Рішення
від 01.08.2019 по справі 440/929/19
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/929/19

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Головка А.Б., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Гребінківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області, Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

15.03.2019 ОСОБА_1 (надалі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Гребінківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (надалі - Гребінківського об`єднаного УПФУ Полтавської області, відповідач-1), третя особа: Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації про визнання неправомірними дій, зобов`язання вчинити дії, а саме просить:

- визнати неправомірним скасування довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи № 1622000265 від 24.11.2014 Управлінням соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації та неправомірним припинення виплати позивачу пенсії з 01.04.2018 Гребінківським об`єднаним УПФУ Полтавської області

у зв`язку із скасуванням довідки внутрішньо переміщеної особи;

- зобов`язати Гребінківське об`єднане УПФУ Полтавської області виплатити пенсію позивачу квітень 2018 року у розмірі 8755,27 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідачем-2 протиправно скасовано довідку № 1622000265 від 24.11.2014, оскільки відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, зазначена довідка діє безстроково, кім випадків, передбачених статтею 12 Закону та абзацом 6 цього пункту. Так враховуючи чинність вказаної довідки позивач зазначає, що відповідачем-1 протиправно не виплачено позивачу пенсію за квітень 2018 року.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 20.03.2019 позов залишено без руху.

Ухвалою суду від 09.04.2019 відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 07.05.2019.

19.04.2019 від позивача надійшла заява про розгляд справи без участі /а.с. 44/.

23.04.2019 від відповідача -1 надійшов до суду відзив на позов в якому вказано, що 29.01.2018 управлінням отримано листа від управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації № 01-37/169 від 09.01.2018, в якому повідомили, що ОСОБА_1 перебуває на обліку з 03.05.2017, а раніше видана довідка від 24.11.2014 № 1622000265 скасована з 01.07.2016. Зазначено, що на підставі вищевказаного листа розпорядженням управлінням від 16.02.2018 було припинено виплату пенсії ОСОБА_1 до з`ясування обставин, викладених у листі. 26.04.2018 позивач звернувся до управління із заявою про поновлення виплати пенсії як внутрішньо переміщеної особи. Рішенням Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам № 11 від 02.05.2018 позивачу відновлено виплату пенсії по інвалідності. Крім того, відповідач-1 зазначає, що рішенням управління від 07.05.2018 позивачу відновлено виплату пенсії з 01.04.2018, водночас, заборгованість за квітень 2018 року буде виплачено на умовах окремого порядку, визначеного кабінетом Міністрів України, який на даний час ще не прийнято /а.с. 66-67/.

03.05.2019 до суду позивачем надано відповідь на відзив відповідача-1 в якій позивач просить суд задовольнити позовні вимоги з мотивів, викладених у позові /а.с. 80-82/.

07.05.2019 у зв`язку з неявкою учасників справи у судове засідання, призначене на 07.05.2019, суд керуючись частиною дев`ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23.05.2019 замінено процесуальний статус Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації з третьої особи на співвідповідача та залучити Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації (надалі - відповідач-2) до участі у справі № 440/929/19 в якості співвідповідача. Крім того, указаною ухвалою суду справу призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 25.06.2019.

11.06.2019 до суду відповідачем-2 надано відзив на позов в якому вказано, що термін дії довідки внутрішньо переміщеної особи становить шість місяців з дати її видачі. Зазначено, що довідка є дійсною за умови проставлення Державною Міграційною Службою відмітки про реєстрацію місця фактичного проживання особи. За доводами відповідача-2, у довідці внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 за № НОМЕР_1 від 24.11.2014 на зворотній стороні не було проставлено відмітки, що півроку про реєстрацію місця фактичного проживання, тому згідно норм Постанови КМУ від 01.10.2014 № 509 довідка не перереєстрована у встановлений строк, не є дійсною, про що внесено відповідний запис до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб. Крім того, зазначено, що розпорядженням начальника управління соціального захисту населення райдержадміністрації від 25.06.2016 № 52 позивач знятий з обліку, оскільки не проходив перереєстрацію місця фактичного проживання з 2015 року /а.с. 91-92/.

14.06.2019 від Гребінківського об`єднаного УПФУ Полтавської області надійшла заява про розгляд справи без участі представника управління /а.с. 96/.

Сторони у судове засідання 25.06.2019 не з`явились, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином.

Відповідно до приписів частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Згідно із частиною дев`ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, а також зважаючи на неприбуття осіб, які беруть участь у справі, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд вирішив розглядати справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

З матеріалів справи вбачається, що 27.10.2014 позивач звернувся до Гребінківського об`єднаного УПФУ Полтавської області із заявою про виплату пенсії /а.с. 69/.

Відповідно до розпорядження від 04.11.2014 № 10182 позивач отримує пенсію по інвалідності в розмірі пенсії за віком /а.с. 71/.

Згідно з довідкою Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації від 24.11.2014 № 1622000265 позивача взято на облік, як внутрішньо переміщену особу з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, вказане фактичне місце проживання - АДРЕСА_1 /а АДРЕСА_2 /.

25.01.2018 Гребінківським об`єднаним УПФУ Полтавської області направлено до Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації запит в якому просило перевірити та надати інформацію про правильність внесення даних до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, про зміни внесені до відомостей щодо зняття з реєстрації, скасування довідок, тощо (зазначити причини), осіб зазначених у списку, зокрема ОСОБА_1 /а.с. 72/.

Листом Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації від 29.01.2018 № 01-37/69 повідомлено Гребінківське об`єднане УПФУ Полтавської області про те, що раніше видана довідка ОСОБА_1 від 24.11.2014 № 1622000265 скасована з 01.07.2016 /а.с. 73/.

Розпорядженням Гребінківського об`єднаного УПФУ Полтавської області від 16.02.2018 № 138167 припинено виплату пенсії позивачу до з`ясування обставин згідно листа Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації від 29.01.2018 № 01-37/69 /а.с. 74/.

26.04.2018 позивач звернувся до Гребінківського об`єднаного УПФУ Полтавської області із заявою про поновлення виплати з 01.04.2018 /а.с. 75/.

Відповідно до дубліката довідки від 26.04.2018 № 0000195260 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 взято на облік як внутрішньо переміщену особу з 03.05.2017 /а.с. 76/.

Рішенням Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам від 02.05.2018 № 11 позивачу відновлено виплату пенсії по інвалідності /а.с. 77/.

Відповідно до облікової картки позивача виплату пенсії відновлено з 01.04.2018 /а.с. 78 зворот/.

Позивач не погоджуючись із визнанням неправомірним скасування довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи № 1622000265 від 24.11.2014 та припиненням виплати пенсії з 01.04.2018, звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступного висновку.

Щодо позовних вимог ОСОБА_1 про визнання неправомірним скасування довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи № 1622000265 від 24.11.2014 Управлінням соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" від 20.10.2014 № 1706-VII (у редакції, чинній станом на дату виникнення спірних правовідносин) для взятої на облік внутрішньо переміщеної особи реалізація прав на зайнятість, пенсійне забезпечення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, на отримання соціальних послуг здійснюється відповідно до законодавства України. Громадянин пенсійного віку, особа з інвалідністю, дитина-інвалід та інша особа, яка перебуває у складних життєвих обставинах, яких зареєстровано внутрішньо переміщеними особами, мають право на отримання соціальних послуг відповідно до законодавства України за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи.

Згідно із пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 №637 "Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам" призначення та продовження виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, субсидій та пільг за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування внутрішньо переміщеним особам здійснюються за місцем перебування таких осіб на обліку, що підтверджується довідкою, виданою згідно з Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. N 509 (Офіційний вісник України, 2014 р., N 81, ст. 2296; 2015 р., N 70, ст. 2312). Виплата (продовження виплати) пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення (далі - соціальні виплати), що призначені зазначеним особам, здійснюється виключно через рахунки та мережу установ і пристроїв публічного акціонерного товариства "Державний ощадний банк України". Такі виплати можуть здійснюватися за бажанням особи з доставкою додому, з компенсацією витрат за надання таких послуг, передбачених укладеним відповідно до пункту 3 цієї постанови тристороннім договором.

Таким чином, умовами призначення та продовження виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам є, зокрема, знаходження внутрішньо переміщених осіб на обліку місця перебування, що підтверджується довідкою, та наявність рахунку в установі ПАТ "Державний ощадний банк".

Згідно з пунктом 6 "Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №509 від 01.10.2014 довідка діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 Закону та абзацом шостим цього пункту.

Так згідно зі статтею 12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" підставою для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб є обставини, за яких внутрішньо переміщена особа: 1) подала заяву про відмову від довідки; 2) скоїла злочин: дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади; посягання на територіальну цілісність і недоторканність України; терористичний акт; втягнення у вчинення терористичного акту; публічні заклики до вчинення терористичного акту; створення терористичної групи чи терористичної організації; сприяння вчиненню терористичного акту; фінансування тероризму; здійснення геноциду, злочину проти людяності або військового злочину; 3) повернулася до покинутого місця постійного проживання; 4) виїхала на постійне місце проживання за кордон; 5) подала завідомо недостовірні відомості.

Рішення про скасування дії довідки приймається керівником структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання особи та надається внутрішньо переміщеній особі протягом трьох днів з дня прийняття такого рішення.

Згідно з пунктом 6 Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи довідка, видана до 20 червня 2016 р., яка не скасована і строк дії якої не закінчився, є дійсною та діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 Закону. Довідка, видана до 20 червня 2016 р., у якій адресою фактичного місця проживання вказано адресу місцезнаходження органу державної влади, органу місцевого самоврядування, юридичної особи публічного права, її підрозділу, будь-якого іншого приміщення, за якою внутрішньо переміщена особа фактично не проживає, підлягає перереєстрації до 20 липня 2016 року. Для цього внутрішньо переміщена особа особисто або через законного представника (у випадках, передбачених абзацами першим - шостим пункту 2 цього Порядку) звертається за видачею довідки до уповноваженого органу, а раніше видана їй довідка вилучається, про що вносяться відповідні записи до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб. Довідка, зазначена в абзаці шостому цього пункту, не перереєстрована у встановлений строк, не є дійсною, про що вноситься відповідний запис до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

Відповідно до пунктів 2, 8, п. п. 4 п. 12 "Порядку здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 365 від 08 червня 2016 року контроль за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам здійснюють структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) шляхом відвідування не рідше ніж один раз на шість місяців фактичного місця проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи, про що складається акт обстеження матеріально-побутових умов сім`ї за формою, встановленою Мінсоцполітики.

Держприкордонслужба протягом п`яти робочих днів безоплатно подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення на його запит інформацію про виїзд внутрішньо переміщеної особи за кордон, на тимчасово окуповану територію України або до населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, із зазначенням кількості днів такої відсутності протягом 90 днів, які передують даті подання відповідного запиту.

Соціальні виплати припиняються у разі скасування довідки внутрішньо переміщеної особи з підстав, визначених статтею 12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб".

Суд зазначає, що ухвалою від 23.05.2019 витребував від Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації завірену належним чином копії рішення про скасування довідки від 24.11.2014 № 1622000265.

Водночас на виконання вимог ухвали суду відповідачем-2 надано до суду лише розпорядження від 25.06.2016 № 52 позивача знято з обліку відповідно до пункту 6 постанови КМУ від 01.10.2014 № 509, оскільки ОСОБА_1 не проходив перереєстрацію місця проживання з 2015 року /а.с. 93/.

Водночас суд зазначає, що відповідачем-2 не зазначено підстав для скасування довідки внутрішньо переміщеної особи з підстав, визначених статтею 12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб".

Таким чином, суд дійшов висновку, що Управлінням соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації безпідставно було знято позивача з обліку внутрішньо переміщених осіб.

З листа Управління соціального захисту населення Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації від 29.01.2018 № 01-37/69 вбачається, що відповідачем-2 зазначено, що довідка, видана ОСОБА_1 від 24.11.2014 № 1622000265 скасована з 01.07.2016 .

Водночас враховуючи те, що відповідачем-2 не надано до суду рішення про скасування довідки від 24.11.2014 № 1622000265, як це передбачено Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, суд дійшов висновку, що з метою належного захисту прав позивача відповідно до вимог частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України слід визнати протиправними дії Управлінням соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації щодо скасування довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи № 1622000265 від 24.11.2014.

Щодо позовних вимог про визнання неправомірним припинення виплати позивачу пенсії з 01.04.2018 Гребінківським об`єднаним УПФУ Полтавської області у зв`язку із скасуванням довідки внутрішньо переміщеної особи, суд зазначає наступне.

Гарантії дотримання прав, свобод та законних інтересів внутрішньо переміщених осіб визначено Законом України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII (надалі - Закон 1706-VII).

Статтею 1 Закону № 1706-VII визначено, що внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 1706-VII факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.

Положеннями частини першої статті 5 Закону № 1706-VII визначено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.

Внутрішньо переміщені особи користуються тими ж правами і свободами відповідно до Конституції, законів та міжнародних договорів України, як і інші громадяни України, що постійно проживають в Україні. Забороняється їх дискримінація при здійсненні ними будь-яких прав і свобод на підставі, що вони є внутрішньо переміщеними особами (стаття 14 Закону № 1706-VII).

Виходячи із системного аналізу вищенаведених норм, слід дійти висновку, що внутрішньо переміщені особи користуються тими ж правами і свободами, що й інші громадяни, які постійно проживають на території України.

Суд зазначає, що відповідно до статті 49 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" виплата пенсії за рішенням територіальних органів Пенсійного фонду або за рішенням суду припиняється: 1) якщо пенсія призначена на підставі документів, що містять недостовірні відомості; 2) на весь час проживання пенсіонера за кордоном, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України; 3) у разі смерті пенсіонера; 4) у разі неотримання призначеної пенсії протягом 6 місяців підряд; 5) в інших випадках, передбачених законом.

Перелік підстав припинення виплати пенсії, визначений частиною першою статті 49 Закону № 1058-IV, є вичерпним та передбачає можливість припинення виплати пенсії з інших підстав лише у випадках, передбачених законом.

Щодо скасування довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи суд зазначає, що скасування такої довідки не може бути підставою для припинення виплати пенсії.

Пункт 5 частини першої статті 49 Закону № 1058-VI, з огляду на приписи Закону № 1706-VII, не може бути застосований, оскільки цей пункт відсилає виключно до випадків, передбачених законом, тобто, вказані правовідносини не можуть бути врегульовані іншими нормативно-правовими актами, зокрема, постановами Кабінету Міністрів України, які відносяться до підзаконних нормативних актів.

Крім того, згідно з частиною другою статті 2 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" реєстрація місця проживання чи місця перебування особи або її відсутність не можуть бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією, законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 13.06.2018 у справі №428/6624/17 (адміністративне провадження № К/9901/3256/17), висновок якого суд враховує при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин (частина п`ята статті 242 КАС України).

Приймаючи до уваги наведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що припинення виплати пенсії позивачу здійснено не у спосіб, передбачений Законом № 1058-IV, та з точки зору положень статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод мало місце втручання у право власності позивача, і таке втручання не було законним.

Аналогічний правовий висновок щодо застосування норм матеріального права у спорах цієї категорії у подібних правовідносинах Верховний Суд сформулював раніше, зокрема, у постановах від 13 березня 2018 року (справа № 235/4162/17), 20 березня 2018 року (справа № 234/2389/17), а також у рішенні від 03 травня 2018 року у зразковій справі № 805/402/18 (провадження № Пз/9901/20/18).

Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідно до дубліката довідки від 26.04.2018 № 0000195260 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 взято на облік як внутрішньо переміщену особу з 03.05.2017 /а.с. 76/.

Таким чином, слід визнати протиправними дії з припинення виплати позивачу пенсії з 01.04.2018 Гребінківським об`єднаним УПФУ Полтавської області.

Суд зазначає, що рішенням Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам від 02.05.2018 № 11 позивачу відновлено виплату пенсії по інвалідності /а.с. 77/ та відповідно до облікової картки позивача виплату пенсії відновлено з 01.04.2018 /а.с. 78 зворот/.

Проте, відповідачем-1 не заперечується, що пенсія позивачу за квітень 2018 року не виплачена /а.с. 66 зворот/.

Згідно зі статтею 46 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" нараховані суми пенсії, на виплату яких пенсіонер мав право, але не отримав своєчасно з власної вини, виплачуються за минулий час, але не більше ніж за три роки до дня звернення за отриманням пенсії. У цьому разі частина суми неотриманої пенсії, але не більш як за 12 місяців, виплачується одночасно, а решта суми виплачується щомісяця рівними частинами, що не перевищують місячного розміру пенсії.

Відповідно до статті 47 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" пенсія виплачується щомісяця організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, у строк не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія, виключно в грошовій формі за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання пенсіонера в межах України або перераховується на визначений цією особою банківський рахунок у порядку, передбаченому законодавством.

Враховуючи висновки суду щодо протиправності дій відповідача-1 з припинення виплати позивачу пенсії з 01.04.2018, суд вважає за необхідне задовольнити вимоги позивача про зобов`язання Гребінківське об`єднане УПФУ Полтавської області виплатити пенсію позивачу за квітень 2018 року.

Отже, позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи задоволення позову суд дійшов висновку щодо наявності підстав для стягнення з відповідачів на користь позивача судового збору.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ) до Гребінківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (пров. Євгена Гребінки, 13, м. Гребінка Полтавська область, 37400, ідентифікаційний код 41247253), Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації (вул. Ярмаркова, 41, м. Пирятин, Полтавська область, 37000, ідентифікаційний код 03195174) про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації щодо скасування довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи № 1622000265 від 24.11.2014.

Визнати протиправними дії Гребінківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області щодо припинення виплати ОСОБА_1 пенсії з 01.04.2018.

Зобов`язати Гребінківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області виплатити ОСОБА_1 пенсію за квітень 2018 року.

Стягнути з Гребінківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (пров. Євгена Гребінки, 13, м. Гребінка Полтавська область, 37400, ідентифікаційний код 41247253) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ) витрати зі сплати судового збору у розмірі 384,20 грн.

Стягнути з Управління соціального захисту населення Пирятинської районної державної адміністрації (вул. Ярмаркова, 41, м. Пирятин, Полтавська область, 37000, ідентифікаційний код 03195174) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ) витрати зі сплати судового збору у розмірі 384,20 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.Б. Головко

Дата ухвалення рішення01.08.2019
Оприлюднено03.08.2019
Номер документу83400037
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/929/19

Рішення від 30.09.2020

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Ухвала від 07.04.2020

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 04.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 01.08.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні