Постанова
від 23.07.2019 по справі 400/2679/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 липня 2019 р.м.ОдесаСправа № 400/2679/18

Категорія: 111030300 Головуючий в 1 інстанції: Мороз. А. О.

Час і місце ухвалення: м Миколаїв

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Лук`янчук О.В.

суддів - Бітова А. І.

- Ступакової І. Г.

при секретарі - Черкасовій Є.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу за апеляційною скаргою ГУ ДФС у Миколаївській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 20 березня 2019 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КНМ" до ГУ ДФС у Миколаївській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И Л А :

ТОВ "КНМ" звернулося до суду з позовом до ГУ ДФС у Миколаївській області в якому просить визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення від 18 жовтня 2018 р. № 00096245005, яким Товариство оштрафовано на загальну суму 35 201,60 грн., за затримку реєстрації податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог зазначається, що податкові накладні, щодо яких відповідач зробив висновок про затримку їх реєстрації, складені помилково і жодна подія, з якою податкове законодавство пов`язує виникнення податкових зобов`язань, не настала. Ним були подані розрахунки корегування до помилково виписаних податкових накладних і такі накладні до податкових декларацій за відповідні періоди не включались, а тому відсутні підстави для накладення штрафу.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 20 березня 2019 року позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КНМ" до Головного управління ДФС у Миколаївській області задоволено.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду першої інстанції, ГУ ДФС у Миколаївській області подало апеляційну скаргу, в якій зазначає про порушення норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи, а тому просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що нормами ПК прямо передбачається відповідальність платника податків за порушення граничного строку реєстрації податкових накладних у вигляді штрафу не залежно від причин , у зв`язку з якими було порушено цей строк.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що у вересні 2018 р. ГУ ДФС проведено камеральну перевірку щодо своєчасності реєстрації Товариством податкових накладних за серпень і грудень 2017 р., результати якої оформлені актом від 27 вересня 2018 р. № 8479/14-29-12-03-06/34607497

Як зафіксовано Актом перевірки, відповідач встановив два факти порушення Товариством строків реєстрації податкової накладної в ЄРПН:

1) податкова накладна від 7 серпня 2017 р. № 11 на суму податку на додану вартість (надалі - ПДВ) 78 404,0 грн. зареєстрована в ЄРПН тільки 31 жовтня 2017 р., кількість днів порушення терміну реєстрації складає 61 день;

2) податкова накладна від 29 грудня 2017 р. № 8 на суму ПДВ 38 400,0 грн. зареєстрована в ЄРПН 18 січня 2018 р., кількість днів порушення терміну реєстрації складає 3 дні.

18 жовтня 2018 р. ГУ ДФС прийняла спірне податкове повідомлення-рішення № 00096245005, яким до Товариства застосовано штраф в розмірі 10% від суми ПДВ за затримку реєстрації податкової накладної № 8, що склало 3 840,0 грн. і 40% за затримку реєстрації податкової накладної № 11, що склало 31 361,60 грн., а всього штрафу 35 201,60 грн.

Не погодившись з прийнятим відповідачем податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції прийшов до висновку про помилковість висновку контролюючого органу щодо несвоєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН, оскільки позивач у строки та спосіб передбачений податковим кодексом змінив податкові показники з приводу помилково виписаних податкових накладних, а тому притягнення позивача до відповідальності у вигляді накладення штрафу за затримку реєстрації податкових накладних носить протиправний характер.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування та повернення в разі переплати, права та обов`язки платників податків, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі-ПК України).

Відповідно до п. 14.1.60 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (п. 201.1 ст. 201 ПК України).

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) /пункт 201.7 статті 201 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Відповідно до пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, відповідно до абз. 6 пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Згідно з абз. 11 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Як вбачається з матеріалів справи, податкова накладна № 11 виписана позивачем 7 серпня 2017 р., а зареєстрована 31 жовтня 2017 р., тобто із затримкою в 61 день; податкова накладна № 8 виписана 29 грудня 2017 р., а її реєстрація відбулась 18 січня 2018 р., строк затримки - 3 дні.

Водночас, відповідач подав розрахунки коригування: до податкової накладної № 11 розрахунок коригування складений 31 жовтня 2017 р. і зареєстрований в ЄРПН 14 листопада 2017 р.; до накладної № 8 розрахунок коригування складений 27 лютого 2018 р. і зареєстрований в ЄРПН 1 березня 2018 р. (а. с. 16-19, 23-26), відповідно до яких позивач виключив з податкових зобов`язань та податкового кредиту суми ПДВ за податковими накладними № № 8 і 11.

Відповідно до пункту 120-1.1. статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Системний аналіз викладених правових норм надає підстави стверджувати, що на платника податків покладено обов`язок щодо здійснення реєстрації податкової накладної протягом 15-ти календарних днів, наступних за датою її складання.

Разом з тим, обов`язок щодо здійснення відповідної реєстрації покладається на платника податків як відносно податкових накладних, що надаються покупцю, так і податкових накладних, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації; отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Позивачем зазначено, що по податковим накладним № 11 та № 8, які є помилково складеними не відбулося жодної події ( відвантаження товарів чи зарахування коштів від покупців/замовників). При цьому вищезазначені податкові накладні не були включені до податкових декларацій з податку на додану вартість за відповідні звітні періоди.

В свою чергу, відповідачем доказів на спростування факту відсутності проведення господарських операцій згідно з податковими накладними №11 та №8 не надано.

Отже, оскільки податкові накладні №11 та № 8 були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних помилково, а відповідні суми податку не включені до податкової декларації з ПДВ, колегія суддів вважає правильними висновок суду першої інстанції щодо безпідставності застосування штрафу до Товариства за порушення строку реєстрації зазначених накладних

Аналогічну правову позицію викладено в постанові Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 28.03.2019 року по справі № 809/1420/17

Таким чином, судом першої інстанції на основі наявних в матеріалах справи доказів, оцінка яким надана з дотриманням положень Кодексу адміністративного судочинства України, зроблений правильний висновок про недоведеність відповідачем, на якого покладається обов`язок доказування, правомірності прийнятого податкового повідомлення-рішення.

Доводи ж апеляційної скарги не дають підстав для висновку, що суд першої інстанції допустив неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права при ухваленні судового рішення, а тому підстави для його скасування та задоволення апеляційної скарги відсутні.

З огляду на наведене, оскільки висновки суду відповідають нормам законодавства, що регулюють спірні правовідносини, та обставинам справи, а доводи апеляційної скарги цих висновків не спростовують, колегія суддів вважає, що судове рішення відповідно до вимог ст. 316 КАС України підлягає залишенню без змін.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325,327,329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ГУ ДФС у Миколаївській області залишити без задоволення.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 20 березня 2019 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст постанови складено та підписано 29 липня 2019 року .

Головуючий суддя: О.В. Лук`янчук

Суддя: А. І. Бітов

Суддя: І. Г. Ступакова

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2019
Оприлюднено31.07.2019
Номер документу83299554
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/2679/18

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 23.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 20.03.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні