ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 49089 м. Дніпро, вул. Академіка Янгеля, 4, (веб адреса сторінки на офіційному веб -порталі судової влади України в мережі Інтернет - http://adm.dp.court.gov.ua)
12 квітня 2019 року Справа № 160/2380/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Жукової Є.О.,
при секретарі судового засідання Тонояні А.К.,
за участю:
представника позивача Пономаренка М.О.,
представника відповідача 1, 2 Ваховської Г.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-промислова компанія "Енергія" (вул.Узвіз Крутогірний, буд.20-а, м.Дніпро, 49044) до відповідача-1 Державної фіскальної служби України (Львівська площа 8, м.Київ, 04053), відповідача-2 Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області №1060545/36843221 від 28.01.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; забов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, -
ВСТАНОВИВ:
14 березня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-промислова компанія "Енергія" (вул.Узвіз Крутогірний, буд.20-а, м.Дніпро, 49044) до відповідача-1 Державної фіскальної служби України (Львівська площа 8, м.Київ, 04053), відповідача-2 Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області №1060545/36843221 від 28.01.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстру податкових накладних; зобов`язати Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 березня 2019 року у справі № 160/2380/19 провадження було відкрито, справа призначена до розгляду в порядку підготовчого провадження, за правилами загального позовного провадження.
Позовні вимоги обґрунтовано наступним.
Відповідно до приписів п. 201.10. ст. 201 ПК України, ТОВ НПК Енергія було складено податкову накладну №4 від 26.12.2018 р. та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до отриманої квитанції, податкову накладну прийнято, однак реєстрацію зупинено. На виконання п.п. 201.16.2. п. 201.16. ст. 201 ПК України ТОВ НПК Енергія було направлено на адресу ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС в Дніпропетровській області повідомлення №4 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме: копію договору оренди нежитлового приміщення №07/09/92 від 14.03.2018 року; копію договору поставки №31 від 01.12.2018 року; копію договору поставки Дон/НХ-18885/ню-в від 10.12.2018 року з додатками; копію прибуткової накладної №10154 від 22.12.2018 року, копію прибуткової накладної №10153 від 22.12.2018 року, копію прибуткової накладної 10152 від 22.12.2018 року; копію рахунку на оплату №83 від 26.12.2018 року; копію видаткової накладної №67 від 26.12.2018 року; копію акта приймання передачі; копію ТТН №67 від 26.12.2018 року; копію платіжного доручення №331 від 16.01.2019 року; копію платіжного доручення №327 від 08.01.2018 року, копію платіжного доручення №326 від 08.01.2019 р.; копію платіжного доручення №325 від 08.01.20)9 року, копію прибуткової накладної №10152 від 22.12.2018 року; копію ТТН 10152 від 22.12.2018 року; копію ТТН 10153 від 22.12.2018 року; копію ТТН 10154 від 22.12.2018 року щодо податкової накладної, реєстрація якої зупинена.
На підставі викладеного вище, представник позивача зазначає, що останнім було надало всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній №4 від 26.12.2018 року.
Відтак, рішенням комісії ДФС від 28.01.2019 року №1060545/36843221 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 р. на підставі складення документів з порушенням законодавства України.
При цьому, представник позивача зазначає, що в оскаржуваному рішенні не зазначено, які саме порушення законодавства України в документах було допущено.
З урахуванням вищезазначеного, позивач вважає, що рішення Комісії ГУ ДФС в Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, а саме: №1060545/36843221 від 28.01.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстру податкових накладних є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
В судове засідання, призначене на 12.04.2019 року, з`явились всі сторони у справі.
Повноважний представник позивача, позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд позовну заяву задовольнити.
Відповідач-1 щодо заявлених позовних вимог заперечував, виклавши свою позицію у відзиві від 12.04.2019 р., в тексті якого зазначено наступне.
Щодо вимоги позивача про зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні № 4 від 26.12.2018 року, ДФС України зазначає наступне.
Відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.
Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.
Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги ТОВ Науково - Промислова Компанія Енергія про зобов 'язання ДФС України зареєструвати вищезазначену податкову накладну є необгрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасним. На підставі викладеного вище, представник відповідача-1 зазначає, що рішення щодо реєстрації /відмови у реєстрації податкових накладних приймаються комісіями ДФС у Дніпропетровській області за умови дотримання критерію, передбаченого п.23 Порядку.
Так, наведені законодавчі приписи визначають суб`єктивний склад осіб, які будуть учасниками судового процесу (відповідачами) у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних: головне управління ДФС у Дніпропетровській області -в частині оскарження рішення комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
ДФС України в частині зобов`язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстру податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішень головного управління ДФС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.
Відтак, зобов`язання зареєструвати податкові накладні, є похідною вимогою до ДФС України від вимог головного управління ДФС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу с самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.28 Порядку.
На підставі викладеного вище, повноважний представник відповідача-1 просить суд у задоволенні пред`явлених позовних вимог відмовити у повному обсязі.
Відповідач-2 щодо заявлених позовних вимог також заперечував, виклавши свою позицію у відзиві на позовну заяву від 12.04.2019 р., в тексті якого зазначив наступне.
За даними Єдиного реєстру податкових накладних платником 10.01.2019 подано на реєстрацію податкову накладну №4 від 26.12.2018 на суму ПДВ 112 030,0 грн. по відносинах з ПАТ Укрзалізниця , Регіональна філія Донецька залізниця (код 40075815, Офіс великих платників ДФС, Вантажний залізничний транспорт, платник ПДВ з 01Л2.2015). Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає вимогам п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Письмові пояснення та копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування платником подано відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117, якою визначено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником з Повідомленням №4 від 16.01.2019 року до податкової накладної №4 від 26.12.2018 року прийнято Рішення №1060545/36843221 від 28.01.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з причини надання платником податку копій первинних, які складені з порушенням законодавства, а саме: в частині відсутності достатньої кількості товару для його подальшої реалізації.
Тобто, за наданими ТОВ НІЖ Енергія реалізовано на адресу ПАТ Укрзалізниця товар: електроперфоратор ПР-5400/800 (код УКТ ЗЕД 8467890000) у кількості - 10 шт., машина шліфувальна кутова МШУ-2200/180 (код УКТ ЗЕД 8467295100) - 44 шт., машина шліфувальна кутова МШУ-2400/230 (код УКТ ЗЕД 8467295100) - 20 шт., машина шліфувальна кутова МШУ-1000/125 (код УКТ ЗЕД 8467295100) - 30 шт., електродриль ДРУ-1300/3100 (код УКТ ЗЕД 8476890000) - 30 шт.
При цьому, платником податку придбано зазначений товар у ТОВ Бельмонд Торг (код 42150354, ГУ ДФС у Донецькій області (Центральний район м. Маріуполя), платник ПДВ з 01.07.2018), який в свою чергу придбано зазначений товар у ТОВ Ескейп Груп (код 42167373, ГУ ДФС у Донецькій області, Будівництво житлових і нежитлових будівель, платник ПДВ з 01.07.2018), у якого, за даними Єдиного реєстру податкових накладних, по ланцюгу постачання товар по кількісному показнику не прослідковується до виробника/імпортера.
Представник відповідача-2 зазначає, що ТОВ НПК Енергія за рішенням Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області 13.07.2018 р. внесено до переліку ризикових, як такого, що відповідає п. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку, визначених листом ДФС України 21.03.2018 року №959/99-99-07-18.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно рішень Комісій ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 26.12.2018 р. № 1060545/36843221 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 26.12.2018 р. підставою для відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства що передбачено п. 18 Порядку.
На підставі вищевикладеного, представник відповідача-2 вважає підстави зазначені в Рішенні комісії для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.
В судовому засіданні судом було поставлено на розгляд питання щодо можливості переходу до розгляду справи по суті за доказами, які наявні у матеріалах справи.
Представник позивача та представник відповідача як 1, так і 2 не заперечував щодо переходу до розгляду справи по суті.
Таким чином, враховуючи зазначене вище, суд закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду зазначеної справи по суті, застосувавши принцип процесуальної економії та у відповідності до ст.ст.192 - 211, 217, 224 - 228 КАС України безпосередньо 12.04.2019 року.
Дослідивши в судовому засіданні докази, наявні в матеріалах справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю НПК ЕНЕРГІЯ є юридичною особою, що підтверджується відомостями, які містяться в матеріалах справи.
Відповідно до ст.3 Розділу І Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю НАУКОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЕНЕРГІЯ , метою діяльності Товариства є досягнення економічних і соціальних результатів, одержання прибутку від провадження господарської діяльності шляхом здійснення виробництва, торгівлі, посередництва, виконання робіт, надання послуг, тощо.
Предметом (види) діяльності Товариства міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також інших документах Товариства.
Судом встановлено, що 10.12.2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-промислова компанія Енергія та Структурним підрозділом Служба матеріально-технічного забезпечення регіональної філії Донецька залізниця ПАТ Українська залізниця було укладено договір № Дон/НХ-18885/НЮ-В.
Предметом зазначеного вище договору від 10.12.2018 р. № Дон/НХ-18885/НЮ-В була поставка Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-промислова компанія Енергія Структурному підрозділу Служба матеріально-технічного забезпечення регіональної філії Донецька залізниця ПАТ Українська залізниця товар в асортименті та кількості згідно специфікації (додаток 1), яка є невід`ємною частиною чинного договору.
В підтвердження здійсненої поставки свідчить видаткова накладна постачальника №67 від 26 грудня 2018 року, на якій міститься відтиск штампу матеріально-технічного складу регіональної філії Донецька залізниці ПАТ Українська залізниця та акт приймання передачі.
Перевезення товару також підтверджується товарно-транспортною накладною №67 від 26 грудня 2018 року про перевезення товару на адресу складу покупця.
Товарно-матеріальні цінності, передані Структурному підрозділу Служба матеріально-технічного забезпечення регіональної філії Донецька залізниця ПАТ Українська залізниця , ТОВ НПК Енергія отримало 22.12.2018 року від ТОВ Бельмонд Торг згідно укладеного договору поставки №31 від 01.12.2018 року.
Поставка товару на адресу ТОВ НПК Енергія підтверджується первинною документацією, а саме: прибутковими накладними № №10152, 10153, 10154 від 22.12.2018 року.
Доставка товару здійснювалась службою Нова Пошта безпосередньо на адресу ТОВ
НПК Енергія , що підтверджено відповідними товарно-транспортними накладними, а саме: 10152, 10153, 10154 від 22.12.2018 року, копія яких міститься в матеріалах справи.
В підтвердження оплати було складено платіжні доручення №325, 326, 327, 331 від 08.01.2019 року, копії яких містяться в матеріалах справи.
26.12.2018 року ТОВ НПК Енергія було поставлено товар, а Структурним підрозділом Служба матеріально-технічного забезпечення регіональної філії Донецька залізниця ПАТ Українська залізниця було прийнято товар, у відповідності до укладеного договору, здійснено прийняття ТМЦ на склад ТОВ НПК Енергія .
На підставі викладеного вище, та у відповідності до п.201.10 ст.201 ПК України, ТОВ НПК Енергія було складено податкову накладну №4 від 26.12.2018 р. та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, реєстрацію зазначеної вище по тексту податкової накладної не було проведено, з причин не залежних від платника податків.
Так, згідно отриманої квитанції від 24.01.2019 р, податкова накладна від 26.12.2018 р. №4 була прийнята, однак реєстрація її зупинена.
Підставами для зупинення зазначеної вище по тексту податкової накладної, контролюючим органом, зазначено, що: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. Також, запропоновано надати пояснення пш/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.
Відповідно до положень пп. 201.16.2 п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України, позивачем було направлено до контролюючого органу пояснення №4 про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме: копію договору оренди нежитлового приміщення №07/09/92 від 14.03.2018 року; копію договору поставки №31 від 01.12.2018 року; копію договору поставки Дон/НХ-18885/ню-в від 10.12.2018 року з додатками; копію прибуткової накладної №10154 від 22.12.2018 року, копію прибуткової накладної №10153 від 22.12.2018 року, копію прибуткової накладної 10152 від 22.12.2018 року; копію рахунку на оплату №83 від 26.12.2018 року; копію видаткової накладної №67 від 26.12.2018 року; копію акта приймання передачі; копію ТТН №67 від 26.12.2018 року; копію платіжного доручення №331 від 16.01.2019 року; копію платіжного доручення №327 від 08.01.2018 року, копію платіжного доручення №326 від 08.01.2019 р.; копію платіжного доручення №325 від 08.01.20)9 року, копію прибуткової накладної №10152 від 22.12.2018 року; копію ТТН 10152 від 22.12.2018 року; копію ТТН 10153 від 22.12.2018 року; копію ТТН 10154 від 22.12.2018 року щодо податкової накладної, реєстрація якої зупинена.
Однак, рішенням комісії ГУ ДФС в Дніпропетровській області №1060545/36843221 від 28.01.2019 р. відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 року.
Правовідносини сторін, що виникають у сфері внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних, регулюються нормами Конституції України від 28.06.1996р. № 254к/96-ВР, Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI, Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. №117, Критеріями оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 р. №567 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 р. за №753/30621, Вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 р. №567 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 р. за №754/30622.
Відповідно до ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Статтями 61, 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Відповідно до ст. ст. 6, 13 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року, кожен має право на справедливий розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення, а також кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинено особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Відповідно до п.1 ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини , суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Оцінивши надані сторонами у справі докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, відповідно до ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, та надавши відповідь на кожен із специфічних, доречних та важливих доводів заявника в світлі висновку, викладеного в пункті 25 Рішення Європейського Суду з прав людини Проніна проти України (заява №63566/00, Страсбург 18 липня 2006 року), суд приходить до висновку про можливість винесення законного і об`єктивного рішення у справі з урахуванням всіх обставин, наведених вище.
При цьому, суд зауважує, що п.1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення.
Стаття 2 Кодексу адміністративного судочинства України зазначає, що основними завданнями (принципами) адміністративного судочинства є: 1) верховенство права; 2) рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом; 3) гласність і відкритість судового процесу та його повне фіксування технічними засобами; 4) змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі; 5) обов`язковість судового рішення; 6) забезпечення права на апеляційний перегляд справи; 7) забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення у випадках, визначених законом; 8) розумність строків розгляду справи судом; 9) неприпустимість зловживання процесуальними правами; 10) відшкодування судових витрат фізичних та юридичних осіб, на користь яких ухвалене судове рішення.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип верховенства права, який відповідно до ст.6 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до ст. ст.8, 9 Кодексу адміністративного судочинства України усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом, а розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За змістом ч. 4 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з`ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів. Суд прийшов до висновку, що поданих сторонами доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.
Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до п. п. а, б п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., податкова накладна є електронним документом, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 зазначеного вище Порядку №1246 від 29.12.2010 р., після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р., за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічні приписи наведені у підпункті 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
21.02.2018 року постановою КМУ № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено таке.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, який включає Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів, які складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункти 18 та 19 Порядку).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20 Порядку).
Згідно пункту 23 Порядку комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункт 27).
Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів визначаються Порядком роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункт 2 Порядку).
Комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 3 Порядку).
Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена (пункт 19 Порядку).
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567 (далі - Критерії оцінки ступня ризиків).
Згідно пункту 6 Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Таким чином, контролюючий орган був зобов`язаний у відповідних Квитанціях чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків Наказу №567.
Як вбачається з копії квитанції, відповідачем-2 зазначений вид критерію визначено не було.
Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Системний аналіз наведених вище норм чинного законодавства України у сукупності з обставинами, встановленими судом в процесі розгляду даної справи на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, дозволяє суду прийти до висновку про обґрунтування позивачем належними та допустимими доказами в розумінні ст.ст.73, 74 КАС України протиправності прийнятого рішення Комісії Державної фіскальної служби України, а саме: № 1060545/36843221 від 28.01.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної відповідачем було зазначено: ненадання платником податку копій документів.
Відтак, відповідно до наведених вище норм Податкового кодексу України; Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246; Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №567; Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено чіткий механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних коригувань до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних; затверджено Критерії оцінки ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які, як прямо свідчать матеріали справи, не було дотримано відповідачем при винесенні оскаржуваного рішення, а саме: за № 1060545/36843221 від 28.01.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 р.
При цьому, під час судового розгляду справи судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що позивачем на виконання відповідних норм чинного податкового законодавства України було направлено на адресу Комісії ДФС: первинні документи в підтвердження здійснення господарських операцій.
Суд зазначає, що в оскаржуваному рішенні не наведено обґрунтувань щодо причини відмови в реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 року.
При цьому відповідачем-2 не вказано, які саме документи складено з порушенням законодавства України.
Водночас, суд зазначає, що будь-яких доказів у відповідності до норм ст.ст.73-74 КАС України контролюючим органом щодо порушення норм як ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , так і Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку надано не було.
Суд також зазначає, що під час судового розгляду справи повноважним представником відповідача-2 було зазначено, що позивач - ТОВ НПК ЕНЕРГІЯ віднесений до критерії ризикових, однак рішення в підтвердження останнього не надано, та зазначено: можливо він вже і є виключеним з ризикових , що підтверджується протоколом розгляду даної справи від 12.04.2019 р.
Будь-яких інших причин щодо причин відмови у реєстрації податкової накладної контролюючим органом зазначено не було, окрім зазначеного, що висновок, який зроблений в оскаржуваному рішенні, зроблений на підставі перевірки наданих позивачем документів.
Відтак, відповідно до наведених вище норм Податкового кодексу України; Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246; Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №567; Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено чіткий механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних коригувань до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних; затверджено Критерії оцінки ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які, як прямо свідчать матеріали справи, не було дотримано відповідачем-1 при винесенні оскаржуваного рішення, а саме: 1060545/36843221 від 28.01.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 26.12.2018 року, зазначених вище.
При цьому, суд зазначає, що в оскаржуваному рішенні не наведено обґрунтувань щодо причин відмови в реєстрації податкової накладної від 26.12.2018 р. №4.
Відповідачем в оскаржуваному Товариством з обмеженою відповідальністю НПК Енергія рішенні не зазначено, що саме стало підставою для винесення останніх, а зазначено загалом, про надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
При цьому не вказано, які саме документи, надані Товариством з обмеженою відповідальністю НПК Енергія складені з порушенням чинного законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
З урахуванням викладеного вище, оскаржуване позивачем рішення, а саме: №1060545/36843221 від 28.12.2019 р. є прийняте відповідачем без використання повноваження з метою, з якою це повноваження надано; необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішень; упереджено; недобросовісно; нерозсудливо; без дотримання принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; непропорційно, зокрема без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані зазначені рішення.
Відтак, позовна вимога щодо визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області №1060545/36843221 від 28.01.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 р. в ЄРПН є такою, що підлягає задоволенню.
Аналізуючи дані положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.
Окрім того, суд звертає увагу на приписи підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, відповідно до яких, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС.
В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 26.12.2018 р. є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
З огляду на викладені вище норми, суд вважає за необхідним зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю НПК Енергія № 4 від 26.12.2018 р. з дати набрання законної сили зазначеним судовим рішенням у даній справі.
За приписами статті 19 Конституції України від 28.06.1996р. №254к/96-ВР, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості
Відповідно до приписів ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу
Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до квитанції від 12.03.2019 року № 0.0.1291864170.1 за подання позовної заяви позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 3 842,00 грн. (три тисячі вісімсот сорок дві грн., 00 коп.), який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету України.
Враховуючи задоволення позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-промислова компанія "Енергія" (вул.Узвіз Крутогірний, буд.20-а, м.Дніпро, 49044) до відповідача-1 Державної фіскальної служби України (Львівська площа 8, м.Київ, 04053), відповідача-2 Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області №1060545/36843221 від 28.01.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; забов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд приходить до висновку про наявність підстав для присудження і всіх здійснених позивачем документально підтверджених судових витрат з Головного управління Державної фіскальної служби в м.Києві, а саме, судового збору у розмірі 3 842,00 грн. (три тисячі вісімсот сорок дві грн., 00 коп.).
Керуючись ст. ст. 242-244, 246, 250, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-промислова компанія "Енергія" (вул.Узвіз Крутогірний, буд.20-а, м.Дніпро, 49044) до відповідача-1 Державної фіскальної служби України (Львівська площа 8, м.Київ, 04053), відповідача-2 Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області №1060545/36843221 від 28.01.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; забов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області №1060545/36843221 від 28.01.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Забов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №4 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до норм чинного законодавства.
Стягнути судові витрати пропорційно задоволеним позовним вимогам за рахунок бюджетних асигнувань, а саме: з Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-промислова компанія "Енергія" з оплати судового збору у розмірі 1 921, 00 грн.( одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн., 00 коп.), та з Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-промислова компанія "Енергія" з оплати судового збору у розмірі 1 921, 00 грн.( одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн., 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 19 квітня 2019 року.
Суддя Є.О. Жукова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2019 |
Оприлюднено | 01.08.2019 |
Номер документу | 83314459 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні