Постанова
від 24.02.2010 по справі 2а-7768/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

сп рава №2а-7768/09/1370

ПОСТАНОВА

ІМ ЕНЕМ УКРАЇНИ

24 лютого 2010 року

Львівський окружний адмі ністративний суд в складі

головуючого-судді Мартинюк а В.Я.

при секретарі судового зас ідання Новос ад В.М.

з участю представників

від позивача - Довга нь В.І. ;

від відповідача - Бі лоус А.Т.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львов і адміністративну справу за позовом Товариства з обмежен ою відповідальністю (надалі ТзОВ) «СОУЛТЕКС» до Державно ї податкової інспекції (нада лі ДПІ) у Стрийському районі Л ьвівсьої області про скасува ння податкових повідомлень-р ішень ,

ВСТАНОВИВ:

ТзОВ «СОУЛТЕКС» звернуло ся до Львівського окружного адміністративного суду з поз овом до ДПІ у Стрийському рай оні Львівсьої області про ск асування податкових повідом лень-рішень від 05.10.2009 року за №0000 062304/0 та за №0000072304/0.

Підставою позовних вимог , на думку позивача, є те, що чин не законодавство не містить норми, яка визначає період, в я кому платник податку зобов' язаний декларувати до відшко дування від' ємне значення м іж сумою податкових зобов' я зань і податкового кредиту.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просить позов з адовольнити з вищенаведених підстав.

Відповідач у запереченн ях на позовну заяву вважає, що він діяв у повній відповідно сті до вимог чинного законод авства.

Представник відповідача в судовому засіданні дав ана логічні пояснення. Просить в задоволенні позову відмовит и.

Заслухавши представникі в сторін, розглянувши матері али справи, дослідивши надан і докази, суд даючи правову оц інку спірним правовідносина м виходив з наступного.

За результатами позаплано вої виїзної перевірки позива ча з питань достовірності на рахування суми бюджетного ві дшкодування податку на додан у вартість на розрахунковий рахунок за червень, липень 2009 р оку, яка виникла за рахунок ві д' ємного значення з податку на додану вартість, що деклар увалось в період з 01.10.2008 року по 30.06.2009 року ДПІ у Стрийському ра йоні Львівської області скла дено акт за №2072/23-4/33650452 від 23.09.2009 року та прийнято податкові повід омлення-рішення від 05.10.2009 року:

за №0000072304/0, яким товариству зме ншено суму бюджетного відшко дування (в тому числі заявлен ого в рахунок зменшення пода ткових зобов' язань наступн их періодів) з податку на дода ну вартість у розмірі за черв ень 2009 року у розмірі 61850 грн. 00 ко п. і за липень 2009 року - 62154 грн. 00 к оп.;

за №0000062304/0, яким платнику подат ків збільшено суму бюджетног о відшкодування з податку на додану вартість у розмірі за квітень 2009 року у розмірі 124004 гр н. 00 коп., яка підлягає зарахува нню у зменшення податкових з обов' язань з податку на дод ану вартість наступних подат кових періодів.

В акті перевірки зазначено , що відповідно до підп.7.7.11 , підп .7.7.3, підп.7.7.2, підп.7.7.4, абзацу «а» пі дп.7.7.7 п.7.7. ст.7 Закону України «Пр о податок на додану вартість » від 03.04.1997 року №168/97-ВР, з наступн ими змінами та доповненнями, платник податків не мав прав а на отримання бюджетного ві дшкодування податку на додан у вартість по деклараціях за червень 2009 року в сумі 61850 грн. 00 к оп. та за липень 2009 року - 62154 грн . 00 коп.

Крім того, в акті перевірки зазначено, що на порушення пі дп.7.7.11 , підп.7.7.3, підп.7.7.2, абзацу «а» підп.7.7.7 п.7.7. ст.7 згаданого Закон у, товариством занижено суму бюджетного відшкодування (р .25) по декларації за квітень 2009 р оку на суму 124004 грн. 00 коп.

Даючи правову оцінку спірн им правовідносинам, суд врах ував наступні обставини спра ви та норми чинного законода вства.

Як вбачається з поданої ТзО В «СОУЛТЕКС» податкової декл арації з податку на додану ва ртість за квітень 2009 року та до відки щодо залишку суми від' ємного значення попередніх п одаткових періодів, що залиш ається непогашеним після бюд жетного відшкодування, отрим аного у звітному податковому періоді та підлягає включен ню до складу податкового кре диту наступного податкового періоду (додаток 2 до згаданої декларації) у згаданого това риства виникло право на відш кодування податку на додану вартість у сумі 151262 грн. 00 коп.

У відповідності до вимог пі дп.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України Зак ону України «Про податок на д одану вартість», якщо у насту пному податковому періоді су ма, розрахована згідно з підп унктом 7.7.1 цього пункту, має від 'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д'ємного значення, яка дорівн ює сумі податку, фактично спл аченій отримувачем товарів ( послуг) у попередніх податко вих періодах постачальникам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного значен ня після бюджетного відшкоду вання включається до складу податкового кредиту наступн ого податкового періоду.

Як передбачено підп.7.7.3 п.7.7 ст .7 цього ж Закону, платник пода тку може прийняти самостійне рішення про зарахування нал ежної йому повної суми бюдже тного відшкодування у зменше ння податкових зобов'язань з цього податку наступних под аткових періодів. Зазначене рішення відображається плат ником податку у податковій д екларації, яку він подає за на слідками звітного періоду, в якому виникає право на подан ня заяви про отримання бюдже тного відшкодування згідно з нормами цієї статті. При прий нятті такого рішення зазначе на сума не враховується при р озрахунку сум бюджетного від шкодування наступних податк ових періодів.

При цьому, позивач у квітні 2009 року не приймав рішення щод о бюджетного відшкодування з гаданої суми та рішення про з арахування належної йому пов ної суми бюджетного відшкоду вання у зменшення податкових зобов'язань з цього податку н аступних податкових періоді в, що підтверджується рядком 25 Податкової декларації з под атку на додану вартість за кв ітень 2009 року.

Зазначена сума була включе на у згадану податкову декла рацію рядок 26 - Залишок від' ємного значення, який після б юджетного відшкодування вкл ючається до складу податково го кредиту наступного податк ового періоду (рядок 24 - рядо к 25) (значення цього рядка пере носиться до рядка 23.2 податков ої декларації наступного зві тного періоду).

У рядок 23 включається залиш ок від' ємного значення попе реднього звітного (податково го) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податков ого) періоду.

Як вбачається з Податкової декларації з податку на дода ну вартість за травень 2009 року платник податків теж не прий няв жодного із зазначених ви ще рішень та включив суму бюд жетного відшкодування в рядо к 26 даної декларації.

В подальшому платник подат ків прийняв рішення про відш кодування суми бюджетного ві дшкодування на рахунок в бан ку в сумі 61850 грн. 00 коп., що підтве рджується наявними в матеріа лах справи Податковою деклар ацією з податку на додану вар тість за червень 2009 року, розра хунком суми бюджетного відшк одування, заявою про поверне ння суми бюджетного відшкоду вання та в сумі 62154 грн. 00 коп., що п ідтверджується наявними в ма теріалах справи Податковою д екларацією з податку на дода ну вартість за липень 2009 року, р озрахунком суми бюджетного в ідшкодування, заявою про пов ернення суми бюджетного відш кодування.

Органом державної податко вої служби не заперечується правомірність формування су м бюджетного відшкодування, що також підтверджується ная вними в матеріалах справи пе рвинними бухгалтерськими до кументами, а заперечується л ише право позивача на бюджет не відшкодування на рахунок в банку у червні та липні 2009 рок у.

Як передбачено п.1.7 ст.1 згада ного Закону, податковий кред ит - сума, на яку платник подат ку має право зменшити податк ове зобов'язання звітного пе ріоду, визначена згідно з цим Законом.

Пунктом 1.8 цієї ж статті, пере дбачено, що бюджетне відшкод ування - сума, що підлягає пове рненню платнику податку з бю джету у зв'язку з надмірною сп латою податку у випадках, виз начених цим Законом.

У відповідності до вимог пі дп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Пр о податок на додану вартість » сума податку, що підлягає сп латі (перерахуванню) до бюдже ту або бюджетному відшкодува нню, визначається як різниця між сумою податкового зобов 'язання звітного податкового періоду та сумою податковог о кредиту такого звітного по даткового періоду. При позит ивному значенні суми, розрах ованої згідно з підпунктом 7.7. 1 цього пункту, така сума підля гає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлен і законом для відповідного п одаткового періоду. При від'є мному значенні суми, розрахо ваної згідно з підпунктом 7.7.1 ц ього пункту, така сума врахов ується у зменшення суми пода ткового боргу з цього податк у, що виник за попередні подат кові періоди (у тому числі роз строченого або відстроченог о відповідно до закону), а при його відсутності - зараховує ться до складу податкового к редиту наступного податково го періоду.

Слід зазначити, що при здійс ненні такого розрахунку беру ться до уваги суми зазначені у рядку 23 податкової декларац ії з податку на додану вартіс ть, в який також включається р ядок 26.

З врахуванням наведених но рм суд вважає, що чинне законо давство жодним чином не обме жує у часі реалізацію право п латника податків на бюджетне відшкодування на рахунок у б анку. З цих самих міркувань не беруться до уваги посилання відповідача на лист Державн ої податкової адміністрації України від 19.09.2007 року за №18727/7/16-1517.

Єдиним обмеженням, що перед бачено законодавцем є положе ння підп.7.7.4 п.7.7 ст.7 згаданого За кону, згідно якого, при прийн ятті рішення про зарахування належної йому повної суми бю джетного відшкодування у зме ншення податкових зобов'язан ь з цього податку наступних п одаткових періодів зазначен а сума не враховується при ро зрахунку сум бюджетного відш кодування наступних податко вих періодів.

Такого рішення, як зазначал ось вище платником податків не приймалось щодо спірних с ум бюджетного відшкодування .

Не можуть братись до уваги і посилання органу державної податкової служби на абзац « а» підп.7.7.7 п.7.7 ст.7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», оскільки однією з умов застосування даної норми ма ють бути обставини заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодуван ня (дія), а такого, в даному випа дку, не було, оскільки платник ом податків не приймалось рі шення про бюджетне відшкодув ання у квітні 2009 року (бездіяль ність).

З огляду на викладене, вимо ги позивача є підставні та об ґрунтовані, а тому підлягают ь до задоволення.

Щодо судових витрат, то у ві дповідності до вимог ст.94 КАС України, такі належить прису дити на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 21, 69, 70, 160-163 КАС У країни, суд -

П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправними т а скасувати, прийняте Держав ною податковою інспекцією у Стрийському районі Львівськ ої області, податкові повідо млення-рішення від 05.10.2009 року за №0000072304/0 та за №0000062304/0.

3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «СОУЛТЕКС», що знахо диться за адресою Львівська область, Стрийський район, с.Д овголука, вул.Перемоги,9 (код Є ДРПОУ 33650452) 6 грн. 80 коп. сплаченог о судового збору.

4. Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, встановлено го цим Кодексом, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у строк, вст ановлений цим Кодексом, пост анова набирає законної сили після закінчення цього строк у. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и. Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

5. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до адміністративн ого суду апеляційної інстанц ії через суд першої інстанці ї, який ухвалив оскаржуване с удове рішення. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарж ення постанови суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня її проголош ення. Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом двадцят и днів після подання заяви пр о апеляційне оскарження. Апе ляційна скарга може бути под ана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарж ення, якщо скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження.

Повний текст постанови ви готовлено та підписано 24 люто го 2010 року.

Суддя В.Я.Марти нюк

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2010
Оприлюднено25.03.2010
Номер документу8344608
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7768/09/1370

Ухвала від 31.05.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Постанова від 24.02.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 13.01.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 25.12.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні