Рішення
від 31.07.2019 по справі 540/1089/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1089/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтовича І.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводськке" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осипович Ігор Віталійович третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "КОЛОРСГРЕЙТІНГ" про скасування реєстраційної дії,

встановив:

Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - позивач) звернулося до суду з позовною заявою до державного реєстратора Київської філії комунального підприємства Новозаводське Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осиповича Ігоря Віталійовича (далі - відповідач), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "КОЛОРСГРЕЙТІНГ", в якому просить скасувати реєстраційну дію, проведену відповідачем 17.04.2018 р. за № 10741070002064172, щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, а саме : зміна повного найменування, зміна місцезнаходження, зміна податкової інформації, зміна керівника юридичної особи та зміна складу або інформації про засновників.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачем 17.04.2018р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 10741070002064172 вчинено реєстраційну дію щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, а саме: зміна повного найменування, зміна місцезнаходження, зміна податкової інформації, зміна керівника юридичної особи та зміна складу або інформації про засновників ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ .

Згідно із внесеними змінами, з 17.04.2018р. керівником та засновником ТОВ КОЛОРОСГРЕЙТІНГ є ОСОБА_1 .

Під час проведення перевірки достовірності перебування ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ" за новою адресою, встановлено, що товариство за вказаною адресою не знаходиться, в багатоповерховому житловому будинку розташований магазин з продажу меблів, посуду, ДП Документ та інші. В ході бесіди з працівниками вказаних закладів останні повідомили, що товариства і його службові особи їм невідомі, за вказаною адресою не знаходяться і ніколи не знаходились, громадянин ОСОБА_1 їм не відомий.

В ході візуального огляду ознак здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства та їх службових осіб за вказаною адресою не встановлено.

Згідно відповідей КП "Херсонське бюро технічної інвентаризації" Херсонської обласної ради, Регіонального відділення Фонду державного майна в Херсонській області, АРК та м. Севастополі, Управління комунальної власності Херсонської міської ради встановлено відсутність власників нерухомості за вказаною адресою.

Крім того, з метою перевірки причетності ОСОБА_1 до діяльності ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ здійснено вихід за адресою реєстрації, але встановити його місце перебування не вдалося, у зв`язку із тим, що за адресою реєстрації він не проживає.

Перевіряючими заходами встановлено, що за вказаними адресами мешкають колишні дружини вказаного громадянина. В ході надання пояснень, останні повідомили, що з ОСОБА_1 вже не перебувають у шлюбі, зв`язків не підтримують, місце перебування останнього невідомо.

Згідно баз даних Державної прикордонної служби України встановлено, що 10.01.2014р. ОСОБА_1 перетинав державний кордон України у пункті пропуску Ягодин у напрямку виїзду за країни на автомобілі Fiat з державним номером НОМЕР_1 . Інформація щодо в`їзду на територію України з 2014 р. по теперішній час відсутня.

Згідно із інформацією з Єдиного реєстру довіреностей ОСОБА_1 не надав жодних довіреностей на представництво іншим особам.

З огляду на викладене, позивач вважає, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ щодо зміни назви, місцезнаходження, керівника, засновника та підписанта внесені із порушенням вимог Цивільного кодексу України та вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей, є недостовірними та підлягають скасуванню.

Ухвалою від 03.06.2019 р. відкрито спрощене провадження без повідомлення учасників справи.

Ухвалою від 18.06.2019 р. за клопотанням представника позивача розгляд справи здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження із викликом сторін та призначене судове засідання на 15.07.2019р. о 09:00 год.

Ухвалою від 15.07.2019 р. відкладено розгляд справи на 31.07.2019 р. на 09:00 год.

31.07.2019 р. від представника позивача надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження, просив задовольнити позовні вимоги з підстав, виуладених у позовній заяві та наданих доказів.

Відповідач в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.

Поштова кореспонденція направлялася на юридичну адресу відповідача та повернулася до суду з відміткою "відсутній за вказаною адресою".

Представник третьої особи не забезпечив явку свого представника в судове засідання. Поштова кореспонденція направлялася на юридичну адресу ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ", яка зазначена в ЄДРПОУ - вул. Перекопська, буд.167, м. Херсон,Херсонська обл.,73003 та повернулася до суду з відміткою "відсутній за вказаною адресою".

Приписами ч.3 ст.124 КАС України визначено, що судовий виклик або судове повідомлення учасників справи здійснюється: 1) за наявності в особи офіційної електронної адреси - шляхом надсилання повістки на офіційну електронну адресу; 2) за відсутності в особи офіційної електронної адреси - шляхом надсилання повістки рекомендованою кореспонденцією (листом, телеграмою), кур`єром із зворотною розпискою за адресами, вказаними цими особами, або шляхом надсилання тексту повістки в порядку, визначеному ст.129 цього Кодексу.

Відповідно до п.2 ч.4 ст.124 КАС України у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам - за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином (ч.4 ст.124 КАС України).

Згідно ч.11 ст.126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Враховуючи вищевикладене, вважається, що відповідач та третя особа належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи.

Згідно ч.3 ст.194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Частиною 1 статті 205 КАС України передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 23.04.2019 р. ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ" зареєстровано за адресою: 73000, Херсонська область, м.Херсон, вул. Перекопська, буд.164.

17.04.2018 р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) за № 10741070002064172 проведена реєстраційна дія державним реєстратором Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осиповичем І.В. щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ", а саме про зміну повного найменування, зміну місцезнаходження, зміну додаткової інформації, зміну керівника юридичної особи, зміну складу або інформації про засновників ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ . Згідно із внесеними змінами, 17.04.2018р. керівником та засновником Третьої особи є ОСОБА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_1 .

Розмір внеску до статутного фонду складає 1000,00 грн.

Місцезнаходження: Україна, 73000, Херсонська обл., м. Херсон, вул. Перекопська, буд.167.

Відповідно до реєстраційної дії за № 10741070002064172 від 17.04.2018р., вчинену відповідачем, внесено зміни до відомостей про юридичну особу, а саме змінено назву з ТОВ БАНДЛЕСТРЕЙД на ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ , місцезнаходження ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ з м. Київ, вул. Оранжерейна, будинок 18/2 на Херсонська обл., м. Херсон, вул. Перекопська, буд.167 та змінено засновника,керівника та підписанта ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ із громадянки ОСОБА_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_2 на громадянина ОСОБА_1 , місце реєстрації : АДРЕСА_1 .

У зв`язку зі зміною місцезнаходження ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ обліковується у Головному управлінні ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі.

В ході комплексного відпрацювання підприємств, які переходять на облік до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі встановлено групу підприємств, керівником, головним бухгалтером та засновником яких в одній особі значиться громадянин ОСОБА_1 , зокрема і ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ .

З метою проведення перевірки достовірності перебування за адресою зазначеною в ЄДРЮОФОП Третьої особи та причетності до перереєстрації ОСОБА_1 у зв`язку із постановкою на облік,як платника податків Головним управлінням ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополя здійснено ряд заходів, в результаті яких встановлено фактичну відсутність ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ за вказаною адресою, а ОСОБА_1 не має відношення до внесення змін щодо юридичної особи.

Крім того, з метою перевірки причетності ОСОБА_1 до діяльності ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ здійснено вихід за адресою реєстрації, але встановити його місце перебування не вдалося, у зв`язку із тим, що за адресою реєстрації він не проживає.

Перевіряючими заходами встановлено, що за вказаними адресами мешкають колишні дружини вказаного громадянина. В ході надання пояснень, останні повідомили, що з ОСОБА_1 вже не перебувають у шлюбі, зв`язків не підтримують, місце перебування останнього невідомо.

Згідно баз даних Державної прикордонної служби України встановлено, що 10.01.2014р. ОСОБА_1 перетинав державний кордон України у пункті пропуску Ягодин у напрямку виїзду за країни на автомобілі Fiat з державним номером НОМЕР_1 . Інформація щодо в`їзду на територію України з 2014 р. по теперішній час відсутня.

Згідно із інформацією з Єдиного реєстру довіреностей ОСОБА_1 не надав жодних довіреностей на представництво іншим особам.

Згідно відомостей Державного реєстру фізичних осіб-платників податків ДФС України про суми виплачених доходів встановлено, що протягом 2012-2017 років ОСОБА_1 доходи не отримував.

Перевіркою адреси реєстрації ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ - м. Херсон, вул. Перекопська, буд.167, встановлено, що згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна встановлено відсутність власників за вказаною адресою.

Згідно відповіді на запит № 96 від 20.02.2019р. технічна та юридична документація на об`єкт нерухомого майна за адресою: м. Херсон, вул. Перекопська,167 , відсутня.

Відповідно інформації КП Геополіс встановлено, що згідно графічного адресного та чергового плану міста Херсона, у місті існує об`єкт нерухомого майна з поштовою адресою - АДРЕСА_5 та значиться як багатоповерховий житловий будинок.

Крім того, здійснено вихід за податковою адресою ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІГ м. Херсон, вул. Перекопська,167 та встановлено багатоповерховий житловий будинок, на першому поверсі будинку розташовані магазин з продажу меблів, посуду, Державне підприємство Документ та інші. В ході бесіди з працівниками вказаних закладів останні повідомили що ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ за вказаною адресою не знаходиться та ніколи не знаходилось, громадянин ОСОБА_1 їм не відомий. В ході візуального огляду ознак здійснення фінансово-господарської діяльності та службових осіб ТОВ КОЛОРСГРЕЙТІНГ не встановлено.

Вважаючи, що державна реєстрація змін щодо зміни назви, місцезнаходження, засновника, керівника та підписанта юридичної особи ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ" проведена з порушенням вимог законодавства України, оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей, ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі звернулося до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Правові відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців врегульовано Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-ІV (далі - Закон № 755-ІV).

Пунктом 4 частини 1 статті 1 Закону № 755-ІV визначено поняття державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, яке полягає в офіційному визнанні шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно ч.1 ст.7 Закону № 755-ІV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч.2 ст.9 Закону № 755-ІV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Частиною 4 статті 17 Закону № 755-ІV передбачено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;

12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, серед іншого, включає: перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (пп.5, 6 та 8 ч.2 ст.25 Закону № 755-ІV).

За змістом ч.1 ст.27 Закону № 755-ІV підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі.

Згідно ч.4 ст.35 Закону № 755-ІV особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

Як вбачається із матеріалів реєстраційної справи № 1_074_064172_93 до державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області з метою внесення змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ" були подані документи згідно опису.

Отже, державний реєстратор отримала увесь необхідний пакет документів для проведення реєстраційних дій "Внесення змін до установчих документів про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах": зміна повного найменування, зміна місцезнаходження, зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників, та підстави для зупинення розгляду документів, які передбачені ч.1 ст.27 Закону № 755-ІV, були відсутні.

При цьому, суд зазначає, що Закон №755-ІV не передбачає такого повноваження державного реєстратора, як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, що дає підстави стверджувати про відсутність порушень з боку державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ".

На підставі отриманих документів 17.04.2018 р. державним реєстратором Київської філії комунального підприємства Новозаводське Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осиповичем І.В. в ЄДРПОУ здійснено реєстраційний запис № 10741070002064172 щодо ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ" "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах", а саме, зміна повного найменування, зміна місцезнаходження, зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників.

За приписами ч.3 ст.29 Закону № 755-ІV реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб`єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи-підприємця: щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи-підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.

Суб`єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб`єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.

На виконання вказаних норм закону реєстраційна справа № 1_074_064172_93 ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ", код 41063444, передана державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи, а саме, до Виконавчого комітету Херсонської міської ради Херсонської області.

Проте, контролюючим органом встановлено, що ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ" фактично відсутнє за вказаною в ЄДРПОУ адресою, що, за позицією позивача, дає йому підстави на звернення до суду з даним позовом відповідно до ст.67 ПК України.

Перевіряючи обґрунтованість доводів ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі щодо права на звернення до суду з вказаним позовом, суд зазначає про наступне.

Відповідно до ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Позивачем в адміністративних справах може бути, серед іншого, суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду (п.8 ч.1 ст.4 КАС України).

Частинами 1, 2 статті 5 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист. Суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Таким чином, законодавець чітко визначив право суб`єкта владних повноважень на звернення до суду, проте можливість такого звернення до суду адміністративної юрисдикції має бути пов`язана з виконанням ним владних управлінських функцій, в межах повноважень та за умови, що право на таке звернення прямо передбачене законом.

Зазначений обмежувальний принцип щодо можливості звернення суб`єкта владних повноважень з позовом до суду адміністративної юрисдикції з аналогічних підстав передбачений в п.5 ч.1 ст.19 КАС України, яким визначено, що за зверненням суб`єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб`єкту законом.

Згідно п.67.2 ст.67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Пунктом 41.1 статті 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Отже, вищевикладеними положеннями Податкового кодексу України надано повноваження позивачу, як контролюючому органу, на звернення до суду з позовом про припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів - саме з метою забезпечення контролю за виконанням податкового обов`язку платниками податків.

При цьому суд зазначає, що реалізація відповідних повноважень щодо скасування державної реєстрації змін відомостей про юридичну особу має здійснюватись контролюючим органом лише за наслідком встановлення факту порушення відповідними платниками податків норм податкового законодавства.

В свою чергу, суд вважає, що сама по собі державна реєстрація змін до установчих документів, пов`язаних із зміною місцезнаходження юридичної особи, не створює перешкод для здійснення своїх контрольних повноважень органами державної фіскальної служби, і зокрема, не перешкоджає податковому обліку платників податку.

Крім того, суд зазначає, що виключний перелік функцій контролюючих органів наведено у ст.19-1 ПК України, відповідно до приписів якої державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб до завдань органів доходів і зборів не віднесено.

Такий нагляд (контроль), згідно зі ст.34-1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадський формувань", здійснює Міністерство юстиції України.

Відтак, за умови недоведеності факту порушення прав органів доходів і зборів, контроль за внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань достовірних відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи покладено на Міністерство юстиції України, а не на контролюючі органи в розумінні Податкового кодексу України.

Окремо суд зауважує, що скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ", які стосуються зміни назви, місцезнаходження, керівника підприємства має наслідок автоматичного відновлення попередніх відомостей про учасників та керівників та місцезнаходження юридичної особи, які не відповідають дійсності, оскільки будуть суперечити рішенню загальних зборів ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ", оформленого протоколом від 13.04.2018 р. № 13/04-18.

В той же час позивачем не надано судового рішення про скасування рішення засновників ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ" від 13.04.2018 р. № 13/04-18 або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів цієї юридичної особи.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Враховуючи відсутність у ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі, як суб`єкта владних повноважень, передумов права на звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом, що означає відсутність самого суб`єктивного права на позов, тому суд приходить до висновку про відмову у задоволені позову.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що відсутність ТОВ "КОЛОРСГРЕЙТІНГ" за новим місцезнаходженням є підставою для звернення контролюючого органу до суду з позовом в інший спосіб, визначений ст.67 ПК України.

При вирішенні даних спірних правовідносин суд враховує правову позицію Верховного Суду, висловлену в аналогічній категорії справ, в постановах від 23.05.2019 р. по справі № 826/8471/18, від 19.02.2019 р. по справі № 802/73/17-а, від 19.02.2019 р. по справі № 802/77/17-а, від 20.02.2018 р. по справі № 806/671/15.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норм права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 242- 246, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив:

Відмовити в задоволенні позовної заяви Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73026, м. Херсон, просп. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) до державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осиповича Ігоря Віталійовича (10014, Житомирська область, м. Житомир, вул..Київська, буд.7/10), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "КОЛОРСГРЕЙТІНГ" (73003, Херсонська область, м. Херсон, вул. Перекопська, буд.167, код ЄДРПОУ 41063444) про скасування реєстраційної дії.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Войтович І.І.

кат. 108010100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2019
Оприлюднено02.08.2019
Номер документу83374006
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1089/19

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 31.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні