Рішення
від 26.07.2019 по справі 240/8006/19
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2019 року м. Житомир справа № 240/8006/19

категорія 109040000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Майстренко Н.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Керівника Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області в інтересах держави до Павелківської сільської ради Андрушівського району Житомирської області, за участю третьої особи на стороні відповідача - Павелківського дошкільного навчального закладу "Ромашка", про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Керівник Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області звернувся до суду з позовом в інтересах держави, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Павелківської сільської ради Андрушівського району Житомирської області щодо неоформлення права власності на будівлю Павелківського дошкільного навчального закладу "Ромашка", яка розташована по провулку Високому, 1 у с. Павелки Андрушівського району Житомирської області;

- зобов`язати Павелківську сільську раду вжити заходів щодо оформлення права власності на будівлю Павелківського дошкільного навчального закладу "Ромашка", яка розташована по провулку Високому, 1 у с . Павелки Андрушівського району Житомирської області .

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно право власності територіальної громади в особі Павелківської сільської ради на нежитлову будівлю Павелківського дошкільного навчального закладу "Ромашка" не зареєстровано. Згідно інформації Павелківської сільської ради приміщення Павелківського дошкільного навчального закладу "Ромашка" перебуває в комунальній власності та знаходиться на балансі сільської ради, правовстановлюючі документи на будівлю дошкільного навчального закладу не оформлялись, державна реєстрація права власності не проводилась.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 28.05.2019 відкрито спрощене позовне провадження та призначено судове засідання на 20.06.2019.

Копію ухвали учасники справи отримали 04.06.2019, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень.

У зв`язку з перебуванням головуючого судді Майстренко Н.М. в період з 20.06.2019 по 01.07.2019 у відпустці, судове засідання у справі, що було призначено на 20.06.2019, перенесено на 11.07.2019.

У судовому засіданні учасники справи надали пояснення щодо своєї правової позиції, після яких ними заявлено клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні, у зв`язку з чим суд протокольною ухвалою перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

У відповідності до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд справи здійснюється у порядку письмового провадження без участі сторін.

Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

Бердичівською місцевою прокуратурою в ході вивчення стану додержання вимог законодавства при використанні будівель та земель навчальними закладами Андрушівського району Житомирської області встановлено, що у користуванні Павелківського дошкільного навчального закладу "Ромашка" перебуває приміщення за адресою: Андрушівський район, с. Павелки, провул. Високий, 1 .

Згідно інформації Павелківської сільської ради приміщення Павелківського дошкільного навчального закладу "Ромашка" перебуває в комунальній власності та знаходиться на балансі сільської ради, правовстановлюючі документи на будівлю дошкільного навчального закладу не оформлялись, державна реєстрація права власності не проводилась.

Відповідно до п. 1.2 Статуту Павелківського дошкільного навчального закладу "Ромашка", засновником вказаного закладу є Павелківська сільська рада, яка здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

Враховуючи те, що у відповідності до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно право власності територіальної громади в особі Павелківської сільської ради на нежитлову будівлю Павелківського дошкільного навчального закладу "'Ромашка" не зареєстровано, керівник Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області звернувся до суду з позовом в інтересах держави.

Надаючи праву оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно зі ст. 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради (ч. 5 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, такі питання як прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об`єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об`єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об`єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Частинами 1, 2, 5, 8 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Матеріально-технічна база закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти, відповідно до ст. 80 Закону України "Про освіту", ст. 38 Закону України "Про дошкільну освіту", включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством.

У відповідності до ч. 2 ст. 80 Закону України "Про освіту" порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Підпунктом "б" пункту 2 статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до делегованих повноважень місцевих рад у сфері освіти належить зокрема: забезпечення відповідно до закону розвитку всіх видів освіти, розвиток і вдосконалення мережі освітніх і лікувальних закладів усіх форм власності, фізичної культури і спорту.

З матеріалів справи вбачається, що за наявності підстав та відповідних повноважень, Павелківською сільською радою заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі згаданого навчального закладу не вживались.

Також, відповідне рішення сільською радою не приймалось, дозволи на виготовлення правовстановлюючих документів на будівлі не надавались.

Відповідно до пп. 1 п. 1 ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Пунктом 2 частини 1 статті 3 цього Закону передбачено, що загальними засадами державної реєстрації прав є, зокрема, обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації (ч. 2 ст. 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").

Згідно з ч. 3 ст. 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов:

1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення;

2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов`язкової реєстрації.

У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення (ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").

Отже, суд приходить до висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права власності на будівлю Павелківського дошкільного навчального закладу "Ромашка", яка розташована по провулку Високому, 1 у с. Павелки Андрушівського району Житомирської області, що свідчить про протиправну бездіяльність з боку відповідача.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд задовольняє позов у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 КАС України, суд

вирішив:

Позов Керівника Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області (вул. Вінницька, 23, м. Бердичів, Житомирська область, 13300, код ЄДРПОУ 02909950) задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Павелківської сільської ради Андрушівського району Житомирської області (вул. Центральна, 1, с. Павелки, Андрушівський район, Житомирська область, 13410, код ЄДРПОУ 04347002) щодо неоформлення права власності на будівлю Павелківського дошкільного навчального закладу "Ромашка", яка розташована по провулку Високому, 1 у с. Павелки Андрушівського району Житомирської області.

Зобов`язати Павелківську сільську раду Андрушівського району Житомирської області (вул. Центральна, 1, с. Павелки, Андрушівський район, Житомирська область, 13410, код ЄДРПОУ 04347002) вжити заходів щодо оформлення права власності на будівлю Павелківського дошкільного навчального закладу "Ромашка", яка розташована по провулку Високому , 1 у с. Павелки Андрушівського району Житомирської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду складено у повному обсязі: 26 липня 2019 року.

Суддя Н.М. Майстренко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2019
Оприлюднено30.07.2019
Номер документу83292332
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/8006/19

Рішення від 26.07.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні