ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
22 лютого 2019 року № 826/15456/18
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Донця В.А., секретар судового засідання Сом П.А., розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи адміністративну справу за позовом Громадської організації "Еко-Патруль" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою "Астеріс", про визнання протиправним рішення, зобов'язання вчинити дії,
за участю представників:
позивача - Складаний В.А.;
відповідача - Руденко М.В.;
третьої особи - адвокат Голинська С.В.
Громадська організація "Еко-Патруль" звернулась до суду з адміністративним позовом про:
- визнання протиправним рішення Державної архітектурно-будівельної інспекції України з видачі дозволу на виконання будівельних робіт від 23.03.2018 №ІУ 113180820686 на "Будівництво багатофункціонального комплексу по вул. Щекавицька, 46 у Подільському районі м. Києва" за адресою: місто Київ, Подільський район, вулиця Щекавицька, земельна ділянка 46 та скасування виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України дозволу на виконання будівельних робіт від 23.03.2018 № ІУ 13180820686 на "Будівництво багатофункціонального комплексу по вул. Щекавицька, 46 у Подільському районі м. Києва" за адресою: місто Київ, Подільський район, вулиця Щекавицька, земельна ділянка 46;
- зобов'язання Державної архітектурно-будівельної інспекції України утриматися від видачі документів, що дають право на виконання будівельних робіт з будівництва житлових об'єктів, об'єктів соціальної інфраструктури та інших об'єктів, пов'язаних з постійним перебуванням людей та об'єктів вище двадцяти семи метрів від поверхні землі на земельній ділянці за адресою: місто Київ, Подільський район, вулиця Щекавицька, земельна ділянка 46, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:85:327:0004.
Ухвалами суду: від 26.09.2018 - відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено здійснювати судовий розгляд справи в спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін, надано сторонам час для подання заяв по суті; від 08.11.2018 - задоволено клопотання представника Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо здійснення розгляду справи з повідомленням (викликом) сторін. Відповідно до статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Позов мотивовано тим, що дозвіл на виконання будівельних робіт від 23.03.2018 №ІУ 113180820686 на "Будівництво багатофункціонального комплексу по вул. Щекавицькій, 46 у Подільському районі м. Києва", за адресою: місто Київ, Подільський район, вулиця Щекавицька, земельна ділянка 46 (кадастровий номер земельної ділянки - 8000000000:85:327:0004) видано в супереч частині другій статті 114 Земельного кодексу України, оскільки такий дозвіл видано на будівництво в межах санітарно-захисної зони. В позовній заяві зазначено про видання дозволу всупереч вимогам частини четвертої статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної документації", позаяк функціональне призначення земельної ділянки громадські будівлі та споруди, водночас дозвіл видано для будівництва багатофункціонального комплексу, що включає житлову забудову. Також, за твердженням позивача, висота об'єкта містобудування складає понад 30 метрів, що не відповідає розділу 5 Функціонально-планувальна організація Генерального плану міста Києва, де передбачено обмеження висоти будівель 27 метрами від поверхні землі.
Представник позивача під час судового розгляду справи позовні вимоги підтримав.
Відповідач проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві та додаткових письмових поясненнях. У судовому засіданні представник відповідача пояснив, що нормами "Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №466 та частини четвертої статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено вичерпний перелік підстав для відмови у видачі дозволу, водночас позивачем не обґрунтовано наявності відповідних підстав при видачі оскаржуваного дозволу. Також представник зазначив, що видаючи містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки щодо вказаного об'єкта будівництва Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнято рішення про відповідність будівництва зазначеного об'єкта вимогам містобудівної документації.
Представник третьої особи проти позову заперечила з підстав, викладених в поясненнях, вказавши, що за положеннями діючого законодавства України надавався дозвіл щодо санітарно-захисних зон при розробці проекту відведення земельної ділянки по вулиці Щекавицькій, 46 у Подільському районі міста Києва та жодних заперечень чи порушень не встановлено.
Заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши письмові докази, судом встановлено.
Рішенням Київської міської ради від 20.09.2012 №116/8400 "Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Астеріс" земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-готельно-житлового комплексу будівель і споруд з апартаментами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського та торговельного призначення, з підземними та наземними паркінгами зі знесенням існуючих будівель та споруд на вулиці Щекавицькій, 46 у Подільському районі міста Києва" відповідно до статей 93, 120, 123, 124 Земельного кодексу України ТОВ "Астеріс" передано у довгострокову оренду на 25 років земельну ділянку площею 1,08 га для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-готельно-житлового комплексу будівель і споруд з апартаментами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського та торговельного призначення, з підземними та наземними паркінгами зі знесенням існуючих будівель та споруд на вулиці Щекавицькій, 46 у Подільському районі міста Києва у зв'язку з переходом права власності на майно (договір купівлі-продажу від 17.07.2009 №1432, акт приймання-передачі нежилих приміщень від 03.08.2009) за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування.
Рішенням Київської міської ради від 20.06.2017 №459/2681 "Про продовження терміну дії рішень Київської міської ради від 21.12.2006 №472/529, від 05.04.2012 №420/7757, від 20.09.2012 №116/8400, від 20.11.2014 №407/407 та від 02.04.2015 №353/1218 щодо передачі в оренду земельних ділянок" продовжено на 1 рік термін дії рішень Київської міської ради від 21.12.2006 №472/529, від 05.04.2012 №420/7757, від 20.09.2012 №116/8400, від 20.11.2014 №407/407 та від 02.04.2015 №353/1218 щодо передачі в оренду земельних ділянок, які втратили чинність згідно з пунктом 12 рішення Київської міської ради від 04.03.2015 №195/1060 "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 28.02.2013 №63/9120 "Про тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві".
Між Київською міською радою (орендодавець) та ТОВ "Астеріс" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки від 01.09.2017, відповідно до пункту 1.1 якого орендодавець, на підставі рішень Київської міської ради від 20.09.2012 №116/8400 та від 20.06.2017 №459/2681 передає, а орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку, визначену цим договором для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-готельно-житлового комплексу будівель і споруд з апартаментами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського та торговельного призначення, з підземними та наземними паркінгами зі знесенням існуючих будівель та споруд.
Згідно з пунктом 2.1 договору оренди об'єктом оренди відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, рішення Київської міської ради від 20.09.2012 №116/8400 та цього договору є земельна ділянка з наступними характеристиками: кадастровий номер - 8000000000:85:327:0004; місце розташування - вулиця Щекавицька, 46 у Подільському районі міста Києва; цільове призначення - 02.07 для іншої житлової забудови; категорія земель - землі житлової та громадської забудови; вид використання - для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-готельно-житлового комплексу будівель і споруд з апартаментами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського та торговельного призначення, з підземними та наземними паркінгами зі знесенням існуючих будівель та споруд; розмір - 1,0820 га;
Відповідно до пункту 3.1. договору оренди земельної ділянки його укладено на 25 років.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Астеріс" звернулося до Державної архітектурно-будівельної інспекції України із заявою про надання дозволу на виконання будівельних робіт "Будівництво багатофункціонального комплексу по вул. Щекавицькій, 46 у Подільському районі м. Києва", за результатами розгляду якої 23.03.2018 Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано дозвіл на виконання будівельних робіт №ІУ 113180820686.
Вважаючи вказаний дозвіл протиправним та таким, що виданий з порушенням вимог діючого законодавства, позивач звернувся до суду з позовом.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Спірні правовідносини врегульовані, зокрема, Земельним кодексом України, Законом України "Про місцеве самоврядування" від 21.05.1997 №280/97-ВР, Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI, "Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №466 "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт".
Відповідно до статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності": суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів (частина друга); виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону (частина третя); право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації (частина четверта); проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт; прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; реєстрація права власності на об'єкт містобудування (пункти 1-6 частини п'ятої статті 26).
Згідно зі статтею 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування (пункти 1-3 частини першої); фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва (частина друга).
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України "Про місцеве самоврядування" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження встановлення на відповідній території режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність (підпункт 7 пункту "а"); до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об'єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу (підпункт 3 пункту "б").
Як убачається з копії містобудівних умов та обмежень для проектування будівництва, наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.02.2018 №107 затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва - Будівництво багатофункціонального комплексу: цільове призначення земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:85:327:0004 площею 1,0820 га): 02.07 для іншої житлової забудови; категорія земель: землі житлової та громадської забудови; вид використання: для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-готельно-житлового комплексу будівель і споруд з апартаментами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського та торговельного призначення, з підземними та наземними паркінгами зі знесенням існуючих будівель та споруд, відповідно до договору оренди земельної ділянки, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Кравченко Н.П. 01.09.2017 та зареєстровано в реєстрі за №293; витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права: індексний номер витягу 96095351 дата формування 01.09.2017, номер запису про інше речове право 22130661, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 1340869980000; витягу з державного земельного кадастру про земельну ділянку: № НВ-8000676872017 від 23.11.2017. Функціональне призначення земельної ділянки - територія громадських будівель та споруд, відповідно до генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 №370/1804.
В обґрунтування позовних вимог ГО "Еко-Патруль" зазначено, що земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:85:327:0004 знаходиться в межах санітарно-захисної зони, а тому відповідно до норм статті 114 Земельного кодексу України будівництво на відповідній земельній ділянці заборонено. Також позивач вказав, що відповідно до даних Містобудівного кадастру Києва земельна ділянка за адресою місто Київ, Подільський район, вулиця Щекавицька, 46 знаходиться в межах функціональної зони "території громадських будівель та споруд (перспективні)", отже оскаржуваний дозвіл на виконання будівельних робіт видано всупереч частині четвертій статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", оскільки дозвіл виданий на будівництво багатофункціонального комплексу на земельній ділянці в межах функціональне зони - території громадських будівель та споруд (перспективні).
Статтею 114 Земельного кодексу України визначено: санітарно-захисні зони створюються навколо об'єктів, які є джерелами виділення шкідливих речовин, запахів, підвищених рівнів шуму, вібрації, ультразвукових і електромагнітних хвиль, електронних полів, іонізуючих випромінювань тощо, з метою відокремлення таких об'єктів від територій житлової забудови (частина перша); в межах санітарно-захисних зон забороняється будівництво житлових об'єктів, об'єктів соціальної інфраструктури та інших об'єктів, пов'язаних з постійним перебуванням людей (частина друга).
Відповідно до листа Державної установи "Інститут громадського здоров'я ім. О.М. Марзєєва Національної академії медичних наук України" від 06.12.2017 №22/4248 за результатами наукової санітарно-епідеміологічної оцінки поданих проектних матеріалів встановлено, що будівництво на ділянці за адресою: вулиця Щекавицька, 46 у Подільському районі міста Києва не порушує вимог "Гранично допустимих концентрацій хімічних і біологічних чинників в атмосферному повітрі населених місць" ДБН В.1.1-31:2013 "Захист територій, будинків і споруд від шуму" ДСП №173-97 "Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів", за умови застосування при будівництві об'єктів шумопоглинаючих зовнішніх огороджень та віконних конструкцій, які забезпечуватимуть зниження акустичного тиску не менше ніж на 37дБА та огородження території комплексу шумозахисними екранами висотою 3 метра, до якого додано звіт за результатами санітарно-епідеміологічної оцінки від 06.12.2017 №22/4248.
Згідно з частиною другою статтею 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Відповідно до статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення (частина перша); зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу (частина друга). Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою (частина п'ята).
Згідно з "Класифікацією видів цільового призначення земель", затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, землі, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше) та для розміщення громадських будівель і споруд (офісних будівель, торговельних будівель та ін.) та інших об'єктів загального користування, належать до категорії земель житлової та громадської забудови.
Частиною першою статті 93 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Як зазначалось судом, рішенням Київської міської ради від 20.09.2012 №116/8400 "Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Астеріс" земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-готельно-житлового комплексу будівель і споруд з апартаментами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського та торговельного призначення, з підземними та наземними паркінгами зі знесенням існуючих будівель та споруд на вулиці Щекавицькій, 46 у Подільському районі місчта Києва" відповідно до статей 93, 120, 123, 124 Земельного кодексу України ТОВ "Астеріс" передано у довгострокову оренду на 25 років земельну ділянку площею 1,08 га для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-готельно-житлового комплексу будівель і споруд з апартаментами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського та торговельного призначення, з підземними та наземними паркінгами зі знесенням існуючих будівель та споруд на вул. Щекавицькій, 46 у Подільському районі м. Києва у зв'язку з переходом права власності на майно (договір купівлі-продажу від 17.07.2009 №1432, акт приймання-передачі нежилих приміщень від 03.08.2009) за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування.
Згідно з договором оренди земельної ділянки від 01.09.2017 №293, укладеного між Київською міською радою та ТОВ "Астеріс" - Київська міська рада на підставі своїх рішень Київської міської ради від 20.09.2012 №116/8400 та від 20.06.2017 №459/2681 передала ТОВ "Астеріс" земельну ділянку, кадастровий номер 8000000000:85:327:0004, місце розташування вулиця Щекавицька, 46 у Подільському районі місто Києва, цільове призначення - для іншої житлової забудови; категорія земель - землі житлової та громадської забудови, вид використання - для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-готельно-житлового комплексу будівель і споруд з апартаментами, вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського та торговельного призначення, з підземними та наземними паркінгами зі знесенням існуючих будівель та споруд, розміром 1,0820 га.
Наведене правове регулювання, зокрема щодо повноважень міської ради встановлювати на відповідній території режим використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність, а також встановлені обставини, на думку суду, дають підстави дійти висновку про помилковість доводів позивача про видачу дозволу на виконання будівельних робіт від 23.03.2018 №ІУ113180820686 з порушенням вимог частини четвертої статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та статті 114 Земельного кодексу України та використання земельної ділянки третьою особою не за функціональним призначенням.
Однією з підстав позову зазначено невідповідність висоти об'єкта містобудування, яке складає понад 30 метрів, розділу 5 Функціонально-планувальна організація Генерального плану міста Києва, де передбачено обмеження висоти будівель 27 метрів від поверхні землі.
Згідно з Розділом 5 "Функціонально-планувальна організація" додатку 1 до рішення Київської міської державної адміністрації від 28.03.2002 "Генеральний план міста Києва на період до 2020 року" перспективи функціонально-планувальної організації передбачають відтворення архітектурно-художнього колориту Києва, збереження історико-культурної спадщини та історичного ландшафту центральної планувальної зони з обмеженням висоти будівель, що споруджуються згідно спеціальних обґрунтувань, але не вище двадцяти семи метрів від поверхні землі.
Представник позивача пояснив, що земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:85:327:0004, де ведеться забудова, знаходиться в центральній планувальній зоні, на підтвердження чого додану фрагмент схеми зонування території міста Києва. Наведена обставина учасниками справи не заперечувалась.
Як убачається з наказу ТОВ "Астеріс" від 01.03.2018 №03/1 Про затвердження стадії "П" проекту "Будівництво багатофункціонального комплексу по вул. Щекавицькій, 46 у Подільському районі міста Києва" умовна висота будинку 25,5 метрів.
Згідно з "Містобудівними умовами та обмеженнями для проектування будівництва", затверджених наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.02.2107 №107 щодо будівництва багатофункціонального комплексу, нове будівництво, вулиця Щекавицька, 24 у Подільському районі, встановлена умовна висота h = 26,5 м (9 поверхів). Остаточну висоту уточнити проектною документацією за умови дотримання інсоляційних вимог і нормативних відстаней від оточуючих будівель і споруд, висновків історико-містобудівного обґрунтування.
Відповідно до частини четвертої статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу. Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є: неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля". Рішення про видачу або анулювання дозволу на виконання будівельних робіт може бути розглянуто у порядку нагляду центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (без права видачі дозволу), або оскаржено до суду.
Судом не встановлено підстав для відмови у виданні дозволу третій особі на будівництво. Про наявність таких підстав позивачем не зазначено.
Частиною шостою статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що дозвіл на виконання будівельних робіт може бути анульовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі: подання замовником заяви про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт; наявності відомостей про ліквідацію юридичної особи, що є замовником; встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об'єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об'єкта, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю; скасування містобудівних умов та обмежень; систематичного (два і більше разів підряд) перешкоджання проведенню перевірки посадовими особами органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Під час судового розгляду справи наведених обставин не встановлено, зокрема, відсутні докази порушення містобудівних умов та обмежень під час будівництва за адресою вулиця Щекавицька, 46 у Подільському районі міста Києва в частині недотримання вимог "Генерального плану міста Києва на період до 2020 року" в частині висоти забудови до 27 метрів.
Позивачем здійснено в позовній заяві розрахунок щодо висоти будівлі в 9 поверхів. Зокрема, зазначено, що з урахуванням ДБН В.2.2-15-2005 "Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення", яким встановлено висоту житлових поверхів від підлоги до підлоги у житлових будинках, яка повинна бути не менше 2,8 метра, висота від підлоги до стелі - не менше 2,5 метра. Відповідно висота 9 поверхів складає не менше 25,2 метра, проте до цієї висоти не враховано наземну частину фундамента та дах. Розрахунок відповідачем та третьою особою не спростований.
На думку суду, наведена обставина не може бути підставою для скасування судом оскаржуваного дозволу на будівництво. Перш за все суд враховує, що органами Державної архітектурно-будівельної інспекції України, які наділені повноваженнями здійснювати відповідні перевірки, не встановлено невідповідність будівництва містобудівних умов та обмежень в частині перевищення висоти забудови. Здійснений позивачем розрахунок, не зважаючи на його ймовірність, не може бути підставою для анулювання дозволу на будівництво. В даному випадку мова може йти про встановлення компетентним органом порушення та прийняття припису щодо усунення відповідних порушень. Скасування судом дозволу на будівництво з наведених підстав може призвести до зупинки всього будівництва, що є очевидно непропорційним можливому порушенню.
Судом в ухвалі про відкриття провадження у справі пропонувалось надати позивачу статут громадської організації для з'ясування завдань та цілей ГО "Еко-Патруль".
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про громадські об'єднання" від 22.03.2012 №4572-VI громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.
Згідно зі статтею 21 Закону України "Про громадські об'єднання": для здійснення своєї мети (цілей) громадське об'єднання має право, зокрема, звертатися у порядку, визначеному законом, до органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб з пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями), скаргами; здійснювати інші права, не заборонені законом (пункти 2, 6 частини першої).
Позивачем не надано статуту, інших установчих документів для з'ясування мети, цілей діяльності громадської організації, що могло б свідчити про звернення до суду за захистом інтересів членів громадської організації, для досягнення мети, заради якої громадська організація створена.
З огляду на викладене, суд доходить висновку про необґрунтованість позовних вимог, тому в задоволенні позову слід відмовити.
Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача утриматись від видачі документів, що дають право на виконання будівельних робіт з будівництва житлових об'єктів, об'єктів соціальної інфраструктури та інших об'єктів, пов'язаних з постійним перебуванням людей та об'єктів вище двадцяти семи метрів від поверхні землі на земельній ділянці за адресою: місто Київ, Подільський район, вулиця Щекавицька, земельна ділянка 46, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:85:327:0004, то суд зазначає, що окремих правових підстав позову та обставин на обґрунтування цієї вимоги позовна заява не містить.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 3524,00 грн. (квитанція від 20.09.2018 №3235). Оскільки в задоволенні позову відмовлено, відповідачем не надано доказів понесення судових витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати присудженню не підлягають.
Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Судові витрати розподілу не підлягають.
Позивач - Громадська організації "Еко-Патруль" (ідентифікаційний код 41802339, місцезнаходження: 04136, місто Київ, вулиця Маршала Гречка, будинок 5).
Відповідач - Державна архітектурно-будівельна інспекція України (ідентифікаційний код 37471912, місцезнаходження: 01133, місто Київ, бульвар Лесі Українки, будинок 26).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Закону України від 03 жовтня 2017 року №2147-VIII передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Повний текст рішення складено 29 липня 2019 року.
Суддя В.А. Донець
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2019 |
Оприлюднено | 01.08.2019 |
Номер документу | 83322330 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні