Рішення
від 23.07.2019 по справі 160/4705/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2019 року Справа № 160/4705/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ніколайчук С.В.,

при секретарі судового засідання Трайдук С.В.,

за участі

представника позивача Онищенко Д.Ю. ,

представника відповідача Подварченко А.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю Спецтехбуд-Д (52005, Дніпропетровська область, Дніпровський район, смт. Слобожанське, вул. Українська, 10, код ЄДРПОУ 42749858) до відповідача 1: головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області (49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856), відповідача 2: Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 19739292) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

18 червня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю Спецтехбуд-Д звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до відповідача 1: Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, відповідача 2: Державної фіскальної служби України, з вимогами про:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, №1138621/42749858 від 11.04.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 02 квітня 2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 3 від 02 квітня 2019 року на загальну суму 202 500,00 грн датою отримання податкової накладної, а саме: 04 квітня 2019 року.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що останнім було подано на реєстрацію податкову накладну №3 від 02.04.2019 року, яка направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивачем надані пояснення та необхідні документи, однак, рішенням комісії головного управління ДФС у Дніпропетровській області було відмовлено у реєстрації поданих податкових накладних. Позивач вважає, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, оскільки підстав для зупинення реєстрації не було, адже первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення, які були подані до податкового органу, повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами яких складені податкові накладні, надіслані для реєстрації. З урахуванням наведеного, рішення є протиправним та підлягає скасуванню, а позовні вимоги задоволенню в повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 травня 2019 року відкрито провадження у справі №160/4705/19 в порядку спрощеного позовного провадження та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 18 червня 2019 року 0 10:30 год. Цією ж ухвалою запропоновано відповідачам надати відзив на позов протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.

14 червня 2019 року від відповідача 1: головного управління державної фіскальної служби в Дніпропетровській області надійшов відзив, в якому останнім зазначено, що підставою для відмови в реєстрації податкової накладної №3 від 02.04.2019 року є надання платником податку копій документів на підтвердження господарської операції, складених з порушенням законодавства, та не надання платником податку всіх документів до перевірки. У задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.

14 червня 2019 року від відповідача2: Державної фіскальної служби України надійшов відзив, в якому останнім зазначено, що реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу, а тому без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасним. Скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.28 Порядку №117. У задоволенні позовних вимог просив відмовити в повному обсязі.

22 липня 2019 року позивачем надані поясненнях до позовної заяви, в яких останніх зазначено, що ТОВ Спецтехбуд-Д не погодившись з рішенням про відмову в реєстрації податкової накладної, оскаржило його до Державної фіскальної служби України, за результатами розгляду якого 26.04.2019 року позивачем отримано відмову у задоволенні скарги та залишенні рішення про відмову в реєстрації податкової накладної без змін. Підставою для відмови стала відсутність документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт, з чим позивач не погоджується, оскільки комісією ГУ ДФС в Дніпропетровській області не надано належної оцінки поданим первинним документам щодо виписаної позивачем податкової накладної № 3 від 02 квітня 2019 року, у зв`язку з чим вважає оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 02.04.2019 року протиправним.

Прийняте рішення порушує права та законні інтереси ТОВ Спецтехбуд-Д як сумлінного та добросовісного платника податків, перешкоджає співпраці з платниками ПДВ, оскільки останні не отримують власний податковий кредит на підставі податкових накладних, які мали бути зареєстровані ТОВ Спецтехбуд -Д в Єдиному реєстрі податкових накладних, що в кінцвому результаті призводить до збитковості підприємства, а також перешкоджає меті підприємства - отримання прибутку. Позовні вимоги просив задоволити в повному обсязі.

Суд, заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Спецтехбуд-Д зареєстровано у встановленому порядку як юридична особа (код ЄДРПОУ 42749858) та перебуває на податковому обліку в органах ДФС України.

З 01 лютого 2019 року ТОВ Спецтехбуд-Д є платником податку на додану вартість.

Основним видом діяльності підприємства є надання послуг спецтехніки (екскаватори), що згідно з КВЕД ДК 009:2010 відносить до виду діяльності - підготовка будівельних майданчиків.

ТОВ Спецтехбуд-Д на праві орендного користування володіє та використовує у підприємницькій діяльності дві одиниці спецтехніки, а саме: екскаватор Caterpillar 432Е, 2008 року випуску, та екскаватор-навантажувач Caterpillar 432F, 2017 року випуску, які на праві власності належать ФОП ОСОБА_2

01 березня 2019 року між товариством з обмеженою відповідальністю Промислово-будівельна компанія (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю Спецтехбуд-Д (виконавець) укладено договір про надання послуг №0103-1.

Відповідно до п. 1.1 договору виконавець зобов`язується за завданням замовника протягом визначеного в договорі строку надати за плату наступні послуги: послуга екскаватора , для виконання підготовчих робіт на будівельному майданчику, що включає:

- планування та вирівнювання земельної ділянки;

- копання та навантаження земельної ділянки;

- риття котлованів;

- влаштування фундаменту;

- розробка траншей ля підключення комунікацій до новобудови,

а замовник зобов`язується оплатити надані послуги.

Пунктом 3.1 вказаного договору передбачено, що за наданням передбачених договором послуг замовник виплачує виконавцю вартість послуг екскаватору у розмірі 750,00 грн , у т.ч. ПДВ 20% 125,00 грн. за одну відпрацьовану годину, за попереднім розрахунком тривалість робіт становить 270 годин. Попередня розрахункова вартість наданих послуг становить 202500,00 грн. у т.ч. ПДВ 20% - 33750,00 грн.

Роботи за вище зазначеним договором виконувались співробітниками ТОВ Спецтехбуд-Д ( ОСОБА_2 посвідчення НОМЕР_1, ОСОБА_3 посвідчення НОМЕР_2 ), які оформлені згідно з штатним розписом та мають посвідчення тракториста-машиніста з дозволом категорії F (самохідні меліоративні та дорожньо-будівельні машини, в тому числі екскаватори), що підтверджується матеріалами справи.

Для виконання робіт за вищезазначеним договором від 01 березня 2019 року № 1-03-19 була здійснена передплата за дизельне пальне в кількості 0,84 на ТОВ Нафтаресурс (код ЄДРПОУ 31037533), за рахунком № 334 від 18.03.2019 року на загальну суму 26000 грн за платіжним дорученням № 15 від 18.03.2019 року. Копії рахунку № 334 та платіжного доручення № 15 наявні в матеріалах справи.

На виконання умов укладеного договору, 02 квітня 2019 року на розрахунковий рахунок ТОВ Спецтехбуд-Д надійшла передплата від ТОВ ПБК Вектор-Буд (код ЄДРПОУ 41670269) за надання послуг екскаватору за платіжним дорученням № 21 на суму 202 500,00 грн. на підставі рахунку № 4 від 02 квітня 2019 року.

Виписана податкова накладна № 3 від 02.04.2019 року на суму 202 500,00 грн. відправлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних і, в подальшому, була зупинена згідно з квитанцією № 1 від 08.04.2019, в якій зазначено про подання пояснень та копій документів щодо податкових/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Відповідно до квитанції № 2 від 08.04.2019 року позивача повідомлено про надання документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ Спецтехбуд-Д надано письмові пояснення, копії підтверджуючих документів, інформацію щодо видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010) до органу ДФС за основним місцем обліку.

Проте, 11 квітня 2019 року комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №1138621/42749858, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі не надання платником податків копій документів, а саме: первиних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні.

Не погодившись з рішенням від 11 квітня 2019 року № 1138621/42749858 позивачем 16 квітня 2019 подано до Державної фіскальної служби України скаргу, яка отримана податковим органом 17 квітня 2019 року. Позивачем отримано квитанцію № 1 від 17 квітня 2019 року про отримання контролюючим органом документа та квитанцію № 2 від 17 квітня 2019 року про прийняття скарги.

За результатами розгляду скарги від 16 квітня 2019 року 9076113518 комісією з питань розгляду скарг прийнято рішення від 26 квітня 2019 року № 25440/42749858/2, яким скаргу залишено без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін.

Не погодившись з прийнятим контролюючим органом рішення від 11 квітня 2019 року № 1138621/42749858 позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів13-15 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Відповідно до пункту 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Згідно з положеннями пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (у редакції Закону № 2245-VIII від 07.12.2017).

12 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою затверджений Порядок

зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок № 117).

Згідно з пп.12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

У відповідності до п. п. 15 - 21 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

ДФС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв`язку ДФС, якими можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно з п.27 Порядку №117 рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Тобто, первинним об`єктом судового дослідження в даній справі є обставини за яких відповідач вчинив дії про зупинення реєстрації податкових накладних. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, перелік яких встановлений податковим законодавством.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Верховний Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічні позиціх викладені у постановах Верховного суду від 22.04.2019р. у справі №2040/5445/18, від 16.04.2019р. у справі №826/10649/17.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної № 3 від 02 квітня 2019 року було ненадання платником податку копій документів, проте, в оскаржуваному рішення від 11 квітня 2019 року №1138621/42749858 не конкретизовано, яких саме документів ненадано платником податків або письмових пояснень та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних або які документи відсутні.

Отже, в оскаржуваному рішенні від 11 квітня 2019 року № 1138621/42749858 не наведено обґрунтованих причин відмови в реєстрації податкової накладної № 3 від 02 квітня 2019 року, не вказано чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідної господарської операції та не вказано конкретний перелік документів, перелік яких встановлений податковим законодавством, які позивач повинен був надати.

Згідно з ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно з ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно з п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Таким чином, суд вважає, що рішення від 11 квітня 2019 року № 1138621/42749858 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування не відповідає вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесене контролюючим органом не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно позовної вимоги зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 3 від 02 квітня 2019 року на загальну суму 202 500,00 грн датою отримання податкової накладної, а саме: 04 квітня 2019 року, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 28 Порядку № 117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідні положення містить і Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246).

Так, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

За таких обставин, враховуючи той факт, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 11 квітня 2019 року № 1138621/42749858 визнано судом протиправним та скасовано, з урахуванням положень пункту 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 р., пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, суд вважає доцільним зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкову накладну від 02 квітня 2019 року № 3 датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 04 квітня 2019 року.

Враховуючи викладене, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю Спецтехбуд-Д є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 3842,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням № 26 від 22 травня 2019 року.

Відтак, оскільки позовну заяву задоволено, сплачений судовий збір за подачу позову до суду в сумі 3842,00 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області.

Керуючись ст.ст. 244, 245, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Спецтехбуд-Д (52005, Дніпропетровська область, Дніпровський район, смт. Слобожанське, вул. Українська, 10, код ЄДРПОУ 42749858) до відповідача 1: головного управління державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області (49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856), відповідача 2: Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 19739292) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задоволити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, №1138621/42749858 від 11.04.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 02 квітня 2019 року.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 3 від 02 квітня 2019 року на загальну суму 202 500,00 грн датою отримання податкової накладної, а саме: 04 квітня 2019 року.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Спецтехбуд-Д (52005, Дніпропетровська область, Дніпровський район, смт. Слобожанське, вул. Українська, 10, код ЄДРПОУ 42749858) за рахунок бюджетних асигнувань відповідача 1: головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області (49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856) сплачені позивачем судові витрати пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 3842,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення в повному обсязі складено 31.07.2019 року.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2019
Оприлюднено01.08.2019
Номер документу83348877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/4705/19

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 07.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 23.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Рішення від 23.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні