Ухвала
від 02.08.2019 по справі 161/12534/19
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/12534/19

Провадження № 1-кс/161/6329/19

У Х В А Л А

про проведення судово економічної експертизи

м. Луцьк 02 серпня 2019 року

Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання старшого слідчого СУ ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 про проведення судово економічної експертизи,

В С Т А Н О В И В:

Старший слідчий СУ ГУНП у Волинській області ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області з клопотанням про проведення судово - економічної експертизи.

Своє клопотання мотивує тим, що СУ ГУНП у Волинській області проводиться досудоверозслідування вкримінальному провадженні,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №12018030000000538від 29листопада 2018року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.364 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи ДП "Волиньторф" протягом 2018 року, зловживаючи службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою одержання протиправної вигоди для юридичної особи, здійснювали видобуток торфу за межами ліцензійної площі, зазначеної у дозволі №2396 та в межах ліцензійної площі, зазначеної у дозволі №2396, але на раніше відпрацьованих площах, запаси яких списані у встановленому законодавством порядку, що спричинило тяжкі наслідки.

Так в ході досудового слідства Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру було зафіксовано 16 ділянок загальною площею 34,32 га, на яких проводиться видобування торфу а саме:

2,09 га в межах зареєстрованої ділянки (0723682200:06:002:0312, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами);

0,81 га в межах зареєстрованої ділянки (0723682200:06:002:0415, для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг);

0,32 га в межах зареєстрованої ділянки (0723682200:06:002:0369, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами);

1,30 га в межах зареєстрованої ділянки (0723682200:06:002:0321, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва);

3,78 га в межах зареєстрованої ділянки (0723682200:06:002:0321, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва);

3,29 га в межах зареєстрованої ділянки (0723682200:06:002:0321, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва);

5,68 га поза межами зареєстрованих ділянок (сусідня ділянка з кад. № 0723682200:06:002:0369, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами);

3,94 га в межах зареєстрованої ділянки (0723682200:06:002:0369, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами);

0,54 га в межах зареєстрованої ділянки за межами спецдозволу № 2396 (0723682200:06:002:0330, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва);

0,19 га в межах зареєстрованої ділянки за межами спецдозволу № 2396 (0723682200:06:002:0328, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва);

0,24 га в межах зареєстрованої ділянки за межами спецдозволу № 2396 (0723682200:06:002:0279 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами);

0,03 га в межах зареєстрованої ділянки за межами спецдозволу № 2396 (0723682200:06:002:0279 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами);

0,15 га в межах зареєстрованої ділянки за межами спецдозволу № 2396 (0723682200:06:002:0312, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами);

земельні ділянки площами 1,51 га, 0,97 га та 0,22 га за межами спецдозволу № 2396 (без кадастрового номеру, знаходяться в північній частині урочища);

5,25 га в межах зареєстрованої ділянки (0723682200:06:002:0330, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва);

4,01 га в межах зареєстрованої ділянки (0723682200:06:002:0331, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва);

o Загальна площа ділянок в межах спецдозволу № 2396 30,47 га;

o Загальна площа ділянок за межами спецдозволу № 2396 3,85 га;

o Загальна площа запасів торфу категорії B 4,07 га;

o Загальна площа запасів торфу категорії C1 14,64 га;

o Загальна площа відпрацьованої та рекультивованої території 12,32 га.

У відповідності до наданої інформації з Державної служби геології та надр України встановлено, що ДП «Волиньторф» за межами ліцензійної площі, зазначеної у спеціальному дозволі на користування надрами № 2396 від 26.03.2001, яким надано ДП «Волиньторф» видобування торфу з родовища «Вутишно», було видобутого торфу в обсязі 43,211 тис. м? або 8,296 тис. тон (об`ємною вагою 0,192 т/м?). А в межах ліцензійної площі, зазначеної у дозволі №2396, але на раніше відпрацьованих площах, запаси яких списані у встановленому законодавством порядку видобуто торфу в обсязі 23,91 тис. м? або 4,6 тис. тон (об`ємною вагою 0,192 т/м?).

Таким чином, ДП «Волиньторф» у 2018 році за межами підрахунку запасів та за межами ліцензійної площі в порушення вимог статті 121 Кодексу україни про надра самовільно видобуто торфу у кількості 12,896 тис. тон.

У відповідності до наданих Державною екологічною інспекцією у Волинській області розрахунків розмірів відшкодування збитків державі (вих №2-2/1391 від 05.07.2019) встановлено, що розмір збитків внаслідок самовільного видобування торфу ДП «Волиньторф» за межами ліцензійної площі, зазначеної у дозволі №2396, заподіяних державі становить 1904056,44 грн. А розмір збитків внаслідок самовільного видобування торфу ДП «Волиньторф» в межах ліцензійної площі, зазначеної у дозволі №2396, але на раніше відпрацьованих площах, запаси яких списані у встановленому законодавством порядку становить 1055769 грн.

Беручи до уваги вищевикладене, а також те, що в ході досудового слідства були виявлені факти, які прямо вказують на наявність в діях окремих службових осіб ДП «Волинторф» та інших посадових осіб вказаного підприємства ознак злочинів, а у документальному підтвердженні сум збитку завданих окремими посадовими особами підприємства, потрібні спеціальні знання, без яких не можливо у повному обсязі та обгунтовано провести розслідування вказаного кримінального правопорушення, що суттєво може вплинути на правову кваліфікацію, а також з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура, тому виникла необхідність у призначенні судово-економічної експертизи.

Відповідно довимог ч.2ст.242КПК Українислідчий абопрокурор зобов`язанізвернутися зклопотанням дослідчого суддідля проведенняекспертизи щодо: 1)встановлення причинсмерті; 2)встановлення тяжкостіта характерутілесних ушкоджень; 3)визначення психічногостану підозрюваногоза наявностівідомостей,які викликаютьсумнів щодойого осудності,обмеженої осудності; 4)встановлення вікуособи,якщо ценеобхідно длявирішення питанняпро можливістьпритягнення їїдо кримінальноївідповідальності,а іншимспособом неможливоотримати цівідомості; 5) встановлення статевої зрілості потерпілої особи в кримінальних провадженнях щодо злочинів, передбачених статтею 155 Кримінального кодексу України ; 6) визначення розміру матеріальних збитків, шкоди немайнового характеру, шкоди довкіллю, заподіяної кримінальним правопорушенням.

В судове засідання старший слідчий не з`явився, водночас, подав суду клопотання про проведення судового засідання за його відсутності, а тому у відповідності до вимог ч. 4 ст. 107, ч. 3 ст. 244 КПК України судове засідання проводиться за його відсутності, а також не здійснююється фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді.

Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши додані до нього документи, приходжу до висновку, що клопотання про проведення експертизи слід задовольнити.

Так, згідно до вимог ч. 1 ст. 242 КПК України, експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.

Зважаючи, що стороною кримінального провадження, доведено наявність підстав, передбачених ч. 6 ст. 244 КПК України, оскільки для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження необхідне залучення експерта, тому клопотання слідчого про проведення судово економічної експертизи, слід задовольнити.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 243, 244, 369, 372 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 про проведення судово економічної експертизи - задовольнити.

Призначити проведення судово економічної експертизи.

Доручити її проведення експертам Рівненського Науково-дослідногоекспертно-криміналістичногоцентру МВСУкраїним. Рівне, вул. Гагаріна, 39

На вирішення експертів поставити наступні питання:

-чи підтверджується документально розрахунок розміру збитків заподіяних державі внаслідок самовільного видобування торфу ДП «Волиньторф» за межами ліцензійної площі, зазначеної у дозволі №2396, визначений Державною екологічною інспекцією у Волинській області, з врахуванням листа Державної служби геології та надр України від 13.06.2019 №10903/14/14-19 в сумі 1904056,44 грн. за 2018 рік?

-чи підтверджується документально розрахунок розміру збитків заподіяних державі внаслідок самовільного видобування торфу ДП «Волиньторф» в межах ліцензійної площі, зазначеної у дозволі №2396, визначений Державною екологічною інспекцією у Волинській області, з врахуванням листа Державної служби геології та надр України від 13.06.2019 №10903/14/14-19 в сумі 1 055 769,00 грн. за 2018 рік?

Надати у розпорядження експертів такі матеріали:

- Копію ухвали про призначення судово-економічної експертизи;

- На першу вимогу матеріали кримінального провадження №12018030000000538;

Попередити експертів Рівненського Науково-дослідногоекспертно-криміналістичнийцентру МВСУкраїнипро кримінальну відповідальність у відповідності до вимог ст.ст. 384, 385 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду ОСОБА_1

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення02.08.2019
Оприлюднено20.02.2023
Номер документу83403485
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —161/12534/19

Ухвала від 02.08.2019

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Калькова О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні