Категорія 6.14
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 лютого 2010 року Справа № 2а-28886/09/1270
Луганський окружний а дміністративний суд у складі :
судді Матвєєвої В.В.
при секретарі Зацепіної Ю.В.,
за участю сторін:
прокурора Русінової Ю.В.,
представника позивача н е з' явився,
представника відповідача не з' явився;
розглянув у відкритому су довому засіданні матеріали з а адміністративним позовом р озглянув у відкритому судово му засіданні матеріали за ад міністративним позовом в .о. прокурора м. Краснодону в і нтересах держави в особі Дер жавного підприємства «Націо нальна енергетична компанія «Укренерго» в особі Інспекц ії Держенергонагляду в Луган ській області Відокремленог о підрозділу «Держенергонаг ляд у Донбаському регіоні» д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Побутові пос луги «Елегант» про стягненн я суми штрафних санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
21 грудня 2009 року до Лугансь кого окружного адміністрати вного суду надійшов адмініст ративний позов в.о. прокурор а м. Краснодону в інтересах де ржави в особі Державного під приємства «Національна енер гетична компанія «Укренерго » в особі Інспекції Держенер гонагляду в Луганській облас ті Відокремленого підрозділ у «Держенергонагляд у Донбас ькому регіоні» до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Побутові послуги «Елегант » про стягнення суми штрафни х санкцій , в якому зазначено , що у грудні 2007 року позивачем було проведено обстеження ел ектротехнічного обладнання ТОВ «Побутові послуги «Елег ант» та зобов' язано відпові дача вжити заходи щодо усуне ння порушень законодавство з метою безпечного та раціон ального його використання до 01.04.2008 року.
У грудні 2008 року інспектором Державної інспекції з енерг онагляду було проведено пере вірку виконання відповідаче м вимог припису від 18.07.2008 року Л К 189 № 1216 про усунення порушень з аконодавства про електроене ргетику. В зв' язку з чим, на в ідповідача накладено штраф в розмірі 1020,00 грн.
У судовому засіданні проку рор позовні вимоги підтримал а, надавши пояснення, аналогі чно викладені у позові та про сила задовольнити позов у по вному обсязі.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п ро дату та час слухання справ и був повідомлений.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату та час слухання с прави був повідомлений, прич ини неявки суду не доповів.
Заслухавши пояснення прок урора, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов пі длягає задоволенню з наступн их підстав.
У судовому засіданні встан овлено, що 21.12.2007 року Краснолу чським відділенням Інспекці ї Держенергонагляду в Луганс ькій області Відокремленого підрозділу Держенергонагля д у Донбаському регіоні було винесено припис ЛК 189 № 1216, яким Товариство з обмеженою відп овідальністю «Побутові посл уги «Елегант» зобов' язано усунути порушень законодав ство з метою безпечного та ра ціонального його використан ня до 01.04.2008 року.
30 жовтня 2008 року Інспекції Де рженергонагляду в Луганські й області Відокремленого під розділу Держенергонагляд у Д онбаському регіоні було пров едено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Побутові послуги «Елегант» про не виконання вимог припи су від 21.12.2007 року ЛК 189/1216.
21.11.2008 року на підставі акту п еревірки від 30 жовтня 2008 року і нспекцією прийнято постанов у ЛК 189 № 86 про накладення штраф у на відповідача за порушенн я законодавства про електрое нергетику на суму 1020,00 грн. у зв' язку з невиконанням припису ЛК 189 № 1216 від 21.12.2007 року.
Зазначена постанова була н адіслана відповідачеві 21.11.2008 р оку. Згідно поштового повідо млення № 937952 постанова про накл адення штрафу від 21.11.2008 року бул а отримана уповноваженою осо бою представника підприємс тва.
Указом Президента України «Про зміни в структурі центр альних органів виконавчої вл ади" від 15.12.1999 року № 1573/99 Міністер ство палива та енергетики Ук раїни (далі - Мінпаливенерг о) визначено центральним орг аном виконавчої влади на яки й покладено здійснення держа вної політики в галузі палив но-енергетичного комплексу.
Державний енергетичний на гляд за режимами споживання електричної та теплової енер гії відповідно до Закону Укр аїни «Про електроенергетику » здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії (дал і - Держенергонагляд), яка підп орядкована безпосередньо Мі нпаливенерго в частині викон ання функцій, покладених на Д ерженергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживанн я електричної та теплової ен ергії, затвердженим постанов ою Кабінету Міністрів Україн и № 929 від 07.08.1996 р., та діє у складі д ержавного підприємства «Нац іональна енергетична компан ія «Укренерго» (далі - ДП НЕК ?к ренерго") та його структурних підрозділів.
Відповідно до п. 1.2 Статуту ДП НЕК «Укренерго» засновано н а державній власності та під порядковується Мінпаливене рго відповідно до Указу През идента України від 14.04.2000 №598/2000.
Головною метою діяльності ДП НЕК «Укренерго» є забезпе чення цілісності об'єднаної енергетичної системи Україн и, задоволення інтересів дер жави у сфері енергопостачанн я, здійснення централізовано го оперативно-технологічног о управління ОЕС, запобіганн я порушенням режимів і аварі ям системного значення та лі квідація можливих аварій у к раїні (абзаци 1-4 пункту 2.1 Стату ту), до основних напрямків дія льності віднесено здійсненн я державного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії відпові дно до Закону України «Про ел ектроенергетику» та Положен ня (п.п. 2.2.16 п. 2.2. Статуту).
Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у» до принципів державної по літики в енергетиці належать створення умов безпечної ек сплуатації об'єктів електрое нергетики, а також забезпече ння відповідальності енерго постачальників та споживачі в. Частиною 1 ст. 9 зазначеного з акону визначено, що державни й нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії (далі - Інспекція) у порядку, визнач еному законодавством Україн и, а частиною 5 ст. 9 зазначеного закону Інспекції надано пов новаження щодо застосування , у встановленому порядку, сан кцій до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів у сфері ПЕК.
Так, відповідно до ч. З ст. 27 За кону України «Про електроене ргетику» суб'єкти господарсь кої діяльності несуть відпов ідальність за правопорушенн я в електроенергетиці, зокре ма, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензуван ня у вигляді штрафу.
Пунктом 10 Положення про пор ядок накладення на суб'єктів господарської діяльності шт рафів за порушення законодав ства про електроенергетику, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, передбачено, що суб'є кт господарської діяльності повинен сплатити штраф прот ягом 30 днів з дня винесення по станови, а у разі несплати штр афу у зазначений термін він с тягується в судовому порядку .
До теперішнього часу штраф відповідачем не сплачено. Ві домостей щодо оскарження пос танови ЛК 189 № 86 про накладення штрафу до суду не надійшло.
Частиною 6 ст. 27 Закону Україн и «Про електроенергетику» ви значено, що суми штрафів пови нні сплачуватися до Державно го бюджету України.
Несплата суб'єктами господ арювання сум штрафів, наклад ених Державною інспекцією з енергонагляду унеможливлює виконання державою відповід них економічних програм та с причиняє значні негативні на слідки у сфері ПЕК.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані прокуроро м підтверджують обставини, н а які прокурор посилається т а їх обґрунтування.
Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Таким чином, виходячи з сист емного аналізу положень чинн ого законодавства України та матеріалів справи, суд дійшо в висновку, що викладені в поз овній заяві доводи в.о. проку рора м. Краснодону в інтереса х держави в особі Державного підприємства «Національна е нергетична компанія «Укрене рго» в особі Інспекції Держе нергонагляду в Луганській об ласті Відокремленого підроз ділу «Держенергонагляд у Дон баському регіоні» до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Побутові послуги «Елег ант» про стягнення суми штра фних санкцій є обґрунтовани ми та такими, що підлягають з адоволенню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки пр окурор звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.
На підставі викладеного, ке руючись ст. 121 Конституції Укр аїни, ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», ч. 4 ст. 9 Закону У країни «Про електроенергети ку», п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів госп одарської діяльності штрафі в за порушення законодавства про електроенергетику, ст.ст . 2, 6, 7, 17, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов в .о. прокурора м. Краснодону в і нтересах держави в особі Дер жавного підприємства «Націо нальна енергетична компанія «Укренерго» в особі Інспекц ії Держенергонагляду в Луган ській області Відокремленог о підрозділу «Держенергонаг ляд у Донбаському регіоні» д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Побутові пос луги «Елегант» про стягненн я суми штрафних санкцій задо вольнити повністю.
Стягнути Товариства з обме женою відповідальністю «Поб утові послуги «Елегант» (94404, м. Краснодон, пл.. Леніна, 1; р/р 2600 415432 в ЛОД ВАТ «Райффайзен бан к Аваль», МФО 304007, код ЄДРПОУ 03052670) на користь Державного бюджет у України суму штрафних санк цій в розмірі 1020,00 грн. (одна тися ча двадцять гривень).
Постанова суду може бути о скаржена до Донецького апеля ційного адміністративного с уду.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повном у обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений цим Кодексом, пост анова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова в повному обсязі виготовлена та підписана 19 лю того 2010 року.
Суддя
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2010 |
Оприлюднено | 11.11.2010 |
Номер документу | 8339998 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Матвєєва Вікторія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні