Ухвала
від 02.08.2019 по справі 440/944/19
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

02 серпня 2019 р. м. ХарківСправа № 440/944/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача - Гуцала М.І.,

суддів - Бенедик А.П. , Донець Л.О. ,

розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 29.05.2019 року по справі № 440/944/19

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОС ДЕВЕЛОПМЕНТ"

до Головного управління ДФС у Полтавській області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 29.05.2019 року частково задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОС ДЕВЕЛОПМЕНТ" до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

На зазначене рішення суду Головним управлінням ДФС у Полтавській області подано апеляційну скаргу, в якій також містилось клопотання про відстрочення ссплати судового збору.

Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 12.07.2019 у задоволенні вказаного клопотання було відмовлено.

Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 12.07.2019 апеляційна скарга Головного управління ДФС у Полтавській області була залишена без руху, оскільки до апеляційної скарги не додано документ про сплату судового збору у розмірі 28815 грн. 00 коп. Скаржнику встановлено строк для усунення недоліків апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.

Вказану ухвалу суду заявником апеляційної скарги отримано 17.07.2019, що підтверджується розпискою про отримання у повідомленні про вручення поштового відправлення.

29.07.2019 на адресу суду від Головного управління ДФС у Полтавській області надійшло клопотання про відстрочення виконання вимог ухвали про усунення недоліків апеляційної скарги.

В обґрунтування клопотання зазначає, що на даний час Головне управління ДФС у Полтавській області не має змоги виконати вимоги ухвали суду, оскільки на адресу ГУ ДФС у Полтавській області надійшли листи Головного управління Державної казначейської служби України у Полтавській області: - від 23.07.2019 № 07.1-16/1/2906 про надходження виконавчого листа Полтавського окружного адміністративного суду від 18.03.2019 про стягнення з ГУ ДФС у Полтавській області судових витрат по справі № 816/1566/18 на користь ПАТ Лебідь ; - від 23.07.2019 № 07.1-16/1/2910 про надходження виконавчого листа Полтавського окружного адміністративного суду від 03.07.2019 про стягнення з ГУ ДФС у Полтавській області судових витрат по справі № 440/3732/18 на користь Київського дочірнього підприємства НМУ Електропівденмонтаж . Відповідно до виписки Державної казначейської служби України у Полтавській області за 26.07.2019 кошти на рахунку відсутні.

Перевіривши доводи клопотання колегія суддів вважає, що вказане клопотання не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Залишення апеляційної скарги без руху - це тимчасовий захід, який застосовується судом з метою усунення недоліків апеляційної скарги та дотримання порядку її подання.

Тривалість строку для усунення недоліків визначається з урахуванням необхідного часу для повідомлення сторони про залишення заяви без руху у зв`язку з допущеними недоліками та їх виправлення.

Частина друга статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України покладає на учасників справи обов`язок добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

ДФС та її територіальні органи (органи доходів і зборів) є державними органами, що здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів.

Фінансування витрат на оплату судового збору для державних органів із державного бюджету передбачено за кодом економічної класифікації 2800 "Інші поточні платежі", розмір яких щорічно затверджується відповідним кошторисом.

Після прийняття Закону про Державний бюджет України на поточний бюджетний період до затвердження в установлений законодавством термін бюджетного розпису на поточний рік в обов`язковому порядку складається тимчасовий розпис бюджету на відповідний період. Бюджетні установи складають на цей період тимчасові індивідуальні кошториси (з довідками про зміни до них у разі їх внесення).

З урахуванням наведеного та беручи до уваги, що особа, яка утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору, суд вважає, що обставини, пов`язані з фінансуванням установ чи організацій з державного бюджету, відсутністю в ньому коштів, призначених для сплати судового збору тощо, не є поважною причиною при вирішенні питання про поновлення чи продовження строку, встановленого законом або судом.

Також колегія суддів враховує висновки Верховного Суду в ухвалах від 18.02.2019 у справі №826/6522/17, від 11.03.2019 у справі № 826/10785/16 та від 19.03.2019 у справі № 813/4474/17.

Відповідно до рішень Європейського суду з прав людини, що набули статусу остаточного, зокрема Іззетов проти України , Пискал проти України , Майстер проти України , Субот проти України , Крюков проти України , Крат проти України , Сокор проти України , Кобченко проти України , Шульга проти України , Лагун проти України , Буряк проти України , ТОВ ФПК ГРОСС проти України , Гержик проти України суду потрібно дотримуватись розумного строку для судового провадження.

Європейський суд з прав людини в рішенні від 07.07.1989 р. у справі Юніон Аліментаріа Сандерс С.А. проти Іспанії зазначив, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.

Колегія суддів зазначає, що маючи намір добросовісної реалізації належного права на апеляційний перегляд справи, сторона повинна забезпечити неухильне виконання вимог процесуального закону, в тому числі, щодо надання документа про сплату судового збору. Відсутність у податкового органу коштів, призначених для сплати судового збору, не може слугувати поважною підставою невиконання через це вимог закону і суду, своїх процесуальних обов`язків, оскільки кошти на вказані цілі повинні бути передбачені в кошторисі такої установи своєчасно та у повному обсязі з урахуванням здійснених видатків за минулий бюджетний період, що кореспондується з пунктами 44, 45 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228.

Державні органи є рівними перед законом і судом, поряд з іншими учасниками справи, та зобов`язані діяти вчасно та в належний спосіб, в тому числі при оскарженні судових рішень в апеляційному порядку, та не можуть зловживати наданими їм процесуальними правами.

Таким чином, особа, яка звертається до суду апеляційної інстанції, повинна дотримуватися вимог процесуального закону стосовно форми і змісту апеляційної скарги щодо сплати судового збору за подання апеляційної скарги.

Колегія суддів зазначає, що скаржнику було надано достатній строк для усунення недоліків, як це передбачено ст. 169 КАС України, а тому клопотання про продовження строку для усунення недоліків є необґрунтованим та не підлягає задоволенню.

Отже, недоліки апеляційної скарги дотепер не усунуті.

Відповідно до частини 2 статті 298 КАС України, до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу, у відповідності до яких апеляційна скарга підлягає поверненню скаржнику.

Також колегія суддів зазначає, що повернення Другим апеляційним адміністративним судом апеляційної скарги не позбавляє відповідача права повторного звернення з апеляційною скаргою при дотриманні вимог процесуального закону.

Керуючись ст. 298 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Полтавській області про відстрочення виконання вимог ухвали про усунення недоліків апеляційної скарги по справі № 440/944/19 - відмовити.

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 29.05.2019 року по справі № 440/944/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОС ДЕВЕЛОПМЕНТ" до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень повернути скаржнику.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Суддя-доповідач (підпис)М.І. Гуцал Судді (підпис) (підпис)А.П. Бенедик Л.О. Донець

Дата ухвалення рішення02.08.2019
Оприлюднено05.08.2019
Номер документу83407393
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —440/944/19

Постанова від 11.10.2019

Адмінправопорушення

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Ухвала від 02.08.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Рішення від 29.05.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Рішення від 29.05.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні