П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
05 серпня 2019 р. Справа № 420/892/19 Головуючий І інстанції суддя - Завальнюк І.В. Категорія №10.2.4
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду
у складі:
головуючого - Ступакової І.Г.
суддів - Бітова А.І.
- Лук`янчук О.В.
розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 травня 2019 року по справі за адміністративним позовом Товариства з додатковою відповідальністю Білгород-Дністровська механізована колона №26 до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень, податкової вимоги, рішення про опис майна у податкову заставу та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И Л А :
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06 травня 2019 року адміністративний позов Товариства з додатковою відповідальністю Білгород-Дністровська механізована колона №26 - задоволено. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області скасувати від 01.11.2018 № 0047781401 в частині донарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в розмірі 145279 грн.; № 0047911401 в частині застосування штрафної санкції в розмірі 680 грн. Визнано протиправними та скасовано податкову вимогу Головного управління ДФС в Одеській області № 108179-17 від 21.12.2018, рішення про опис майна у податкову заставу № 9/11/15-32-17-02-17 від 09.01.2019. Зобов`язано Головне управління ДФС в Одеській області видалити з даних картки особового рахунку платника податків Товариства з додатковою відповідальністю Білгород-Дністровська механізована колона № 26 дані податкового боргу, що обліковується за результатами висновків за актом перевірки № 2250/15-32-14-01/32806605 від 19.10.2018 та даних податкових повідомлень-рішень від 01.11.2018 №№ 0047901401, 0047801401, 0047771401 , 0450081307 , 050091307, 0047781401 , 0047911401 .
20 травня 2019 року Головним управлінням Державної фіскальної служби в Одеській області подано апеляційну скаргу, яка не відповідає вимогам ст. 296 КАС України, а саме по справі не сплачено судовий збір за подачу апеляційної скарги.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 28 травня 2019 року вказана апеляційна скарга була залишена без руху з наданням строку для усунення недоліків, а саме надання оригіналу платіжного доручення про сплату судового збору за подання апеляційної скарги в розмірі 9 047, 07 грн. протягом 10 днів з моменту отримання даної ухвали.
06 червня 2019 року до П`ятого апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання від представника Головного управління ДФС в Одеській області про відстрочення сплати судового збору, обґрунтоване тим, що бюджетні асигнування на сплату судового збору виділяються для податкової інспекції несвоєчасно та не в повній мірі та надає лист ГУ ДКСУ щодо безспірного списання коштів.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 12 червня 2019 року відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДФС в Одеській області про відстрочення сплати судового збору, вказана апеляційна скарга була залишена без руху з наданням строку для усунення недоліків протягом 20 днів з моменту отримання даної ухвали.
09 липня 2019 року до П`ятого апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання представника Головного управління ДФС в Одеській області про продовження строку на виконання ухвали П`ятого апеляційного адміністративного суду від 28 травня 2019 року, оскільки у вказаний судом строк неможливо усунути недоліки.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 15 липня 2019 року задоволено клопотання про продовження строку на апеляційне оскарження, продовжено строк на виконання ухвали, а саме надання оригіналу платіжного доручення про сплату судового збору за подання апеляційної скарги в розмірі 9 047, 07 грн., протягом 20 днів з моменту отримання даної ухвали.
30 липня 2019 року до П`ятого апеляційного адміністративного суду втретє надійшло клопотання представника Головного управління ДФС в Одеській області про відстрочення сплати судового збору обґрунтоване тим, що бюджетні асигнування на сплату судового збору виділяються для податкової інспекції несвоєчасно та не в повній мірі та надає лист ГУ ДКСУ щодо безспірного списання коштів.
Вивчивши доводи, заявлені у клопотанні суддя прийшов до висновку, що воно задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 133 КАС України та ст.8 Закону України Про судовий збір суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Тобто, процесуальний закон зобов`язує суд з`ясувати майновий стан заявника із метою зменшення тягаря несення судових витрат, проте у клопотанні апелянт посилається не на свій майновий стан, а на обставини не віднесені до переліку ст. 8 Закону України Про судовий збір , вказаний перелік є вичерпним та розширенню не підлягає.
Разом з тим, вказана норма статті не передбачає пільг по сплаті судового збору для неприбуткових організацій, не виключає з платників судового збору Головне управління Державної фіскальної служби в місті Києві, а відтак скаржник відноситься до платників судового збору.
Крім того, колегія суддів зазначає, що скаржнику вже двічі продовжено строк на усунення недоліків встановлених ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 28 травня 2019 року, тобто надано достатньо часу на усунення недоліків апеляційної скарги.
Також, колегія суддів зазначає, що сплата судового збору в розмірі 9 047, 07 грн. не є такою сумою, що потребує значного часу на її виплату.
Отже, оскільки відстрочення або звільнення від сплати судового збору є правом, а не обов`язком суду, беручи до уваги ту обставину, що скаржником не наведені обґрунтовані підстави для звільнення або відстрочення сплати судового збору, а також в матеріалах справи відсутні докази, які б дали підстави для звільнення або відстрочення апелянту сплати судових витрат, тому підстави для застосування судом приписів ст. 133 КАС України, ст. 8 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року № 3674-VI відсутні.
У зв`язку з цим доводи скаржника, наведені на обґрунтування підстав для відстрочення сплати судового збору не можуть бути оцінені як об`єктивна перешкода при вирішенні питання щодо продовження цього строку.
Отже, враховуючи те, що Головним управлінням ДФС в Одеській області не виконано вимоги ухвали П`ятого апеляційного адміністративного суду від 28 травня 2019 року, є підстави для повернення апеляційної скарги.
Керуючись ч.4 ст. 169, ст. 296, ч.2 ст. 298 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
У задоволенні клопотання Головного управління ДФС в Одеській області про відстрочення сплати судового збору - відмовити.
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Контрактні матеріали до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення - повернути апелянту.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту .
Головуючий: І.Г. Ступакова
Судді: А.І. Бітов
О.В. Лук`янчук
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2019 |
Оприлюднено | 06.08.2019 |
Номер документу | 83442529 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Ступакова І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні