Рішення
від 02.08.2019 по справі 460/1541/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

02 серпня 2019 року м. Рівне №460/1541/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Романчук В.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: прокурор Равко О.О., позивача: представник не прибув, відповідача 1: представник не прибув, відповідача 2: представник Годунок С.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом:

Заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій доОстрозької районної ради, Відділу освіти Острозької районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:

26.06.2019 Заступник керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій звернувся до суду з позовом до Острозької районної ради, Відділу освіти Острозької районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій.

Ухвалою суду від 27.06.219 відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання на 18.07.2019.

Ухвалою суду від 18.07.2019 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 02.08.2019.

В судовому засіданні 02.08.2019 проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Згідно з позовною заявою, відповіддю на відзив та поясненнями прокурора в судовому засіданні позовні вимоги ґрунтуються на тому, що бездіяльність Острозької районної ради та Відділу освіти Острозької районної державної адміністрації щодо стану протипожежної безпеки у Могилянівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області є такою, що створює потенційну загрозу життю та здоров`ю дітей. При цьому порушуються Закони України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про дошкільну освіту". З огляду на викладене, заступник керівника місцевої прокуратури, виконуючи надані законом функції, звернувся до суду з даним адміністративним позовом та для запобігання вищевикладених порушень просив його задовольнити.

Згідно з відзивом на позовну заяву сторона відповідача 1 Острозька районна рада позов не визнає. В обґрунтування заперечень покликається на те, що повноваження щодо управління майном спільної власності територіальних громад Острозького району передані Острозькій районній державній адміністрації згідно рішення Острозької районної ради від 18.02.2011 №70 "Про делегування повноважень Острозькій районній державній адміністрації щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад Острозького району". Оскільки в районній державній адміністрації створено галузевий відділ, а саме, відділ освіти Острозької районної державної адміністрації, то саме ним виконуються повноваження у галузі "Освіта". А пункт 3.27 "Положення про відділ освіти Острозької районної державної адміністрації", затвердженого розпорядженням голови Острозької районної державної адміністрації №26 від 01.02.2016 року, вказує, що відділ освіти розробляє і подає на розгляд адміністрації пропозиції до проектів фінансування та матеріально-технічного забезпечення фінансування програм і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення стану освіти. Відповідно до статті 26 Регламенту Острозької районної ради, затвердженого рішенням районної ради №6 від 15.12.2015, питання, що вносяться на розгляд сесії районної ради суб`єктами, зазначеними у ст.24 Регламенту, подаються разом з проектами рішень. Проекти рішень подаються до виконавчого апарату ради після їх погодження (візування) авторами проектів, керівниками підприємств, установ чи організацій, яких стосується запропонований проект рішення, в письмовому вигляді та на електронних носіях. У випадку подання проекту рішення головою районної державної адміністрації - його заступниками, керівниками управлінь та відділів районної державної адміністрації, якщо питання стосується їх діяльності чи компетенції. До Острозької районної ради не було подано жодного проекту рішення, що стосується виділення коштів для усунення недоліків виявлених перевіркою. Пункт 3 частини 2 статті 22 Бюджетного кодексу України говорить, що головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно - за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Згідно рішення Острозької районної ради від 22.12.2018 року №416 "Про районний бюджет Острозького району на 2019 рік" головним розпорядником коштів у галузі "Освіта" визначено відділ освіти Острозької районної державної адміністрації. Отже, виключно до його повноважень входить підготовка пропозицій щодо фінансування заходів у галузі "Освіта", зокрема і заходів щодо усунення недоліків виявлених перевіркою Могилянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області. Окрім того, частина повноважень Острозької районної ради у галузі "Освіта", делегована безпосередньо відділу освіти Острозької районної державної адміністрації, згідно рішення Острозької районної ради від 17.10.2018 №381 "Про делегування окремих повноважень засновника закладів освіти відділу освіти Острозької райдержадміністрації". За наведеного просив відмовити в задоволенні позовних вимог та просив судовий розгляд проводити без участі представника ради.

Сторона відповідача 2 Відділ освіти Острозької районної державної адміністрації в судовому засіданні позовні вимоги визнала в повному обсязі.

З урахуванням вимог статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи проведено за відсутності відповідача 1.

Заслухавши пояснення прокурора та представника відповідача 2, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.

Могилянівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області тривалий час функціонує з суттєвими порушеннями пожежної безпеки та, незважаючи на ці факти власником - Острозькою районною радою, а також посадовими особами відділу освіти Острозької РДА до цього часу не вжито належних та дієвих заходів щодо їх усунення.

Станом на 19.06.2019 у Могилянівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області навчаються 233 дитини.

У період з 11.05.2018 до 17.05.2018 Острозьким міськрайонним сектором ГУ ДСНС у Рівненській області проведено позапланову перевірку Могилянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області з питань дотримання у закладі освіти законодавства у сфері протипожежної безпеки.

За результатами проведеної перевірки встановлено численні грубі порушення вимог законодавства щодо пожежної безпеки в діяльності закладу, що зафіксовано в акті № 18. З виявленими порушеннями ознайомлено директора Могилянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області ОСОБА_1 Івана Федоровича, про що свідчить підпис в акті № 18 на підтвердження отримання ним 17.05.2018 примірника акта.

Крім того, 17.05.2018 Острозьким міськрайонним сектором ГУ ДСНС у Рівненській області директору закладу освіти Петлюку І.Ф. винесено припис № 18 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Вказані порушення запропоновано до виконання до 01.08.2018.

Перевіркою встановлено, що дерев`яні конструкції покрівлі будівлі Могилянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області не оброблені вогнезахисним розчином (пропонується до виконання з 2014 року). Відсутність або невідповідність вогнезахисної обробки конструктивних елементів будівлі або невідповідність стану вогнезахисної обробки під впливом небезпечних факторів пожежі призводить до її руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі.

Також будівлю школи не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією (пропонується до виконання з 2010 року). Відсутність автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.

Заклад освіти не забезпечено сертифікованими в Україні вогнегасниками згідно з нормами належності, а також не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників. Відсутність вогнегасників призводить до поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі.

З`єднання жил проводів електромережі не виконано за допомогою затискачів чи спайки, що може призвести до перегрівання електропроводки та в подальшому короткого замикання електромережі.

Крім того, з працівниками закладу освіти не проведено протипожежний інструктаж під підпис в журналі реєстрації протипожежних інструктажів.

Порушення, які зафіксовано в акті № 18 позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю дітей, які перебувають у закладі освіти, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванні людей.

Згідно з інформацією Острозького міськрайонного сектору ГУ ДСНС у Рівненській області № 176 від 14.06.2019, під час проведення у період від 08.10.2018 до 10.10.2018 позапланової перевірки виконання припису № 18 від 17.05.2018, припис виконано частково.

Не усунутими залишаються такі порушення: проведення вогнезахисту дерев`яних конструкцій покрівлі будівлі; забезпечення первинними засобами пожежогасіння та сертифікованими в Україні вогнегасниками згідно з нормами належності приміщення закладу освіти та проведення технічного обслуговування наявних вогнегасників; обладнання будівлі школи автоматичною пожежною сигналізацією; виконання з`єднання жил проводів електромережі за допомогою затискачів чи спайки.

Крім того, 10.10.2018 Острозьким міськрайонним сектором ГУ ДСНС у Рівненській області директору закладу освіти Петлюку ОСОБА_2 винесено припис № 98 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Вказані порушення запропоновано до виконання до 01.03.2019.

У період від 03.06.2019 до 14.06.2019 Острозьким міськрайонним сектором ГУ ДСНС у Рівненській області проведено планову перевірку у закладі освіти. Встановлено, що припис № 98 від 10.10.2018 не виконано, а вищевказані порушення не усунуто.

Відповідно до інформації закладу освіти № 61/01-26 від 18.06.2019, зазначені порушення не усунуто у зв`язку з відсутністю коштів, що свідчить про невиконання вимог припису через бездіяльність органу управління закладом та його власника шляхом виділення додаткових коштів.

Окрім того, те, що вказані порушення тривають і мають системний характер, підтверджується також актом № 98 позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки відносно закладу освіти, що тривала 08.10.2018 - 10.10.2018, і актом № 62 планової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, яку проведено 03.06.2019 - 14.06.2019.

Жодних зауважень чи заперечень щодо проведення перевірки та правильності складання акта від керівництва закладу освіти не надійшло.

У статті 7 Кодексу цивільного захисту визначено основні принципи здійснення цивільного захисту, зокрема - гарантування та забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності.

Статтею 4 Закону України "Про охорону дитинства" система заходів щодо охорони дитинства в Україні включає в тому числі, забезпечення належних умов для охорони здоров`я, навчання, виховання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку дітей.

Згідно ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про дошкільну освіту" законодавство України про дошкільну освіту базується на Конституції України і складається із Закону України "Про освіту", цього Закону, інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до п. 4, 5 Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти та науки України №974 від 15.08.2016, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за №1229/29359 передбачено, що пожежна безпека в закладах та установах забезпечується шляхом проведення організаційних і практичних заходів та використання технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки учасників навчально-виховного процесу, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Забезпечення пожежної безпеки в закладах та установах покладається на їх власників або уповноважені ними органи, керівників (ректори, директори, начальники, завідувачі) (далі - керівники навчальних закладів та установ), керівників структурних підрозділів (факультети, кафедри, лабораторії, навчальні кабінети, цехи, склади, бібліотеки, архіви, майстерні тощо) відповідно до законодавства.

Крім того, згідно з п.п.1,2 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Ці Правила є обов`язковими для виконання об`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Відповідно до інформації Острозького міськрайонного сектору ГУ ДСНС у Рівненській області № 176 від 14.06.2019, про виявлені порушення у діяльності Могилянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області 30.07.2018 за вихідним номером 210 проінформовано голову Острозької РДА та начальника відділу освіти Острозької РДА, у тому числі запропоновано передбачити кошти для виконання протипожежних заходів.

Згідно з інформацією Могилянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області № 61/01-26 від 18.06.2019, заклад освіти звертався до відділу освіти Острозької РДА з листами про виділення коштів на усунення порушень вимог протипожежної безпеки.

Відповідно до інформації відділу освіти Острозької РДА № 820/01-21 від 13.06.2019, вказаний орган звернувся до Острозької районної ради з проханням виділити кошти для виконання протипожежних заходів у закладі освіти.

Будівля Могилянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області площею 1442,3 кв. м., розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Могиляни Острозького району Рівненської області, перебуває у власності територіальної громади Острозького району Рівненської області в особі Острозької районної ради, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до рішення Острозької районної ради "Про затвердження переліку об`єктів спільної власності територіальних громад району" № 88 від 15.03.2011, приміщення Могилянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області перебувають у спільній власності територіальних громад Острозького району.

Згідно з пунктом 1.1 Статуту Могилянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області, затвердженого наказом відділу освіти Острозької РДА від 23.12.2009 № 271 та рішенням Острозької районної ради від 24.12.2009 № 466 (далі - Статут), зазначений заклад освіти знаходиться у спільній власності територіальних громад Острозького району, має статус комунального закладу. Відповідно до пункту 1.3 Статуту, Могилянівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп. Пунктом 1.4 Статуту передбачено, що Власником вказаного закладу освіти є Острозька районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад району.

Відповідно до пункту 4.1 Статуту, управління закладом здійснюється відділом освіти Острозької РДА.

Згідно з пунктом 1.6 Статуту, до головних завдань школи належить забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

Пунктом 1.10 Статуту передбачено, що Могилянівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за безпечні умови освітньої діяльності.

Відповідно до ст. 43 Конституції України, ч. 2 ст. 153 Кодексу законів про працю України, ч.2 ст. 11 Закону України "Про дошкільну освіту" заклад дошкільної освіти створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров`я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання.

Згідно із підпунктами 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 пункту 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України на суб`єкта господарювання покладається обов`язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.

Статтею 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, щодо відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження і щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Згідно з ч.1 ст.17 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 53 Конституції України передбачено, що держава забезпечує розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної освіти, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти.

Держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти та створює належні умови для її здобуття (ст. 3 Закону України "Про дошкільну освіту").

Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної освіти в державних і комунальних закладах дошкільної освіти, піклується про збереження та зміцнення здоров`я, психологічний і фізичний розвиток дітей.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що бездіяльність Острозької районної ради та відділу освіти Острозької районної державної адміністрації щодо стану протипожежної безпеки у Могилянівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області є протиправною.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

Позов Заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави (пр-т Незалежності, 18 а, м.Острог, Рівненська область, 35800) в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (код ЄДРПОУ 38610634, вул.Гетьмана Полуботка,37, м.Рівне, 33024) до Острозької районної ради (код ЄДРПОУ 13985807, пр-т Незалежності, 14, м. Острог, Рівненська область,35800) Відділу освіти Острозької районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 40245847, вул.Татарська, 92, м. Острог, Рівненська область, 35800) задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Острозької районної ради щодо незабезпечення пожежної безпеки у Могилянівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області відповідно до вимог ч. З ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, та зобов`язати Острозьку районну раду вжити заходи, направлені на забезпечення пожежної безпеки у Могилянівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області, в тому числі шляхом вирішення в межах компетенції питання щодо виділення коштів, необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки.

Визнати протиправною бездіяльність відділу освіти Острозької районної державної адміністрації щодо невжиття в межах компетенції заходів, направлених на забезпечення пожежної безпеки у Могилянівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області та зобов`язати відділ освіти Острозької районної державної адміністрації вжити заходи в межах компетенції, направлені на забезпечення пожежної безпеки у Могилянівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Острозької районної ради Рівненської області шляхом розроблення пропозиції про встановлення бюджетних асигнувань, необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складений 02 серпня 2019 року.

Суддя Друзенко Н.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2019
Оприлюднено04.08.2019
Номер документу83427258
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/1541/19

Ухвала від 16.08.2021

Кримінальне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Постанова від 16.08.2021

Кримінальне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Постанова від 02.07.2021

Кримінальне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Постанова від 02.04.2021

Кримінальне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Рішення від 02.08.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Рішення від 02.08.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Постанова від 29.03.2019

Кримінальне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні