Ухвала
від 29.07.2019 по справі 420/5570/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5570/18

УХВАЛА

29 липня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Кравченка М.М.,

розглянувши в письмовому провадженні заяву представника Приватного підприємства Фірма КІНГ про скасування заходів реагування в адміністративній справі за позовом Державної екологічної інспекції в Одеській області до Приватного підприємства Фірма КІНГ про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходилась адміністративна справа № 420/5570/18 за позовом Державної екологічної інспекції в Одеській області до Приватного підприємства Фірма КІНГ про застосування заходів реагування.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 22.11.2018 року у справі № 420/5570/18 позов Державної екологічної інспекції в Одеській області до Приватного підприємства Фірма КІНГ про застосування заходів реагування було задоволено, застосовано заходи реагування до Приватного підприємства Фірма КІНГ , а саме зупинено господарську діяльність до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

24.07.2019 року через канцелярію суду від представника Приватного підприємства Фірма КІНГ надійшла заява про скасування заходів реагування.

У вказаній заяві представник Приватного підприємства Фірма КІНГ просить суд: скасувати заходи реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих до Приватного підприємства Фірма КІНГ рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2018 року по справі № 420/5570/18.

Дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, проаналізувавши законодавство, суд прийшов до висновку, що заява представника Приватного підприємства Фірма КІНГ про скасування заходів реагування у справі не належить до задоволення з наступних підстав.

Згідно з ст.16 Конституції України забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу є обов`язком держави.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з ч.5 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Одеський окружний адміністративний суд в рішенні від 22.11.2018 року у справі № 420/5570/18 встановив, що Державна екологічна інспекція в Одеській області на підставі річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2018 рік, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 30.11.2017 року № 710, та відповідно до ст.ст.5, 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , ст.20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , Положення про Державну екологічну інспекцію в Одеській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 28.09.2017 року № 652, провела планову перевірку Приватного підприємства Фірма КІНГ . За результатами проведеної перевірки Державна екологічна інспекція в Одеській області склала акт, в якому зафіксовано, що господарська діяльність Приватного підприємства Фірма КІНГ в порушення норм законодавства України здійснюється без спеціального дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. 19.09.2018 року Приватному підприємству Фірма КІНГ видано припис № 25/14 щодо усунення виявлених порушень, шляхом отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Згідно з ч.5 ст.11 Закону України Про охорону атмосферного повітря викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до ч.1 ст.12 Закону України Про охорону атмосферного повітря господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.

Одеський окружний адміністративний суд під час розгляду справи № 420/5570/18 прийшов до висновку, що господарська діяльність Приватного підприємства Фірма КІНГ в порушення ст.11 Закону України Про охорону атмосферного повітря здійснюється без спеціального дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що було підставою для застосування заходів реагування у вигляді зупинення господарської діяльності до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Згідно Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 року № 275, Держекоінспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.

Відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію в Одеській області, затвердженого Наказом Державної екологічної інспекції України від 28.09.2017 року № 652, Держекоінспекція в Одеській області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у її складі та їй підпорядковується.

Згідно Положення Державна екологічна інспекція в Одеській області має право проводить перевірки (у тому числі документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю, складає відповідно до законодавства акти за результатами здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції, надає обов`язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здійснює контроль за їх виконанням, здійснює лабораторні вимірювання (випробування).

Відповідно до ч.1 ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності підставами для здійснення позапланових заходів є, крім іншого, перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

З наданих матеріалів вбачається, що 29.05.2019 року Державною екологічною інспекцією в Одеській області було проведено перевірку Приватного підприємства Фірма КІНГ на предмет виконання припису від 19.09.2018 року № 25/14 щодо усунення порушень виявлених під час планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами. В ході перевірки встановлено, що на Приватному підприємстві Фірма КІНГ відсутнє устаткування та обладнання для виробництва пластикових виробів. Також, Приватним підприємством Фірма КІНГ за період з 19.09.2018 року по 28.05.2019 року не укладено договорів тимчасового користування обладнанням (майна) для виробництва виробів з пластику. У користуванні Приватного підприємства Фірма КІНГ на підставі договору найму (оренди) нерухомості № 12-Ю від 11.02.2019 року знаходиться складське приміщення площею 215 кв. м., в якому знаходиться адміністративна кімната, невелика кількість пластикової вагонки, яку підприємство закупило у 2018 році для подальшого продажу. Таким чином, на ПП Фірма КІНГ відсутні стаціонарні джерела викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря. ПП Фірмою КІНГ укладено договір з НВК УКРЕКОПРОМ на утилізацію небезпечних відходів від 20.12.2018 № 1342 (відпрацьовані люмінесцентні лампи, картон б/у, дерев`яна тара). ПП Фірмою КІНГ укладено договір з ТОВ СОЮЗ від 01.02.2018 року на вивіз побутового сміття. ПП Фірмою КІНГ визначені склад і властивості відходів. Паспорти відходів зареєстровані в Департаменті екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації. В результаті господарської діяльності ПП Фірми КІНГ утворюється 5 видів відходів: відходи основного - матеріали пакувальні пластмасові зіпсовані, тара дерев`яна використана, відходи споживання - відходи комунальні, макулатура паперова, відпрацьовані люмінесцентні лампи.

Разом з цим, як вже було зазначено судом вище, відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Таким чином, з метою відновлення господарської діяльності Приватне підприємство Фірма КІНГ повинно повідомити Державну екологічну інспекцію в Одеській області про усунення встановлених судом порушень.

Звернення до суду із заявою про скасування заходів реагування чинним законодавством не передбачено.

Згідно з ч.6 ст.7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

За таких обставин, суд прийшов до висновку про необхідність відмови в задоволенні заяви представника Приватного підприємства Фірма КІНГ про скасування заходів реагування.

Керуючись ст.ст.7, 243, 248 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити представнику Приватного підприємства Фірма КІНГ в задоволенні заяви про скасування заходів реагування у справі № 420/5570/18 за позовом Державної екологічної інспекції в Одеській області до Приватного підприємства Фірма КІНГ про застосування заходів реагування.

Порядок і строки оскарження ухвали визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Ухвала набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.256 КАС України.

Суддя М.М. Кравченко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2019
Оприлюднено30.07.2019
Номер документу83293697
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5570/18

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Рішення від 22.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні