ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 липня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1198/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Дубровної В.А.,
при секретарі: Пономаренко М.М.,
за участю представників
позивача Кашуби А.В.
відповідачів ОСОБА_1 .
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "ТЕЛЛУС-ЮГ" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
13 червня 2019 року Фермерське господарство "ТЕЛЛУС-ЮГ" звернулося до суду з вказаним адміністративним позовом, у якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 27.05.2019 року № 1173375/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 02.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 27.05.2019 року № 1173376/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 05.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну № 1 від 02.03.2019 року на загальну суму 126 682,80 грн., у т.ч. ПДВ 21 113,80 грн.; податкову накладну № 2 від 05.03.2019 року на загальну суму 127 782,00 грн., у т.ч. ПДВ 21 297,00 грн., складені ФГ "ТЕЛЛУС-ЮГ" (код ЄДРПОУ 37478546) датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м. Київ, Львівська площа, 8).
Вказані вимоги позивач обґрунтовує тим, що оскаржувані рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі про відмову у реєстрації податкових накладних № 1 від 02.03.2019 р. та № 2 від 05.03.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті з порушенням вимог податкового законодавства, оскільки підприємством надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по заблокованим податковим накладним, а тому рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є необґрунтованими як нормативно, так і документально, що є підставою для їх скасування та зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні № 1 від 02.03.2019 р. та № 2 від 05.03.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України.
Ухвалою суду від 14.06.2019 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).
01.07.2019 р. представником ДФС України подано до суду відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки зупинення реєстрації поданих ФГ "Теллус-Юг" податкових накладних відбулось відповідно до пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" у зв`язку з тим, що позивачем надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних. Так, позивачем надано для реєстрації в ЄРПН податкову накладену № 1 від 02.03.2019 р., складену за результатами проведення господарської операції щодо постачання продукції ТОВ "Агроінвест Херсон" на загальну суму з ПДВ 126682,80 грн., а також податкову накладну від 05.03.2019 року № 2, складену за результатами проведення господарської операції щодо постачання продукції ТОВ "Агроінвест Херсон" на загальну суму ПДВ 127 782,00 грн. Проте, позивачем не надано інформацію про залишки нереалізованої продукції, наявність основних фондів, необхідних для вирощування продукції, неможливо встановити місце зберігання продукції, оскільки згідно відомостей державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою місця відвантаження продукції, зазначеного у ТТН, знаходиться автомобільний гараж, що належить ОСОБА_2 . Згідно договору від 16.10.2018 р. про відповідальне зберігання, укладеного з ДП "ДГ "Великі Клини", передбачено зберігання продукції, однак не вказано, за якою адресою. Також відповідач вказує на відсутність актів виконаних робіт, що не дає можливості встановити фактичну кількість товару, що знаходиться на зберіганні.
01.07.2019 р. ДФС України в Херсонській області, АРК та м. Севастополі подано до суду відзив на позовну заяву, яким вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки внаслідок зупинення ДФС України реєстрації поданих ТОВ "Чіклайт" податкових накладних з підстав, передбачених пп. 1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та за результатами розгляду наданих позивачем пояснень та додаткових документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій було зроблено висновок про надання платником податків копій документів, які не є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, що стало підставою для прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.
Ухвалою суду від 05.07.2019 року вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено судове засідання на 17 липня 2019 року.
Дослідивши подані сторонами документи, заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, оцінивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вказує про наступне.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, ФГ "Теллус-Юг" займається за кодами КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів, 01.24 Вирощування зерняткових і кісточкових фруктів, 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві, 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами, 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування, 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами.
На виконання умов договору купівлі - продажу від 01 березня 2019 р. № 010319, укладеного між позивачем, як постачальником, та ТОВ "Агроінвест Херсон", як покупцем, ФГ "Теллус-Юг" здійснено реалізацію соняшника ДСТУ 4694:2006 в обсязі 23 050 кг на суму 126 682,80 грн., у т.ч. ПДВ 21 113,80 грн., що підтверджується видатковою накладною № 2 від 02.03.2019 р., товарно - транспортною накладною № Р2 від 02.03.2019 року.
02 березня 2019 року позивачем за вказаною операцією складено податкову накладну № 1 на загальну суму 126 682,80 грн., у т.ч. ПДВ 21 113,80 грн.
Крім того, на виконання умов вище вказаного договору купівлі - продажу ФГ "Теллус-Юг" здійснено реалізацію соняшника ДСТУ 4694:2006 в обсязі 23 250 кг на суму 127 782,00 грн., у т.ч. ПДВ 21 297,00 грн., що підтверджується видатковою накладною № 3 від 05.03.2019 р., товарно - транспортною накладною № Р3 від 05.03.2019 року.
05 березня 2019 року позивачем за вказаною операцією складено податкову накладну № 2 на загальну суму 127 782,00 грн., у т.ч. ПДВ 21 297,00 грн.
25 березня 2019 р. позивачем засобами електронного зв`язку направлено до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 02.03.2019 р. на загальну суму 126 682,80 грн., в тому числі ПДВ на суму 21 113,80 грн., та податкову накладну № 2 від 05.03.2019 р. на загальну суму 127 782,00 грн., в тому числі ПДВ на суму 21 297,00 грн.
26 березня 2019 р. засобами електронного зв`язку позивач отримав від ДФС України квитанцію №1 про прийняття податкової накладної № 1 від 02.03.2019 р. та зупинення її реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, зазначивши " ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Крім того, 26.03.2019 р. позивач отримав засобами електронного зв`язку від ДФС України квитанцію №1 про прийняття податкової накладної № 2 від 05.03.2019 р. та зупинення її реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, зазначивши " ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
23 травня 2019 року позивачем направлено на адресу ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі повідомлення № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в якому пояснив " ФГ "Теллус-Юг" є виробником с-г продукції. Згідно з одним із видів д-ті: Вир-ня зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (код КВЕД 01.11), була здійснена реалізація соняшника для ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХЕРСОН" (код 38387146). За правилом першої події (при продажу товару на адресу ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХЕРСОН") продавцем виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 02.03.2019 р. та № 2 від 05.03.2019 р. Отримана квитанція № 1 від 25.03.2019 року. (реєстрація зупинена)", що підтверджується квитанцією № 2 від 24.05.19 р. з відміткою " Документ прийнято".
Також, 23.05.19 р. позивачем засобами електронного зв`язку направлено на адресу ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі додатки до повідомлення від 23.05.2019 р. за № 2, а саме: пояснювальну довідку № 2 від 23.05.2019 р., витяг з ЄДРЮОФОПГФ, довідку Виконавчого комітету Гладківської сільської ради Голопристанського району Херсонської області від 16.05.2019 р. № 1787, договір оренди землі від 20.08.2015 р., укладений між Голопристанською районною державною адміністрацією (орендодавцем) та ФГ "Теллус-Юг", договір поставки товару № 346/18/209 від 22.02.2018 р., укладений між МППФ "ЕРІДОН" (постачальником) та ФГ "Теллус-Юг", додаток № 346/18/209/1-МД від 06.03.2018 р. до договору поставки товару № 346/18/209 від 22.02.2018 р., видаткова накладна № 8417 від 07.03.2018 р., видаткова накладна № 10325 від 16.03.2018 р., видаткова накладна № 33963 від 20.04.2018 р., платіжне доручення № 685 від 21.01.2019 р., платіжне доручення № 687 від 22.01.2019 р., платіжне доручення № 617 від 27.11.2018 р., договір поставки нафтопродуктів № 0413-МО від 19.03.2018 р., укладений між ТОВ "Газтрим" (постачальник) та ФГ "Теллус-Юг" (покупець), видаткова накладна № 844 від 19.03.2018 р., товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів № 844-1 від 19.03.2018 р., платіжне доручення № 476 від 23.04.2018 р., платіжне доручення № 481 від 14.05.2018 р., договір про відповідальне зберігання № 4 від 16.10.2018 р., укладений між ДП "Дослідне господарство "Великі Клини" ПДСДС ІВПіМ НААН (виконавець) та ФГ "Теллус-Юг" (поклажодавець), договір № 010319 від 01.03.2019 р., укладений між ФГ "Теллус-Юг" (постачальник) та ТОВ "Агроінвест Херсон", видаткова накладна № 2 від 02.03.2019 р., товарно-транспортна накладна № Р 2 від 02.03.2019 р., видаткова накладна № 3 від 05.03.2019 р., товарно-транспортна накладна № Р 3 від 05.03.2019 р., платіжне доручення № 479 від 14.03.2019 р., платіжне доручення № 533 від 21.03.2019 р., акт звірки взаємних розрахунків за період: березень 2019 р. між ФГ "Теллус-Юг" і ТОВ "Агроінвест Херсон", звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2018 року, звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 1 грудня 2018 року.
Вказані документи прийняті ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі до розгляду, що підтверджується відміткою " Документ прийнято".
27.05.2019 р. Комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ( далі - Комісія ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі) прийнято рішення № 1173375/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 02.03.2019 р. з підстав " Ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.".
Крім того, 27.05.2019 р. Комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ( далі - Комісія ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі) прийнято рішення № 1173376/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 05.03.2019 р. з підстав " Ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні."
Не погодившись з вказаними рішеннями комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
При цьому, згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини, які є предметом розгляду у даній справі, регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI, Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 " Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" ( далі - Постанова КМУ № 117).
Пунктом 187.1 ст.187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до абзацу 1 п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Крім того, пунктом 201.10 ст. 201 цього Кодексу передбачено, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. ( абз. перший - п`ятий п. 201.10 ст. 201 цього Кодексу).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) врегульовано Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 ( у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до пунктів 12 - 15 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування ( абз. 10 п. 12 Порядку № 1246).
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. ( пункти 13- 15 цього Порядку).
Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 про затвердження Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Так, пунктами 2- 3 цього Порядку передбачено, зокрема, що комісії контролюючих органів
- складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС);
- діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 201.16 ст. 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації, у періоді, протягом якого реалізовувалися спірні правовідносини, регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, якою, зокрема затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У пункті 2 цього Порядку надано визначення таких термінів:
- моніторинг сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;
- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;
- ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а"/"б" пункту 185.1 статті 185,підпункту "а"/"б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Пунктами 5-7 цього Порядку передбачено, зокрема, що податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку і за результатами такого моніторингу, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється, якщо -
- платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку;
- податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку.
При цьому, критерії ризиковості платника податку та здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС шляхом -
- надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку;
- інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики;
- оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. ( пункт 10 цього Порядку).
Порядок та підстави для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі визначені у пунктах 12-13 цього Порядку.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. ( п. 12 цього Порядку)
Відповідно до п. 13 цього Порядку у даній квитанції зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
В подальшому вказані письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу, розглядаються відповідними комісіями контролюючих органів (комісіями регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісіями центрального рівня (ДФС), за результатами розгляду яких приймають рішення про:
- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. (пункт 19-20 цього Порядку).
При цьому, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. ( пункт 21 цього Порядку).
Отже, передумовою прийняття комісіями контролюючих органів рішень про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову у такій реєстрації, є рішення про зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування, якщо за результатами їх моніторингу встановлено відповідність критерію(ям) ризиковості платника податку та/або критерію(ям) ризиковості здійснення операцій.
Перевіряючи законність підстав для зупинення реєстрації спірних податкових накладних № 1 від 02.03.2019 р. та № 2 від 05.03.2019 р., суд вказує наступне.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, відповідно до змісту квитанцій № 1 від 26.03.2019 р., підставою для зупинення реєстрації податкових накладних № 1 від 02.03.2019 р. та № 2 від 05.03.2019 р. ДФС України вказано їх відповідність вимогам п.п. 1.6 п. 1 " Критеріїв ризиковості платника податків".
В ході розгляду справи, судом встановлено, що критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій передбачені у листі ДФС України від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18, який розміщено на веб-порталі ДФС України.
Отже, на дату формування ДФС України квитанцій № 1 від 26.03.2019 р. про зупинення реєстрації податкових накладних № 1 від 02.03.2019 р. та № 2 від 05.03.2019 р. відсутній нормативно-правовий документ, яким затверджені такі критерії ризиковості платника податків.
При цьому, у листі від 19.04.2018 № 3890/0/20-18 Державна регуляторна служба України зауважила, що запровадження непрозорого механізму затвердження вищевказаних критеріїв з урахуванням відсутності доступного для ознайомлення громадськості механізму прийняття зазначених проектів актів, у тому числі визначення періодичності затвердження таких критеріїв ДФС України, порушує один із принципів державної регуляторної політики, визначених Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а саме передбачуваність, тобто послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб`єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності.
При цьому, суд зауважує, що вищевказаною редакцією пункту 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМ України № 117 від 21.02.2018 р. передбачено запровадження певного алгоритму визначення таких критеріїв ДФС України за погодженням з МФУ. Водночас вказаний Порядок не визначає чітких критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН. Відповідно до положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Постановою КМУ від 20 серпня 2014 р. № 375, Міністерство фінансів України (Мінфін) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мінфін є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику.
Відтак затвердження переліків ризику (в тому числі критеріїв ризиковості) є повноваженням Міністерства фінансів України.
На виконання вимог Податкового кодексу України, Закону України від 11.09.2003 р. № 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 р. № 731 "Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", Мінфін розробив проект наказу "Про затвердження Критеріїв ризиковості платника податку, Критеріїв ризиковості здійснення операцій та Переліку показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку".
Проте, на момент розгляду справи вказаний наказ має статус проекту.
Отже, суд вважає, що застосування фіскальними органами критеріїв ризиковості платника податків, визначених у вказаному листі ДФС України, є грубим порушенням ст. 19 Конституції України, оскільки вказаним листом встановлено нові критерії для зупинення реєстрації податкових накладних платників податків, які породжують правові наслідки для широкого кола платників податків.
Відтак, суд вважає, органи ДФС не мають право застосування критеріїв ризиковості платника податків, визначених у листі ДФС України, як підстави зупинення реєстрації податкових накладних до їх прийняття їх уповноваженим органом, як того вимагають норми ПК України та Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою КМ України від 21.03.2018 р. № 117.
Крім того, суд відмічає, що в ході розгляду справи представником відповідачів не надано суду належної мотивації підстав та причин віднесення ФГ "Теллус-Юг" до ризикових платників податків відповідно до підпункту 1.6 пункту 1 листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18.
Адже, у п.п. 1.6 п. 1 листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку", зокрема, зазначено, комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
При цьому, зазначено, якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про безпідставність зупинення реєстрації спірних податкових накладних ФГ "Теллус-Юг", як передумови прийняття відповідних рішень Комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі, в силу відсутності нормативно-правового документу, який регулює вказані питання, та не зазначення у квитанціях від 26 березня 2019 року конкретного критерію з перелічених у п.п. 1.6. п. 1 вказаного листа ДФС України, згідно якому ДФС України керувалась при вирішені питання щодо віднесення ФГ "Теллус-Юг" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02.04.2019 р. по справі № 822/1878/18.
Надаючи правову оцінку підставам відмови Комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі у реєстрації спірних податкових накладних позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вказує наступне.
Як зазначалось вище, відповідно до рішень комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 27.05.2019 р. № 1173375/37478546 та № 1173376/37478546 підставою для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних № 1 від 02.03.2019 р. та № 2 від 05.03.2019 р. є ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
При цьому, відповідно до протоколу засідання комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі № 60 від 27.05.2019 р., вказаний висновок вмотивований наступними обставинами -
- відсутня інформація про залишки нереалізованої продукції (звіт 21-заг) та про наявність основних фондів, необхідних для вирощування с/г продукції;
- неможливо встановити місце зберігання с/г продукції, оскільки відповідно до відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою: с. Гладківка, вул. Шкільна, 4 (місце відвантаження продукції відповідно до ТТН) знаходиться авто гараж, який належить ОСОБА_2
- відповідно до договору, укладеного з ДП "ДГ "Великі Клини" передбачено зберігання кукурудзи у кількості 35 т., фактично на адресу ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХЕРСОН" здійснено відвантаження 46,3 т.;
- відсутність акта виконаних робіт не дає можливість встановити фактичну кількість кукурудзи, яка знаходилась на зберіганні.
Перевіряючи вказані обставини на предмет їх обґрунтованості та відповідність наданим до фіскальних органів позивачем письмових пояснень з переліком первинних документів, що підтверджується наявними у справі квитанціями про їх прийняття на центральному рівні, суд вказує наступне.
З наданих позивачем до матеріалів справи договірних та первинних документів судом встановлено, що основним видом діяльності ФГ "Теллус-Юг" є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
Згідно довідки Гладківської сільської ради Голопристанського району Херсонської області від 16.05.2018 року № 1787, станом на 15.05.2018 року ФГ "Теллус-Юг" використовує на території Гладківської сільської ради земельну ділянку площею 369,193 га рілля для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на умовах оренди земельних часток (паїв) громадян.
Відповідно до звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2018 року (№ 4-сг річна), позивачем використано 200,00 га посівних площ для вирощування пшениці озимої, 20,0 га для ячменю ярого, 222,98 га - для соняшника.
Обсяг виробництва ФГ "Теллус-Юг" сільськогосподарських культур у 2018 році склав: пшениці озимої - 4 000,00 ц, ячменю ярого - 930,20 ц, соняшника - 2 120,35 ц, що підтверджується звітом про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 1 грудня 2018 року № 29-сг.
Згідно пояснень представника позивача, у зв`язку зі значними обсягами товару та необхідністю його зберігання, побудова фінансово - господарської діяльності позивача, його взаємовідносини з контрагентами здійснена таким чином, що у ході купівлі - продажу товару позивачем здійснюється його навантаження - розвантаження та зберігання.
Наявність у позивача можливості зберігання зібраного урожаю підтверджується договором оренди нежитлового приміщення від 15.02.2018 р., укладеного з ФОП Щедріновою Т.О. , згідно якого орендодавець надає орендареві у користування нежитлове приміщення площею 1240 кв. м., що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .
Крім того, на підставі договору про відповідальне зберігання від 16.10.2018 року № 4, укладеного між позивачем (поклажодавцем) та ДП "Дослідне господарство "ВЕЛИКІ КЛИНИ" (виконавцем), останній до 31.12.2019 року здійснює зберігання 35 т соняшника, 20 т кукурудзи, 8 т жита, 6 т пшениці.
Як було вище встановлено судом, 01 березня 2019 р. між ФГ "Теллус-Юг" (постачальником) та ТОВ "Агроінвест Херсон" (покупцем) укладено договір постачання № 010319, відповідно до якого постачальник передає у власність, а покупець приймає і оплачує товар - соняшник, у кількості та на умовах, визначених додатково угодою.
Згідно умов додаткової угоди № 1 від 01.03.2019 р. до договору № 010319 від 01.03.2019 р. постачальник та покупець дійшли згоди щодо партії товару, яка постачається за даним договором, а саме: соняшник ДСТУ 4694:2006, у кількості 72 т, за ціною 5 500,00 грн. за тонну, на загальну суму 396 000,00 грн., у тому числі ПДВ 66 000,00 грн. Умови поставки FCA склад за адресою: Херсонська область, Голопристанський район, с. Гладківка.
Оплата за цим договором проводиться шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника в строк до 31.05.2019 р., після поставки товару.
02 березня 2019 року ФГ "Феллус-Юг" була здійснена часткова реалізація вказаного товару покупцю ТОВ "Агроінвест Херсон" у кількості 23 050 кг на загальну суму 126 682,80 грн., у тому числі ПДВ 21 113,80 грн., що підтверджується видатковою накладною № 2 від 02.03.2019 року та ТТН № Р 2 від 02.03.2019 р.
05 березня 2019 року ФГ "Феллус-Юг" була здійснена нова поставка вказаного товару покупцю ТОВ "Агроінвест Херсон" у кількості 23 250 кг на загальну суму 127 782,00 грн., у тому числі ПДВ 21 297,00 грн., що підтверджується видатковою накладною № 3 від 05.03.2019 року та ТТН № Р 3 від 05.03.2019 р.
Оплата ТОВ "Агроінвест Херсон" за вказаний товар відбулася в повному обсязі на загальну суму 254 464,80 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 479 від 14.03.2019 р. на суму 100 000,00 грн. та № 533 від 21.03.2019 року на суму 154 464,80 грн., а також актом звірки взаємних розрахунків за період березень 2019 року між ФГ "Феллус-Юг" та ТОВ "Агроінвест Херсон".
При цьому, навантаження товару здійснено зі складу ФГ "Феллус-Юг", розташованого за адресою: Херсонська область, Голопристанський район, с. Гладківка, вул. Шкільна, 4, та розвантажено на склад покупця за адресою: АДРЕСА_2 .
Перевезення товару здійснювалось ФОП ОСОБА_4 на замовлення та за рахунок ТОВ "Агроінвест Херсон", що підтверджується ТТН № Р 2 від 02.03.2019 р. та ТТН № Р 3 від 05.03.2019 року, згідно яких замовником (платником) та вантажоодержувачем є ТОВ "Агроінвест Херсон", вантажовідправником - ФГ "Теллус-Юг", пункт навантаження - Херсонська область, Голопристанський район, с. Гладківка, вул. Шкільна, 4, пункт розвантаження - Херсонська область, Білозерський район, с. Чорнобаївка, 152 км з/д Одеса- Херсон, буд. б /н.
Як вбачається з повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, вказані первинні документи були предметом аналізу комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі при прийнятті нею рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, однак безпідставно не були враховані.
Щодо доводу комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі про ненадання позивачем інформації про залишки нереалізованої продукції (звіт 21-сг), а також інформації про наявність основних фондів, необхідних для вирощування сільськогосподарської продукції, то вказаний довід є необґрунтованим та не узгоджується з приписами п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Крім того, суд зазначає, що позивачем у пояснювальній довідці № 2 від 23.05.2019 року, яка була надана комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі та прийнята нею до розгляду, зазначено про наявність у ФГ "Теллус-Юг" сільськогосподарської техніки для обробки землі та збору врожаю, а додатково ніяких документів у позивача не витребовувалося.
Щодо посилання комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі на неможливість встановлення місця зберігання продукції, оскільки згідно відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою АДРЕСА_1 знаходиться авто гараж, який належить ОСОБА_2 , то суд зазначає наступне.
Як було вище встановлено судом, 15.02.2018 р. між ФОП ОСОБА_2 (орендодавцем) та ФГ "Теллус - Юг" (орендарем) укладено договір оренди нежитлового приміщення, згідно умов якого орендодавець надає орендареві у користування нежитлове приміщення площею 1240 кв. м., що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .
Вказані обставини не суперечать, а навпаки, узгоджують з відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, згідно якого нерухоме майно (авто гараж, об`єкт нежитлової нерухомості), розташований за адресою АДРЕСА_1 , належить ОСОБА_2 .
Щодо доводів комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі про те, що відповідно до договору, укладеного з ДП "ДГ "Великі Клини" передбачено зберігання кукурудзи у кількості 35 т., фактично на адресу ТОВ "АГРОІНВЕСТ ХЕРСОН" здійснено відвантаження 46,3 т., а відсутність акта виконаних робіт не дає можливість встановити фактичну кількість кукурудзи, яка знаходилась на зберіганні, то суд зазначає наступне.
З наявних у матеріалах справи первинних та договірних документів вбачається, що 02 та 05 березня 2019 року позивачем було здійснено реалізацію товару ТОВ "Агроінвест Херсон", а саме - соняшника ДСТУ 4694:2006, а тому посилання комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі на недоліки або відсутність документів щодо поставки кукурудзи суд вважає такими, що є необґрунтованими у межах даних спірних правовідносин.
З огляду на викладене, суд вважає, що вищевказані доводи комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі, як підстава для відмови у реєстрації податкових накладних № 1 від 02.03.2019 р. та № 2 від 05.03.2019 р., спростовуються дослідженими судом первинними документами щодо господарських операцій позивача.
Крім того, суд звертає увагу, що у змісті оскаржуваних рішень не підкреслено, які саме документи, наявність яких передбачена договором та /або законом, позивач не надав.
Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання комісією ДФС законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд в постанові від 23 жовтня 2018 року у справі № 822/1817/18.
З огляду на вказані обставини, суд дійшов висновку, що зупинення ДФС України реєстрації спірних податкових накладних та в подальшому відмова комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі в їх реєстрації, вчинено відповідачами без наявних на це законних підстав та всупереч нормам Конституції України та Податкового кодексу України.
Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі № 1173375/37478546 від 27.05.2019 р. та № 1173376/37478546 від 27.05.2019 р. про відмову в реєстрації відповідно податкових накладних ФГ "Теллус-Юг" № 1 від 02.03.2019 р. та № 2 від 05.03.2019 р. є протиправними та підлягають скасуванню, у зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні Єдиному реєстрі податкових накладних, судом встановлено наступне.
Суд вказує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення, що узгоджується з терміном " ефективний засіб правового захисту" у розумінні статті 13 Конвенції.
Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).
Враховуючи, що в ході розгляду справи судом встановлено протиправність рішень комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 27.05.2019 р. № 1173375/37478546 та № 1173376/37478546 про відмову в реєстрації податкових накладних ФГ "Теллус-Юг" № 1 від 02.03.2019 р. та № 2 від 05.03.2019 р., тому вказане зумовлює Державну фіскальну службу України усунути всі негативні юридичні наслідки з відновленням платнику податків його правового становища, внаслідок прийняття комісією ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі протиправних рішень шляхом реєстрації податкових накладних № 1 від 02.03.2019 р. та № 2 від 05.03.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, суд стягує на користь позивача з ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі за рахунок його бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору у розмірі 3 842,00 грн., оскільки предметом оскарження є рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
вирішив :
Адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "ТЕЛЛУС-ЮГ" (місце знаходження 75656, Херсонська область, Голопристанський район, с. Таврійське, вул. Центральна, буд. 471, код ЄДРПОУ 37478546) до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (місцезнаходження 73026 м. Херсон, пр. Ушакова, буд. 75, код ЄДРПОУ 39394259), Державної фіскальної служби України (місцезнаходження 04053 м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 27.05.2019 року № 1173375/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 02.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 27.05.2019 року № 1173376/37478546 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 05.03.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 02.03.2019 року на загальну суму 126 682,80 грн., у т.ч. ПДВ 21 113,80 грн., складену ФГ "ТЕЛЛУС-ЮГ" (код ЄДРПОУ 37478546), датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м. Київ, Львівська площа, 8)
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну податкову накладну № 2 від 05.03.2019 року на загальну суму 127 782,00 грн., у т.ч. ПДВ 21 297,00 грн., складену ФГ "ТЕЛЛУС-ЮГ" (код ЄДРПОУ 37478546), датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м. Київ, Львівська площа, 8).
Стягнути з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (місцезнаходження 73026 м. Херсон, пр. Ушакова, буд. 75, код ЄДРПОУ 39394259) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Фермерського господарства "ТЕЛЛУС-ЮГ" (місце знаходження 75656, Херсонська область, Голопристанський район, с. Таврійське, вул. Центральна, буд. 471, код ЄДРПОУ 37478546) судовий збір в сумі 3 842,00 грн. (три тисячі вісімсот сорок дві грн. 00 коп.).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 27 липня 2019 р.
Суддя Дубровна В.А.
кат. 111030600
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2019 |
Оприлюднено | 30.07.2019 |
Номер документу | 83293429 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні