Рішення
від 02.08.2019 по справі 260/916/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

02 серпня 2019 року м. Ужгород№ 260/916/19 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Калинич Я.М., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Керівника Берегівської місцевої прокуратури Закарпатської області радника до Чомської сільської ради, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - Чомський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Керівник Берегівської місцевої прокуратури Закарпатської області звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Чомської сільської ради, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - Чомський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області, в якому просить суд визнати бездіяльність Чомської сільської ради Берегівського району Закарпатської області щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться Чомський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області протиправною та зобов`язати Чомську сільську раду Берегівського району Закарпатської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, площею 0,35 га, на якій знаходиться Чомський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області, який розташований за адресою: с. Чома, вул. Дружби, 48, Берегівський район, Закарпатська область.

Свої позовні вимоги позивач мотивує наступним. Позивач вказує, що Берегівською місцевою прокуратурою вивчено інформацію Чомської сільської ради, в якій зазначено, що у Чомського дошкільного навчального закладу відсутні документи, що підтверджують право власності на земельну ділянку. Зокрема, встановлено, що відповідно до п. 2 Статуту Чомського ДНЗ, затвердженого завідуючим відділу освіти 04.12.2002 року Чомська сільська рада є засновником вказаного дошкільного навчального закладу. Засновник здійснює фінансування дошкільного навчального закладу, його матеріальне та технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням та матеріалами, організовує ремонт і будівництво приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей. Юридична адреса дошкільного закладу: вулиця Дружби, 24, село Чома Берегівського району Закарпатської області, а фактично розташоване по вул. Дружби, 48, с. Чома Берегівського району та перебуває на балансі сільської ради. Вказаний дошкільний заклад користується земельною ділянкою площею 0,35 га, однак документи, що підтверджують право постійного користування на земельну ділянку відсутні. Управління дошкільним закладом здійснюється Чомською сільською радою. В порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України Про освіту , правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує ДНЗ не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено. Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 27 червня 2019 року було прийнято дану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в даній адміністративній справі.

Ухвалою про відкриття провадження у адміністративній справі, отриманою представником відповідача 05 липня 2019 року, Чомській сільській раді встановлено 15-денний строк для подання відзиву на позовну заяву та повідомлено, що згідно з вимогами ч. 4 ст. 159 КАС України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Проте відповідач відзив на позов у встановлений судом строк не подав, про причини неподання суд не повідомив.

Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Ухвалу про відкриття провадження у адміністративній справі представником третьої особи отримано 05 липня 2019 року. Проте жодних пояснень 3-я особа не подала.

Розглянувши подані позивачем документи та матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що відповідно до листа Чомської сільської ради №01/105-2351вих19 від 08 травня 2019 року на запит Берегівського місцевого прокуратура було повідомлено, що Чомський дошкільний навчальний заклад знаходиться Чомської сільської ради, сільською радою в 18.01.2008 році виготовлено свідоцтво про право власності на будівлю дитячого садка, виготовлення документації із землеустрою на земельну ділянку ДНЗ не виготовлено, вилучення земель з користування ДНЗ упродовж 2016-2019 років не проводилось, договори оренди земельних ділянок навчальних закладів не укладалось (а.с. 15).

Крім того, на запит Берегівського місцевого прокуратура Чомською сільською радою було надіслано лист № 01/105-24-73вих19 від 14 травня 2019 року, у якому зазначено, що фінансування Чомського дошкільного навчального закладу здійснюється Чомською сільською радою; сільською радою вжиті заходи, щодо оформлення та виготовлення документації із землеустрою на земельні ділянки комунальної власності, у тому числі на земельну ділянку ДНЗ, відповідне питання внесено в Програму соціально-економічного і культурного розвитку с. Чома на 2019-2020 роки, постійно проводиться моніторинг надходження та використання коштів сільського бюджету з метою виявлення вільних коштів на такі цілі (помісячний розпис бюджету додається); сесією сільської ради питання щодо виготовлення документації із землеустрою на земельну ділянку ДНЗ не розглядалось, оскільки Бюджетним Кодексом України заборонено взяття на себе зобов`язань (тобто виготовлення документації) без наявного фінансування; у зв`язку з тим, що статут дошкільного навчального закладу сільською радою не розглядається і не затверджується, виявлені розбіжності у розмірі земельної ділянки у статуті та в даних сільської ради, а саме: у статуті вказано 0,2000 і 0,1500 га усього 0,3500 га. Площа земельних ділянок ДНЗ становить 0,2000 га (під будинком, спортивні та ігрові майданчики, господарські будівлі), крім того 0,1500 присадибна ділянка, якою на даний момент ДНЗ не користується. У разі виготовлення відповідних картографічних документів буде встановлено фактичний розмір земельної ділянки (а.с. 16).

Як вбачається із Виписки із Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, Чомський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області зареєстрований як юридична особа 04 грудня 2002 року, знаходиться за адресою Закарпатська область, Берегівський район, с. Чома, вул. Дружби, 24, код ЄДРПОУ 26394999, організаційно-правова форма - комунальна організація (установа, заклад) (а.с.27-28).

Відповідно до статті 23 частини 1 Закону України Про прокуратуру від 14 жовтня 2014 року № 1697- VII (далі по тексту - Закон України № 1697-VII) представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Відповідно до статті 23 частини 3 Закону України № 1697- VII прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Згідно з вимогами статті 53 частини 3 КАС України: у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

За даним позовом прокурор набуває статусу позивача, оскільки орган уповноважений здійснювати функції щодо визнання незаконною бездіяльності та зобов`язання оформити належним чином право користування земельною ділянкою дошкільного навчального закладу загального розвитку села Чома Берегівського району Закарпатської області відсутній.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 26 частини 1 пункту 34 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до статті 32 пункту а підпункту 1 Закону України Про місцеве самоврядування до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження: управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Статтею 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних рад у сфері регулювання земельних відносин, зокрема, щодо надання у користування земельних ділянок та здійснення контролю за додержанням земельного законодавства, використанням та охороною земель.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Чомський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області є комунальною організацією (установою, закладом), засновником якого є Чомська сільська рада (а.с.27-28).

Встановлено, що відповідно до пункту 2 Статуту Чомського ДНЗ, затвердженого завідуючим відділу освіти 04.12.2002 року та зареєстрованого розпорядженням голови Берегівської районної державної адміністрації за № 644 від 04.12.2002 (далі по тексту - Статут ДНЗ), Чомська сільська рада є засновником вказаного дошкільного навчального закладу. Засновник здійснює фінансування дошкільного навчального закладу, його матеріальне та технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням та матеріалами, організовує ремонт і будівництво приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей (а.с.22-25).

Згідно пункту 3 Статуту ДНЗ, юридична адреса дошкільного навчального закладу: Закарпатська область, Берегівський район, с. Чома, вул. Дружби № 48.

Відповідно до пункту 4 Статуту ДНЗ, повноваження дошкільного навчального закладу є задоволення потреб громадян відповідної території в здобутті дошкільної освіти, забезпечення відповідності рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти, створення безпечних та нешкідливих умов розвитку, виховання та навчання дітей, режиму роботи, умов фізичного розвитку та зміцнення здоров`я дітей відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечення їх дотримання.

Відповідно до пункту 5 Статуту ДНЗ відповідно до рішення Берегівської районної державної адміністрації за № 644 від 04.12.2002 про реєстрацію Статуту Чомського ДНЗ він визначається юридичною особою з дня реєстрації його статуту, має печатку зі своїм найменуванням і штамп.

Згідно пункту 32 Статуту ДНЗ керівництво дошкільним навчальним закладом здійснює його завідуючий, який призначається і звільняється з посади уповноваженим органом управління освітою (відділом освіти).

Відповідно до пункту 41 Статуту ДНЗ відповідно до рішення Чомської сільської ради №3 від 20.04.1996 року дошкільний навчальний заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивні та ігрові майданчики, господарські будівлі розміром 020 га.

Статтею 38 Закону України Про дошкільну освіту визначено, що матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до статті 80 частини 2 Закону України Про освіту порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

За приписами статті 123 частини 1 пункту 5 ЗК України, земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті а частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

У статті 22 частині 3 Закону України Про освіту передбачено, що заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.

Статтею 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Від імені та в інтересах територіальних громад правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності здійснюють органи місцевого самоврядування.

З урахуванням викладеного, земельна ділянка, якою користується ДНЗ має перебувати у нього на праві постійного користування.

За приписами статей 124, 125, 126 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Однак, в порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України Про освіту , правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує ДНЗ не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.

Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

З огляду на наведене, вказані порушення свідчать про допущену бездіяльність з боку засновника ДНЗ - Чомської сільської ради Берегівського району Закарпатської області.

Відповідно до статті 24 частини 3 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Приписами статті 26 частини 1 пункту 34 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Статтею 12 ЗК України визначені повноваження сільських, селищних міських рад у галузі земельних відносин, до яких віднесено розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та інші.

Відповідно до статті 116 частини 1 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для усіх потреб.

Порядок надання земельних ділянок комунальної власності у користування визначений статтею 123 ЗК України.

Відповідно до вимог статті 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння та користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній та комунальній власності без встановлення строку.

Згідно з приписами статті 126 ЗК України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Статтею 3 частинами 1, 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень встановлено, що державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до вимог цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Проте, в порушення вказаних норм законодавства Чомьскою сільською радою до тепер правовстановлюючі документи на земельну ділянку під ДНЗ не оформлені.

Відповідно до вимог статті 5 частини 2 Закону України Про освіту державну політику у сфері освіти визначає Верховна Рада України, а реалізують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, інші центральні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Положеннями статті 66 частини 3 Закону України Про освіту передбачено, що сільські, селищні ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти на відповідній території, мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх, забезпечують їх діяльність та розвиток.

Згідно з статті 19 частини 2 Закону України Про дошкільну освіту органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції: забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти.

Отже, Чомьска сільська рада, являючись суб`єктом, який здійснює управління ДНЗ, відповідає за його матеріально-технічне забезпечення, виконує повноваження у земельній сфері щодо надання земельних ділянок у користування, здійснює контроль за додержанням земельного законодавства та законодавства в галузі освіти, не виконала покладені на неї вищезазначеними нормами повноваження, не вжила необхідних дій для оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій знаходиться ДНЗ, допускаючи протиправну бездіяльність.

Крім того, Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я України 24.03.2016 № 234, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 14.04.2016 за № 563/28693, визначено певні вимоги до облаштування дошкільного закладу.

Так, пунктом 2 розділу І Санітарного регламенту визначено, що використання території, будівель, приміщень, споруд, обладнання дошкільних навчальних закладів іншими юридичними та фізичними особами з метою, що не пов`язана з навчально-виховним процесом та життєдіяльністю дітей, забороняється.

Таким чином, відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад, створює передумови до зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування дошкільного закладу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. У зв`язку із цим, діяльність навчального закладу підлягає приведенню у відповідність до законодавства.

Крім того, наявність акта на право постійного користування земельною ділянкою дозволить покращити роботу дошкільного закладу, привести її до вимог діючого законодавства.

У відповідності до статті 77 частини 1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.

Позивачем доведено правомірність звернення до суду з позовом та наявність підстав для визнання протиправною бездіяльності Чомської сільської ради щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянкою, на якій знаходиться Чомський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області.

У відповідності до статті 139 частини 2 КАС України: при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З огляду на положення статті 139 частини 2 КАС України, судовий збір у даній справі з відповідача стягненню не підлягає.

Керуючись статтями 242-246 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов Керівника Берегівської місцевої прокуратури Закарпатської області (90200, Закарпатська область, м. Берегово, вул. І. Сечені, 15, код ЄДРПОУ 02900967) до Чомської сільської ради (90250, Закарпатська область, Берегівський район, с. Чома, вул. Шандора Петефі, 49, код ЄДРПОУ 22107939), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Чомський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області (90250, Закарпатська область, Берегівський район, с. Чома, вул. Дружби, 48, код ЄДРПОУ 26394999) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати бездіяльність Чомьскої сільської ради Берегівського району Закарпатської області щодо тривалого не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться Чомський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області (90250, Закарпатська область, Берегівський район, с. Чома, вул. Дружби, 48, код ЄДРПОУ 26394999) протиправною.

Зобов`язати Чомську сільську раду Берегівського району Закарпатської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться Чомський дошкільний навчальний заклад Берегівського району Закарпатської області, який розташований за адресою: 90250, Закарпатська область, Берегівський район, с. Чома, вул. Дружби, 48.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд.

СуддяЯ.М. Калинич

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2019
Оприлюднено05.08.2019
Номер документу83399536
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/916/19

Рішення від 02.08.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні