ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" липня 2019 р. справа № 300/1096/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Микитюка Р.В.,
за участю секретаря судового засідання - Костюк О.С.,
представника позивача - Кабаль Д.І. ,
представника відповідача - Попович Н.П.,
представника третьої особи - Гринишина Р.Д.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІАМЕБ"
до відповідача: Рогатинської районної державної адміністрації Івано-Франківської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Рогатинська районна рада
про визнання протиправним та скасування розпорядження № 82 від 11.04.2019., -
ВСТАНОВИВ:
21.05.2019 товариство з обмеженою відповідальністю "ДІАМЕБ" (надалі, також - позивач, ТзОВ "ДІАМЕБ" ) звернулося до суду з позовом до Рогатинської районної державної адміністрації Івано-Франківської області (надалі, також, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Рогатинська районна рада про визнання протиправним та скасування розпорядження № 82 від 11.04.2019.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 14.04.2019 позивачем отримано лист №11-13/290 від 11.04.2019 від КНМП "Рогатинська районна центральна лікарня" про те, що у зв`язку із виконанням розпорядження Рогатинської районної державної адміністрації Івано-Франківської області №82 від 11.04.2019 "Про перепланування адміністративного корпусу Рогатинської центральної районної лікарні" плановий робіт планується розпочати з 17.04.2019. Дані дії унеможливлюють використання приміщення, що орендується позивачем у КНМП "Рогатинська районна центральна лікарня" за договором оренди нежитлового приміщення від 11.03.2015. У даному розпорядженні йдеться про те, що: "Відповідно до ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 №586 та з метою виконання завдань реформування медичного обслуговування населення, вимог бюджетного законодавства щодо збалансованості структур закладів з обсягами бюджетних призначень та беручи до уваги вимоги ДБН 2.2-10-2017, відповідно до яких адміністративні будинки є окремим корпусом закладу охорони здоров`я, що вимагає проведення капітального ремонту, змін та перепроектування існуючої будівлі, на які покладено виконання функцій адміністрування Рогатинської центральної районної лікарні, у зв`язку із чим: 1. Здійснити внутрішнє перепланування приміщень адміністративного корпусу Рогатинської центральної районної лікарні. 2. Рогатинській центральній районній лікарні (Т. Бандура) провести капітальний ремонт будівлі адміністративного корпусу та ряд робіт по покращенню конструктивних рішень експлуатації будівлі та її функціонального призначення. 3. Координацію роботи та узагальнення інформації щодо виконання розпорядження покласти на головного відповідального виконавця Рогатинську центральну районну лікарню (Т. Бандура). Позивач вважає дане розпорядження протиправним та просить його скасувати.
Разом з позовною заявою позивачем подано заяву про забезпечення адміністративного позову (а.с. 55-57).
23.05.2019 Івано-Франківським окружним адміністративним судом винесено ухвалу, якою в задоволенні заяви товариства з обмеженою відповідальністю "ДІАМЕБ" про забезпечення позову шляхом зупинки дії Розпорядження голови Рогатинської РДА №82 від 11.04.2019 та заборони Рогатинській РДА вчиняти будь які дії щодо орендованого позивачем приміщення згідно договору оренди від 11.03.2015 - відмовлено (а.с. 105-106).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.05.2019 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін (а.с.1-2).
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав позовної заяви, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив, з підстав відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 19.06.2019 (а.с. 118-121). Просив суд у задоволенні позову відмовити в повному обсязі, оскільки уповноваженим органом управління КНМП "Рогатинська ЦРЛ" є Рогатинська районна державна адміністрація, то розпорядження голови Рогатинської районної державної адміністрації за №82 від 11.04.2019 "Про перепланування адміністративного корпусу Рогатинської центральної лікарні" є правомірним та не підлягає скасуванню.
Представник третьої особи у судовому засіданні про задоволення позову заперечив, з підстав пояснення, що надійшло на адресу суду 19.06.2019 (а.с. 125-126). Просив суд у задоволенні позову відмовити, оскільки рішенням сесії районної ради від 26.07.2018 №412-18/2018 затверджено статут комунального некомерційного медичного підприємства "Рогатинська центральна районна лікарня" в новій редакції відповідно до якого уповноваженим органом управління некомерційного комунального підприємства є Рогатинська районна державна адміністрація, яка здійснює контроль за ефективним використанням майна і коштів підприємства.
Розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження заслухавши пояснення представників позивача, відповідача та третьої особи, дослідивши в сукупності письмові докази, наявні в матеріалах справи, судом встановлено наступне.
11.03.2015 між Рогатинської центральною районною лікарнею (Орендодавець), в особі головного лікаря Маслянко І.М., який діє на підставі Статуту, з одного боку та Товариством з обмеженою відповідальністю "ДІАМЕБ" (Орендар), в особі директора Сокол Н.С., який діє на підставі Статуту, з іншого боку уклали договір оренди нежитлового приміщення.
Пунктом 1.1 предмету договору встановлено, що Орендодавець передає, а Орендар приймає в тимчасове, оплатне користування нежитлове приміщення загальною площею 20,3 метрів квадратних, що знаходиться за адресою: м. Рогатин, вул. Чорновола, 9 .
Пунктом 5.1 строку дії договору, умов зміни чи припинення договору зазначено, що строк оренди складає 2 (два роки) 11 (одинадцять місяців) з моменту прийняття приміщення, що орендується за актом приймання-передачі.
Згідно пункту 5.2 договору встановлено, що даний договір вважається пролонгованим (продовженим) на такий самий строк, якщо жодна сторона, за місяць до закінчення цього договору, не заявить про відмову у продовженні дії даного договору (а.с.48-51).
16.03.2015 між Орендодавцем та Орендарем складено акт передачі-приймання об`єкта (приміщення) в оренду (а.с. 52).
30.03.2018 між Орендодавцем та Орендарем укладено додаток №1 до договору оренди комунального майна від 11.03.2015 (а.с. 53).
Суд зазначає, що на час розгляду справи в суді договір оренди нежитлового приміщення від 11.03.2015 є чиннним.
11.04.2019 головою Рогатинської райдержадміністрації прийнято розпорядження "Про перепланування адміністративного корпусу Рогатинської центральної районної лікарні", у якому зокрема зазначено, що відповідно до ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 №586 та з метою виконання завдань реформування медичного обслуговування населення, вимог бюджетного законодавства щодо збалансованості структур закладів з обсягами бюджетних призначень та беручи до уваги вимоги ДБН 2.2-10-2017, відповідно до яких адміністративні будинки є окремим корпусом закладу охорони здоров`я, що вимагає проведення капітального ремонту, змін та перепроектування існуючої будівлі, на які покладено виконання функцій адміністрування Рогатинської центральної районної лікарні, у зв`язку із чим: 1. Здійснити внутрішнє перепланування приміщень адміністративного корпусу Рогатинської центральної районної лікарні. 2. Рогатинській центральній районній лікарні (Т. Бандура) провести капітальний ремонт будівлі адміністративного корпусу та ряд робіт по покращенню конструктивних рішень експлуатації будівлі та її функціонального призначення. 3. Координацію роботи та узагальнення інформації щодо виконання розпорядження покласти на головного відповідального виконавця Рогатинську центральну районну лікарню (Т. Бандура). 4. Контроль за виконанням розпорядження залишаю за собою (а.с. 13).
Позивач звернувся до Рогатинської районної ради Івано-Франківської області із запитом для отримання публічної інформації від 26.04.2019.
Рогатинською районною радою Івано-Франківської області на запит для отримання публічної інформації від 26.04.2019, який надійшов у районну раду 02.05.2019 надано інформацію, у якій зазначено зокрема, що відповідно до рішення районної ради від 06.04.2017 №221-8/2017 "Про впорядкування переліку майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Рогатинського району" до майна спільної власності територіальних громад належить майновий комплекс за адресою: м. Рогатин, вул. Чорновола, 9 , будівля модульної котельні за вищевказаною адресою та будівля стоматологічного відділення за адресою: м. Рогатин, вул. Галицька , 100 .
На базі вищевказаного майна знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селища, міста району засноване комунальне некомерційне медичне підприємство "Рогатинська центральна районна лікарня", якому воно передане в оперативне управління.
Рішенням районної ради від 26.07.2018 №412-18/2018 затверджено статут КНМП "Рогатинська ЦРЛ" в новій редакції.
03.05.2019 відбулося спільне засідання постійних комісій районної ради з питань соціально-економічного розвитку, підприємництва та використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району і з питань бюджету та фінансів, податків та інвестицій, на якому були розглянуті Ваші звернення.
Комісія взяла до уваги те, що пунктом 7.3.7 статуту комунального некомерційного медичного підприємства "Рогатинська центральна районна лікарня" делеговані повноваження районній державній адміністрації по здійсненню контролю за ефективним використанням та збереженням майна і коштів підприємства (а.с. 14-15).
Не погоджуючись з розпорядженням голови Рогатинської районної державної адміністрації №82 від 11.04.2019 "Про перепланування адміністративного корпусу Рогатинської центральної лікарні", позивач звернувся до суду за захистом порушеного права.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Основним законом України, що визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування є Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон).
Відповідно з абзацами 2 та 15 ст. 1 Закону: територіальна громада - жителі, об`єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративними одиницями, або добровільне об`єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр.
Право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
Згідно з п. 30, 31 ч. 1 ст. 26 Закону до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено, зокрема, прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об`єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об`єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади. Також виключно на пленарних засіданнях сільських, селищних, міських рад приймаються рішення про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення.
Згідно підпункту 1 пункту "а" ч. 1 ст. 29 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчі органи сільських, селищних, міських рад здійснюють управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Відповідно до ч.2 ст. 41 Закону районні у містах ради (у разі їх створення) та їх виконавчі органи відповідно до Конституції та законів України здійснюють управління рухомим і нерухомим майном та іншими об`єктами, що належать до комунальної власності територіальних громад районів у містах, формують, затверджують, виконують відповідні бюджети та контролюють їх виконання, а також здійснюють інші повноваження, передбачені цим Законом, в обсягах і межах, що визначаються міськими радами.
Пунктом 19 ч. 1 ст. 43 Закону уповноважує районні і обласні ради виключно на пленарних засіданнях вирішувати за дорученням відповідних рад питання про продаж, передачу в оренду, концесію або під заставу об`єктів комунальної власності, які забезпечують спільні потреби територіальних громад і перебувають в управлінні районних, обласних рад, а також придбання таких об`єктів в установленому законом порядку.
Згідно частин 1, 3, 4, 5, 6 та 8 ст. 60 Закону територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи, організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.
Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Пункт 27 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" зазначає, що прийняття рішень щодо делегування місцевим державним адміністраціям окремих повноважень районних, обласних рад вирішуються виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради.
Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Виходячи з викладеного приміщення КНМП "Рогатинська ЦРЛ" є об`єктом комунальної власності і будь які майнові операції можуть вчинятися лише згідно рішення Рогатинської районної ради або рішення Рогатинської районної ради про делегування повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади із чітким визначенням повноважень такого органу.
Згідно листа Рогатинської районної ради №01-10/126 від 06.05.2019 жодних рішень щодо делегування своїх повноважень Рогатинській РДА не приймалось (а.с.14-15).
Крім того, 26.12.2013 Рогатинська районна рада прийняла рішення №288-21/2013 про повернення районній раді функцій управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст району, у відповідності до якого районній раді повертались усі функції щодо управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста, району.
Згаданий перелік був підпорядкований та затверджений рішенням Рогатинської районної ради №221-8/2017 від 06.04.2017.
Згідно п. 4 розділу "Майнові комплекси" додатку 1 до рішення Рогатинської районної ради №221-8/2017 від 06.04.2017 майновий комплекс за адресою м. Рогатин, вул. Чорновола 9 (Комунальний заклад "Рогатинська центральна районна лікарня") внесений в перелік майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста, району.
Що стосується повноважень Рогатинської районної державної адміністрації, щодо розпорядження комунальним майном, суд зазначає, що відповідно до ст. 19 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" повноваження в галузі управління майном, приватизації, сприяння розвитку підприємництва та здійснення державної регуляторної політики - місцева державна адміністрація здійснює на відповідній території управління об`єктами, що перебувають у державній власності та передані до сфери її управління, сприяє створенню на цих об`єктах систем управління якістю, систем екологічного управління, інших систем управління відповідно до національних або міжнародних стандартів, приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію підприємств, установ і організацій, що належать до сфери її управління, а також здійснює делеговані відповідною радою функції управління майном, що перебуває у спільній власності територіальних громад.
Відповідач у листі №01-10/126 від 06.05.2019 зазначає, що пунктом 7.3.7 статуту комунального некомерційного медичного підприємства "Рогатинська центральна районна лікарня" делеговані повноваження районній державній адміністрації по здійсненню контролю за ефективним використанням та збереженням майна і коштів підприємства, але суд зауважує, що пункт 27 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" зазначає, що прийняття рішень щодо делегування місцевим державним адміністраціям окремих повноважень районних, обласних рад вирішуються виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради.
Суд звертає увагу, що рішення №412-18/2018 "Про затвердження статуту комунального некомерційного медичного підприємства "Рогатинська центральна районна лікарня" було прийняте 26.07.2018, про те дане рішення було про затвердження статуту, а не делегування повноважень Рогатинської районної ради, що суперечить п. 27 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Також, відповідно до п. 7.3.7 Статуту КНМП "Рогатинська ЦРЛ" повноваження щодо контролю за ефективним використанням та збереженням майна і коштів підприємства здійснює уповноважений орган управління.
Однак суд звертає увагу, що рішення Рогатинської районної ради про уповноваження Рогатинській районній державній адміністрації на управління КНМП "Рогатинська ЦРЛ" не приймалося.
Крім того, суд не бере до уваги рішення Рогатинської районної ради народних депутатів від 08.08.1997 "Про делегування повноважень" та рішення Рогатинської районної ради Івано-Франківської області від 30.08.2002 "Про внесення змін в рішення одинадцятої сесії районної ради другого демократичного скликання від 08.08.1997 "Про делегування повноважень", так як 26.12.2013 Рогатинська районна рада прийняла рішення №288-21/2013 про повернення районній раді функцій управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст району, у відповідності до якого районній раді повертались усі функції щодо управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста, району.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 2. ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу .
Враховуючи вищезазначене, виходячи із принципу верховенства права, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає до задоволення.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, понесені позивачем судові витрати по оплаті судового збору, що підтверджуються квитанцією №0.0.1360996039.1 від 21.05.2019, підлягають стягненню з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача в розмірі 1921,00 грн.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати Розпорядження голови Рогатинської районної державної адміністрації №82 від 11.04.2019 "Про перепланування адміністративного корпусу Рогатинської центральної лікарні".
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ДІАМЕБ" (вул. Чорновола, 97, м. Івано-Франківськ, 76005, код ЄДРПОУ 30610569) за рахунок бюджетних асигнувань Рогатинської районної державної адміністрації Івано-Франківської області (вул. Галицька, 65, м. Рогатин, Рогатинський район, Івано-Франківська область, 77000, код ЄДРПОУ 23805775 сплачений судовий збір в розмірі 1921 (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну) гривню.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Микитюк Р.В.
Рішення складене в повному обсязі 30 липня 2019 р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2019 |
Оприлюднено | 31.07.2019 |
Номер документу | 83314690 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні