Постанова
від 26.07.2019 по справі 760/20041/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/6127/19

Справа №760/20041/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 липня 2019 року суддя Солом`янський районний суд м. Києва Букіна О.М., при секретарі Кривулько С.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Панькіна Д.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_10 керуючого директора компанії Лектра С.А. , юридична адреса: 16-18, вулиця Шалгер Париж; фактична адреса АДРЕСА_1, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В:

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0422/10000/19 від 07.06.2019 року, складений відносно громадянина ОСОБА_11 за ч. 1 ст. 483 МК України.

З зазначеного протоколу вбачається, що 04.06.2019 до відділу митного оформлення №1 митного поста Західний Київської міської митниці ДФС декларантом ФОП ОСОБА_4, паспорт НОМЕР_1 , виданий Кіровським РВ УМВС України в Кіровоградській області, на підставі договору про надання послуг митного брокера від 28.05.2019 № 18/0 подано електронну митну декларацію (далі - ЕМД) типу ІМ40ДЕ № UA100010/2019/335206 з метою випуску у вільний обіг товару (згідно гр. 31 ЕМД - автоматичний розкрійний комплекс, обладнання для розкрійного цеху, різець тканини з високоточним зазором розрізу тканини до 1мм, з вмонтованим регулятором прижиму тканини, висота настіла 2,5см, інтегрована вакуумна установка, в частково розібраному стані, для зручності транспортування, комплектність згідно специфікації відправника: артикул-858273 VectorFurniture Q25-72 -1шт).

Отримувач товару: ТОВ КАМ ГРУПП 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, буд.1, оф 218/1, код ЄДРПОУ 38317096.

Відправник товару: Lectra S.A.SA aucapitalde 31 577 881RCS Paris B 300 702 305 23 CHEMIN DE MARTICOT BP 34 33610 CESTAS CEDEX.

05.06.2019 посадовою особою митного органу, відповідно до ст. 338 Митного кодексу України проведено митний огляд товару та транспортного засобу. Під час проведення митного огляду виявлено товари, відомості про які відсутні у МД від 04.06.2019 № UA100010/2019/335206 та ТСД, а саме інвойсі від 22.05.2019 № ОМ_136045-1 та специфікації комплектності: папір в рулонах, перфорований з маркуванням Lectra - 3 рулони; плівка в рулонах з наявним маркуванням Lectra CS0785 Polifilm HD-NSA - 1 рулон.

06.06.2019 декларантом ОСОБА_4 надано пояснення щодо даних обставин. Гр-н ОСОБА_4 пояснив, що декларування вищезазначеного товару за ЕМД від 04.06.2019 № UA100010/2019/335206 здійснювалося ним на підставі документів наданих відправником.

Також, до митного органу надано лист-пояснення компанії Lectra , щодо помилкового відвантаження більшої кількості товару.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності можуть бути громадяни, які на момент вчинення порушення митних правил досягли 16-річного віку, а при вчиненні таких порушень підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Таким чином, в діях громадянина ОСОБА_10 керуючого директора компанії відправника товару Лектра С.А., юридична адреса 16-18, вулиця Шалгер Париж; фактична адреса АДРЕСА_1. наявні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, а саме подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості товарів.

В зв`язку з чим 07 червня 2019 року працівниками Київської міської митниці ДФС України громадянина ОСОБА_11 складено протокол про порушення митних правил №0422/10000/19, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Безпосередні предмети правопорушення вилучені та зберігаються на складі Київської міської митниці ДФС за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 8 А.

Загальна вартість предметів правопорушення становить 5208,23 грн.

Представник Київської міської митниці ДФС України Панькін Д.В. вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0422/10000/19 від 07 червня 2019 року доведеними та просив притягнути гр. ОСОБА_11 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього .

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - гр. ОСОБА_11 не з`явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання. Крім того, оголошення про день, час та місце розгляду справи було розміщено на офіційному веб-сайті Солом`янського районного суду м. Києва.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши пояснення представника митних органів, дослідивши та оцінивши письмові докази, суд приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 МК України товари, що переміщуються (пересилаються) на адресу одного одержувача (юридичної або фізичної особи) в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях, якщо їх сумарна фактурна вартість не перевищує еквівалент 150 євро, не є об`єктом оподаткування митними платежами.

Суб`єктивна сторона даного правопорушення передбачає умисел щодо переміщення товару на підставі документа, що містить неправдиві дані з метою подальшого неправомірного звільнення від оподаткування товару та його подальшого володіння, користування, розпорядження одержувачем.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Судом встановлено, що 04.06.2019 до відділу митного оформлення №1 митного поста Західний Київської міської митниці ДФС декларантом ФОП ОСОБА_4, паспорт НОМЕР_1 , виданий Кіровським РВ УМВС України в Кіровоградській області, на підставі договору про надання послуг митного брокера від 28.05.2019 № 18/0 подано електронну митну декларацію (далі - ЕМД) типу ІМ40ДЕ № UA100010/2019/335206 з метою випуску у вільний обіг товару (згідно гр. 31 ЕМД - автоматичний розкрійний комплекс, обладнання для розкрійного цеху, різець тканини з високоточним зазором розрізу тканини до 1мм, з вмонтованим регулятором прижиму тканини, висота настіла 2,5см, інтегрована вакуумна установка, в частково розібраному стані, для зручності транспортування, комплектність згідно специфікації відправника: артикул-858273 VectorFurniture Q25-72 -1шт).

Отримувач товару: ТОВ КАМ ГРУПП 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, буд.1, оф 218/1, код ЄДРПОУ 38317096.

Відправник товару: Lectra S.A.SA aucapitalde 31 577 881RCS Paris B 300 702 305 23 CHEMIN DE MARTICOT BP 34 33610 CESTAS CEDEX.

05.06.2019 посадовою особою митного органу, відповідно до ст. 338 Митного кодексу України проведено митний огляд товару та транспортного засобу.

Під час проведення митного огляду виявлено товари, відомості про які відсутні у МД від 04.06.2019 № UA100010/2019/335206 та ТСД, а саме інвойсі від 22.05.2019 № ОМ_136045-1 та специфікації комплектності від 04.06.2019: папір в рулонах, перфорований з маркуванням Lectra - 3 рулони; плівка в рулонах з наявним маркуванням Lectra CS0785 Polifilm HD-NSA - 1 рулон.

Оцінюючи в сукупності надані докази, суддя знаходить їх належними та допустимими, у зв`язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

В силу ст. 65 ГК України, управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Як встановлено судом, товар поставлявся на виконання Базового договору №00055668-1 від 15.02.2019, який укладено між відправником (продавцем) товару: Lectra S.A. , aucapitalde 31 577 881RCS Paris B 300 702 305 23 CHEMIN DE MARTICOT BP 34 33610 CESTAS CEDEX, в особі директора гр. ОСОБА_11 , з одного боку, отримувачем (покупцем) - ТОВ КАМ ГРУПП 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, буд.1, оф 218/1, код ЄДРПОУ 38317096, в особі Генерального директора ОСОБА_9 , з іншого боку.

Таким чином, гр. ОСОБА_11 є посадовою особою компанії Lectra S.A. , який в силу своїх службових обов`язків несе відповідальність за порушення митних правил цим підприємством.

З урахуванням викладеного суд вважає, що за фактичних обставин справи наведених вище саме гр. ОСОБА_11 є суб`єктом правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з чим останній підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.

Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Судом встановлено, що загальна вартість предметів правопорушення, вилучених відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0422/10000/19, а саме: папір в рулонах, перфорований з маркуванням Lectra - 3 рулони; плівка в рулонах з наявним маркуванням Lectra CS0785 Polifilm HD-NSA - 1 рулон, складає 5 208,23 грн.

Таким чином, з урахуванням обставин справи, суд приходить до висновку про накладення на гр. ОСОБА_11 адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 5 208,23 грн. та конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ЗУ Про судовий збір з громадянина ОСОБА_11 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 384,20 грн.

На підставі ч. 1 ст. 483 та керуючись ст.ст. 467, 486, 489, 495, 522, 527 МК України, ст.ст. 40-1, 251, 252, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_11 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 5 208 (п`ять тисяч двісті вісім) грн. 23 коп.

Конфіскувати в дохід держави безпосередні предмети порушення митних правил - папір в рулонах, перфорований з маркуванням Lectra - 3 рулони; плівка в рулонах з наявним маркуванням Lectra CS0785 Polifilm HD-NSA - 1 рулон, що вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0422/10000/19 від 07 червня 2019 року.

Стягнути з гр. ОСОБА_11 на користь держави судовий збір у розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) грн. 20 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя О.М.Букіна

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.07.2019
Оприлюднено30.07.2019
Номер документу83306508
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/20041/19

Постанова від 25.11.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

Постанова від 26.07.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні