Рішення
від 04.07.2019 по справі 908/538/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 24/44/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.07.2019 Справа № 908/538/19

м.Запоріжжя Запорізької області

за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю Алокозай Преміум (67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Доброслав, проспект 40- річчя Визволення, 2-Б; код ЄДРПОУ 40262684).

до відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Український Рітейл (69006, Запорізька область, м. Запоріжжя, вулиця Добролюбова, 25, кімната 207; код ЄДРПОУ 34604386).

про стягнення суми.

Суддя: Азізбекян Т.А.

За участю секретаря судового засідання Вака В.С.

Представники:

Від позивача - Кравченко І.В. (адвокат, посвідчення № 1872 від 30.03.2010, довіреність від 02.01.2019).

Від відповідача - Акінтінова І.М. (адвокат, свідоцтво на заняття адвокатською діяльністю № 2871 від 26.03.2008, представник за довіреністю № 16/2019 від 21.12.2018), в судове засідання 04.07.2019 не прибула.

ВСТАНОВЛЕНО:

Слухається справа про стягнення з ТОВ Український Рітейл (код ЄДРПОУ 34604386) суми боргу - 912 187, 33 грн., інфляційні втрати - 42 057, 88 грн., 3% річних - 11 397, 65 грн.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа № 908/538/19 передана судді - Азізбекян Т.А.

Ухвалою від 11.03.2019 матеріали господарської справи № 908/538/19 прийняті к провадженню за правилами загального позовного провадження, підготовче судове засідання призначено на 25.03.2019 о 12-00.

В судовому засіданні 25.03.2019 прийнято рішення про відкладення підготовчого засідання на 08.04.2019 об 11-30.

В судовому засіданні 08.04.2019 судом прийнято рішення про продовження підготовчого провадження та відкладення підготовчого засідання на 14.05.2019 об 11-30.

В судовому засіданні 14.05.2019 прийнято рішення про закриття підготовчого провадження та призначення початку розгляду справи № 908/538/19 по суті на 29.05.2019 о 15-00.

В судове засідання 29.05.2019 уповноважені представники сторін не прибули, у зв`язку з чим суд оголосив перерву в порядку статті 216 ГПК України на 04.07.2019 о 15-30.

В судовому засіданні 04.07.2019 судом оголошено про початок розгляду справи по суті, перевірені повноваження учасників справи, з`ясовано питання наявності відводів складу суду та заяв, клопотань, які не заявлені сторонами в підготовчому провадження з поважних причин.

Відводів складу суду не заявлено, клопотання відсутні.

В судовому засіданні 04.07.2019, позивачем оголошено вступне слово.

Суд перейшов до з`ясування обставин та перевірки вказаних обставин відповідними доказами.

В судовому засіданні 04.07.2019 завершено з`ясування обставин та дослідження доказів.

Суд перейшов до судових дебатів за участю уповноваженого представника позивача, який виступив із заключним словом.

Суд оголосив про вихід до нарадчої кімнати (ст.ст. 219, 220 ГПК України) та повідомив час оголошення вступної і резолютивної частини рішення.

В судовому засіданні 04.07.2019 оголошено вступну і резолютивну частини рішення.

Позивач посилається на такі обставини. 06.02.2017 між ТОВ Алокозай Преміум та ТОВ Український Рітейл укладений договір поставки № 01/2017, відповідно до якого ТОВ Алокозай Преміум (постачальник) зобов`язується поставити, а ТОВ Український Рітейл (покупець) приймати та оплачувати товар на умовах цього договору. У період з лютого 2017 по липень 2018 сторонами договору № 01/2017 від 06.02.2017 належно виконувались зобов`язання за договором. Починаючи з липня 2018 ТОВ Український Рітейл порушує умови договору № 01/2017 від 06.02.2017 та не здійснює у встановлений договором строк оплату за поставлений товар. Пунктом 6.5 договору № 01/2017 від 06.02.2017 вимоги щодо оплати товару вказуються в додатку № 6 договору. Відповідно до пункту 3 додатку № 6 від 01.03.2018 до договору поставки № 01/2017 від 06.02.2017 оплата товару здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок ТОВ Алокозай Преміум протягом 92 календарних днів з дня поставки товару. За підрахунками позивача сума заборгованості ТОВ Український Рітейл перед ТОВ Алокозай Преміум за договором № 01/2017 від 06.02.2017 відповідно до акту звірки взаєморозрахунків за період жовтень 2018 складала 937 557, 08 грн. (станом на 31.10.2018), який підписано представником ТОВ Український Рітейл без зауважень, а також оборотно - сальдовою відомістю по рахунку 361 за жовтень 2018 (контрагент: Український Рітейл ТОВ). В подальшому ТОВ Український Рітейл частково оплатило заборгованість в сумі 25 389, 75 грн. Позивач визначив суму заборгованості у розмірі 912 187, 33 грн. Просить позовні вимоги задовольнити повністю.

Відповідач заперечує проти заявленого позову посилаючись на пункт 3.7 договору, за яким разом з товаром постачальник зобов`язаний надати наступні супровідні документи: - товарно-транспортна накладна; - видаткова накладна; - посвідчення якості товару; - інші документи на товар, передбачені чинним законодавством України. Згідно пункту 3.5 договору поставки, якщо супровідні документи не будуть надані разом з товаром, покупець має право відстрочити дату розрахунків з постачальником на строк затримки оформлення (надання) необхідних документів. Відповідач вказує, щ постачальником у якості доказів поставки товару надані видаткові накладні, які у графі отримав містять лише підпис та печатку ТОВ Український Рітейл , проте не мають посилання щодо посади і даних особи, яка вчинила підпис. За висновками відповідача єдиними належними доказами по справі можуть бути лише первинні документи, а саме видаткові та товарно-транспортні накладні. Просить у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши матеріали господарської справи № 908/538/19, заслухавши пояснення представників сторін, суд -

В С Т А Н О В И В:

06.02.2017 між ТОВ Український Рітейл (покупець) та ТОВ Алокозай Преміум (постачальник) укладений договір № 01/2017, відповідно до предмету якого постачальник зобов`язується поставити, а покупець прийняти і оплатити товар на умовах цього договору, найменування, асортимент і ціна товару вказується в додатку № 1 специфікація , який є невід`ємною частиною договору.

Розділом 2 договору закріплено, що товар поставляється постачальником окремими партіями у відповідності до замовлень на поставку. Постачальник зобов`язаний приймати від покупця замовлення на поставку товару і здійснювати поставку товару за адресами, в кількості і на дату визначені в замовленні, власними транспортними засобами та за свій рахунок.

Пунктом 2.6 договору передбачено, що зобов`язання з поставки товару вважаються виконаними з моменту передачі товару і повного пакету документів належним чином оформлених супровідних документів покупцю згідно умовам цього договору і діючого законодавства України. Замовлення вважається виконаним, а постачальник таким, що виконав свої договірні зобов`язання з поставки, якщо він здійснив поставку товарів: - в погоджений з покупцем день та час; - в асортименті, кількості, згідно замовленню; - за ціною, затвердженою сторонами в специфікації; - з повним пакетом правильно заповненої супровідної документації; - у повній відповідності з діючим законодавством України і умовами цього договору.

Згідно пункту 3.7 договору разом з товаром постачальник зобов`язаний пред`явити такі супровідні документи: - товарно-транспортна накладна; - видаткова накладна; - посвідчення якості товару; - інші документи на товар, надання котрих передбачено законодавством України.

Вимоги з оплати товару вказуються в додатку № 6 до цього договору. Сторони проводять звірку взаєморозрахунків по здійсненим поставкам товару, для чого покупець готує проект акту звірки та направляє його постачальнику.

Сторонами погоджено, що договір вступає в силу з моменту його підписання сторонами та діє до 31.12.2017. У випадку, якщо за 30 календарних днів до дати закінчення терміну дії цього договору жодна з сторін в письмовому вигляді не заявить про розірвання договору, договір автоматично продовжується на кожний наступний рік.

Розділом 13 договору зафіксовані додатки, які при умові підписання є невід`ємною частиною договору: - специфікація;- Порядок направлення та прийняття замовлень на поставку за допомогою EDI ; - зразок замовлення на поставку з повідомленням про одержання; - перелік представників постачальника, відповідальних за приймання замовлень і відправку повідомлень про одержання; - графік поставок; - комерційні умови договору; - картка товару; - специфікація на тару.

За договором документ підписаний уповноваженими представниками сторін та скріплений печатками товариства, діє з протоколом розбіжностей від 06.02.2017.

06.02.2017 сторонами за договором № 01/2017 складений протокол розбіжностей щодо пунктів 2.4, 6.1, 6.4- виключити, 8.8, 8.11, 2.22.

Позивачем у підтвердження поставки товару на адресу покупця надані такі видаткові накладні: № Ю 0000000201 від 16.04.2018 на суму 263 617, 20 грн.; - № Ю0000000302 від 23.04.2018 на суму 4 708, 80 грн.; - № Ю00000000003 від 01.05.2018 на суму 83 062, 08 грн.; - № Я0000000152 від 14.05.2018 на суму 18 359, 76 грн.; - № Я0000000265 від 21.05.2018 на суму 9 857, 52 грн.; - № Я0000000359 від 29.05.2018 на суму 153 574, 08 грн.; - № А0000000132 від 11.06.2018 на суму 36 737, 28 грн.; - № А0000000235 від 18.06.2018 на суму 8 069, 76 грн.; - № А0000000339 від 25.06.2018 на суму 22 199, 76 грн.; - № Б 0000000015 від 02.07.2018 на суму 14 145, 84 грн.; - №Б0000000102 від 09.07.2018 на суму 11 617, 20 грн.; - № Б00000000209 від 16.07.2018 на суму 6 694, 56 грн.; - № Б0000000309 від 23.07.2018 на суму 9 598, 32 грн.; - № Б0000000410 від 30.07.2018 на суму 9 228, 24 грн.; - № В0000000165 від 13.08.2018 на суму 26 316, 24 грн.; - № В0000000275 від 20.08.2018 на суму 13 288, 56 грн.; - № В0000000358 від 27.08.2018 на суму 5 799, 36 грн.; - №Г0000000014 від 03.09.2018 на суму 24 693, 12 грн.; - № Г0000000111 від 10.09.2018 на суму 27 207, 36 грн.; - № Г0000000225 від 17.09.2018 на суму 18 644, 64 грн.; - № Г 0000000344 від 24.09.2018 на суму 28 203, 84 грн.; - № Д0000000003 від 01.10.2018 на суму 19 205, 28 грн.; - №Д0000000110 від 08.10.2018 на суму 56 530, 32 грн.; - № Д0000000230 від 16.10.2018 на суму 13 268, 40 грн.; - №Д0000000338 від 22.10.2018 на суму 23 045, 52 грн.; - № Д0000000457 від 29.10.2018 на суму 18 154, 32 грн. Загалом надані видаткові накладні на суму 925 827, 36 грн.

Згідно даних оборотно - сальдової відомості по рахунку 361 за жовтень 2018, сальдо на початок періоду - 826 629, 29 грн., сальдо на кінець періоду - 937 577, 08 грн.

За даними позивача відповідачем частково сплачена сума у розмірі 25 389, 75 грн., решта заборгованості на день подання позову до суду становить - 912 187, 33 грн. (сплачена сума - 25 389, 75 грн.).

Також, до матеріалів справи позивачем наданий належним чином завірений акт звірки взаєморозрахунків станом на 31.10.2018, за яким сторони погодили, що сума боргу становить - 937 577, 08 грн.

Слід зазначити, що відповідач не заперечує ані факт поставки товару та його отримання покупцем, ані суму заборгованості, яка розрахована позивачем. Відповідач, посилаючись на пункт 3.5 договору поставки, вважає, що оскільки позивачем не надані всі документи, що перелічені у пункті 3.7 договору, то має діяти відстрочення дати розрахунків з постачальником на строк затримки оформлення (надання) необхідних документів.

Позивачем до матеріалів справи надані належним чином засвідчені копії таких товарно-транспортних накладних: № 186 від 16.04.2018; - № 278 від 23.04.2018; - № 3 від 01.05.2018; - № 148 від 14.05.2018; - № 259 від 21.05.2018; - № 359 від 29.05.2018; - № 126 від 11.06.2018; - № 227 від 18.06.2018; - № 335 від 25.06.2018; - № 14 від 02.07.2018; - № 106 від 09.07.2018; - № 218 від 16.07.2018; - № 317 від 23.07.2018; - № 416 від 30.07.2018; - № 158 від 13.08.2018; - № 262 від 20.08.2018; - № 341 від 27.08.2018; - № 17 від 03.09.2018; - № 103 від 10.09.2018; - № 212 від 17.09.2018; - № 326 від 24.09.2018; - № 5 від 01.10.2018; - № 105 від 08.10.2018; - № 221 від 16.10.2018; - № 326 від 22.10.2018; - № 437 від 29.10.2018.

Крім того, позивачем надані належним чином засвідчені копії сертифікатів відповідності № UA.П.187.0094-17 (термін дії з 06.07.2017 до 05.07.2018), № UA.С.187.069-18 (термін дії з 05.07.2018 до 04.07.2018) на продукцію 0902.1211 - чаї в асортименті ТМ Alokozay - 32 найменувань згідно додатку.

Оцінивши надані сторонами документальні докази, та заслухавши пояснення уповноважених представників сторін, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Статтею 509 ЦК України передбачено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона зобов`язана вчинити на користь другої сторони певну дію або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

У відповідності до вимог статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно пункту 3.9 договору покупець вправі відмовитись від приймання товару, поставленого постачальником, якщо товар поставлений без відповідного замовлення покупця та /або поставлений постачальником з порушенням умов цього договору.

Як з`ясовано в ході судового розгляду справи відповідач (покупець) прийняв товар без заперечень та не заявив постачальнику жодної претензії стосовно супровідних документів на товар.

Також, судом не приймаються до уваги посилання відповідача стосовно невиконання позивачем пунктів 3.5, 3.7 договору.

По - перше, всі документи, які визначені пунктом 3.7 як обов`язкові при поставці товару надані суду для огляду (оригінали), а належним чином засвідчені копії долучені до матеріалів справи: - видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, до речі, з печатками покупця, сертифікати відповідності на продукцію.

Суд звертає особливу увагу, що в пункті 3.5 погоджена сторонами договору відстрочка дати взаєморозрахунків за поставлений товар на термін затримки оформлення (надання) необхідних документів, про те, це у випадку коли має місце факт невідповідності супровідних документів поставленому товару, умовам договору або вимогам діючого законодавства.

Відповідач не навів жодного випадку невідповідності супровідних документів вказаним критеріям.

Додатком № 6 до договору (пункт 3) зафіксовано, що оплата товару здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника впродовж 92 календарних днів з дня поставки товару. Датою оплати вважається дата списання грошових коштів з поточного рахунку покупця.

Оцінюючи викладені обставини та первинні документи надані позивачем, суд дійшов висновку, що позивач документально довів факт належної поставки товару за договором, одержання товару покупцем, що не заперечується останнім та виникнення заборгованості у розмірі 912 187, 33 грн. Позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Крім того, позивачем заявлені позовні вимоги про стягнення з відповідача суми інфляційних втрат - 42 057, 88 грн. та 3 % річних від простроченої суми заборгованості - 11 397, 65 грн.

Відповідно до положень частини 2 статті 625 Цивільного кодексу України боржник який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Оскільки позивач документально довів факт порушення відповідачем розрахункової дисципліни, вимоги в частині стягнення суми інфляційних втрат та 3 % річних слід задовольнити.

У відповідності до вимог статті 129 ГПК України витрати з судового збору покласти на відповідача.

Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Український Рітейл (69006, Запорізька область, м. Запоріжжя, вулиця Добролюбова, 25, кімната 207; код ЄДРПОУ 34604386) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Алокозай Преміум (67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Доброслав, проспект 40- річчя Визволення, 2-Б; код ЄДРПОУ 40262684) суму основного боргу - 912 187 (Дев`ятсот дванадцять тисяч сто вісімдесят сім) гривень 33 коп., суму інфляційних втрат - 42 057 (Сорок дві тисячі п`ятдесят сім) гривень 88 коп., суму 3 % річних - 11 397 (Одинадцять тисяч триста дев`яносто сім) гривень 65 коп., суму судового збору - 14 484 (Чотирнадцять тисяч чотириста вісімдесят чотири) гривні 64 коп.

Видати наказ.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення . Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Т.А. Азізбекян

Рішення виготовлено у повному обсязі та підписано 05.08.2019.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення04.07.2019
Оприлюднено07.08.2019
Номер документу83456728
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/538/19

Судовий наказ від 18.11.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Постанова від 21.10.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 09.10.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 30.09.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 30.08.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Рішення від 04.07.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 13.06.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 29.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 14.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 10.04.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні