Рішення
від 10.06.2019 по справі 160/3038/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2019 року Справа № 160/3038/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Олійника В. М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

04 квітня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Промо- сервіс до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1), Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - відповідач-2), в якому позивач просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №1096018/39932350 від 06.03.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №74 від 11.10.2018 року; №1106792/39932350 від 15.03.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №84 від 12.10.2018 року; №1106793/39932350 від 15.03.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №117 від 18.10.2018 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України провести реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих товариством з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс ЄДРПОУ 39932350, податкових накладних №74 від 11.10.2018 року, №84 від 12.10.2018 року та №117 від 18.10.2018 року.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що ним засобами телекомунікаційного зв`язку у жовтні 2018 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №74 від 11.10.2018 року на загальну суму 9600,00 грн. в т.ч. ПДВ 1600,00 грн., №84 від 12.10.2018 року на загальну суму 11000,00 в т.ч. ПДВ 1833,33 грн. та №117 від 18.10.2018 року на загальну суму 19000,00 в т.ч. ПДВ 3166,67 грн..

Згідно інформації, зазначеної у квитанціях №1 від 22.10.2018 р., 26.10.2018 р., 31.10.2018 р. податкові накладні отримані податковим органом, але реєстрацію зупинено із посиланням на пп. 2.1. п.2 Критеріїв ризиковості платника податку - у зв`язку перевищуванням обсягу постачання товару/ послуги 49.41 величині залишків обсягу придбання такого товару. Підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

У встановленому порядку позивач надав до контролюючого органу письмові пояснення щодо реальності здійснення господарських операцій та копії первинних бухгалтерських документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, а саме: договір на виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом №01.08/18 від 01.08.2018 року, укладений із ПП Лев-Транс ; заявки про надання транспортних послуг (гарантійні зобов`язання); акти наданих послуг, товарно-транспортні накладні; рахунки на оплату; договори оренди транспортних засобів; акти прийому-передачі автотранспорту; акти (звіт) про користування транспортними засобами; видаткові касові ордери; оборотно-сальдові відомості, звіт за формою 1ДФ за III кв. 2018 року.

Проте, рішеннями комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було відмовлено позивачу у реєстрації вищезазначених податкових накладних, а саме: рішенням №1096018/39932350 від 06.03.2019 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №74 від 11.10.2018 року; рішенням №1106792/39932350 від 15.03.2019 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №84 від 12.10.2018 року та рішенням №1106793/39932350 від 15.03.2019 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №117 від 18.10.2018 року.

Зазначені рішення позивач вважає необґрунтованим та такими, що порушують норми податкового законодавства, його права та охоронювані законом інтереси, оскільки підприємством подані податковому органу усі необхідні документи, що підтверджують фактичне виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом на замовлення ПП Лев-Транс за договором №01.08/18 від 01.08.2018 року, а тому оскаржені рішення про відмову у реєстрації зупинених податкових накладних є протиправними і підлягають скасуванню судом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року у справі № 160/3038/19 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

19 квітня 2019 року від представника відповідача -1 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому він заперечив проти позовних вимог та вказав, що ним не вчинялися протиправні дії, які породжують, змінюють або припиняють права та обов`язки позивача, а заявлені підприємством вимоги до відповідача -1 є похідними від вимог до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та не можуть бути вирішені без надання оцінки рішенням комісії податкового органу регіонального рівня.

19 квітня 2019 року від представника відповідача - 2 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому виклав свої заперечення проти позовних вимог, в обґрунтування своєї позиції вказав, що реєстрація податкових накладних від 11.10.2018 р. №74, від 12.10.2018 р. №84 та від 18.10.2018 р. №117 зупинена в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України з тієї підстави, що обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.п.2.1 п.2 Критерії ризиковості платника податку.

ТОВ Промо-сервіс у вересні 2018 року подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні від 11.10.2018 р. №74, від 12.10.2018 р. №84 та від 18.10.2018 р. №117 по реалізації на адресу ПП Лев-Транс (код 34904292, ГУ ДФС у Львівській області, Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту) транспортних послуг м. Кам`янське - м. Київ DAF НОМЕР_8/НОМЕР_7 у кількості - 1 послуга, транспортні послуги м. Кам`янське - м. Київ DAF НОМЕР_2/ НОМЕР_3 у кількості 1 послуга, транспортні послуги м. Кам`янське - с. Муроване - м. Львів DAF НОМЕР_6/ НОМЕР_5 у кількості 1 послуга на загальну суму операцій 39 600,0 грн., у т.ч. ПДВ 6 600,0 грн. (код УКТ ЗЕД 49.41).

За результатами розгляду комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області пояснень та копій документів, наданих документів позивача на підтвердження правомірності складання податкової накладної від 11.10.2018 р. №74 винесено рішення від 06.03.2019 р. №1096018/39932350 про відмову у реєстрації відповідної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних; на підтвердження правомірності складання податкової накладної від 12.10.2018 р. №84 винесено рішення від 15.03.2019 р. №1106792/39932350 про відмову у реєстрації відповідної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних; на підтвердження правомірності складання податкової накладної від 18.10.2018 р. №117 винесено рішення від 15.03.2019 р. №1106793/39932350 про відмову у реєстрації відповідної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зазначені рішення прийняті комісією з причини надання платником податку копій документів, що є недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію зазначених податкових накладних в ЄРПН.

Тобто, платником податку не надано необхідних документів, згідно яких підтверджено взяття в оренду транспортні засоби, якими здійснювались відповідні транспортні послуги, розрахункових документів із замовником до зазначених податкових накладних, а також відсутні розрахунки з орендодавцем до податкових накладних.

При цьому, договори оренди транспортних засобів укладені з фізичною особою та відповідно до чинного законодавства повинні бути нотаріально завіреними.

Разом з цим, ТОВ Промо-сервіс складено товарно-транспортні накладні з датою виписки, що не відповідає акту виконаних робіт, за умови, що послуга виконується одноразово.

В ході аналізу та розгляду пояснень і копій первинних документів встановлено факт укладання фізичною особою договорів оренди транспортних засобів з іншими суб`єктами господарювання, що не є контрагентами платника податку. Отже, зазначене ставить під сумнів можливість використання ТОВ Промо-cервіс саме зазначених транспортних засобів у первинних документах, а саме у договорах оренди транспортних засобів із фізичною особою ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_4 ).

ТОВ Промо-cервіс подано скарги на рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, за результатами розгляду яких комісією ДФС з питань розгляду скарг прийняті наступні рішення: від 21.03.2019 р. №16143/39932350/2 про відмову у реєстрації податкової накладної №74 від 11.10.2018 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 25.03.2019 р. №17230/39932350/2 про відмову у реєстрації податкової накладної №84 від 12.10.2018 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних та від 25.03.2019 р. №17229/39932350/2 про відмову у реєстрації податкової накладної № 117 від 18.10.2018 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

06 травня 2019 року позивачем направлена до суду відповідь на відзив, в якій позивач заперечив проти доводів відповідачів і вказав, що разом із письмовими поясненнями, у встановленому порядку позивач надав до контролюючого органу копії первинних бухгалтерських документів, щодо реальності здійснення господарських операцій з перевезення вантажів автомобільним транспортом, у жовтні 2018 року, на замовлення ПП Лев-Транс , які підтверджуються наступними документами: договором про виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом №01.08/18 від 01.08.2018 року; договорами на перевезення вантажу (гарантійне зобов`язання) №7711 від 09.10.2018 року, №7713 від 10.10.2018 року та №7724 від 12.10.2018 року; товарно-транспортними накладними; актами надання послуг №491 від 11.10.2018 року, №499 від 12.10.2018 року та №534 від 18.10.2018 року; договорами оренди транспортних засобів №30-07/18/1 та №30-07/18/2 від 30.07.2018 року; рахунками на оплату №491 від 11.10.2018 року, №499 від 12.10.2018 року та №534 від 18.10.2018 року; листом ПП Лев-Транс стосовно розрахунків № 90 від 16.11.2018 року (відповідь на претензію), актом звіряння взаєморозрахунків за жовтень 2018 року та оборотно-сальдовою відомістю

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що основним видом господарської діяльності ТОВ Промо-сервіс на підставі ліцензії МВС України №1355 від 04.11.2015 року є діяльність приватних охоронних служб (код КВЕД 80.10). Профільними видами підприємницької діяльності позивача є послуги пов`язані з особистою безпекою, послуги щодо перевезення в броньованих автомобілях, послуги щодо сторожування, а також Вантажний автомобільний транспорт (код КВЕД 49.41).

Між Товариством з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс (Виконавець) та приватним підприємством Лев-Транс (Експедитор-Замовник) укладено договір про виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом №01.08/18 від 01.08.2018 року, предметом якого є організація перевезення довіреного підприємству вантажу, на умовах визначених договором. Для належного виконання умов зазначеного договору, ТОВ Промо-сервіс були укладені договори про оренду транспортних засобів з фізичною особою ОСОБА_1 (іпн. НОМЕР_4 ).

Здійснення позивачем перевезень вантажів автомобільним транспортом у жовтні 2018 року на замовлення ПП Лев-Транс , підтверджуються наступними первинними бухгалтерськими документами: договором про виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом №01.08/18 від 01.08.2018 року; договорами на перевезення вантажу (гарантійне зобов`язання) №7711 від 09.10.2018 року, №7713 від 10.10.2018 року та №7724 від 12.10.2018 року; товарно-транспортними накладними; актами надання послуг №491 від 11.10.2018 року, №499 від 12.10.2018 року та №534 від 18.10.2018 року; договорами оренди транспортних засобів №30-07/18/1 та №30-07/18/2 від 30.07.2018 року; рахунками на оплату №491 від 11.10.2018 року, №499 від 12.10.2018 року та №534 від 18.10.2018 року; листом ПП Лев-Транс стосовно розрахунків № 90 від 16.11.2018 року (відповідь на претензію), актом звіряння взаєморозрахунків за жовтень 2018 року та оборотно-сальдовою відомістю, належним чином засвідчені копії зазначених документів містяться в матеріалах справи.

На підставі чого позивачем засобами телекомунікаційного зв`язку у жовтні 2018 року було направлено до центрального рівня Державної фіскальної служби України на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні: №74 від 11.10.2018 року на загальну суму 9600,00 грн. в т.ч. ПДВ 1600,00 грн., №84 від 12.10.2018 року на загальну суму 11000,00 в т.ч. ПДВ 1833,33 грн. та №117 від 18.10.2018 року на загальну суму 19000,00 в т.ч. ПДВ 3166,67 грн..

Згідно з квитанціями про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 22.10.2018 р., від 25.10.2018 р., від 31.10.2018 р. відповідачем вказані податкові накладні отримано, але реєстрацію зупинено із посиланням на пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку - у зв`язку з перевищуванням обсягу постачання товару/ послуги 49.41 величині залишків обсягу придбання такого товару. Платнику запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Матеріалами справи підтверджується, що позивач надав до контролюючого органу письмові пояснення щодо реальності здійснення господарських операцій з ПП Лев-Транс на підставі договору №01.08/18 від 01.08.2018 року та копії первинних бухгалтерських документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним від №74 від 11.10.2018 року, №84 від 12.10.2018 року та №117 від 18.10.2018 року, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, а саме: договір на виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом №01.08/18 від 01.08.2018 року із ПП Лев-Транс ; заявки про надання транспортних послуг (гарантійні зобов`язання); акти наданих послуг, товарно-транспортні накладні; рахунки на оплату; договори оренди транспортних засобів; акти прийому-передачі автотранспорту; акти (звіт) про користування транспортними засобами; видаткові касові ордери; оборотно-сальдові відомості, звіт за формою 1ДФ за III кв. 2018 року, наказ.

Проте, рішеннями комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було відмовлено позивачу у реєстрації вищезазначених податкових накладних, а саме: рішенням №1096018/39932350 від 06.03.2019 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №74 від 11.10.2018 року; рішенням №1106792/39932350 від 15.03.2019 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №84 від 12.10.2018 року та рішенням №1106793/39932350 від 15.03.2019 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №117 від 18.10.2018 року.

Згідно з п. 201.10 ст.201 Податкового Кодексу України (далі- ПК України), при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктами 14 - 15 Порядку №1246 передбачено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України змінена на підставі Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII (далі - Закон № 2245-VIII).

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

21 лютого 2018 року на виконання вимог Закону №2245-VIII Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).

Окремими положеннями Порядку №117 не визначено конкретних критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, натомість на підставі пункту 10 цього Порядку зобов`язано Державну фіскальну службу України визначити такі критерії та погодити їх з Міністерством фінансів України.

На час виникнення та розвитку спірних у цій справі правовідносин критерії ризиковості здійснення операцій були визначені листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18.

Згідно з положеннями статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Лист Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, яким визначено критерії ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не є нормативно-правовими актами, оскільки не зареєстрований у Міністерстві юстиції України у відповідності до вимог ст. 117 Конституції України та Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року №731.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Однак, на час виникнення спірних правовідносин та прийняття спірних у цій справі актів індивідуальної дії, хоча й набула чинності змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у відповідності до вимог якої прийнято Порядок №117, проте реалізація механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних поставлена у залежність від наявності критеріїв ризиковості господарських операцій. Відповідні критерії у період, що аналізується визначалися листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку і здійснення операцій", який не є нормативно-правовим актом, у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України, хоча зачіпає права, свободи й законні інтереси невизначеного кола громадян.

З урахуванням цього суд доходить до висновку, що законні підстави для зупинення реєстрації податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс : №74 від 11.10.2018 року, №84 від 12.10.2018 року та №117 від 18.10.2018 року були відсутні.

Відповідно до п. п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Дослідивши оскаржені рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних судом встановлено, що:

- рішення №1096018/39932350 від 06.03.2019 року прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства;

- рішення №1106792/39932350 від 15.03.2019 року та №1106793/39932350 від 15.03.2019 року прийняті з підстав не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством/ розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено постановою Кабінету Міністрів від 21.02.2018 № 117.

Згідно п. 14. Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.п. 18, 19 та 21 Порядку 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як видно з матеріалів справи, позивачем до податкового органу були направлені документи, на підставі яких було складено податкові накладні: №74 від 11.10.2018 року, №84 від 12.10.2018 року та №117 від 18.10.2018 року та пояснення, що підтверджується наявними в матеріалах справи документами.

Суд зазначає, що в оскаржених рішеннях №1106792/39932350 від 15.03.2019 року та №1106793/39932350 від 15.03.2019 року комісією не наведено обґрунтування відмови в реєстрації в ЄРПН податкових накладних, складених позивачем в адресу ПП Лев-Транс , лише зазначено про надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, проте, які саме документи складені з порушенням законодавства, які саме документи не були надані та яких документів не вистачало для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної не вказано.

Як вказав Верховний Суд у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Також у зазначеній постанові Верховний Суд вказав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Щодо рішень №1106792/39932350 від 15.03.2019 року та №1106793/39932350 від 15.03.2019 року, які прийняті з підстав не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством/ розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. То, як встановлено судом, за умовами договору №01.08/18 від 01.08.2018 р вартість перевезення обумовлюється сторонами на кожен рейс в заявці, що є невід`ємною частиною договору.

Розрахунку за надані послуги здійснюються шляхом перерахування коштів на поточний рахунок підприємства протягом 10 банківських днів після одержання оригіналів документів: заявка, ТТН, рахунок, податкова накладна, актів виконаних робіт (послуг).

Виконавець зобов`язаний згідно п.2 пп.2.4.1 договору №1.08./18 від 01.08.2018р. надати повний укомплектований пакет оригіналів документів для оплати транспортних послуг.

Однак у зв`язку з зупиненням реєстрації податкових накладних: №74 від 11.10.2018 року, №84 від 12.10.2018 року та №117 від 18.10.2018 року оплата за транспортні послуги ПП Лев-Транс . не здійснювалась.

З приводу чого ТОВ Промо-сервіс надіслало на адресу контрагента претензії щодо не оплати за надані транспортні послуги та отримало відповідь на претензію, щодо неможливості ПП Лев-Транс віднести до складу податкового кредиту з ПДВ суми по податкових накладним, які не зареєстровані в ЄРПН. Зазначене листування, як встановлено судом, також надавалось до податкового органу для підтвердження правомірності складання зупинених податкових накладних.

Щодо доводів відповідача -2 про те, що договори оренди транспортних засобів укладені з фізичною особою та відповідно до чинного законодавства повинні бути нотаріально завіреними та про встановлення факту укладання фізичною особою договорів оренди транспортних засобів з іншими суб`єктами господарювання, що не є контрагентами платника податку, що в своє чергу, на думку податкового органу ставить під сумнів можливість використання ТОВ Промо-cервіс саме зазначених транспортних засобів у первинних документах, а саме у договорах оренди транспортних засобів із фізичною особою ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_4 ), суд зазначає, що у відповідності до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Враховуючи приписи зазначеної норми, суд не приймає до уваги такі доводи представника відповідача-2, оскільки оскаржувані рішення такої інформації не містять, окрім того представником відповідачем -2, докази на підтвердження зазначених обставин суду не надані.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про те, що рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №1096018/39932350 від 06.03.2019 року, №1106792/39932350 від 15.03.2019 року, №1106793/39932350 від 15.03.2019 року не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

З урахуванням наведеного, позовна вимога про визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №1096018/39932350 від 06.03.2019 року, №1106792/39932350 від 15.03.2019 року, №1106793/39932350 від 15.03.2019 року є обґрунтованою, тому підлягає задоволенню.

Суд зазначає, що у відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов`язком постачальника товарів чи послуг.

Цьому обов`язку кореспондує обов`язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п.28 Постанови №117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з положеннями п. 19 та п. 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З урахуванням означеного, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані товариством з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс податкові накладні: №74 від 11.10.2018 року, №84 від 12.10.2018 року та №117 від 18.10.2018 року.

З урахуванням наведеного, заявлені позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.

У відповідності до ч. 1, ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 139, 194, 205, 242 - 246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс (тупик Прохідний, буд.10 оф.8-В, м.Кам`янське, 51925, і.к. 39932350) до Державної фіскальної служби України (Львівська пл., 8, м.Київ, 04655 і.к. 39292197), Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська,17-а, м. Дніпро, 49600, і.к. 39394856,) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

-№1096018/39932350 від 06.03.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №74 від 11.10.2018 року;

-№1106792/39932350 від 15.03.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №84 від 12.10.2018 року;

-№1106793/39932350 від 15.03.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №117 від 18.10.2018 року;

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, подані товариством з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс (і.к.39932350): №74 від 11.10.2018 року, №84 від 12.10.2018 року та №117 від 18.10.2018 року датою їх отримання.

Стягнути з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати з оплати судового збору у розмірі 3842,00 грн. (три тисячі вісімсот сорок дві гривні нуль копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) В.М. Олійник

Рішення не набрало законної сили

10 червня 2019 року.

Суддя В.М. Олійник

Згідно з оригіналом.

Суддя В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2019
Оприлюднено30.07.2019
Номер документу83292837
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/3038/19

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 10.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні