Рішення
від 29.07.2019 по справі 160/6407/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2019 року Справа № 160/6407/19 Дніпропетровській окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Ількова В.В.,

при секретарі: Мартіросян Г.А.,

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ Дніпро Оіл Трейд про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 498 683,61 гривень,-

ВСТАНОВИВ :

І. ПРОЦЕДУРА

1. До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ Дніпро Оіл Трейд про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 498 683,61 гривень.

2. Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу між суддями від 09.07.2019 року ця справа була розподілена судді Ількову В.В.

3. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.07.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №160/6407/19, призначено її розгляд за правилами загального позовного провадження, з призначенням підготовчого судового засідання на 29.07.2019 року.

4. Також, ухвалою суду від 10.07.2019 року витребувано у відповідача належним чином завірені копії таких документів:

- звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з відміткою про його отримання органами доходів і зборів;

- книгу обліку руху трудових книжок і вкладиші до них;

- наказ про прийняття та звільнення з роботи, копії довідок МСЕК;

- звіти 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії), які подавались до центру зайнятості у 2018 році та інші наявні матеріали щодо суті спору.

5. 26.07.2019 року відповідачем надано відзив на адміністративний позов Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів із наданням витребуваних судом доказів по справі № 160/6407/19.

6. 29.07.2019 року закрито підготовче засідання, призначено справу до розгляду по суті на 29.07.2019 року.

7. У судове засідання, призначене на 29.07.2019 року, представники відповідача, надав клопотання про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження. Представник позивача не заперечував проти даного клопотання.

8. Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні.

9. 29.07.2019 року фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.

10. Суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

11. Частиною четвертою статті 243 КАС встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

12. Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпро Оіл Трейд перебуває на обліку у Дніпропетровському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів.

13. Згідно статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" від 21.03.1991 року №875 (далі - Закон №875), для підприємств, установ, організацій у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб у кількості одного робочого місця.

14. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю

15. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частини першій статті 20 Закону №875-ХІІ від 21.03.1991 року, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

16. На думку позивача, за 9 робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю у 2018 році, відповідач до 15.04.2019 повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 498683,61 гривень.

17. Ця сума заборгованості по адміністративно-господарським санкціям підтверджується наданим відповідачем річним "Звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2018 рік" №03-07/4261 від 24.01.2019 року за формою №10-ПІ, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року №42 та розрахунком суми позову щодо стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю.

18. Оскільки вищезазначена сума, у визначений законодавством строк, відповідачем не сплачена, утворилась заборгованість в розмірі 498683,61 гривень.

19. Ненадходження сум адміністративно-господарських санкцій до Державного бюджету України завдає значної шкоди державним інтересам, не дозволяє в повній мірі створити особам з інвалідністю необхідні умови, які дають можливість вести повноцінний спосіб життя.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

20. 24 січня 2019 року товариством з обмеженою відповідальністю Дніпро Оіл Трейд подано до Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт №10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2018 рік, відповідно до якого у 2018 році середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік становила 312 осіб; штатних працівників, яким встановлена інвалідність, на підприємстві - 3 особи; кількість інвалідів штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні - 12 осіб; фонд оплати праці штатних працівників -17287700грн.; середньорічна заробітна плата штатного працівника - 55409,29 грн.

21. Зазначили про те, що обов`язок по працевлаштуванню інвалідів відповідно до встановленого Законом України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні нормативу покладається як на роботодавців, так і на державну службу зайнятості.

22. На роботодавця покладається обов`язок виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, інформувати про попит на робочу силу (вакансії) органи працевлаштування інвалідів.

23. В свою чергу органи працевлаштування, взаємодіючи між собою та з роботодавцем, забезпечують надання інформаційно-консультаційних послуг щодо працевлаштування інвалідів та здійснюють таке працевлаштування.

24. Відповідач вказав, що обов`язки зі створення робочих місць для інвалідів та їх працевлаштування виконав у повному обсязі відповідно до вимог чинного законодавства. наказом ТОВ Дніпро Оіл Трейд від 20.12.2016 № 20-12-2016 Про створення робочих місць для осіб, що мають групу інвалідності створено у товаристві 12 робочих місць для інвалідів, що мають III групу інвалідності.

25. ТОВ Дніпро Оіл Трейд надавало до Дніпровського міського центру зайнятості звітність форми №3-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії) а саме: 21.01.2018, 19.02.2018, 22.03.2018, 20.04.2018, 21.05.2018, 20.06.2018, 20.07.2018, 21.08.2018, 21.09.2018, 19.10.2018, 22.11.2018, 21.12.2018, що підтверджується копіями листа Дніпровського міського центру зайнятості від 29.11.2018 вих. № 01 - 13/92 та звітності форми № 3-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії) з відмітками про отримання центром зайнятості.

26. Випадків безпідставної відмови відповідачем у прийнятті інвалідів на роботу протягом 2018 року не було. Самостійно інваліди до ТОВ Дніпро Оіл Трейд з приводу працевлаштування не звертались. Жодної особи з інвалідністю на заявлені ТОВ Дніпро Оіл Трейд вакансії центром зайнятості направлено не було.

27. До того ж, зазначили, що сам по собі факт відсутності працевлаштованих інвалідів відповідно до нормативу ще не є безспірною підставою для відповідальності, оскільки у разі відсутності на обліку інвалідів, які мешкають на території, де здійснює підприємницьку діяльність відповідач, і бажають працювати, не вбачається за можливе виконання законодавчо встановленого нормативу.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

28. ТОВ Дніпро Оіл Трейд перебуває на обліку у Дніпропетровському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, як підприємство, яке в своїй діяльності використовує найману працю.

29. Судом встановлено, що на відповідача покладено обов`язок щорічно подавати до відділення Фонду соціального захисту інвалідів відомості про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю.

30. 24.01.2019 року відповідачем було подано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2018 рік.

31. Товариство у звіті зазначило, зокрема:

- середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб) - 312, з них, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб) - 3;

- кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в України (осіб) - 13;

- сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (грн.) - відсутня.

32. Згідно розрахунку позивача щодо стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю:

1. Вихідні дані для розрахунку суми позову за даними наданого відповідачем документу звіт за формою 10-ПІ №03-07/4261 від 24.01.2019 року за 2018 рік ;

1.1. Середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу, осіб - 312.

1.2. Середньооблікова чисельність інвалідів, які працювали на підприємстві (штатних працівників, яким за висновками медико-соціальних експертних комісій встановлена інвалідність) - 3.

1.3. Фонд оплати праці штатних працівників - 17287700,00 гривень;

1.4. Перераховано коштів адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для осіб з інвалідністю - 0 гривень;

2. Розрахунок суми позову.

2.1. Кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю, відповідно до 4% нормативу, осіб - 312 х 0,04 = 12.

2.2. Кількість незайнятих робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю, одиниць 12 - 3 = 9 чол.

2.3. Середня річна заробітна плата штатного працівника - 17287700,00:312=55409,29 гривень;

2.4. Сума адміністративно-господарських санкцій - 55409,29х9-0=498683,61 гривень.

Загальна сума до сплати 498 683,61 гривень.

33. Звертаючись до суду із цим позовом позивач зазначив про те, що товариством не вживалося необхідних заходів по працевлаштуванню осіб з інвалідністю, а тому відповідач повинен сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 498 683,61 гривень, проте, станом на день звернення до суду відповідачем не сплачено вищезазначену суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів, у зв`язку із чим позивач звернувся до суду.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

34. Статтею 19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні № 875-XII від 21.03.1991 року (далі Закон - № 875-XII) встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

35. Згідно зі ст. 20 Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю.

36. Частиною 3 ст. 20 вищевказаного Закону № 875-XII визначено, що сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов`язкових платежів).

37. Згідно ст. 18 Закону № 875-ХІІ забезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

38. Так, відповідно до статті 18-1 Закону № 875-ХІІ особа з інвалідністю, яка не досягла пенсійного віку, не працює, але бажає працювати, має право бути зареєстрованою у державній службі зайнятості як безробітна.

39. Рішення про визнання особи з інвалідністю безробітною і взяття її на облік для працевлаштування приймається центром зайнятості за місцем проживання особи з інвалідністю на підставі поданих нею рекомендації МСЕК та інших передбачених законодавством документів.

40. Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у особи з інвалідністю кваліфікації та знань, з урахуванням її побажань.

41. Державна служба зайнятості може за рахунок Фонду соціального захисту інвалідів надавати дотацію роботодавцям на створення спеціальних робочих місць для осіб з інвалідністю, зареєстрованих у державній службі зайнятості, а також проводити професійну підготовку, підвищення кваліфікації і перепідготовку цієї категорії осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

42. Відповідно до пункту 4 частини третьої статті 50 Закону України від 05 липня 2012 року № 5067-VІ Про зайнятість населення (набрав чинності з 01 січня 2013 року) роботодавці зобов`язані, зокрема, своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

43. Відповідно до абз. 3 ч. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

44. Наказом Міністерства соціальної політики України № 316 від 31.05.2013 року затверджена форма статистичної звітності № 3-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії), яка подається підприємствами, установами та організаціями щомісячно на адресу державної служби зайнятості .

45. Наведене свідчить про те, що обов`язок відповідача щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов`язком підбирати і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця. Такий обов`язок покладається на органи працевлаштування, що перелічені в частині першій ст. 18 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні .

VI. ОЦІНКА СУДУ

46. Судом встановлено, що згідно звіту форми 10-ПІ у ТОВ Дніпро Оіл Трейд середньооблікова кількість штатних працівників в 2018 році, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність складала 3 особи, а згідно ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2018 році визначена для відповідача 12 місць.

47. Згідно з пунктом 5 Порядку № 316 форма № 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше, ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

48. Отже, роботодавець, створивши робоче місце для інваліда та за відсутності на цьому робочому місці працевлаштованої особи, повинен подати до центру зайнятості відповідну інформацію.

49. Судом встановлено, що відповідачем, починаючи з 22.01.2018 року, було подано до Дніпровського міського центру зайнятості звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) за формою №3-ПН, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 року №316 (за погодженням із Державною службою статистки України).

50. Вищезазначене підтверджується відміткою про отримання відповідальною особою звітності, а саме:

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 22.01.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 19.02.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 22.03.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 20.04.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 21.05.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 20.06.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 20.07.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 21.08.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 21.09.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 19.10.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 22.11.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

Звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) від 21.12.2018 pоку: молодший оператор (6 вакансій), прибиральник територій (6 вакансій).

51. Отже, відповідачем здійсненні дії щодо працевлаштування 9 осіб з інвалідністю у 2018 році, про що свідчить звітність Інформація про попит на робочу силу (вакансії) за формою №3-ПН, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 року №316 (за погодженням із Державною службою статистки України), яка на протязі 2018 року направлялась до центру зайнятості.

52. Крім цього, листом від 29.11.2018 року №01-13/92 Дніпровський міський центр зайнятості повідомив директора ТОВ Дніпро Оіл Трейд , що представник його підприємства, приймав участь у засіданні ярмарку вакансій для безробітних, який відбувся в приміщенні відділу надання соціальних послуг в Соборному районі Дніпровського МЦЗ, за адресою вул. Високовольтна, 22.

53. Отже, судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що відповідачем на адресу Дніпровського міського центру зайнятості, починаючи з січня 2018 року по грудень 2018 року направлялись щомісячно звіти за формою 3-ПН про наявність вакансій, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2018 році, що підтверджується матеріалами справи, а саме копіями відповідних звітів, про що також не заперечує позивач.

54. На виконання вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" ТОВ Дніпро Оіл Трейд систематично повідомляло центр зайнятості про наявність вільних робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, шляхом подачі звітів за формою 3 ПН, однак протягом 2018 року до товариства центром зайнятості не було направлено жодної особи з інвалідністю для працевлаштування.

55. Кількість працівників з інвалідністю, які працюють на підприємстві станом на 01.01.2019 року складає, 3 чоловіка.

56. Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що роботодавець вжив заходи для недопущення порушення Закону та товариством було вчинено передбачені чинним законодавством заходи спрямовані на працевлаштування осіб з інвалідністю, що також підтверджується матеріалами справи.

57. Інших доказів на спростування вищевикладеного позивачем надано не було, а сам факт непрацевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць для даної категорії громадян, не може слугувати підставою для накладення адміністративно-господарських санкцій, підставою для застосування яких є наявність вини відповідача.

58. З матеріалів справи вбачається, що відповідач здійснив дії на виконання обов`язку зі створення робочих місць для інвалідів, покладений на нього законодавством, а саме відповідач створював робочі місця для особи з інвалідністю та інформував центр зайнятості про наявність таких вакансій у ТОВ Дніпро Оіл Трейд , що підтверджується матеріалами справи.

59. Згідно ч. 1 ст. 217 Господарського кодексу України, господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки.

60. Відповідно до ч. 1 ст. 218 Господарського кодексу України, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

61. Доказів, які б свідчили про те, що ТОВ Дніпро Оіл Трейд відмовило у прийнятті на роботу особам з інвалідністю протягом 2018 року, які безпосередньо зверталися до відповідача або, які були направлені переліченими у ст. 18 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні органами до суду надано не було.

62. З огляду на викладене, суд приходить до висновку про відсутність обґрунтованих правових підстав для задоволення цього адміністративного позову, а тому у задоволенні позовних вимог Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ Дніпро Оіл Трейд про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 498 683,61 гривень, слід відмовити.

VІІ. ВИСНОВОК СУДУ

63. Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

64. Відповідно до частини четвертої статті 242 КАС України судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

65. Відповідно до частини першої статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

66. Верховенство права - це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо.

67. Всі ці елементи права об`єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України.

68. Справедливість - одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права, яка проявляється в рівності всіх перед законом, цілях і засобах, що обираються для їх досягнення.

69. Справедливе застосування норм права - є передусім недискримінаційний підхід та неупередженість.

70. Положеннями частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.

71. Відповідно до статті 13 Конвенції кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

72. Зокрема Європейський суд з прав людини у рішенні від 29.06.2006 у справі "Пантелеєнко проти України" зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.

73. У рішенні від 31.07.2003 року у справі "Дорани проти Ірландії" Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття "ефективний засіб" передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права.

74. Як зазначено у рішенні Європейського суду з прав людини, у справі ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними.

75. При вирішенні справи "Каіч та інші проти Хорватії" (рішення від 17.07.2008) Європейський Суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту, але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.

76. Отже, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позивачем не було доведено в судовому порядку про порушення відповідачем норм чинного законодавства.

77. При цьому, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що роботодавець вжив заходи для недопущення порушення Закону, що підтверджується звітністю за 2018 рік та листом від 29.11.2018 року №01-13/92 Дніпровського міського центру зайнятості, яким повідомлено директора ТОВ Дніпро Оіл Трейд , що представник його підприємства, приймав участь у засіданні ярмарку вакансій для безробітних.

78. З огляду на викладене, суд приходить до висновку про відсутність обґрунтованих правових підстав для задоволення цього адміністративного позову, а тому у задоволенні позовних вимог Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ Дніпро Оіл Трейд про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 498 683,61 гривень, слід відмовити.

79. З урахуванням того, що позов не підлягає задоволенню, судові витрати слід покласти на позивача згідно до вимог ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

80. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

81. У задоволенні адміністративного позову Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ Дніпро Оіл Трейд про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 498 683,61 гривень - відмовити.

82. Судові витрати по сплаті судового збору покласти на позивача згідно до вимог ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

83. Позивач: Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (49000, м. Дніпро, вул. Старокозацька, 52, код ЄДРПОУ 25005978).

84. Відповідач: ТОВ «Дніпро Оіл Трейд» (49094, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 10-1, код ЄДРПОУ 40878412).

85. Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

86. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

87. Повне рішення складено 29.07.2019 року.

Суддя В.В Ільков

Дата ухвалення рішення29.07.2019
Оприлюднено05.08.2019
Номер документу83372850
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 498 683,61 гривень

Судовий реєстр по справі —160/6407/19

Постанова від 10.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 04.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 29.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні