ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1.380.2019.003177
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 серпня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Гулкевич І.З., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін справу за позовом Окреме конструкторське бюро Текон-Електрон дочірнього підприємства ПрАТ Концерн-Електрон (вул.Стороженка,12, м. Львів, 79018) до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (вул. Стрийська,35, м. Львів, 79026) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
в с т а н о в и в:
Окреме конструкторське бюро Текон-Електрон дочірнього підприємства ПрАТ Концерн-Електрон звернулося до суду з позовною заявою, в якій просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0040305112 від 30.05.2019 в частині застосування штрафу в сумі 12 567,63 грн за затримку реєстрації в ЄРПН податкової накладної №4 від 28.12.2018 та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №5 від 31.08.2017.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами камеральної перевірки з питань порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України встановлено факт порушення позивачем вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, зокрема допущено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН із кількістю днів затримки до 15 календарних днів на суму ПДВ 123211,53 грн. Позивач вважає оскаржене податкове повідомлення - рішення протиправним, оскільки, позивачем надіслано податкову накладну від 28.12.2018 року для реєстрації в ЄРПН 15.01.2019 о 16 год.55 хв. в межах операційного дня. На думку позивача, подальші дії та процес реєстрації жодним чином не залежить від дій підприємства. Також зазначив, що податкова накладна №4 від 28.12.2018 р була зареєстрована в ЄРПН 17.01.2019 р об 08 год 00 хв. Крім цього, зазначає, що 15.01.2019 квитанція про реєстрацію податкової накладної не надходила, а надійшла через два дня 17.01.2019, тому підтвердження факту вчасного відправлення вказаної накладної буде саме повідомлення про відправлення в ДФС, а податкова накладна вважатиметься зареєстрованою в ЄРПН. Отже, покладені в основу спірного податкового повідомлення-рішення висновки за актом перевірки є необґрунтованими, у зв`язку із чим зазначене податкове повідомлення-рішення неправомірне та підлягає скасуванню. Просив задовольнити позовні вимоги повністю.
Ухвалою суду від 02.07.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та встановлено учасникам справи строк для подання заяв по суті справи.
Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відзив обґрунтований тим, що під час проведення перевірки з питань порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних контролюючим органом встановлено порушення Підприємством вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, що полягає у несвоєчасній реєстрації податкової накладної від 28.12.2018 №4 у ЄРПН є підставою для застосування до платника штрафних (фінансових) санкцій. Вважає, оспорюване рішення правомірним та таким, що прийняте в межах повноважень, наданих чинним законодавством. Тому, доводи позивача про протиправність рішення не відповідає дійсності. Просив суд відмовити у задоволенні позову повністю.
Ухвалою суду від 31.07.2019 року відмовлено у задоволенні клопотання представника ГУ ДФС у Львівській області про розгляд справи за участю представника відповідача.
Позивач подав відповідь на відзив, в якому зазначив, протягом операційного дня 15.01.2019 ОКБ Текон-Електрон не надходило квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної, податкова накладна №4 від 28.12.2018 р вважається зареєстрованою в ЄРПН.
Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що ГУ ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами якої складено акт від 25.04.2019 року №001496/13-01-51-12/20848471.
За результатами перевірки встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема:
податкова накладна від 31.01.2017 року №7, сума ПДВ 28,24 грн., з граничним терміном реєстрації 15.02.2017 року, зареєстрована із затримкою 5 днів, сума штрафу 2,82 грн.;
податкова накладна від 31.07.2017 року №2, сума ПДВ 26,67 грн., з граничним терміном реєстрації 15.08.2017 року, зареєстрована із затримкою 2 дні, сума штрафу 2,67 грн.;
податкова накладна від 30.06.2017 року №2, сума ПДВ 1,56 грн., з граничним терміном реєстрації 15.07.2017 року, зареєстрована із затримкою 4 дні, сума штрафу 0,16 грн;
податкова накладна від 30.09.2017 року №6, сума ПДВ 1,51 грн., з граничним терміном реєстрації 15.10.2017 року, зареєстрована із затримкою 2 дні, сума штрафу 0,15 грн;
податкова накладна від 31.08.2017 року №5, сума ПДВ -1399,83 грн., з граничним терміном реєстрації 15.09.2017 року, зареєстрована із затримкою 4 дні, сума штрафу 139,98 грн;
податкова накладна від 30.04.2017 року №4, сума ПДВ 28,24 грн., з граничним терміном реєстрації 15.05.2017 року, зареєстрована із затримкою 1 день, сума штрафу 2,82 грн;
податкова накладна від 28.12.2018 року №4, сума ПДВ 124276,5 грн., з граничним терміном реєстрації 15.01.2019 року, зареєстрована із затримкою 2 дні, сума штрафу 12 427,65 грн;
податкова накладна від 27.04.2018 року №3, сума ПДВ 248,64 грн., з граничним терміном реєстрації 15.05.2018 року, зареєстрована із затримкою 1 день, сума штрафу 24,86 грн.
30.05.2019 року ГУ ДФС у Львівській області прийняло податкове повідомлення-рішення №0040305112, відповідно до якого до позивача застосовано штраф в розмірі 12 601,11 грн.
Позивач не погодився з таким податковим повідомленням-рішенням та звернувся до суду з адміністративним позовом про визнання його протиправним та скасування.
Суд при вирішенні спору по суті виходить з наступного.
Відповідно до п.п. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно із п. 201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п.п. 201.10 п. 201 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно п. 201.1 ст. 201 та/або п.192.1 ст.192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок).
Пунктом 2 Порядку визначено, що внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація (п. 7 Порядку).
Причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до п.200-1.3 ст. 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); 5) порушення вимог, установлених п. 201.1 ст.201 та/або п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України.
Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв`язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 9 Порядку).
Згідно п. 1 Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України 10.04.2008 №233 платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗІ, керуючись цією Інструкцією та договором.
Вищий адміністративний суд України в інформаційному листі від 24.10.2013 №1486/12/13-13 роз`яснив, що реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов`язком постачальника товарів чи послуг.
Цьому обов`язку кореспондує обов`язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відмовити у прийнятті для реєстрації наданих платником податку податкових накладних центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, може лише в разі, якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно п.201.1 ст.201 та/або п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України. У такому разі протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді в текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин такого неприйняття.
Отже, законодавством чітко визначено порядок оформлення, подачі, прийняття та реєстрації податкових накладних. При цьому, ведення Єдиного реєстру податкових накладних здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, а саме ДФС України, на яку покладено обов`язок прийняття, реєстрації та обробки податкових накладних, поданих в електронному вигляді платником податків. Підставою для відмови у прийнятті податкових накладних в електронному вигляді може бути лише порушення їх формування у відповідності до податкового законодавства України.
Як свідчать матеріали справи та встановлено з матеріалів справи, позивачем 15.01.2019 було відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 28.12.2018 на суму 124 276,50 грн. за допомогою засобів телекомунікаційного зв`язку в програмі СОТА. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС є повідомлення з програмного забезпечення. Отже, податкова накладна була подана позивачем в електронній формі ДФС протягом операційного дня.
Квитанція при прийняття або неприйняття вказаної податкової накладної було надіслано лише 17.01.2019 о 08 год.00 хв. тобто через два дня за днем подання документів.
Відповідно до абз.10 п.201.10 ст.201 ПК України якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Аналогічна правова позиція викладена Вищим адміністративним судом України у постанові від 23.01.2018 у справі №806/832/17 та у постанові від 20.02.2018 у справі №819/1189/17.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позивачем своєчасно зареєстровано податкову накладну №4 від 28.12.2018, відтак виконано обов`язок, встановлений ПК України, а тому відсутні підстави для застосування штрафних санкцій оспорюваним податковим повідомленням-рішенням.
Також суд зазначає, що застосування штрафу в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні в сумі 139,98 грн за затримку реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №5 від 31.08.2017 року на суму податку на додану вартість 1399,83 грн є протиправним, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, відповідних штрафів.
Таким чином, вказані штрафи не застосовуються за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної.
Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №5 від 31.08.2017 р був складений для анулювання помилково складеної податкової накладної №3 від 16.08.2017 р на операцію з безоплатної передачі ОКБ Текон-Електрон товарів благодійній організації Благодійний фонд підтримки правоохоронної діяльності Галич відповідно до договору про благодійну допомогу №067-259 від 16.08.2017 р.
Відповідно до п. 197.1.15 звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з надання благодійної допомоги, зокрема безоплатне постачання товарів/послуг благодійним організаціям, утвореним і зареєстрованим відповідно до законодавства, а також надання такої допомоги благодійними організаціями набувачам (суб`єктам) благодійної допомоги відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації.
Таким чином, підстави для застосування штрафу за невчасну реєстрацію в ЄРПН даного розрахунку відсутні.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положення ч.1 ст. 9 КАС України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу.
Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судові витрати відповідно до ст. 139 КАС України підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДФС у Львівській області .
Тому, судові витрати у сумі 1921,00 грн. відповідно до ст. 139 КАС України підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДФС у Львівській області .
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 139, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
в и р і ш и в:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 30 травня 2019 року №0040305112.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська,35, ЄДРПОУ 39462700) на користь Окреме конструкторське бюро Текон-Електрон дочірнього підприємства ПрАТ Концерн-Електрон (вул.Стороженка,12, м. Львів, 79018, ЄДРПОУ 20848471) судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн. 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Гулкевич І.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2019 |
Оприлюднено | 05.08.2019 |
Номер документу | 83373456 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні