Рішення
від 20.05.2019 по справі 160/2268/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 травня 2019 року Справа № 160/2268/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Олійника В. М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Виробнича група" Альбатрос" до відповідача-1: Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної фіскальної служби України про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

11 березня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича група Альбатрос до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі -відповідач-1), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач -2) в якому позивач просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 13.11.2018 р. № 986776/40054622, від 12.11.2018 р. № 985073/40054622, від 12.11.2018р. № 985074/40054622, від 12.11.2018р. № 985075/40054622, прийняті комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні: від 01.03.2018 р. № 109, від 16.03.2018 р. № 133, від 30.03.2018 р. № 135 та від 16.03.2018 р. № 213 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що ним засобами електронного зв`язку направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні: від 01.03.2018 р. № 109, від 16.03.2018 р. № 133, від 30.03.2018 р. № 135 та від 16.03.2018 р. № 213.

Згідно квитанцій про реєстрацію вказані податкові накладні були отримані податковим органом, але реєстрацію зупинено із посиланням на пп. 1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

На підтвердження правомірності складання зупинених податкових накладних позивачем до ДПІ у Соборному районі м.Дніпра було направлено письмові пояснення та копії відповідних документів, необхідних для проведення реєстрації зупинених податкових накладних: від 01.03.2018 р. № 109, від 16.03.2018 р. № 133, від 30.03.2018 р. № 135 та від 16.03.2018 р. № 213, однак за результатами розгляду поданих документів комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних були прийняті рішення:

- від 13.11.2018р. № 986776/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.03.2018 р. №213;

- від 12.11.2018р. № 985073/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.04.2018 р. №133;

- від1 2.11.2018р. № 985074/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 30.03.2018 р. №135

- від 12.11.2018р. № 985075/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 01.03.2018 р. №109.

Зазначені рішення позивач вважає необґрунтованими та такими, що порушують норми податкового законодавства, права та охоронювані законом інтереси позивача, оскільки підприємством подані податковому органу усі необхідні документи, що підтверджують постачання товару в адресу ТОВ Альбатрос Буд та ТОВ Альбатрос Прокат , а тому оскаржені рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними і підлягають скасуванню судом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року у справі № 160/2268/19 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

09 квітня 2019 року від представника відповідача -1 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому виклав свої заперечення проти позовних вимог, в обґрунтування своєї позиції вказав, що за результатами розгляду комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області документів, наданих платником по зупиненим податковим накладним від 01.03.2018 р. № 109, від 16.03.2018 р. № 133, від 30.03.2018 р. № 135 та від 16.03.2018 р. № 213, прийняті рішення від 12.11.2018 року №985073/40054622, №985074/40054622, №985075/40054622, від 13.11.2018 року №986776/40054622 про відмову в реєстрації зазначених податкових накладних.

Комісією прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних з причини не надання платником податку копій документів, що розкривають зміст господарської операції, а саме: відсутні товарно - транспортні накладні щодо поставки товару, розрахункові документи з постачальником та покупцем, відсутня інформація про перевізника.

09 квітня 2019 року від представника відповідача -2 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому він заперечив проти позовних вимог та вказав, що Державною фіскальною службою України не вчинялися протиправні дії, які породжують, змінюють або припиняють права та обов`язки позивача, а заявлені підприємством вимоги до відповідача -2 є похідними від вимог до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та не можуть бути вирішені без надання оцінки рішенням комісії податкового органу регіонального рівня.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що основний вид діяльності позивача (код КВЕД 17.22) -виробництво паперових виробів господарсько-побутового та санітарно-гігієнічного призначення, інші види діяльності: (код КВЕД 24.33) холодне штампування та гнуття; (код КВЕД 46.49) оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; (код КВЕД 46.76) оптова торгівля іншими проміжними продуктами; (код КВЕД 46.77) оптова торгівля відходами та брухтом; (код КВЕД 46.90) неспеціалізована оптова торгівля.

Позивач вказав, що підприємство провадить свою господарську діяльність з метою отримання прибутку в сфері виробництва продукції санітарно-гігієнічного призначення (туалетний папір, серветки, рушники паперові тощо) та будівельних матеріалів (металочерепиця, фасадні касети, профілі стінові, покрівельні, водостічні системи, профілі для швидко монтованих будівель тощо). Підприємство здійснює повний цикл виробництва від закупівлі сировини до продажу продукції власного виробництва.

Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, між позивачем (постачальник) та ТОВ Альбатрос Буд (покупець) (і.к. 40040756) укладено договір поставки № 14 від 07.07.2016 р., в рамках якого позивач поставив вказаному підприємству будівельні матеріали в широкому асортименті:

за видатковою накладною № Общ-О13135 від 16.03.2018 року на суму 59 789,66 грн., в т.ч. ПДВ 9964,95 грн., в зв`язку з чим була складена податкова накладна від 16.03.2018 року № 133,

за видатковою накладною № бмз-00000822 від 01.03.2018 року на суму 36504,00 грн., в т.ч. ПДВ 6084,00 грн., в зв`язку з чим була складена податкова накладна від 01.03.2018 року № 109;

за видатковою накладною № фк-000002401 від 30.03.2018 року на суму 64212,24 грн., в т.ч. ПДВ 10702,03 грн., в зв`язку з чим була складена податкова накладна від 30.03.2018 року № 135.

Згідно п. 4.1. Договору поставки розрахунки за цим Договором здійснюються в безготівковій формі в національній валюті України шляхом оплати на підставі наданих постачальником видаткових накладних протягом 90 календарних днів з моменту передачі товару на склад покупця.

Як вказав позивач, поставка товару здійснена згідно Договору поставки за адресою м. Дніпро, вул. Будівельників, 60 (місцезнаходження складів позивача та покупця). Склади позивача орендуються на підставі договору оренди № 9 від 25.10.2016 р., укладеного з ТОВ Альбатрос (код ЄДРПОУ 23943885). За таких обставин транспортування товарів не здійснювалося.

Реалізована продукція вироблена ТОВ Виробнича група Альбатрос на орендованих площах та орендованому технологічному обладнанні з придбаних сировини та матеріалів, транспортування яких здійснюється або самими постачальниками, або найнятими транспортними організаціями. Чисельність працюючих - 179 чол., у т.ч. робітники основних виробничих спеціальностей - 84 чол..

Крім того, між позивачем (постачальник) та ТОВ Альбатрос Прокат (покупець) укладено договір купівлі-продажу № 49 від 01.11.2017 р., в рамках якого позивач здійснив поставку товару Рулон оцинк. 0,65x1250 2140 кл. покр. стОХ5Ш. (ГВ) за видатковою накладною № пр-00000954 від 16.03.2018 року на суму 29419,20 грн., в т.ч. ПДВ 4903,20 грн., в зв`язку з чим була складена податкова накладна від 16.03.2018 року № 213.

Продаж продукції здійснений згідно Договору за адресою м. Дніпро, вул . Будівельників, 60 (адреса складів Позивача та покупця).

Згідно з п. 4.1. Договору купівлі-продажу від 01.11.2017р. № 49 розрахунок за цим Договором здійснюється в безготівковій формі в національній валюті України шляхом здійснення 100% оплати вартості товару протягом 90 (дев`яносто) календарних днів з дня передачі товару покупцю.

Вказаний товар позивач придбав у ТОВ МЕТІНВЕСТ-СМЦ (і.к. 32036829) згідно видаткової накладної № 91848427 від 18.01.2018 р. за договором поставки від 29.12.2017 №П-678132/11/17.

На виконання умов договорів та вимог податкового кодексу позивачем було направлено на реєстрації податкові накладні:

- податкова накладна від 01.03.2018 р. №109 направлена позивачем для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних 28 березня 2018 року;

- податкова накладна від 16.03.2018 р. №133 направлена позивачем для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних 05 квітня 2018 року;

- податкова накладна від 30.03.2018 р. №135 направлена позивачем для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних 05 квітня 2018 року;

- податкова накладна від 16.03.2018 р. №213 направлена позивачем для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних 12 квітня 2018 року.

Згідно з квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН вказані податкові накладні були доставлені до ДФС України, отримані, але реєстрацію зупинено із посиланням на пп.1.6.п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Платнику запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Матеріалами справи підтверджується, що позивач надав до контролюючого органу письмові пояснення щодо реальності здійснення господарських операцій по зупиненим податковим накладним та копії підтверджуючих документів.

Так, повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 08.11.2018 № 154 позивач надав пояснення та документи, які стали підставою для складання податкової накладної від 01.03.2018 № 109, а саме: копію наказу від 08.10.2015 № 1 Про прийняття на роботу ; копію сертифіката відповідності та додатку до нього від 27.02.2017 № UА1/048/0002611-17; копію договору поставки від 07.07.2016 № 14; копію додаткової угоди № 1 від 01.01.2017 р. про зміну умов договору поставки від 07.07.2016 р. № 14; копію додаткової угоди № 2 від 01.11.2016 р. про зміну умов Договору поставки від 07.07.2016 р. № 14; копію договору оренди від 25.10.2016 р. № 9 із додаткам № 1; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди від 25.10.2016 р. №9; копію додаткової угоди № 1 від 30.12.2016 р. до договору оренди від 25.10.2016 р. № 9; копію договору оренди від 02.12.2016 р. № 2 із додатком № 1; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди від 02.12.2016 р. №2; копію договору оренди від 30.12.2016 р. № 11 із додатком № 1; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди № 11 від 30.12.2016 р.; копію додаткової угоди № 1 до договору оренди № 11 від 30.12.2016 р. із додатком № 2 та актом-приймання-передавання майна від 31.01.2017 р; копію додаткової угоди № 2 від 31.05.2017 р. до договору оренди № 11 від 30.12.2016 р. із додатком № 3 та актом приймання-передавання майна від 31.05.2017 р.; копію додаткової угоди № 3 від 31.10.2017 р. до договору оренди № 11 від 30.12.2016 р. із додатком № 4; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди № 11 від 30.12.2016 р.; копію видаткової накладної від 01.03.2018 р. № бмз-00000822; копію видаткової накладної № ПВ596 від 13.10.2016 р..

Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 08.11.2018 № 152 позивач надав пояснення та документи, які стали підставою для складання податкової накладної від 16.03.2018 № 133, а саме: копію наказу від 08.10.2015 р. № 1 Про прийняття на роботу ; копію сертифіката відповідності та додатку до нього від 27.02.2017 р. № UА1/048/0002611-17; копію договору поставки від 07.07.2016 р. № 14; копію додаткової угоди № 1 від 01.01.2017 р. про зміну умов договору поставки від 07.07.2016 р. № 14; копію додаткової угоди № 2 від 01.11.2016 р. про зміну умов Договору поставки від 07.07.2016 р. № 14; копію договору оренди від 25.10.2016 р. № 9 із додаткам № 1; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди від 25.10.2016 р. №9; копію додаткової угоди № 1 від 30.12.2016 р. до договору оренди від 25.10.2016 № 9; копію договору оренди від 02.12.2016 р. № 2 із додатком № 1; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди від 02.12.2016 р. №2; копію договору оренди від 30.12.2016 р. № 11 із додатком № 1; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди № 11 від 30.12.2016 р.; копію додаткової угоди № 1 до договору оренди № 11 від 30.12.2016 р. із додатком № 2 та актом-приймання-передавання майна від 31.01.2017 р.; копію додаткової угоди № 2 від 31.05.2017 р. до договору оренди № 11 від 30.12.2016 р. із додатком № 3 та актом приймання-передавання майна від 31.05.2017 р.; копію додаткової угоди № 3 від 31.10.2017 р. до договору оренди № 11 від 30.12.2016 р. із додатком № 4; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди № 11 від 30.12.2016 р.; копію видаткової накладної від 16.03.2018 р. № 0бщ-00000136; копію видаткової накладної від 06.09.2017 р. № 5077911; копію видаткової накладної від 10.01.2018 р. № 91836658.

Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 08.11.2018 № 153 позивач надав пояснення та документи, які стали підставою для складання податкової накладної від 30.03.2018 р. № 135, а саме: копію наказу від 08.10.2015 р. № 1 Про прийняття на роботу ; копію сертифіката відповідності та додатку до нього від 27.02.2017 р. № UА1 /048/0002611-17; копію договору поставки від 07.07.2016р. № 14; копію додаткової угоди № 1 від 01.01.2017 р. про зміну умов договору поставки від 07.07.2016 р. № 14; копію додаткової угоди № 2 від 01.11.2016 р. про зміну умов Договору поставки від 07.07.2016 р. № 14; копію договору оренди від 25.10.2016 р. № 9 із додаткам № 1; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди від 25.10.2016 р. №9; копію додаткової угоди № 1 від 30.12.2016 р. до договору оренди від 25.10.2016 р. № 9; копію договору оренди від 02.12.2016 р. № 2 із додатком № 1; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди від 02.12.2016 р. №2; копію договору оренди від 30.12.2016 р. № 11 із додатком № 1; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди № 11 від 30.12.2016 р; копію додаткової угоди № 1 до договору оренди № 11 від 30.12.2016 р. із додатком № 2 та актом-приймання-передавання майна від 31.01.2017 р; копію додаткової угоди № 2 від 31.05.2017 р. до договору оренди № 11 від 30.12.2016 р. із додатком № 3 та актом приймання-передавання майна від 31.05.2017 р.; копію додаткової угоди № 3 від 31.10.2017 р. до договору оренди № 11 від 30.12.2016 р. із додатком № 4; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди № 11 від 30.12.2016 р.; копію видаткової накладної від 30.03.2018 р. № фк-000002401; копію видаткової накладної від 10.01.2018 р. № 91836658.

Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 08.11.2018 р. № 156 позивач надав пояснення та документи, які стали підставою для складання податкової накладної від 16.03.2018 р. № 213, а саме: копію наказу від 08.10.2015 р. № 1 Про прийняття на роботу ; копію сертифіката відповідності та додатку до нього від 27.02.2017 р. № UА1/048/0002611-17; копію договору поставки від 01.11.2017 р. № 49; копію договору оренди від 25.10.2016 р. № 9 із додаткам № 1; копію акту приймання-передавання майна згідно договору оренди від 25.10.2016 р. №9; копію додаткової угоди № 1 від 30.12.2016 р. до договору оренди від 25.10.2016 р. № 9; копію договору поставки від 29.12.2017 р. № П-678132/11/17; копію видаткової накладної від 18.01.2018 р. № 91848427; копію видаткової накладної від 16.03.2018 р. № пр-00000954; копію виписки по особовому рахунку позивача за 17.01.2018 р..

Розглянувши вищевказані документи комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації Головного управління ДФС у Дніпропетровські області прийняла рішення:

- від 13.11.2018р. № 986776/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.03.2018 р. №213;

- від 12.11.2018р. № 985073/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.04.2018 р. №133;

- від12.11.2018р. № 985074/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 30.03.2018 р. №135;

- від 12.11.2018р. № 985075/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 01.03.2018 р. №109.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктами 14 - 15 Порядку №1246 передбачено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України змінена на підставі Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII (далі - Закон № 2245-VIII).

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

21 лютого 2018 року на виконання вимог Закону №2245-VIII Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).

Окремими положеннями Порядку №117 не визначено конкретних критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, натомість на підставі пункту 10 цього Порядку зобов`язано Державну фіскальну службу України визначити такі критерії та погодити їх з Міністерством фінансів України.На час виникнення та розвитку спірних у цій справі правовідносин критерії ризиковості здійснення операцій були визначені листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18.

Згідно з положеннями статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Лист Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18, яким визначено критерії ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не є нормативно-правовими актами, оскільки не зареєстровані у Міністерстві юстиції України у відповідності до вимог ст. 117 Конституції України та Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року №731.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Однак, на час виникнення спірних правовідносин та прийняття спірних у цій справі актів індивідуальної дії, хоча й набула чинності змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у відповідності до вимог якої прийнято Порядок №117, проте реалізація механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних поставлена у залежність від наявності критеріїв ризиковості господарських операцій. Відповідні критерії у період, що аналізується визначалися листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку і здійснення операцій", які не є нормативно-правовими актами, розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелами права відповідно до статті 7 КАС України, хоча зачіпають права, свободи й законні інтереси невизначеного кола громадян.

Аналогічна правова позиція з цього питання висловлена Верховним Судом в постанові від 02.04.2019 у справі №822/1878/18.

З урахуванням означеного, законні підстави для зупинення реєстрації податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича група Альбатрос від 01.03.2018 р. № 109, від 16.03.2018 р. № 133, від 30.03.2018 р. № 135 та від 16.03.2018 р. № 213 були відсутні.

Відповідно до п. п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Із оскаржених рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.11.2018р. № 986776/40054622, від 12.11.2018р. № 985073/40054622, від12.11.2018р. № 985074/40054622, від 12.11.2018р. № 985075/40054622 видно, що підставою для відмови у реєстрації зупинених податкових накладних стало ненадання платником податку копій документів: щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено постановою Кабінету Міністрів від 21.02.2018 № 117.

Згідно п. 14. Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.п. 18, 19 та 21 Порядку 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як видно з матеріалів справи, позивачем до податкового органу були направлені документи, на підставі яких були складені зупинені податкові накладні: від 01.03.2018 р. № 109, від 16.03.2018 р. № 133, від 30.03.2018 р. № 135 та від 16.03.2018 р. № 213 та пояснення, що підтверджується повідомленням щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, копії яких містяться в матеріалах справи.

Як вказав Верховний Суд у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Також у зазначеній постанові Верховний Суд вказав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Суд зазначає, що квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 28.03.2018 р. щодо податкової накладної від 01.03.2018 р. №109, від 05.04.2018 р. щодо податкової накладної від 16.03.2018 р. №133, від 05.04.2018 р. щодо податкової накладної від 30.03.2018 р. №135, від 12.04.2018 р. щодо податкової накладної від 16.03.2018 р. №213 містять лише інформацію про те, що реєстрація направленої на реєстрацію податкової накладної зупинена у зв`язку з тим, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, отже не містять конкретної підстави зупинення податкової накладної, що унеможливлює подання необхідного та вичерпного пакету документів платником податків через його необізнаність про причини зупинення податкової накладної

На підставі викладеного, суд дійшов висновку про те, що рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: від 13.11.2018 р. № 986776/40054622, від 12.11.2018 р. № 985073/40054622, від12.11.2018 р. № 985074/40054622, від 12.11.2018 р. № 985075/40054622 не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

З урахуванням наведеного, позовна вимога про визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13.11.2018 р. № 986776/40054622, від 12.11.2018 р. № 985073/40054622, від 12.11.2018 р. № 985074/40054622, від 12.11.2018 р. № 985075/40054622 є обґрунтованою, тому підлягає задоволенню.

Суд зазначає, що у відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов`язком постачальника товарів чи послуг.

Цьому обов`язку кореспондує обов`язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п.28 Постанови №117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з положеннями п. 19 та п. 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З урахуванням означеного суд дійшов до висновку про необхідність зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані товариством з обмеженою відповідальністю Виробнича група Альбатрос податкові накладні: від 01.03.2018 р. № 109, від 16.03.2018 р. № 133, від 30.03.2018 р. № 135 та від 16.03.2018 р. № 213.

З урахуванням наведеного, заявлені позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.

У відповідності до ч.1, ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст. 139, 194, 205, 242 - 246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича група Альбатрос (пр.Гагаріна, буд.169, корп.. 2 кв.23 ,м.Дніпро, і.к. 40054622) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська,17-а, м. Дніпро, 49600, і.к. 39394856), Державної фіскальної служби України (Львівська пл., 8, м.Київ, 04655 і.к. 39292197) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- від 13.11.2018 р. № 986776/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.03.2018 р. №213;

- від 12.11.2018р. № 985073/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.04.2018 р. №133;

- від12.11.2018р. № 985074/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 30.03.2018 р. №135;

- від 12.11.2018 р. № 985075/40054622, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 01.03.2018 р. №109.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати подані товариством з обмеженою відповідальністю Виробнича група Альбатрос податкові накладні від 01.03.2018 р. № 109, від 16.03.2018 р. № 133, від 30.03.2018 р. № 135 та від 16.03.2018 р. № 213 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх надходження.

Стягнути з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю Виробнича група Альбатрос за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати з оплати судового збору у розмірі 3842, 00 грн. (три тисячі вісімсот сорок дві гривні нуль копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) В.М. Олійник

Рішення не набрало законної сили

20 травня 2019 року.

Суддя В.М. Олійник

Згідно з оригіналом.

Суддя В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2019
Оприлюднено30.07.2019
Номер документу83292219
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/2268/19

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 20.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні