ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 липня 2019 року справа №360/1747/19
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Гаврищук Т.Г.
суддів: Блохіна А.А.
Сіваченка І.В.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рішення Луганського окружного адміністративного суду (суддя - Чернявська Т.І.) від 21 червня 2019 року (повний текст рішення складено 21 червня 2019 року у м.Сєвєродонецьк) по справі №360/1747/19 за позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства "Новоайдарське "СКП" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 54548,71 грн,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Комунального підприємства "Новоайдарське "СКП" про стягнення адміністративно - господарської санкції за 2018 рік в сумі 54483,33 грн та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за період з 15 квітня 2019 року по 17 квітня 2019 року у розмірі 65,38 грн, а всього 54548,71 грн.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 21 червня 2019 року у задоволенні позову відмовлено.
В апеляційній скарзі позивач просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги позивач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Позивач вважає, що судом першої інстанції безпідставно відмовлено у задоволенні позову, оскільки відповідачем не було виконані вимоги щодо створення робочого місця для працевлаштування інвалідів та не були відраховані адміністративно-господарські санкції.
На адресу Першого апеляційного адміністративного суду позивачем надіслано клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, відзив на скаргу, дійшла висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Судом першої інстанції та під час апеляційного розгляду справи встановлено, що позивач відповідно до Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, зареєстровано у Луганському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів 31 серпня 2009 року за реєстраційним номером 44/231/54, про що свідчить довідка про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів від 31 серпня 2009 року за № 17 (арк. спр. 16).
05 лютого 2019 року комунальне підприємство Новоайдарське СКП на виконання вимог Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, подало до Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2018 рік, в якому зазначило середньооблікову кількість штатних працівників облікового складу (осіб) за рік - 18 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, - 0 осіб; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні - 1 особа; сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштуванням інвалідів - 54483,33 грн (арк. спр. 17).
Позивачем заявлені вимоги про стягнення адміністративно-господарських санкцій за 1 нестворених робочих місць, призначене для працевлаштування інвалідів, у сумі 54 483,33 грн. та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у сумі 65,38 грн.
Згідно до ст.19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні від 21 березня 1991 року № 875-12 для підприємств, установ, організацій установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Відповідно до статті 20 наведеного Закону підприємства, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
За приписами ст.18 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Згідно статті 5 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні порядок та умови визначення потреб у зв`язку з інвалідністю встановлюються на підставі висновку медико-соціальної експертизи та з врахуванням здібностей до професійної і побутової діяльності інваліда. Види і обсяги необхідного соціального захисту інваліда надаються у вигляді індивідуальної програми медичної, соціально-трудової реабілітації і адаптації. Індивідуальна програма реабілітації є обов`язковою для виконання державними органами, підприємствами (об`єднаннями), установами і організаціями.
За приписами ст. 12 Закону України Про охорону праці підприємства, які використовують працю інвалідів, зобов`язані створювати для них умови праці з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії та індивідуальних програм реабілітації, вживати додаткових заходів безпеки праці, які відповідають специфічним особливостям цієї категорії працівників.
Аналіз зазначених вище положень дає підстави для висновку про те, що створення підприємством для інвалідів умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації неможливе без наявності інваліда, пошуком якого зобов`язані займатися органи працевлаштування, визначені у ст. 18 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні ; на підприємства покладений обов`язок із забезпечення певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів; обов`язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов`язком підбирати і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця.
Аналогічну правову позицію висловлено Верховним Судом у постановах від 26 червня 2018 року у справі № 806/1368/17 та від 15 квітня 2019 року у справі № 825/699/17.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, відповідач протягом 2018р. подавав до Новоайдарського районного центру зайнятості звітність форми № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" від 29 січня 2018 року, 07 лютого 2018 року, 26 лютого 2018 року, 22 березня 2018 року, 23 березня 2018 року, 27 квітня 2018 року, 05 червня 2018 року, 26 червня 2018 року, 25 липня 2018 року, в яких зазначало інформацію про вільне робоче місце, на яке можливе працевлаштування осіб з інвалідністю - посада прибиральника, посада робітника з благоустрою, посада підсобного робітника (арк. спр. 44-59, 69-82).
Наказом (розпорядженням) по комунальному підприємству Новоайдарське СКП від 24 травня 2018 року № 16-К про прийняття на роботу прийнято на роботу з 24 травня 2018 року особу з інвалідністю ОСОБА_1 на посаду робітника з благоустрою (арк. спр. 60).
Наказом (розпорядженням) по комунальному підприємству Новоайдарське СКП від 31 травня 2018 року № 17/К про припинення трудового договору (контракту) звільнено з 31 травня 2018 року ОСОБА_1 робітника з благоустрою за власним бажанням (арк. спр. 61).
За направленням Новоайдарського районного центру зайнятості наказом (розпорядженням) по комунальному підприємству Новоайдарське СКП від 16 серпня 2018 року № 28/К про прийняття на роботу прийнято на роботу з 16 серпня 2018 року особу з інвалідністю ОСОБА_2 на посаду робітника з благоустрою (арк. спр. 62).
З листа Новоайдарський районний центр зайнятості від 14 червня 2019 року № 21/06-650 вбачається, що позивачем у 2018 році подавалась звітність за формою З-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії) для працевлаштування осіб з інвалідністю на посаду прибиральника та на посаду робітника з благоустрою. Дані вакансії були запропоновані всім особам з інвалідністю, які перебували на обліку. Листом від 24 квітня 2018 року за № 03-08/495 Луганським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів надано інформацію про роботодавців, які не виконали нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017 році, серед яких було й комунальне підприємство Новоайдарське СКП . Новоайдарським районним центром зайнятості направлялись листи роботодавцям, які не виконали нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю зі списками осіб з інвалідністю, які перебувають на обліку в Новоайдарському районному центрі зайнятості та управлінні соціального захисту населення Новоайдарської районної державної адміністрації із зазначенням професійно-кваліфікаційного складу безробітних. Протягом 2018 року Новоайдарським районним центром зайнятості також проводились ярмарки вакансій (у тому числі для безробітних осіб з інвалідністю), семінари з керівниками та представниками ПОУ, круглі столи, на які запрошувались роботодавці, що не виконали нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (в тому числі й комунальне підприємство Новоайдарське СКП ). Двох безробітних осіб з інвалідністю 02 травня 2018 року та 15 серпня 2018 року працевлаштовано на комунальне підприємство Новоайдарське СКП за направленням Новоайдарського районного центру зайнятості (арк. спр. 68).
При цьому, в матеріалах справи відсутні докази того, що до відповідача направлялись інваліди або останні самостійно звертались, але їм було відмовлено у такому працевлаштуванні.
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про те, що відповідачем в повному обсязі були виконані всі залежні від нього заходи, спрямовані на створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, відповідальність за виконання яких покладено на підприємство.
Колегія суддів вважає правомірним висновок суду першої інстанції про те, що заявлені до стягнення санкції є адміністративно-господарськими, відтак на них розповсюджуються загальні засади відповідальності учасників господарських відносин визначені у статтях 216-218, 238, 241 Господарського кодексу України, системний аналіз яких посвідчує підставу сплати за наявності складу правопорушення, склад якого у межах спірних правовідносин позивачем не доведений.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.
З огляду на недоведеність наявності з боку відповідача складу правопорушення, доводи апеляційної скарги колегією суддів не прийняті до уваги.
Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.
Керуючись статтями 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 21 червня 2019 року по справі №360/1747/19 - залишити без задоволення.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 21 червня 2019 року по справі №360/1747/19 - залишити без змін.
Повне судове рішення складено 30 липня 2019 року.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з 30 липня 2019 року та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий: Т.Г. Гаврищук
Судді: А.А. Блохін
І.В. Сіваченко
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2019 |
Оприлюднено | 01.08.2019 |
Номер документу | 83354742 |
Судочинство | Адміністративне |
Адмінправопорушення
Бородянський районний суд Київської області
Гумбатов В. А.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні