Постанова
від 05.03.2010 по справі 2а-1277/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-1277/10/1370

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2010 р. м. Львів

Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:

Головуючого - судді Шинкар Т .І.,

при секретарі - Фейдаш Х.М.,

за участю представника позивача Рущак О.О., предс тавника відповідача Науменко Н.О.,

розглянувши у судовому засіданні адміністративну с праву за позовом Державн ої інспекції з контролю за ці нами у Львівській області до ПП ?Меріол? про стягнення 8 072,13 г рн. , -

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з к онтролю за цінами (далі-Інспе кція) у Львівській області звернулася з адміністрати вним позовом у Львівський ок ружний адміністративний суд до ПП ?Меріол? (далі-Підпри ємство) , просить стягнути до бюджету кошти в розмірі 8 072,13 грн. Позовні вимоги мотивує тим, що перевіркою пр оведеною Державною інспекці єю з контролю за цінами в Львівській області вст ановлено, що ПП ?Меріол? зд ійснювало оптову торгівлю (р еалізацію) ковбасними вироба ми вареними, проте цін на дані вироби не декларувало про що порушило порядок формув ання оптових цін, встановлен ий розпорядженням голови Льв івської облдержадміністрац ії від 30.10.2007 року № 1142 „Про регулю вання цін на окремі продовол ьчі товари” із змінами внесе ними розпорядженням від 19.05.2008 р оку № 453/0/5-08 (далі-Розпорядження № 1142) та вимоги постанови Кабін ету Міністрів України від 17.10.20 07 року № 1222 ?Про затвердження по рядку декларування зміни опт ово - відпускних цін? (далі-По станова №.1222). Заборговані сть підтверджується актом пл анової перевірки за наслідко м якої прийнято рішення № 6 про застосування економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін, яке є підстав ою для стягнення в дохід Держ авного бюджету Яворівського району 8 072,13 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав з підстав, викладених у по зові, просить його задовольн ити.

В судовому засіданні предс тавник відповідача позовні в имоги визнав.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судов ому засіданні 05 березня 2010 року проголошено вступну та резо лютивну частини Постанови.

Заслухавши пояснення учас ників процесу, перевіривши м атеріали справи, з' ясувавши дійсні обставини справи, дос лідивши зібрані по справі до кази, суд приходить до виснов ку, що позов підлягає до задо волення з наступних підстав .

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України “Про ціни та ціноутв орення” (далі-Закон), контроль за додержанням державної ди сципліни цін здійснюється ор ганами, на які ці функції пок ладено Урядом України. Вказ ані органи здійснюють контро ль у взаємодії з профспілка ми, спілками споживачів та ін шими громадськими організац іями. Державна інспекція з к онтролю за цінами відповідно до покладених на неї завдань у межах своєї компетенції з дійснює перевірки додержан ня порядку формування, вста новлення і застосування цін і тарифів, а також їх економіч ного обґрунтування.

У відповідності до п.п. 3.1. Інс трукції про порядок застосув ання економічних та фінансов их (штрафних) санкцій органам и державного контролю за цін ами, затвердженої наказом Мі некономіки та Мінфіну Україн и від 03.12.2001 року № 298/519 зареєстрова ної в Міністерстві юстиції У країни від 18.12.2001 року № 1047/6238 (далі Інструкція № 298/519), підставою дл я прийняття рішень про вилуч ення сум економічних та фіна нсових (штрафних) санкцій є ак ти перевірок, які складаютьс я посадовими особами органів державного контролю за ціна ми.

Судом встановлено, що праці вниками Державної інспе кції з контролю за цінами у Ль вівській області на підс таві посвідчень проведено пл анову перевірку приватного п ідприємства ?Меріол? дотримання порядку формува ння та застосування цін на ок ремі види продовольства про що складено акт № 000804 від 25.12.2009 рок у.

За результатами даної пере вірки встановлено порушення порядку формування та засто сування цін на ковбасні виро би варені, які впродовж місяц я зросли більше ніж на один ві дсоток, без дотримання обов' язкової процедури декларува ння їх змін за період 02.01.2009-18.08.2009, а саме підприємство здійснюва ло реалізацію ковбасних виро бів варених по оптово-відпус кних цінах вищих від задекла рованих з урахуванням збільш ення на 1 % впродовж місяця, чим порушило вимоги постанови № 1222 та розпорядження № 1142.

Відповідно до "Положення пр о Державну інспекцію з контр олю за цінами”, затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України від 13.12.2000 № 1819, Держці нінспекція у своїй діяльност і керується Конституцією та законами України, актами Пре зидента України і Кабінету М іністрів України, наказами М інекономіки, а також цим поло женням. Згідно з п. 6 названого Положення, начальники держа вних інспекцій з контролю за цінами та їх заступники від і мені органів державного конт ролю за цінами приймають ріш ення про вилучення до відпов ідного бюджету сум всієї нео бґрунтовано одержаної підпр иємством, установою, організ ацією виручки у результаті п орушення державної дисциплі ни цін та штрафу у двократном у її розмірі.

Таким чином на підставі Акт у планової перевірки та вище викладеного начальником Інс пекції винесено Рішення № 6 ві д 31.12.2009 року про застосування ек ономічних санкцій за порушен ня державної дисципліни цін, відповідно до якого було вир ішено вилучити у ПП ?Меріол? в дохід держав ного бюджету Яворівського ра йону необгрунтовано отриман ої виручки в розмірі 8 072,13 грн.

Згідно із статтею 4 Закону К абінет Міністрів України виз начає перелік продукції, тов арів і послуг, державні фіксо вані та регульовані ціни і та рифи на які затверджуються в ідповідними органами держав ного управління та визначає повноваження органів держав ного управління в галузі вст ановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Згідно ч. 3 Порядку декларув ання зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, за твердженого Постановою № 1222 в изначено, що суб'єкти господа рювання, які провадять діяль ність з виробництва продовол ьчих товарів, у разі зміни їх о птово-відпускних цін подають до територіальних органів Д ержцінінспекції відповідні документи.

Розпорядженням № 1142 та Поста новою № 1222 запроваджено декла рування змін оптово-відпускн их цін на борошно пшеничне ви щого, першого і другого ґатун ків, борошно житнє обдирне, ял овичину, свинину, м' ясо птиц і, ковбасні вироби варені, мол око, сир, сметану, масло вершко ве, яйця курячі, цукор, олію со няшникову у разі їх збільшен ня протягом місяця на 1 %.

Як пояснив в судовому засід анні представник відповідач а Підприємство не зверта лося з обґрунтованим клопота нням до позивача про зміну оп тово-відпускних цін.

В п. 1.4 Інструкції № 298/519 визнач ено, що підставою для застос ування економічних санкцій за порушення державної ди сципліни цін є одержання с уб'єктами господарювання нео бгрунтованої виручки в резул ьтаті порушення ними чинног о в періоді, що перевіряєть ся, порядку встановлення та застосування цін і тарифі в, які регулюються уповнов аженими органами відповідн о до вимог законодавства. Одн им з порушень порядку встано влення і застосування цін, за які накладаються економічн і санкції, є включення у варті сть продукції та послуг, ціни (тарифи) на які регулюються , фактично не виконаних або в иконаних не в повному обсязі послуг (робіт).

Згідно п.2.1 Інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затвердже ної наказом Мінекономіки та Мінфіну України від 03.12.2001 року № 298/519 необґрунтовано одержана с ума виручки, що підлягає вилу ченню в дохід бюджету, обчисл юється виходячи з фактичної виручки одержаної суб' єкто м господарювання.

Відповідно до ст. 14 Закону та Інструкції № 298/519, необґрунтов ано отримана виручка та штра ф у двократному розмірі підл ягає перерахуванню в дохід б юджету.

Як вбачається з матеріалів справи сума необґрунтовано отриманої виручки за період 02.01.2009 року по 18.08.2009 року підтвердж ується розрахунком суми необґрунтовано одержаної ви ручки оптово-відпускних цін на основні соціально-значимі продукти харчування .

Судом встановлено, що позив ач на адресу відповідача над іслав претензію № 6 від 31.12.2009 рок у про перерахування на відпо відні рахунки бюджету економ ічних санкцій, проте вказана претензія залишена без задо волення.

Згідно ст. 14 Закону вся необг рунтовано одержана підприєм ством, організацією сума вир учки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення в артості будівництва, що здій снюється із залученням кошті в Державного бюджету України , бюджету Автономної Республ іки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підп риємств, установ та організа цій підлягає вилученню в дох од відповідного бюджету зале жно від підпорядкованості пі дприємства, організації. Крі м того, в позабюджетні фонди м ісцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необг рунтовано одержаної суми вир учки. Вказані суми списуютьс я з рахунків підприємств і ор ганізацій в банківських уста новах за рішенням суду.

В десятиденний термін, вста новлений в рішенні, відповід ач - ПП ?Меріол? , не спл атило, в дохід державного бюд жету 8 072,13 грн., а тому Державна і нспекція з контролю за ці нами у Львівській області звернулася до адміністрат ивного суду з позовом про стя гнення з відповідача економі чних санкцій за порушення ді ючого порядку формування опт ових цін на ковбасні вироби в арені.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинс тва України, кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює док ази, які є у справі, за своїм вн утрішнім переконанням, що ґр унтується на їх безпосереднь ому, всебічному, повному та об 'єктивному дослідженні.

Суд приходить до висновку, щ о відповідач змінивши на 1 і бі льше % протягом місяця оптово -відпускні ціни на вищеперел ічені продукти не задекларув ав даний факт та не подав мате ріали у Головне управління е кономіки облдержадміністра ції чим вчинив порушення дер жавної дисципліни цін та отр имав в результаті порушення необґрунтовану виручку.

Аналізуючи чинне законода вство та обставини справи су д приходить до висновку, що по зивач - суб' єкт владних повн оважень Державна інспекція з контролю за цінами в Ль вівській області діяв на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб передбачений за коном, а також довів правомір ність прийняття рішення № 6 пр о застосування економічних с анкцій до ПП ?Меріол? за порушення державної дисци пліни цін.

Доказів оплати боргу відпо відач суду не представив, а то му суд приходить до висновку , що позовні вимоги обгрунтов ані матеріалами справи, не сп ростовані відповідачем і під лягають до задоволення в пов ному обсязі.

Щодо судових витрат, то у ві дповідності до вимог ст. 94 КАС України, судові витрати у фор мі судового збору не належит ь стягувати з відповідача, ос кільки позивачем не понесені .

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 К одексу адміністративні судо чинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з приватного під приємства ?Меріол? (р/р 2600043015 55 в Ощадбанку Яворівського ра йону, МФО 385286, ЗКПО 22400444) в дохі д Державного бюджету Яворівс ького району (р/р 31111406700699 в ГДКУ у Л ьвівській області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 23949356 код 21081100) кошти в розм ірі 8 072,13 грн.

Заява про апеляційне оска рження постанови суду подає ться протягом десяти днів з д ня її проголошення, а в разі ск ладення постанови у повному обсязі - з дня складення в по вному обсязі. Апеляційна ска рга на постанову суду подаєт ься протягом двадцяти днів п ісля подання заяви про апеля ційне оскарження.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються апеляційному суду ч ерез Львівський окружний адм іністративний суд. Постанова набирає законної сили в стро к та в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.

Повний текст Постанови виг отовлено 11.03.2010 року.

Суддя /підпис / Шинкар Т.І.

З оригіналом згідно.

Суддя Шинкар Т.І.

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-1277/10/1370

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(вступна та резолютивна час тини постанови)

05 березня 2010 р. м. Львів

Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:

Головуючого - судді Шинкар Т .І.,

при секретарі - Фейдаш Х.М.,

за участю представника позивача Рущак О.О., предс тавника відповідача Науменко Н.О.,

розглянувши у судовому засіданні адміністративну с праву за позовом Державної і нспекції з контролю за цінам и у Львівській області до ПП ?М еріол? про стягнення 8 072,13 грн. , -

ВСТАНОВИВ:

При розгляді справи су д вважає за необхідне у відп овідності до вимог ч. 3 ст. 160 КАС України відкласти складенн я повного тексту постанови с уду на п”ять днів з дня закін чення розгляду справи , прого лосивши вступну і резолютив ну частину постанови. З мотив увальною частиною постанови особи, які беруть участь у спр аві зможуть ознайомитися 11.03.201 0 року.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 16 7 Кодексу адміністративні су дочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного під приємства ?Меріол? (р/р 260004301555 в Ощ адбанку Яворівського району , МФО 385286, ЗКПО 22400444) в дохід Держав ного бюджету Яворівського ра йону (р/р 31111406700699 в ГДКУ у Львівськ ій області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 23 949356 код 21081100) кошти в розмірі 8 072,13 г рн.

Заява про апеляційне оска рження постанови суду подає ться протягом десяти днів з д ня її проголошення, а в разі ск ладення постанови у повному обсязі - з дня складення в по вному обсязі. Апеляційна ска рга на постанову суду подаєт ься протягом двадцяти днів п ісля подання заяви про апеля ційне оскарження.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються апеляційному суду ч ерез Львівський окружний адм іністративний суд. Постанова набирає законної сили в стро к та в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.

Суддя Ш инкар Т.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2010
Оприлюднено23.03.2010
Номер документу8343809
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1277/10/1370

Постанова від 05.03.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 12.02.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні