення цього податкового боргу суду не надано.
Відповідно пунктів 59.1, 59.3, 59.4 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Встановлено, що ГУ ДФС у Кіровоградській області у зв`язку з виникненням у відповідача податкового боргу йому надіслано податкову вимогу форми "Ю" №993138-53 від 02.10.2018 року про сплату 14789, 44 грн., яка вручена йому 02.11.2018 року. (а.с. 24). Вказана податкова вимога на даний час не відкликана, сума податкового боргу повністю не погашена.
Згідно з пунктами 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Підпунктами 20.1.19, 20.1.34 пункту 20 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Зважаючи на доведеність розміру податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 37687,75 грн. та з податку на прибуток підприємств у сумі 71342,92 грн., вимоги адміністративного позову про стягнення цих коштів слід задовольнити.
Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Такі витрати позивачем у даній справі не понесені.
Керуючись статтями 9, 90, 242-246, 250, 251, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ 39393501) до товариства з обмеженою відповідальністю "Профенергомонтаж" (28000, Кіровоградська обл., м. Олександрія, вул. 6-го Грудня, 148, кв. 417 - 418, код ЄДРПОУ 40963649) задовольнити.
Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Профенергомонтаж" у банках, що його обслуговують, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість в дохід державного бюджету податковий борг з податку на додану вартість у сумі 37 687,75 грн.
Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "Профенергомонтаж" у банках, що його обслуговують, в дохід державного бюджету податковий борг з податку на прибуток підприємств у сумі 71 342,92 грн.
Копію рішення суду надіслати учасникам справи.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2019 |
Оприлюднено | 30.07.2019 |
Номер документу | 83284141 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні