Постанова
від 15.03.2010 по справі 2а-1051/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

                                                   ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

   15 березня 2010 року                                                                         справа №2а-1051/10/1370

14  год. 16 хв.                              Зал судових засідань № 7

Львівський окружний адміністративний суд в складі

головуючого-судді                                                                Тертичний В.Г.

при секретарі судового засідання                                         Козьміна А.М.

з участю представників сторін:

від позивача –  Руй Р.О.(дов. №57/100 від 21.12.2009 року)

від відповідача  – не з’явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції (надалі ДПІ) в Миколаївському районі Львівської області до Приватного підприємства (надалі ПП) «Сантехмонтаж-М» про звернення стягнення заборгованості перед бюджетом на активи в розмірі 68 238 грн. 66 коп.,-

                                                                                       

В С Т А Н О В И В :

 ДПІ у Миколаївському районі  звернулася до адміністративного суду з позовом про стягнення податкової заборгованості з ПП «Сантехмонтаж-М» в сумі 68 238 грн. 66 коп. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач належним чином не виконує вимоги чинного законодавства щодо сплати податкового боргу.

В судовому представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, просить позов задовольнити.

Відповідач явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, не повідомив суд про причини неявки, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, підтвердженням чого є квитанція поштового відправлення №140/578521, а тому, справа розглядається у відповідності до вимог ч.6 ст.71 КАС України, на основі наявних доказів, без участі представника відповідача, як передбачено ч.2 ст.128 КАС України.

Заслухавши представника позивача, розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд даючи правову оцінку спірним правовідносинам виходив з наступного.

ПП «Сантехмонтаж-М» зареєстроване Миколаївською районною державною адміністрацією 11.01.2006 року, підтвердженням чого є копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи.

ПП «Сантехмонтаж-М» має заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в розмірі 68 238 грн. 66 коп.

За результатами проведених ДПІ у Миколаївському районі Львівської області перевірок дотримання вимог п.п.5.3.1. п.5.3. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ПП «Сантехмонтаж-М» за період:

з 21.05.2007р. по 06.03.2008р. 19.03.2008 року складено акт за №182/150/33957935;

з 01.10.2007р по 28.03.2008 р. 07.04.2008 року складено акт №229/150/33957935;

з 30.10.2007р. по 27.05.2009р. 09.07.2009 року складено акт №340/150/33957935;

з 22.01.2007р. по 28.03.2008р. 27.05.2008 року складено акт №310/150/33957935;

з 22.01.2007р. по 31.05.2007р. 15.06.2007 року складено акт №367/150/33957935;

Вказаними актами було встановлено порушення п.п.5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування».

Крім цього, 25 липня 2008 року складено акт №454/150/33957935, 19 березня 2009 року складено акт №125/150/33957935 про порушення податкового законодавства, якими встановлено порушення абз.«а» п.п.4.1.4. п.4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Також за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності 04 червня 2009 року позивачем було складено акт №276/150/33957935, яким встановлено порушення абз.«б» п.п.4.1.4. п.4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

На підставі вказаних актів перевірки податковим органом прийнято наступні податкові повідомлення-рішення щодо податку на додану вартість:

податкове повідомлення – рішення від 19 березня 2008 року № 0000431650/0, яким визначена сума штрафу з узгодженої суми  податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою за платежем податку на додану вартість в розмірі 4967,16 грн.;

податкове повідомлення – рішення від 19 березня 2008 року № 0000451650/0, яким визначена сума штрафу з узгодженої суми  податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою за платежем податку на додану вартість в розмірі 862,77 грн.;

податкове повідомлення – рішення від 19 березня 2008 року № 0000441650/0/0, яким визначена сума штрафу з узгодженої суми  податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою за платежем податку на додану вартість в розмірі 1481,85 грн.;

податкове повідомлення – рішення від 09 квітня 2008 року № 0000621650/0, яким визначена сума штрафу з узгодженої суми  податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою за платежем податку на додану вартість в розмірі 2697,64 грн.;

податкове повідомлення – рішення від 01 серпня 2008 року № 000108165/0, яким визначена сума штрафу з узгодженої суми  податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою за платежем податку на додану вартість в розмірі 170,00 грн.;

податкове повідомлення – рішення від 19 березня 2009 року № 0000191650/0, яким визначена сума штрафу з узгодженої суми  податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою за платежем податку на додану вартість в розмірі 510,00 грн.;

податкове повідомлення – рішення від 09 липня 2009 року № 0000871650/0, яким визначена сума штрафу з узгодженої суми  податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою за платежем податку на додану вартість в розмірі 0,5 грн.

Щодо податку на прибуток приватних підприємств:

податкове повідомлення – рішення від 09 липня 2009 року № 0002531511/0, яким визначена сума штрафу з узгодженої суми  податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою за платежем податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 3766,32 грн.;

податкове повідомлення – рішення від 04 червня 2009 року № 0001711511/0, яким визначена загальна сума податкового зобов’язання за платежем податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 340,00 грн.

Щодо єдиного податку на підприємницьку діяльність з юридичних осіб:

податкове повідомлення – рішення від 28 травня 2008 року № 0001731511/0, яким визначена сума штрафу з узгодженої суми  податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою за платежем єдиного податку на підприємницьку діяльність з юридичних осіб в розмірі 2261,84 грн.;

          податкове повідомлення – рішення від 18 червня 2007 року № 0004871511/0, яким визначена сума штрафу з узгодженої суми  податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою за платежем єдиного податку на підприємницьку діяльність з юридичних осіб в розмірі 994,96 грн.

        Щодо комунального податку:

        податкове повідомлення – рішення від 28 травня 2008 року № 0001721511/0, яким визначена сума штрафу з узгодженої суми  податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою за платежем комунального податку в розмірі 0,89 грн.

Оскільки відповідачем у встановлений термін не сплачено податкові зобов’язання, згідно п.п. 6.2.3 п.6.3 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Миколаївському районі Львівської області було виставлено податкові вимоги:

- першу податкову вимогу № 1/236 від 03.07.2006 року на суму 170 грн. 00 коп., № 1/236 від 03.07.2006 року, яким загальна сума боргу платника податків за узгодженим податковим зобов’язанням станом на 03.07.2006 рік становить 170 грн. 00 коп.;

- другу податкову вимогу № 2/275 від 03 серпня 2006 року, яким загальна сума боргу платника податків за узгодженим податковим зобов’язанням станом на 03.08.2006 року становить 1 587,00 грн.

Приймаючи рішення, суд виходив з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, податковий борг виник із заборгованості:

-   по сплаті податкового зобов‘язання з податку на додану вартість в сумі 59 410 грн. 21 коп., в тому числі основний платіж 47558 грн. 37 коп., що підтверджується самостійно поданими деклараціями з податку на додану вартість; пеня – 1161 грн. 92 коп., що підтверджується довідкою про податкову заборгованість відповідача №758/10/19-017 від 29.01.2010 року та штрафні санкції – 10 689 грн. 92 коп., що підтверджуються корінцями податкових повідомлень-рішень форми «Ш» за №№ 0000431650/0, 0000451650/0, 0000441650/0 від 19.03.2008, № 0000621650/0 від 09.04.2008, форми «Р» № 0001081650/0 від 01.08.2008, № 0000191650/0 від 19.03.2009, форми «Ш» № 0000871650/0 від 09.07.2009 року;

-   по сплаті податкового зобов‘язання з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 6255 грн. 02 коп., в тому числі основний платіж – 1012 грн. 37 коп., що підтверджується самостійно поданою декларацією з податку на прибуток; пеня – 1136 грн. 33 коп., яка підтверджується довідкою ДПІ у Миколаївському районі про податкову заборгованість відповідача від 29.01.2010 № 758/10/19-017 та штрафні санкції – 4106 грн. 32 коп., що підтверджуються корінцями податкових повідомлень-рішень форми ,,Ш" за № 0002531511/0 від 09.07.2009 та форми «Р» № 0001711511/0 від 04.06.2009 року;

-   по сплаті податкового зобов‘язання з комунального податку в сумі 235 грн. 47 коп., в тому числі основний платіж - 234,58 грн., що підтверджується самостійно поданими податковими розрахунками; штрафна санкція - 0,89 грн., що підтверджується корінцем податкового повідомлення-рішення форми „Ш" за № 0001721511/0 від 28.05.2008 року;

-   по сплаті податкового зобов‘язання з єдиного податку на підприємницьку діяльність з юридичних осіб в сумі 2337 грн. 96 коп., в тому числі пеня – 28 грн. 49 коп., що підтверджується поданою довідкою ДПІ у Миколаївському районі від 29.01.2010 № 758/10/19-017; штрафні санкції – 2309 грн. 47 коп., які підтверджуються корінцями  податкових повідомлень-рішень форми „Ш" за № 0001731511/0 від 28.05.2008, № 0004871511/0 від 18.06.2007 року;

           Крім цього, податкова заборгованість з єдиного податку на підприємницьку діяльність з юридичних осіб підтверджується обліковою карткою платника податків (скорочена форма) станом на 31.12.2006 року; з податку на додану вартість -  обліковою карткою платника податків (скорочена форма) станом на 31.12.2007 року; з податку на прибуток приватних підприємств - обліковою карткою платника податків (скорочена форма) станом на 31.12.2008 року; з комунального податку - обліковою карткою платника податків (скорочена форма) станом на 31.12.2008 року.

         Сума, яка підлягає до стягнення за вказаними податковими повідомленнями – рішеннями, деклараціями з податку на додану вартість, податку на прибуток приватних підприємств, єдиного податку на підприємницьку діяльність з юридичних осіб та розрахунками комунального податку становить: з податку на додану вартість – 59 410,21 грн., з податку на прибуток приватних підприємств – 6 255,02 грн., єдиного податку на підприємницьку діяльність  - 2337,96 та комунального податку – 235,47.

Згідно норм Закону України «Систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Згідно з поданого позивачем розрахунку про податкову заборгованість відповідача, загальна сума, яка підлягає до стягнення складає 68 238,66 грн.

Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв  будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Відповідно до п.п. 5.2.1 статті 5 Закону «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.

Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачене платником податків у строки. Визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов’язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.0 о. (із наступними змінами і доповненнями), цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов’язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов’язкових платежів), включаючи збір на обов’язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.00 р. (із наступними змінами і доповненнями), контролюючий орган – державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю і повнотою нарахування податків і зборів (обов’язкових платежів) та погашенням податкових зобов’язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов’язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов’язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом.

Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.

Згідно п.п.10.1.1 п.10.1 ст.10 Закону України „Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків. Частиною 2 цього ж підпункту передбачено, що стягнення коштів та продаж інших активів платника податків провадяться не раніше тридцятого календарного дня з моменту надіслання йому другої податкової вимоги.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем на підставі п.п.7.2.1. п.7.2. ст.7  Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» 05.09.2006 року було винесено рішення Про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів.

Активи ПП «Сантехмонтаж–М» знаходяться у податковій заставі до 2013 року, що підтверджується витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна № 21830638 на підставі абз.2 п.п.8.2.1. п.8.2. ст.8 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.00 р. (із наступними змінами і доповненнями), активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов’язань забезпечення боргу.

Всупереч наведеним нормам чинного законодавства, платник податків не вжив жодних заходів для погашення податкового зобов’язання.

На даний час суми податків та штрафних санкцій відповідача є узгодженими та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченими, тобто визнаються сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у термін).

Вжиті податковим органом заходи, передбачені чинним законодавством щодо погашення податкової заборгованості не мали позитивних результатів.  Відповідно до довідки Стрийського міжрайонного бюро технічної інвентаризації №2649 від 27.11.09 року, вбачається, що відомості про реєстрацію права власності на нерухоме майно за ПП «Сантехмонтаж-М» у Реєстрі прав власності на нерухоме майно відсутні.

Згідно листа Стрийського МРЕВ ДАІ у Львівській області №2752 від 24.11.2009 року, вбачається, що станом на 24.11.2009 рік за відповідачем транспортні засоби не зареєстровані.

Згідно відповіді №3-1/864 від 20.11.2009 року Інспекції державного технічного нагляду «Держтехнагляд», за відповідачем трактори, самохідні машини та інша техніка не реєструвалась та на обліку не знаходиться.

Згідно даних Управління Держкомзему у Миколаївському районі № 1005 від 01.12.2009 року, за відповідачем земельних ділянок у власності чи користуванні на території не зареєстровано.

Так як боржником не вживається заходів щодо погашення заборгованості, то на підставі п.п. 3.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.00 р. (із наступними змінами і доповненнями), податковий борг підлягає стягненню в примусовому порядку.

Суд, оцінивши матеріали справи, пояснення представника позивача прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, оскільки подані позивачем докази в сукупності дають достатньо підстав для висновку щодо задоволення позовних вимог.

           Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача – суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 122, 123, 127, 130, 135, 143, 151-154, 160, 161, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 року № 2747-IV (із змінами та доповненнями), суд –                                                                    

                                             

                                                  ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Сантехмонтаж-М», (81646, вул. Л.Українки, 16, с.Київець, Миколаївський район, Львівська обл., ЄДРПОУ 33957935) в дохід державного бюджету 68 238 (шістдесят вісім тисяч двісті тридцять вісім) грн. 66  коп. податкового боргу.

3. Судовий збір зі сторін не слід стягувати.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови виготовлено 19.03.2010 року.

        Суддя                                                                                      В.Г.Тертичний

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2010
Оприлюднено23.03.2010
Номер документу8343737
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1051/10/1370

Ухвала від 25.02.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Тертичний Віталій Григорович

Постанова від 15.03.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Тертичний Віталій Григорович

Ухвала від 04.02.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Тертичний Віталій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні