ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 серпня 2019 року ЛуцькСправа № 140/1800/19
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ксензюка А.Я.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Волинській області до Закритого акціонерного товариства Луцьке АТП-0261 про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області, позивач) звернулось з позовом до Закритого акціонерного товариства Луцьке АТП-0261 (далі - ЗАТ Луцьке АТП-0261 , відповідач) про стягнення з банківських рахунків податкового боргу в сумі 400 115,24 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач є платником загальнодержавних податків та зборів, однак в порушення норм податкового законодавства за останнім рахується податковий борг по земельному податку з юридичних осіб в сумі 400 115,24 грн., в тому числі 352 225,75 грн. - недоїмки та 47 889,49 грн. - пеня. Відповідачем не погашено податковий борг у визначені законодавством терміни, тому позивач просить стягнути з рахунків ЗАТ Луцьке АТП-0261 до місцевого бюджету Луцької місцевої ради податковий борг в сумі 400 115,24 грн.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 07.06.2019 прийнято дану позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач відзив на позов не подав, хоча копія ухвали суду від 07.06.2019 про відкриття провадження в справі була надіслана ЗАТ Луцьке АТП-0261 рекомендованою кореспонденцією та вручена 20.06.2019, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке 01.07.2019 повернулося на адресу суду (а. с. 57).
Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що Закрите акціонерне товариство Луцьке АТП-0261 зареєстроване як юридична особа 28.05.1992, перебуває на обліку як платник податків з 08.08.1994 та має відкриті рахунки в банківських установах. Зазначені обставини підтверджуються копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також довідкою про наявність відкритих банківських рахунків ЗАТ Луцьке АТП-0261 (а. с.5-7, 8).
За відповідачем рахується податковий борг по земельному податку з юридичних осіб в розмірі 400 115,24 грн., що зазначено у довідці про наявність боргу по платежах до бюджету ЗАТ Луцьке АТП-0261 та підтверджується розрахунком сум податкового боргу, зворотнім боком облікових карток платника по вказаному податку.
Податковий борг по земельному податку з юридичних осіб виник в результаті несплати самостійно задекларованих платником податків грошових зобов`язань згідно з податковими деклараціями з плати за землю від 15.02.2017 №9020777545 та від 18.02.2018 №9024272577.
Крім того, податковий борг збільшився в результаті несплати узгоджених грошових зобов`язань згідно з податковими повідомленнями-рішеннями від 12.02.2018 № 0014221207 в сумі 52 347,47 грн., від 29.08.2018 №0089921207 в сумі 20 413,43 грн., від 14.01.2019 №0004735512 в сумі 2 714,60 грн.
Факт податкового боргу із земельного податку з юридичних осіб в сумі 515 752,58 грн. встановлено постановами Волинського окружного адміністративного суду від 30.07.2014 в справі №803/1327/14 та від 13.06.2017 в справі №803/627/17 про стягнення податкового боргу, сума якого не є предметом даного позову та до стягнення не заявляється.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 13.07.2017 в справі №803/627/17 заяву відповідача про розстрочення виконання судового рішення задоволено частково та розстрочено сплату податкового боргу в сумі 334 945,37 грн. строком на 36 місяців, на період з липня 2017 року по травень 2020 року шляхом щомісячної сплати коштів у такий спосіб: до 30 числа кожного місяця 9304,00 грн., та у червні 2020 року - 9305,37 грн.
Крім того, на підставі підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України (далі - ПК України) за несвоєчасне погашення узгоджених податкових зобов`язань, а також розстрочених сум була нарахована пеня в розмірі 47 889,49 грн.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, а також сплату, яка здійснювалась відповідачем в розмірі 274 545,12 грн. та була спрямована на погашення податкового боргу, охопленого рішеннями Волинського окружного адміністративного суду від 30.07.2014 в справі №803/1327/14 та від 13.06.2017 в справі №803/627/17, в порядку черговості виникнення податкового боргу, загальна заборгованість із земельного податку до стягнення становить 400 115,24 грн., в тому числі 352 225,75 грн. - недоїмки та 47 889,49 грн. - пені.
З матеріалів справи вбачається, що позивач вживав заходи спрямовані на погашення податкового боргу, а саме: відповідачу було надіслано податкову вимогу від 04.03.2009 №2/493, проте вказані заходи не спричинили погашення платником податків податкового боргу (а. с. 26).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 286.2 статті 286 ПК України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.
Згідно із пунктом 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України, передбачено, що платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Сума узгодженого грошового зобов`язання, згідно підпункту 14.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання є податковим боргом.
Згідно із підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пунктом 59.1 статті 59 ПК України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частин.
Згідно з пунктами 95.1, 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Про наявність у ЗАТ Луцьке АТП-0261 відкритих рахунків у банках свідчать дані, надані ГУ ДФС у Волинській області (а. с. 8).
Таким чином, оскільки за відповідачем рахується податковий борг, вжиті податковим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги про стягнення з рахунків Закритого акціонерного товариства Луцьке АТП-0261 податкового боргу в розмірі 400 115,24 грн. підлягають до задоволення.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Закритого акціонерного товариства Луцьке АТП-0261 (43022, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Ранкова, будинок 3, код ЄДРПОУ 01350446) в банках, обслуговуючих платника податків в дохід місцевого бюджету Луцької місцевої ради податковий борг по сплаті земельного податку з юридичних осіб в сумі 400 115,24 грн. (чотириста тисяч сто п`ятнадцять гривень 24 копійки).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя А.Я. Ксензюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2019 |
Оприлюднено | 05.08.2019 |
Номер документу | 83372795 |
Судочинство | Адміністративне |
Адмінправопорушення
Немирівський районний суд Вінницької області
Алєксєєнко В. М.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні