ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1.380.2019.003362
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 серпня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий-суддя Костецький Н.В.,
секретар судового засідання Редкевич О.Р.,
за участю:
представник позивача не прибув,
представник відповідача не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом фермерського господарства «Меринос - Захід» до Дрогобицького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області про визнання протиправними і скасування постанов, -
в с т а н о в и в:
фермерське господарство «Меринос - Захід» звернулось до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Дрогобицького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області, у якому просить суд:
- визнати протиправною та скасувати постанову про відкриття виконавчого провадження від 10.06.2019 № 59317989;
- визнати протиправною та скасувати постанову про відкриття виконавчого провадження від 10.06.2019 № 59318309.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Дрогобицьким міськрайонним відділом державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції винесено оскаржувані постанови про відкриття виконавчого провадження на підставі постанов Головного управління Держпраці у Львівській області. Зазначає, що постанови Головного управління Держпраці у Львівській області не є виконавчими документами в розумінні п. 3 ч. 1 ст. 4 та п. 4 ч. 4 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження , а відтак не підлягають прийняттю до виконання з огляду на відсутність встановлених обов`язкових реквізитів, а саме: повного найменування стягувача та боржника, номер рішення, згідно з яким видано документ та дату набрання рішення законної сили.
06.08.2019 на адресу суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 2529ел), відповідно до якого вказано, що постанови Головного управління Держпраці у Львівській області є виконавчими документами. Постанови про відкриття виконавчого провадження від 10.06.2019 № 59317989 та № 59318309 є такими, що прийняті на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений законом. Відтак, просить відмовити в задоволенні позову, оскільки позовні вимоги є безпідставними.
Представник позивача в судове засідання не прибув, хоча про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином, що підтверджується телефонограмою та звітом про надсилання електронного повідомлення.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, хоча про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення та звітом про надсилання електронного повідомлення. 06.08.2019 подав до суду клопотання (вх. № 2527ел), в якому просить розглядати справу без участі представника.
Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України у зв`язку з неявкою у судове засідання всіх учасників справи.
Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
10.06.2019 заступником начальника Дрогобицького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області розглянувши заяви стягувача про примусове виконання постанов Головного управління Держпраці у Львівській області № ЛВ1949/1403/АВ/ФС-2, № ЛВ1949/1403/АВ/ФС-1 від 25.04.2019 про стягнення з фермерського господарства Меринос- Захід (вул. Михайлівська, 2А, с. Почаєвичі, Дрогобицький район, Львівська область, код ЄДРПОУ 36918684) штрафу в сумі 4173,00 грн, штрафу в сумі 208650,00 грн, винесено постанову про відкриття виконавчого провадження №59317989 та постанову про відкриття виконавчого провадження № 59318309.
Не погоджуючись із винесеними постановами про відкриття виконавчого провадження, позивач звернувся із позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб визначений Конституцією та законами України.
Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню, у разі невиконання їх у добровільному порядку, регламентується Законом України «Про виконавче провадження» .
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно з п.7 ст.3 Закону України Про виконавче провадження примусовому виконанню підлягають рішення на підставі, зокрема, рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами.
Відповідно до ст.265 КЗпПУ юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу за порушення законодавства про працю. Ці штрафи накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконання постанови центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, покладається на органи державної виконавчої служби.
Відповідно до п.11 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509, не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються, зокрема, органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України).
Постанови Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафів на підставі ст.265 КЗпПУ є виконавчими документами, примусове виконання яких здійснюється у визначеному Законом Про виконавче провадження порядку.
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження встановлені вимоги до виконавчого документа. У виконавчому документі зазначаються:
1) назва і дата видачі документа, найменування органу, прізвище, ім`я, по батькові та посада посадової особи, яка його видала;
2) дата прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ;
3) повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи;
4) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності); реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків);
5) резолютивна частина рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень;
6) дата набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню);
7) строк пред`явлення рішення до виконання.
За приписами п. 6 ч. 4 ст 4 Закону України Про виконавче провадження виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред`явлення, якщо, зокрема, виконавчий документ не відповідає вимогам, передбаченим цією статтею, або якщо стягувач не подав заяву про примусове виконання рішення відповідно до статті 26 цього Закону.
Відповідно до ч. 1 ст.18 Закону України Про виконавче провадження виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Згідно з п.1 ч.1 ст. 26 Закону України Про виконавче провадження за заявою стягувача про примусове виконання рішення виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону.
Відповідно до ч. 5 ст. 26 Закону України Про виконавче провадження виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов`язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей. У постанові про відкриття виконавчого провадження за рішенням, примусове виконання якого передбачає справляння виконавчого збору, державний виконавець зазначає про стягнення з боржника виконавчого збору в розмірі, встановленому статтею 27 цього Закону.
Таким чином, судом встановлено, що Головне управління Держпраці у Львівській області звернулось із заявами до Дрогобицького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області про примусове виконання постанов Головного управління Держпраці у Львівській області від 25.04.2019 № ЛВ1949/1403/АВ/ФС-2, № ЛВ1949/1403/АВ/ФС-1 про стягнення з фермерського господарства Меринос- Захід штрафу в сумі 4173,00 грн та штрафу в сумі 208650,00 грн.
У постановах Головного управління Держпраці у Львівській області зазначено найменування стягувача - Головне управління Держпраці у Львівській області, найменування боржника - ФГ Меринос-Захід , код ЄДРПОУ 36918684, місцезнаходження боржника: вул. Михайлівська, 2А, с. Почаєвичі, Дрогобицький район, Львівська область, рішення згідно з яким видано документ - акт інспекційного відвідування від 04.04.2019 № ЛВ1949/1403/АВ. Дата набрання постановами законної сили 25.04.2019. Строк пред`явлення постанов до виконання до 25.04.2019.
Суд звертає увагу, що у виконавчих документах для правильної ідентифікації особи-боржника зазначено окрім його найменування, також код платника податків відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та місцезнаходження божника.
Відтак, зазначені дані в постановах Головного управління Держпраці у Львівській області № ЛВ 1949/1403/АВ/ФС-2, №ЛВ 1949/1403/АВ/ФС-1 від 25.04.2019 про стягнення з фермерського господарства Меринос- Захід штрафу в сумі 4173,00 грн, штрафу в сумі 208650,00 грн в сукупності дають можливість ідентифікувати особу-боржника.
Зазначення в найменуванні боржника скороченої організаційно-правової форми юридичної особи має формальний характер та не впливає на зміст і суть рішення суб`єкта владних повноважень, не призводять до неоднозначного тлумачення владних приписів цього рішення, об`єктивно не здатне вплинути на права та інтереси особи, а тому не може бути визнане достатньою підставою для скасування постанов про відкриття виконавчого провадження.
Виконавчі документи, а саме постанова Головного управління Держпраці у Львівській області № ЛВ 1949/1403/АВ/ФС-2 від 25.04.2019, постанова Головного управління Держпраці у Львівській області № ЛВ 1949/1403/АВ/ФС-1 від 25.04.2019, на підставі яких винесено постанову про відкриття виконавчого провадження від 10.06.2019 № 59317989 та постанову про відкриття виконавчого провадження від 10.06.2019 № 59318309 мають всі заповнені реквізити, відповідають вимогам чинного законодавства, зокрема Закону України Про виконавче провадження та оформлені належним чином. Відтак, у державного виконавця не було передбачених законом підстав для повернення виконавчих документів стягувачу без прийняття їх до виконання, оскільки
З огляду на вищенаведене, суд вважає, що постанова про відкриття виконавчого провадження від 10.06.2019 № 59317989 та постанова про відкриття виконавчого провадження від 10.06.2019 № 59318309 прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Законом України "Про виконавче провадження" та не підлягають скасуванню.
Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України, принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Перевіривши оскаржувані рішення відповідно до критерій визначених ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов висновку про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог, відтак у задоволенні позову слід відмовити.
Щодо судового збору, то такий на підставі статті 139 КАС України покладається на позивача.
Керуючись статтями 242 - 246, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
У задоволенні позову фермерського господарства «Меринос - Захід» до Дрогобицького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області про визнання протиправними і скасування постанов - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2019 |
Оприлюднено | 08.08.2019 |
Номер документу | 83463713 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні