ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
26.07.2019Справа № 43/122
Господарський суд міста Києва, в складі судді Баранова Д.О., за участю секретаря судового засідання Зарудньої О.О., розглянувши матеріали заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод"
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ"
до Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" (ідентифікаційний код 07790672)
про визнання банкрутом
Представники сторін:
від заявника, ТОВ "Укршляхтехнології", ТОВ "Кременчуцький регіональний технічний центр" та ТОВ "Тандем Сервіс": Бурносов Є.В.
від боржника: Шуліма Д.В., Пилипчук С.А.
від ДК "Укроборонпром": Прудь О.В.
прокурор: Набієва М.І. - прокурор
розпорядник майна: арбітражний керуючий Хоменко О.А.
від Головного територіального управління юстиції у м. Києві: Михайлов А.І.
від ТОВ "Авто-Паритет ": Волкова М.Ю.
від ТБ "Українська спеціалізована лісова біржа": Щербін М.С.
від ГУ ДФС у м. Києві: Шаповал Є.Ю.
представник заявників за заявою про зобов`язання вчинити дії ОСОБА_1 .
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заявник звернувся до суду з заявою про порушення справи про визнання боржника банкрутом, оскільки останній неспроможний сплатити борг.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.03.2011 порушено провадження у справі № 43/122.
Ухвалою попереднього засідання господарського суду від 26.08.2011 затверджено реєстр вимог кредиторів на загальну суму 16 739 381, 75 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.11.11 року відкрито процедуру санації боржника - Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", призначено керуючим санацією боржника керівника Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" - Бєдіна Сергія Анатолійовича, призначено розпорядником майна боржника - арбітражного керуючого Бончака С.А.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.06.2013 задоволено клопотання розпорядника майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" арбітражного керуючого Бончака С.А. та достроково припинено його повноваження розпорядника, задоволено клопотання Державного концерну "Укроборонпром" та призначено розпорядником майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" - арбітражного керуючого Поліщука А.П., достроково припинено повноваження керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" Хижняка О.В., призначено керуючим санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" директора Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" Кривов`язенка О.І.
Постановою Господарського суду міста Києва від 13.02.2014, зокрема, припинено процедуру розпорядження майном Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" та повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Поліщука Андрія Павловича. Припинено процедуру санації Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" та повноваження керуючого санацією Кривов`язенка Олега Ігоровича. Визнано Державне підприємство "Київський автомобільний ремонтний завод" банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Поліщука Андрія Павловича.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 29.09.2014 замінено ліквідатора боржника на арбітражного керуючого Гусака Ю.М.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.02.2016 продовжено строк ліквідаційної процедури у справі № 43/122 та повноваження ліквідатора боржника на шість місяців, тобто до 04.08.2016.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 01.03.2016, зокрема, затверджено реєстр вимог кредиторів на загальну суму 18 095 920, 70 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.07.2016 залишено без задоволення клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ІТЕМ" про усунення ліквідатора боржника, задоволено заяву Правобережного об`єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про заміну кредитора у справі № 43/122 та задоволено клопотання ліквідатора боржника про роз`яснення ухвали господарського суду міста Києва від 01.03.2016 та відстрочення її виконання.
Так, не погоджуючись з постановою суду першої інстанції від 13.02.2014, боржник звернувся до апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просив постанову Господарського суду міста Києва від 13.02.2014 по справі № 43/122 скасувати та повернути справу до Господарського суду міста Києва для вирішення питання щодо переходу до ліквідаційної процедури.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 30.11.2017 відмовлено в задоволенні заяви про відмову від апеляційної скарги, апеляційну скаргу Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" арбітражного керуючого Гусака Ю.М. задоволено. Постанову Господарського суду міста Києва від 13.02.2014 у справі № 43/122 скасовано.
Не погоджуючись з винесеною постановою суду апеляційної інстанції ліквідатор Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" арбітражний керуючий Гусак Ю.М. звернувся із касаційною скаргою в якій просив скасувати постанову Київського апеляційного господарського суду від 30.11.2017, а постанову Господарського суду міста Києва від 13.02.2014 залишити без змін.
Постановою Верховного Суду від 28.03.2018 касаційну скаргу ліквідатора Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" - арбітражного керуючого Гусака Ю.М. на постанову Київського апеляційного господарського суду від 30.11.2017 у справі № 43/122 залишено без задоволення. Постанову Київського апеляційного господарського суду від 30.11.2017 у справі № 43/122 залишено без змін.
За наслідками проведення автоматизованого розподілу справи № 43/122 визначено суддю Баранова Д.О. для її подальшого розгляду.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11.05.2018 справу № 43/122 прийнято до провадження та призначено до розгляду на 06.06.2018.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.06.2018 судом оголошено перерву до 27.06.2018 у порядку ст. 216 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.06.2018 судом оголошено перерву до 01.08.2018 у порядку ст. 216 Господарського процесуального кодексу України та зазначено про необхідність арбітражному керуючому Гусаку Ю.М. надати суду докази (пояснення) щодо цільового призначення земельної ділянки боржника (кадастровий номер: НОМЕР_1 ).
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 01.08.2018 оголошено перерву у судовому засіданні до 10.08.2018 у порядку ст. 216 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.08.2018 оголошено перерву у судовому засіданні до 12.09.2018, зобов`язано Державний концерн "Укроборонпром" у п`ятиденний строк з дня отримання ухвали надати суду докази направлення кредиторам договорів поруки, зобов`язано заявника, Товариство з обмеженою відповідальністю "Укршляхтехнології", Товариство з обмеженою відповідальністю "Кременчуцький регіональний технічний центр" та Товариство з обмеженою відповідальністю "Тандем Сервіс" у п`ятиденний строк з дня отримання ухвали надати суду письмові пояснення на подані Державним концерном "Укроборонпром" 10.08.2018 додаткові пояснення щодо оцінки земельної ділянки.
У судових засіданнях у відповідності у відповідності до ст. 216 Господарського процесуального кодексу України оголошувались перерви з 12.09.2018 до 28.09.2018 та з 28.09.2018 до 05.10.2018.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.10.2018 відмовлено у задоволені клопотань комітету кредиторів (заявника, Товариства з обмеженою відповідальністю "Укршляхтехнології", Товариства з обмеженою відповідальністю "Кременчуцький регіональний технічний центр" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Тандем Сервіс") про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Рєзнікова В.І.; продовжено процедуру санації Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" на шість місяців до 05.04.2019; припинено повноваження керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" Кривов`язенка Олега Ігоровича; припинено повноваження розпорядника майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" арбітражного керуючого Поліщука Андрія Павловича; призначено керуючим санацією директора боржника Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" Пилипчука Сергія Анатолійовича; призначено розпорядником майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" арбітражного керуючого Хоменка Олександра Анатолійовича; затверджено план санації Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" та залучено до участі у справі в якості інвестора Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" - Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртеплоенергетика".
Також, ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.10.2018 клопотання арбітражного керуючого Гусака Ю.М. в частині затвердження звіту про відшкодування витрат арбітражному керуючому за підсумками виконання повноважень в процедурі банкрутства Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" в період 27.04.2018 по 22.06.2018 в розмірі 775 364, 31 грн. залишено без розгляду, в частині затвердження звіту про нарахування і виплату грошової винагороди арбітражного керуючого Гусака Юрія Миколайовича за період виконання повноважень ліквідатора в процедурі банкрутства Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" в період з 01.12.2017 по 30.06.2018 в розмірі 46 897, 02 грн. задоволено та затверджено звіт про нарахування і виплату грошової винагороди арбітражному керуючому Гусаку Юрію Миколайовичу за період виконання повноважень ліквідатора в процедурі банкрутства Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" в період з 01.12.2017 по 30.06.2018 в розмірі 46 897, 02 грн.
Крім того, ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.10.2018 відмовлено у задоволенні заяв ОСОБА_2 про внесення змін та доповнень до реєстру та задоволення грошових вимог і Головного управління Пенсійного фонду України та Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві про заміну кредитора.
Так, не погоджуючись із ухвалою суду від 05.10.2018 якою поміж іншого відмовлено у задоволенні клопотань про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури скаржниками були подані апеляційні скарги, в якій останні просили суд скасувати оскаржувану ухвалу.
Постановою Північного апеляційного господарського суду від 22.01.2019 апеляційні скарги арбітражного керуючого Кравченка Радіона Миколайовича, Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ", Товариства з обмеженою відповідальністю "Укршляхтехнології", Товариства з обмеженою відповідальністю "Кременчуцький регіональний технічний центр" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Тандем Сервіс" на ухвалу Господарського суду міста Києва від 05.10.2018 у справі № 43/122 залишено без задоволення, ухвалу Господарського суду міста Києва від 05.10.2018 у справі № 43/122 - залишено без змін.
Не погоджуючись з винесеною постановою суду апеляційної інстанції скаржник звернувся до суду із касаційною скаргою в якій просив скасувати оскаржувані судові рішення.
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 17.04.2019 касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" на постанову Північного апеляційного господарського суду від 22.01.2019 та ухвалу Господарського суду міста Києва від 05.10.2018 у справі № 43/122 залишено без задоволення, постанову Північного апеляційного господарського суду від 22.01.2019 та ухвалу Господарського суду міста Києва від 05.10.2018 у справі № 43/122 залишено без змін.
07.05.2019 до Господарського суду міста Києва були повернуті матеріали справи № 43/122.
За час перебування матеріалів справи № 43/122 на розгляді у Північному апеляційному господарському суді та Верховному Суді до Господарського суду міста Києва надійшли:
21.01.2019 звіт керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод";
01.02.2019 клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Хоменка О.А. про затвердження винагороди за виконання повноважень розпорядника майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод";
15.03.2019 клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Хоменка О.А. про зобов`язання вчинити дії;
22.03.2019 звіт керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" за результатом проведення процедури санації;
28.03.2019 заява керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" про долучення документів до матеріалів справи;
05.04.2019 звіт арбітражного керуючого розпорядника майна Хоменка О.А. про діяльність Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" в процедурі санації;
08.04.2019 клопотання керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" про затвердження звіту керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" від 21.3.2019 та припинення провадження у справі про банкрутство;
26.04.2019 заява керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" про долучення документів до матеріалів справи.
Відтак, з огляду на викладене вище, у зв`язку з необхідністю розгляду низки клопотань, ухвалою Господарського суду міста Києва від 13.05.2019 справу призначено до розгляду на 05.06.2019.
13.05.2019 до Господарського суду міста Києва надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", а саме - нерухомого майна у кількості 20 одиниць, загальною площею 11 446, 1 кв.м., проведеного Товарною біржею "Українська спеціалізована лісова біржа" 28.12.2018 із застосуванням наслідків недійсності аукціону.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.05.2019 розгляд заяви призначено на 05.06.2019.
24.05.2019 до Господарського суду міста Києва надійшли письмові пояснення керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" Пилипчука С.А. до клопотання про затвердження звіту керуючого санацією та припинення провадження у справі № 43/122.
31.05.2019 до Господарського суду міста Києва надійшли заперечення керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" Пилипчука С.А. на заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", а також заява про долучення електронного доказу до справи.
03.06.2019 до Господарського суду міста Києва надійшли заперечення Державного концерну "Укроборонпром" на заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод".
03.06.2019 до Господарського суду міста Києва надійшов відзив розпорядника майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" арбітражного керуючого Хоменка О.А. на заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод".
05.06.2019 до Господарського суду міста Києва надійшло клопотання заявників про зобов`язання витини дії.
05.06.2019 до Господарського суду міста Києва надійшов звіт розпорядника майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" арбітражного керуючого Хоменка О.А. про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод".
У судовому засіданні 05.06.2019 оголошено перерву до 19.06.2019.
13.06.2019 до Господарського суду міста Києва надійшли заперечення розпорядника майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" арбітражного керуючого Хоменка О.А. на клопотання заявників про зобов`язання вчинити дії.
14.06.2019 до Господарського суду міста Києва надійшли заперечення керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" Пилипчука С.А. на клопотання заявників про зобов`язання вчинити дії.
18.06.2019 до Господарського суду міста Києва надійшли письмові пояснення Товариства з обмеженою відповідальністю "Авто-Паритет".
19.06.2019 до Господарського суду міста Києва надійшли пояснення Державного концерну "Укроборонпром" щодо клопотання заявників про зобов`язання вчинити дії.
У судовому засіданні 19.06.2019 оголошено перерву до 12.07.2019.
02.07.2019 та 10.07.2019 до Господарського суду міста Києва надійшли заяви керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" Пилипчука С.А. про долучення документів до матеріалів справи.
12.07.2019 до Господарського суду міста Києва надійшли додаткові докази до поданого заявниками клопотання про зобов`язання вчинити дії.
Крім того, у даному судовому засіданні суд продовжив розгляд заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод".
Представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" підтримав подану заяву, просив суд про її задоволення.
Представники Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", Державного концерну "Укроборонпром", розпорядник майна, прокурор, Товариства з обмеженою відповідальністю "Авто-Паритет" та Товарною біржі "Українська спеціалізована лісова біржа" заперечили щодо задоволення поданої заяви та просили суд відмовити у визнанні недійсними результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод".
Подана Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" заява про визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", зокрема, нерухомого майна у кількості 20 одиниць, загальною площею 11 446, 1 кв.м., проведеного Товарною біржею "Українська спеціалізована лісова біржа" 28.11.2018 в торгово-операційній залі за адресою: м. Київ, вул. Васильківська, буд 1, корпус 2, офіс 111 із застосуванням наслідків недійсності аукціону, обґрунтована наступним.
Заявник вважає, що вказаний вище аукціон було проведено Товарною біржею "Українська спеціалізована лісова біржа" з порушенням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", які визначають порядок його проведення, зокрема:
- всупереч ч. 1, 2, 5 та 9 ст. 59 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в оголошенні про проведення аукціону з реалізації 20 об`єктів нерухомого майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", загальною площею 11 446,1 кв.м. зі стартовою (початковою) вартістю 28 976 504,40 грн. не визначена інформація, документи та фотографічні зображення об`єктів нерухомого майна не були розміщені організатором аукціону - Товарною біржею "Українська спеціалізована лісова біржа" на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України та на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України;
- також, в оголошенні не зазначена загальна площа; кількість приміщень, їх площа та призначення; кількість поверхів, поверх або поверхи, на яких розташоване приміщення; інформація про підсобні приміщення та споруди; відсутні фотографічні знімки об`єкту нерухомого майна, що могли б підтвердити інформацію про майно, зокрема про якість основних конструктивних елементів об`єкту нерухомості;
- керуючим санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" не було дотримано вимог ч. 6 ст. 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та не надано господарському суду міста Києва належних, допустимих та достатніх доказів, що підтверджують проведення відкритих торгів по відбору суб`єкта оціночної діяльності, за результатами якого між Державним підприємством "Київський автомобільний ремонтний завод", як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж", як виконавцем, було укладено договір на проведення незалежної експертної оцінки реалізованого на аукціоні нерухомого майна підприємства, на підставі якого Товариством з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж" було складено Звіт про незалежну оцінку об`єктів нерухомого майна будівель та споруд у кількості 20 (двадцяти) найменувань, загальною площею 11 446,1 кв.м., що розташовані за адресою: м. Київ, вул. М. Василенка, буд. 1.
- у матеріалах справи № 43/122 про банкрутство Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" відсутні: договір про проведення незалежної оцінки вартості майна, укладеного між Державним підприємством "Київський автомобільний ремонтний завод" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж"; Звіт про незалежну оцінку об`єктів нерухомого майна будівель та споруд у кількості 20 (двадцяти) найменувань, загальною площею 11 446,1 кв.м., що розташовані за адресою: м. АДРЕСА_1 , складений на виконання умов зазначеного вище договору; документи, що підтверджують відповідність осіб, що проводили експертну оцінку реалізованого на аукціоні нерухомого майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" вимогам, визначеним ст. 6 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні"; Рецензія Громадської організації "Всеукраїнська асоціація фахівців оцінки" на Звіт про незалежну оцінку об`єктів нерухомого майна будівель та споруд у кількості 20 (двадцяти) найменувань, загальною площею 11 446,1 кв.м., що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 . Таким чином, під час реалізації об`єктів нерухомого майна були допущені порушення положень ст. 6, 7, 11-13 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні";
- визначена початкова (стартова) вартість реалізації об`єктів нерухомого майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" у кількості 20 найменувань на аукціоні, проведеному 28.12.2018, не відповідає справедливій ринковій вартості вказаного майна;
- керуючим санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" Пилипчуком С.А. не було надано доказів, що підтверджують виконання ним в ході реалізації нерухомого майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод"вимог ч. 3 ст. 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", які підтверджують обставини щодо: дотримання під час реалізації нерухомого майна ДП "КАРЗ" вимог наказу Державного концерну "Укроборонпром" від 28.05.2013 № 165 "Про затвердження Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справі про банкрутство та вимоги до їх організаторів стосовно майна державних підприємств-учасників Державного концерну "Укроборонпром" та акціонерних товариств, управління корпоративними правами держави щодо яких здійснює Державний концерн "Укроборонпром" під час визначення кандидатури організатора аукціону з реалізації 20 об`єктів нерухомого майна боржника; розміщення 16.10.2018 на офіційному веб-сайті Державного концерну "Укроборонпром" оголошення про проведення конкурсу з відбору організатора аукціону з продажу майна ДП "КАРЗ"; проведення 29.10.2018 засідання по визначенню організатора відкритих торгів (аукціону) з продажу майна боржника; звернення ДП "КАРЗ" до ДК "Укроборонпром" з проханням погодити кандидатуру Організатора відкритих торгів (аукціону) з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" - Товарну біржу "Українська спеціалізована лісова біржа"; направлення Державним концерном "Укроборонпром" листа № UOP 13.1.1-10729, який, як було зазначено керуючим санацією ДП "КАРЗ" у його Звіті, було отримано боржником 16.11.2018;
- недоведеним є також факт дотримання організатором аукціону - ТБ "Українська спеціалізована лісова біржа" закріплених у ч. 1 та 2 ст. 62 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимог щодо здійснення фіксації аукціону технічними засобами та забезпечення ведення його відеозапису.
Також, як про це вказує заявник, згідно з відомостей, що містить інформаційна довідка з ЄДР речових прав на нерухоме майно (номер інформаційної довідки: 166235069 від 11.05.2019) ,на підставі проведеного 28.12.2018 ТБ "Українська спеціалізована лісова біржа" аукціону, було укладено Договір купівлі-продажу нерухомого майна придбаного з аукціону, серія та номер: 2997, виданий 05.04.2019, видавник: приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу Розсоха С.С.
Відтак, Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" вказується, що оскільки, внаслідок оформлення недійсних на його переконання протоколів, на підставі яких вчинені передавальні акти та як наслідок на їх підставі відбулась видача відповідних свідоцтв та укладено Договір купівлі-продажу нерухомого майна придбаного з аукціону, серія та номер: 2997, виданий 05.04.2019, яким було оформлено перехід права власності на майно Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" за Товариством з обмеженою відповідальністю "Авто-Паритет", ефективним способом захисту порушеного права є визнання недійсними записів про право власності, створених як результат незаконного відчуження майна боржника, з метою поновлення в державному реєстрі права власності та відомостей, що передували такому відчуженню.
Так, з метою реального захисту та відновлення порушених прав та охоронюваних законом інтересів боржника, існують правові підстави для скасування рішень приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Розсохи Сергія Сергійовича про державну реєстрацію прав власності на майно, що є предметом Лоту № 1 (нерухоме майно, у кількості 20 найменувань, загальною площею 11 446,1 кв. м.; місцезнаходження: м. Київ, вул. Василенка, буд.1; початкова вартість: 28 976 504,40 грн., з ПДВ.; вартість продажу: 29 845 799,52 грн., з ПДВ; переможець аукціону: ТОВ "Авто-Паритет") за ТОВ "Авто-Паритет", оскільки на думку заявника, ні результати аукціону, ні відповідні протоколи, ні передавальні акти, свідоцтва про право власності та договір купівлі-продажу об`єктів нерухомого майна, що видані на їх підставі, не створили жодних юридичних наслідків.
Розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", заслухавши пояснення учасників процесу та оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.
04.11.2012 набрав чинності Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо господарських товариств" (№ 5405-VI), яким внесено зміни до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно з пунктом 1- 1 Розділу X "Прикінцеві та Перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом.
Враховуючи зазначені вище положення під час продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" підлягають застосуванню норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції чинній з 19.01.2013.
Положеннями статті 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" унормовано, що продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів. Порядок організації проведення аукціонів у проваджені у справах про банкрутство та вимоги до їх організаторів стосовно майна державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків, установлюються органом, уповноваженим управляти державним майном. Організатором аукціону є визначена замовником фізична або юридична особа, що має ліцензію на проведення торгів і з якою замовник аукціону уклав договір на проведення аукціону. Організатор аукціону визначається замовником за конкурсом, що проводиться у визначеному замовником порядку, основними критеріями якого вважаються наявність ліцензії, достатній, але не менш як три роки, досвід проведення аукціонів, запропонована найменша сума винагороди.
Як про це вказує керуючий санацією боржника, та чого не було спростовано заявником, за п`ятнадцять днів до закінчення санації, тобто 21.03.2019, керуючим санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" Пилипчуком С.А. направлено на адресу комітету кредиторів та Органу управління Державному концерну "Укроборонпром" (докази чого містяться в матеріалах справи):
- звіт керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" за результатом проведення процедури санації (від 21.03.2019 вих. № 58) з додатками: баланс (звіт про фінансовий стан) на 31 грудня 2018 року; рахунок прибутків та збитків боржника; відомості про стан кредиторської та дебіторської заборгованості станом на 21.03.2019; докази задоволення вимог конкурсних кредиторів Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" згідно з реєстром; банківська виписка станом на 21.03.2019.
- повідомлення про скликання засідання комітету кредиторів Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" у справі № 43/122 про банкрутство Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" (від 21.03.2019 вих. № 59) на 03.04.2019 о 10 год. 00 хв. з порядком денним:
1. Заслуховування звіту керуючого санацією Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод".
2. Вирішення питання щодо припинення процедури санації у зв`язку з відновленням платоспроможності Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод".
03.04.2019 комітетом кредиторів ДП "КАРЗ" вирішено перенести проведення засідання комітету кредиторів ДП "КАРЗ" на 23.04.2019 о 17 год. 00 хв.
23.04.2019 комітетом кредиторів ДП "КАРЗ" вирішено перенести проведення засідання комітету кредиторів ДП "КАРЗ" на 13.05.2019 о 17 год. 00 хв.
13.05.2019 комітетом кредиторів ДП "КАРЗ" вирішено перенести проведення засідання комітету кредиторів ДП "КАРЗ" на 20.06.2019 о 15 год. 00 хв.
Разом з тим, керуючий санацією зазначає, що після отримання звіту за результатом проведення процедури санації боржника (від 21.03.2019 вих. № 58) та на засіданнях комітету кредиторів ДП "КАРЗ", які відбулись, 03.04.2019, 23.04.2019, 13.05.2019 заявник не звертався до керуючого санацією ДП "КАРЗ" з проханням надати йому додаткові документи про, які заявником зазначається у поданій заяві.
Планом санації ДП "КАРЗ" встановлено, що кандидатура організатора торгів буде визначена у відповідності до вимог наказу Державного концерну "Укроборонпром" від 28.05.2013 № 165 "Про затвердження Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справі про банкрутство та вимоги до їх організаторів стосовно майна державних підприємств-учасників Державного концерну "Укроборонпорм" та акціонерних товариств, управління корпоративними правами держави щодо яких здійснює Державний концерн "Укроборонпром".
З огляду на що, ДП "КАРЗ" звернулось з листом до Державного концерну "Укроборонпром" з проханням розмістити на офіційному веб-сайті Державного концерну "Укроборонпром" оголошення про проведення конкурсу з відбору організатора аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", яке належить до сфери управління Державного концерну "Укроборонпром".
16.10.2018 на офіційному веб-сайті Державного концерну "Укроборонпром" було розміщено оголошення про проведення конкурсу з відбору організатора аукціону з продажу майна ДП "КАРЗ" httр://ukroboronprom.com.ua/uk/personal-аds/оgoloshennya-рго-provedennya-konkursu-z-vidboru-organizatora-auktsionu-z-prodazhu-maina-dp-karz.html) з наступними вимогами до організатора аукціону:
1. Бути юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, що має право здійснювати продаж майна шляхом проведення аукціону;
2. Наявність досвіду проведення аукціонів не менше трьох років;
3. Наявність технічних можливостей для забезпечення продажу майна боржника шляхом проведення аукціону (з урахуванням виду і особливостей майна, що підлягає продажу);
4. Найменша сума винагороди.
Організатором аукціону не може бути зацікавлена особа стосовно боржника, кредиторів та замовника аукціону.
Кінцевий термін прийняття заяв та документів, що підтверджують їх відповідність встановленим вимогам - 26 жовтня 2018 року.
Відповідно до пункту 7 Порядку претенденти подають замовнику аукціону в строк та за поштовою адресою, наведеними в оголошенні, розміщеному на офіційному веб-сайті Концерну та боржника за (наявності), документи серед яких засвідчена в установленому порядку копія установчих документів (за наявності), відповідно до яких заявник має право проводити аукціон.
29.10.2018 відбулось засідання по визначенню організатора відкритих торгів (аукціону) з продажу майна боржника ДП "КАРЗ".
Згідно пункту 11 Порядку Замовник після визначення кандидатури організатора, яка відповідає вимогам, встановленим пунктом 5 цього Порядку, у п`ятиденний строк звертається до Концерну для її погодження. До звернення Замовника про погодження кандидатури організатора аукціону долучаються документи, на підставі яких було визначено таку кандидатуру, та проект договору на проведення аукціону.
30.10.2018 ДП "КАРЗ" звернулось до Державного концерну "Укроборонпром" з проханням погодити кандидатуру Організатора відкритих торгів (аукціону) з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" - Товарну біржу "Українська спеціалізована лісова біржа" (лист від 30.10.2018 вих. № 171).
16.11.2018 ДП "КАРЗ" отримало від Державного концерну "Укроборонпром" лист № UOP 13.1.1-10729, яким останній повідомив про погодження запропонованої кандидатури.
16.11.2018 між ДП "КАРЗ" та Товарною біржою "Українська спеціалізована лісова біржа" укладено договір про організацію та проведення торгів (аукціону).
Відтак, з огляду на викладене, керуючим санації Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" Пилипчуком С.А. під час визначення кандидатури організатора аукціону було дотримано приписів ст. 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та наказу Державного концерну "Укроборонпром" від 28.05.2013 № 165 "Про затвердження Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справі про банкрутство та вимоги до їх організаторів стосовно майна державних підприємств-учасників Державного концерну "Укроборонпорм" та акціонерних товариств, управління корпоративними правами держави щодо яких здійснює Державний концерн "Укроборонпром".
Так, планом санації Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" встановлено, що початкова вартість майна визначатиметься шляхом проведення незалежної оцінки майна фахівцями, залученими на конкурсних засадах. Визначення вартості активів буде визначено після проведення належної оцінки згідно з нормами Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
Згідно п. 1-2 ст. 35 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з метою відновлення платоспроможності боржника та задоволення вимог кредиторів план санації може передбачати продаж частини майна боржника. Продажу в процедурі санації боржника підлягає тільки майно, зазначене в затвердженому у встановленому порядку плані санації. Продаж частини майна боржника в процедурі санації боржника проводиться на аукиіоні відповідно до порядку встановленого цим Законом.
Відповідно до п. 4 названої вище статті Закону унормовано, що початкова вартість майна боржника, що виставляється на аукціон, визначається відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оцінку діяльності в Україні" та інших нормативно-правових актів.
На виконання положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", Закону України "Про публічні закупівлі", із використанням електронної системи закупівель Smarttender, проведено відкриті торги по відбору суб`єкта оціночної діяльності. (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2018-10-22-000612-C). Аукціон завершився 30 жовтня 2018 о 13:27. За результатом аукціону, у якому приймало участь дев`ять постачальників, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж" визнана найбільш економічно вигідною.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж" відповідає кваліфікаційним вимогам та критеріям, підстав для відмови в участі відповідно до статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" виявлено не було та тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж" відповідає умовам тендерної документації.
Стосовно тверджень заявника, щодо ненадання керуючим санацією належних та допустимих доказів, що підтверджують проведення відкритих торгів по відбору суб`єкта оціночної діяльності, як про це зазначає керуючий санацією боржника Пилипчук С.А., всі документи, в тому числі документи, що підтверджують відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж" вимогам визначеним ст. 6 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (тендерна документація) та договір про проведення незалежної оцінки вартості майна від 01.11.2018 року укладений між ДП "КАРЗ" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж" містяться у відкритому доступі на електронній системі закупівель Smarttender (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2018-10-22-000612-C).
Таким чином, твердження заявника щодо ненадання керуючим санацією належних та допустимих доказів, що підтверджують проведення відкритих торгів по відбору суб`єкта оціночної діяльності, не беруться судом до уваги, оскільки, заявником не наведено підстав, що позбавляло його можливості ознайомитись з такими документами, що є у відкритому доступі.
Так, приписами статті 58 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, організатор аукціону не пізніше як за 15 робочих днів до дня початку аукціону оприлюднює на веб-сайті державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України (при проведенні електронних торгів - також на своєму веб-сайті) оголошення про проведення аукціону, а також письмово повідомляє про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником.
Зміст оголошення про проведення аукціону визначений статтею 59 Закону.
28.11.2018 на офіційному веб-сайті Вищого Господарського суду України та Міністерства юстиції України Організатором аукціону оприлюднено оголошення про проведення аукціону з продажу нерухомого майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", а саме нежитлових будинків (приміщень) у кількості 20 од., загальною площею 11 446,1 кв.м. з початковою вартістю майна, яка визначена згідно Звіту про незалежну оцінку та без можливості зниження стартової ціни (пониження) під час проведення аукціону (публікація № 55925).
Адреса офіційних веб-сторінок Вищого Господарського суду України та Міністерства юстиції України на яких оприлюднено оголошення про проведення аукціону з продажу нерухомого майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", а саме нежитлових будинків приміщень) у кількості 20 одиниць, загальною площею 11 446,1 кв.м. (публікація 55925):
ІНФОРМАЦІЯ_1
ІНФОРМАЦІЯ_2
Порядок оприлюднення оголошення на веб-сайті державного органу з питань банкрутства, яким є Міністерство юстиції України, регламентується Наказом Мінюсту "Про затвердження Порядку оприлюднення відомостей, які підлягають розміщенню на веб-сайті державного органу з питань банкрутства" № 1104/5 від 10.07.2014 (зі змінами та доповненнями від 25.12.2015).
Умовами пункту 4.2. Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство на сайті Вищого господарського суду України, передбачено, що з метою офіційного оприлюднення оголошення про проведення аукціону з продажу майна боржника організатор аукціону не пізніше, ніж за двадцять робочих днів до дня початку аукціону надсилає відповідне оголошення адміністратору автоматизованої системи - державному підприємству "Інформаційні судові системи" на адресу його електронної пошти. Оголошення про проведення аукціону з продажу майна боржника здійснюється за формою, встановленою адміністратором автоматизованої системи - державним підприємством "Інформаційні судові системи", і підписується організатором аукціону з використанням електронного цифрового підпису. Відповідальність за повноту і достовірність даних оголошення про проведення аукціону з продажу майна боржника несе організатор аукціону.
Згідно з розділом II Порядку оприлюднення відомостей, які підлягають розміщенню на веб-сайті державного органу з питань банкрутства, Організатор аукціону або боржник залежно від виду оголошення (повідомлення) заповнює на веб-сайті ovsb.ics.gov.ua електронну картку оголошення (повідомлення), вносить до неї всі необхідні відомості та додає текст оголошення (повідомлення).
За результатом опрацювання в автоматичному режимі у разі виявлення невідповідності у відомостях внесених до електронної картки оголошення (повідомлення), Адміністратор забезпечує автоматичне надіслання у строк, встановлений Законом для оприлюднення оголошень (повідомлень), на електронну адресу організатора аукціону повідомлення про відмову в оприлюдненні оголошення (повідомлення) із зазначенням підстав для відмови.
Це означає, що державним підприємством "Національні інформаційні системи", який є Адміністратором, що забезпечує функціонування офіційного веб-сайту Міністерства юстиції України, оголошення, що має невідповідності, взагалі не публікується на веб-сайті Мінюсту і відповідно не відображається на веб-сайті ВГСУ.
Крім того, керуючим санації надано копію оголошення про проведення аукціону з продажу нерухомого майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", а саме нежитлових будинків приміщень) у кількості 20 одиниць, загальною площею 11 446,1 кв.м., яке досліджено судом.
За таких підстав, з урахуванням викладеного вище, текст оголошення про проведення аукціону з продажу нерухомого майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", а саме нежитлових будинків приміщень) у кількості 20 одиниць, загальною площею 11 446,1 кв.м. (публікація № 55925) відповідає вимогам статті 59 Закону України "Про відновлення платоспроможності або визнання боржника банкрутом".
Крім того, у підтвердження того, що аукціони з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" здійснюються на засадах відкритості, публічності, прозорості, неупередженості та законності, 14.12.2018 ДП "КАРЗ" направило на адресу Військової прокуратури Київського гарнізону Центрального регіону України, Національного антикорупційного бюро України, Головного територіального управління юстиції у місті Києві, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України та Державного концерну "Укроборонпром" запрошення (вих. № № 230-235) на аукціон з продажу нерухомого майна ДП "КАРЗ", а саме нежитлових будинків (приміщень) у кількості 20 одиниць, загальною площею 11 446,1 кв.м.
Перед проведенням аукціону всі зацікавлені в участі в аукціоні, здійснили огляд майна, яке виславляється на аукціон з продажу та були ознайомлені з початковою вартістю, місцем знаходження та технічним станом майна ДП "КАРЗ", яке виставлялось на аукціон з продажу.
Згідно пунктом 11 оголошення про проведення аукціону з продажу нерухомого майна ДП "КАРЗ", а саме нежитлових будинків (приміщень) у кількості 20 од., загальною площею 11 446,1 кв.м. (публікація № 55925) "Порядок, місце та строк представлення заявок на участь в аукціоні" для участі в аукціоні:
- необхідно подати заявку на участь в аукціоні Організатору аукціону;
- час подачі заявок: заявки на участь в аукціоні приймаються Організатором виключно у робочі дні з 09.00 до 15.00 год.;
- місце подачі заявок: м. Київ, вул. Обсерваторна, 21-А, каб. 34;
- кінцевий термін прийняття заявок: до 15 години 00 хвилин "10" грудня 2018 року;
У зазначений вище термін до Організатора аукціону надійшли заяви від ТОВ "ДМК-Холдинг"; ТОВ "АП "УРАРП"; ТОВ "АВТО-ПАРИТЕТ"; ТОВ "Стандарт-Девелопмент"; ТОВ "ВЕРТІКС-КОМПАНІ".
Відповідно до протоколу № 19/12/18 зборів біржового комітету ТБ "УКРСПЕЦЛІСБІРЖА" про вирішення питання про допуск заявників до участі в аукціоні та визначення допущених заявників учасниками аукціону від 19 грудня 2018 року за наслідками розгляду представлених заяв було встановлено: всі заявники подали відповідні заяви на участь в аукціоні та повний пакет документів, що передбачені статтею 60 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Також, всі заявники надали квитанції про сплату гарантійного внеску, передбаченого ст. 60 та 61 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Враховуючи зазначене вище, до аукціону з продажу майна ДП "КАРЗ" були допущені всі заявники, що подали заяви на участь в аукціоні.
03.01.2019 Товарна біржа "Українська спеціалізована лісова біржа" направила на адресу ДП "КАРЗ" лист вих. № 03/01-1, з якого вбачається:
1. Кількість отриманих заявок на участь в аукціоні, допущені учасники:
Всього отримано заяв на участь в аукціоні - 5;
Відхилені заяви - 0;
Допущені до участі в аукціоні заявники - 5;
2. Запити, скарги, зауваження від заявників, переможців торгів або інших осіб стосовно підготовки та проведення аукціону з продажу майна ДП "КАРЗ", який був проведений 28.12.2018 до ТБ "УКРСПЕЦЛІСБІРЖА" не надходило;
3. Аукціон з продажу майна ДП "КАРЗ" проведений з дотриманням норм Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", відповідно до плану санації ДП "КАРЗ" та умов договору між ДП "КАРЗ" та ТБ "УКРСПЕЦЛІСБІРЖА" про організацію та проведення аукціону.
Так, 28 грудня 2018 року о 10 год. 00 хв. в торгово-операційній залі за адресою: м. Київ, вул. Васильківська, буд. 1, корпус 2, офіс 111 відбувся аукціон з продажу майна ДП "КАРЗ".
Стартова (початкова) вартість лоту становила 28 976 504 (двадцять вісім мільйонів дев`ятсот сімдесят шість тисяч п`ятсот чотири) грн. 40 коп. з ПДВ.
Планом санації ДП "КАРЗ" передбачено, що реалізація майна здійснюється відповідно до положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" на прилюдних торгах без можливості зниження ціни.
Стартова (початкова) вартість майна, яке виставлялось на аукціон з продажу є початковою, аукціон проводився без можливості зниження початкової вартості під час проведення аукціону та учасники аукціону мали право лише запропонувати вищу суму ніж початкова вартість.
За результатом проведеного аукціону загальна вартість проданого лоту становить 29 845 799 (двадцять дев`ять мільйонів вісімсот сорок п`ять тисяч сімсот дев`яносто дев`ять) грн. 52 коп., що на 869 295,12 грн. вище ніж початкова вартість майна (копія протоколу № 1 про проведення відкритих публічних торгів (аукціону) від 28 грудня 2018 року та повідомлення про результати проведення аукціону від 28 грудня 2018 року № 28-12/18 міститься у матеріалах справи).
Щодо доводів заявника стосовно не дотримання організатором аукціону - ТБ "Українська спеціалізована лісова біржа" закріплених у ч. 1 та 2 ст. 62 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимог щодо здійснення фіксації аукціону технічними засобами та забезпечення ведення його відеозапису, то як про це вказує керуючий санацією, згідно п. 17 оголошено про проведення аукціону з продажу нерухомого майна ДП "КАРЗ" "Забезпечення фіксації проведення аукціону технічними засобами":
1. Організатор аукціону зобов`язаний забезпечити його фіксацію технічними засобами. Організатор аукціону зобов`язаний забезпечити ведення його відеозапису, крім проведення електронних торгів.
2. Організатор аукціону зобов`язаний зберігати носії із записом аукціону протягом не менш як семи років з дня його проведення.
3. Організатор аукціону зобов`язаний негайно надавати копії записів аукціону в поширених форматах медіафайлів усім бажаючим безоплатно на наданий носій або на власний носій за умови оплати його вартості.
Відповідно до статті 62 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" організатор аукціону зобов 'язаний забезпечити його фіксацію технічними засобами. Організатор аукціону зобов`язаний забезпечити ведення його відеозапису, крім проведення електронних торгів.
У зв`язку з чим, під час проведення аукціону з продажу майна, а саме - нерухомого майна у кількості 20 одиниць, загальною площею 11 446, 1 кв.м., який відбувся 28 грудня 2018 року о 10 год. 00 хв. в торгово-операційній залі за адресою: м. Київ, вул. Васильківська, буд. 1, корпус 2, офіс 111 здійснювався відеозапис, що підтверджується наявним в матеріалах справи електронним носієм (компакт-диск DVD-R) із відеозаписом аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", а саме, нерухомого майна у кількості 20 одиниць, загальною площею 11 446, 1 кв.м., проведеного Товарною біржею "Українська спеціалізована лісова біржа".
Разом з тим, суд вказує, що наявний в матеріалах справи електронний носій (компакт-диск DVD-R) із відеозаписом аукціону був судом досліджений у судовому засіданні 26.07.2019.
Що стосується тверджень заявника щодо заниженої початкової вартості об`єктів нерухомого майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" у кількості 20 найменувань на аукціоні, то суд вказує наступне.
Як підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, після укладення договору про проведення незалежної оцінки вартості майна, Товариством з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж" (сертифікат суб`єкта оціночної діяльності № 333/17 виданий ФДМУ від 14.04.2017), здійснено незалежну оцінку вартості нерухомого майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", яке підлягає реалізації та виготовлено Звіт про незалежну оцінку об`єктів нерухомого майна будівель та споруд у кількості 20 (двадцять) найменувань, загальною площею 11 446, 1 кв.м., що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 .
Під час складення звіту була використана нормативно-законодавча та інформаційна база: Цивільний кодекс України; Господарський кодекс України; Національні стандарти № 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 № 1440; Національний стандарт № 2 "Оцінка нерухомого майна", затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 № 1442; Методика оцінки майна, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 № 1891; Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" № 2658-ІІІ від 12.07.2001; Міжнародні стандарти оцінки МСО; Норми професійної діяльності оцінювача, затверджені Радою УТО (протокол № 7 "11" квітня 1995 року); КДП № 204/12 Україна - 226-93 "Правила оцінки фізичного зносу жилих будинків", затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України № 52 від 02.07.1993; Інструктивний лист ФДМУ від 26.12.1995 № 10-20-9281 "Вимоги до звітів про експертну оцінку державного майна"; Цикл "Практика оцінки" тощо.
Для неупередженого критичного розгляду оцінки майна та наданні висновків щодо його повноти, правильності виконання та відповідності застосованих процедур оцінки майна вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна в порядку, визначеному Законом України та нормативно-правовими актами з оцінки майна, Громадською організацією "Всеукраїнська асоціація фахівців оцінки" зроблено рецензію на зазначений вище Звіт та зроблено висновок, що звіт в цілому відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна.
Разом з тим, додатком № 1 до договору ДП "КАРЗ" було передано Товариству з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж" найменування, інвентарні номери, місце знаходження, початкову та балансову вартість майна, яке підлягає незалежній оцінці.
Також, для належного виконання умов зазначеного договору, ДП "КАРЗ" передало Товариству з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж" технічні паспорти на майно, яке підлягає незалежній оцінці.
При цьому, як на підставу своїх обґрунтувань, що визначена початкова (стартова) вартість реалізації об`єктів нерухомого майна ДП "КАРЗ" у кількості 20 найменувань не відповідає справедливій ринковій вартості, Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" посилається на звіт про незалежну оцінку майна боржника, який складено Товариством з обмеженою відповідальністю "Експертне бюро Айстра", що знаходиться у матеріалах справи № 43/122 про банкрутство ДП "КАРЗ" та згідно якого ринкова вартість комплексу будівель та споруд ДП "КАРЗ", загальною площею 35 893,3 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та розташовані на земельній ділянці загальною площею 9,8168 га, станом на 23.07.2014 становила 60 603 500 грн. 00 коп.
Так, заявник зазначає, що відповідно до вищезазначеного вартість одного квадратного метра нерухомого майна згідно Звіту про незалежну оцінку майна боржника, який складено Товариством з обмеженою відповідальністю "Експертне бюро Айстра" становить 145,00 доларів США.
Відтак, на переконання заявника, вартість нерухомого майна ДП "КАРЗ" була занижена на 55 доларів США на кожному квадратному метрі нерухомого майна, реалізованого на аукціоні, проведеному 28.12.2018. Таким чином, початкова (стартова) ціна реалізації 20 об`єктів нерухомого майна ДП "КАРЗ" на аукціоні була занижена на 629 535,50 доларів США.
Проте, зазначений вище розрахунок заявника не відповідає вимогам Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" та нормативно-правовим актам з оцінки майна виходячи із наступного.
Відповідно до акту приймання-передачі ДП "КАРЗ" зі сфери управління Міністерства оборони України в управління Державного концерну "Укроборонпром", затвердженого Генеральним директором Державного концерну "Укроборонпром" 16.01.2012, Комісія, яка створена відповідно до Наказу Державного концерну "Укроборонпром" від 11.07.2011 за № 134 "Про утворення комісій з питань передачі підприємств зі сфери управління Міністерства оборони України в управління Державного концерну "Укроборонпром" встановила, що до складу об`єкта передачі входять 69 об`єктів нерухомого майна ДП "КАРЗ" (будинки, будівлі, споруди, мережі).
Звіт про незалежну оцінку майна боржника Товариством з обмеженою відповідальністю "Експертне бюро Айстра" складений на весь комплекс будівель та споруд ДП "КАРЗ", загальною площею 35 893,3 кв.м., в той час, як звіт про незалежну оцінку майна боржника Товариством з обмеженою відповідальністю "Стоун Брідж" складений на об`єкти нерухомого майна будівель та споруд у кількості 20 (двадцять) найменувань, загальною площею 11 446,1 кв.м.
Звіт про незалежну оцінку майна боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Експертне бюро Айстра" включає в себе будівлі виробничого призначення та складські приміщення, тоді, як на реалізацію були виставлені лише склади та сховища (ангари металеві та дерев`яні тощо), які знаходиться в незадовільному стані, та експлуатація яких не можлива на відміну від будівель ДП "КАРЗ" виробничого призначення, які мають придатний стан, експлуатація яких можлива та які мають внутрішні мережі електропостачання, водопостачання, теплопостачання тощо.
Варто зазначити, що будівлі та споруди ДП "КАРЗ", які знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 та розташовані на земельній ділянці загальною площею 9,8168 га мають різний технічний стан, різне призначення, різні конструктивні елементи та характеристику стану фундаменту, стін, покрівлі, перекриття, підлоги, сходів, вікон тощо, що впливають на початкову вартість майна.
Так, після проведеної інвентаризації виявлено, що частина нерухомого майна, а саме, нежитлових будинків (приміщень) у кількості 20 одиниць, які планом санації ДП "КАРЗ" передбачені до реалізації, знаходиться в технічно несправному стані, що підтверджено актами оцінки технічного стану, потребує капітального ремонту для подальшого використання, оскільки: відсутній дах; пошкоджені стіни та перекриття; сліди вологи на стелі та стінах; стіни масово вкриті грибком та пліснявою; відсутність внутрішніх перегородок; відсутні вікна та двері; відсутні внутрішні мережу електропостачання, водопостачання, теплопостачання тощо.
Також, звіт про незалежну оцінку майна боржника, який складено Товариством з обмеженою відповідальністю "Експертне бюро Айстра" 23.07.2014, має строк дії 6 місяців та не може використовуватись без проведення процедури доопрацювання (актуалізації), яка визначена пунктом 58 Національного стандарту № 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 № 1440.
Таким чином, з огляду на викладене вище, доводи Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ", що початкова (стартова) ціна реалізації 20 об`єктів нерухомого майна ДП "КАРЗ" на аукціоні була занижена на 629 535,50 доларів США, що еквівалентно 17 551 178,41 грн., визнаються судом безпідставними та необґрунтованими, оскільки, не є документально підтвердженими, та відповідно спростовуються наявними в матеріалах справи доказами.
Суд також вважає за доцільне зазначити, що метою аукціону як способу реалізації є, передусім, відчуження майна банкрута за максимальною ціною, яку визначає ринок за умови прозорості та вільної конкуренції, тому початкову вартість майна можна розглядати лише як стартову ціну, яка із першим кроком аукціону втрачає своє значення.
При цьому, початкова вартість майна на аукціоні ніяк не впливає на кінцеву ціну реалізації майна, оскільки, під час торгів вона буде збільшена. Тобто ціна майна банкрута формується виходячи зі стану майна, попиту та пропозиції, на які ліквідатор банкрута не має жодного впливу (аналогічний висновок про застосування норм права викладений у постановах Верховного Суду від 17.05.2015 у справі № 905/3594/15 та від 12.06.2018 у справі № 905/1084/16).
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного Господарського суду від 12.06.2018 у справі № 905/1084/16, від 12 червня 2018 року у справі № 905/1084/16, від 11.10.2018 у справі № 910/24550/13, від 11 вересня 2018 року у справі № Б-39/187-08 та від 23 січня 2019 року у справі № 902/1255/15.
Якщо виконано всі вимоги Закону, особливо щодо оприлюднення інформації про аукціон та щодо строків його проведення, то покупці на аукціоні самі у конкурентній боротьбі визначають справедливу ціну (Висновок Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного Господарського суду викладений у постанові від 25 вересня 2018 року у справі № 5010/1127/2012-Б-25/25).
Що стосується доводів наведених Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" у поданій заяві щодо порушення прав та законних інтересів заявника, то суд вказує, що таким доводам заявника оцінку судом не надається, оскільки, у контексті даних спірних правовідносин при розгляді заяви про визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" судом встановлюються обставини виключно щодо продажу майна боржника у справі про банкрутство, зокрема, стосовно правил підготовки проведення аукціону з продажу майна, визначення організатора аукціону, здійснення оголошення про проведення аукціону, оцінки майна, тощо.
Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.
Відповідно до ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Таким чином, виходячи із системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, зважаючи на вищевикладені обставини, суд дійшов висновку, що наведені заявником обставини з якими останній пов`язуює можливість визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод", зокрема, нерухомого майна у кількості 20 одиниць, загальною площею 11 446, 1 кв.м., проведеного Товарною біржею "Українська спеціалізована лісова біржа" 28.11.2018 в торгово-операційній залі за адресою: м. Київ, вул. Васильківська, буд 1, корпус 2, офіс 111 із застосуванням наслідків недійсності аукціону, спростовуються наявними в матеріалах справи доказами, у зв`язку з чим, суд не вбачає правових підстав для задоволення поданої заяви.
Разом з тим, суд вважає за необхідне зазначити, що Європейський суд з прав людини у рішенні в справі "Серявін та інші проти України" вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.
Названий Суд зазначив, що, хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід (рішення Європейського суду з прав людини у справі Трофимчук проти України).
Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Керуючись статтями 44, 49, 51, 65-66, Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", статтями 13, 74, 76, 77, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. У задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ІТЕМ" про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна Державного підприємства "Київський автомобільний ремонтний завод" - відмовити.
2. Копію ухвали направити заявнику, боржнику, керуючому санацією, розпоряднику майна, Державному концерну "Укроборонпром", інвестору - Товариству з обмеженою відповідальністю "Укртеплоенергетика", Київському прокурору з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері та кредиторам.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.
Дата складання та підписання повного тексту ухвали: 30.07.2019.
Ухвали, постановлені судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирають законної сили з моменту їх підписання суддею (суддями).
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Д.О. Баранов
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2019 |
Оприлюднено | 01.08.2019 |
Номер документу | 83370290 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Баранов Д.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні