РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 липня 2019 року справа № 580/1142/19 м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі:
головуючого судді - Бабич А.М.,
за участю:
секретаря судового засідання - Салабай М.В.,
представника позивача - Чакалова А.К. (згідно з ордером),
представника відповідачів - Зіменка С.М. (згідно з довіреністями),
розглянувши у відкритому судовому засіданні з правилами загального позовного провадження в залі суду адміністративну справу за позовом ТОВ "Черкаська спілка продовольчих маркетів" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування рішень і зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ :
01.04.2019 ТОВ "Черкаська спілка продовольчих маркетів" (18000, м. Черкаси, б-р. Шевченка, буд.150, оф.5; код ЄДРПОУ 39548672) (далі - позивач) подало у Черкаський окружний адміністративний суд позовну заяву до Державної фіскальної служби України (04655, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) (далі - відповідач-1) про:
визнання протиправними та скасування рішень від 28.02.2019 №1090217/39548672 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.12.2018 №231 на загальну суму 703855,45 грн. (у т.ч. ПДВ - 117309,24 грн.) та №1090216/39548672 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.12.2018 №12 на загальну суму 567348,20грн. (у т.ч. ПДВ - 94558,03грн.);
зобов`язання відповідача-1 зареєструвати ці податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позов мотивований тим, що спірні рішення прийняті за відсутності фактів порушень. Позивач стверджує, що відповідач-1 порушив порядок зупинення реєстрації податкових накладних, оскільки застосував не передбачений законом критерій ризиковості платника податку для їх перевірки та всупереч наданню позивачем первинних бухгалтерських документів, які свідчили про реальність господарських операцій. Відмовляючи у реєстрації ПН у відповідних рішеннях всупереч вимог закону не було підкреслено, який документ не був наданий позивачем.
Ухвалою від 03.04.2019 суд відкрив провадження, вирішив розглядати справу за правилами загального позовного провадження, надав сторонам строк 15днів з дати отримання ухвали для надання відзиву та доказів. Згідно з даними рекомендованих відправлень ухвалу суду позивач отримав 08.04.2019, а відповідач-1 - 08.04.2019.
22.05.2019 на адресу суду надійшов відзив відповідача-1 з проханням у задоволенні позову відмовити повністю з таких підстав. Стверджує, що спірні рішення прийняті в межах, спосіб та порядку, визначених законом, з огляду на те, що позивач не надав до товарно-транспортних накладних договорів, документи на автомобілі та водіїв, а в наданих - відсутні підписи сторін, неможливо встановити хто здійснював перевезення і кому належить товар. Крім того, не надані договори, довіреності, акти керівного органу платника податків на підтвердження повноважень осіб, які одержують продукцію, первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зберігання, транспортування товарів, відвантаження та розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
27.05.2019 на адресу суду надійшла письмова відповідь позивача на вказаний відзив. У ньому акцентовано увагу на тому, що відповідач визнає надання позивачем копій первинних бухгалтерських документів, які підтверджують здійснення господарських операцій. Позивач вважає, що у переліку критеріїв ризиковості здійснення таких операцій відсутній код УКТ ЗЕД 6307, у зв`язку з чим його податкові накладні не підлягали моніторингу. Оскільки критерії ризиковості викладені у листі ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18, який не є нормативно-правовим актом, а отже і джерелом права, відповідач 1 діяв не в межах та спосіб, що визначені законом, про що йдеться також у постанові Верховного Суду від 02.04.2019 у справі №822/1878/18.
Під час підготовчого провадження суд задовольнив клопотання позивача про залучення до участі у справі другого відповідача - Головного управління ДФС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 39392109; адреса: 18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235) (далі - відповідач-2), уточнення позовних вимог та сторін - про долучення доказів.
В уточненій позовній заяві позивач, не змінюючи підстав і предмету позову, просив:
визнати протиправним і скасувати рішення Комісії відповідача-2 від 28.02.2019 №1090217/39548672 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.12.2018 №231 та №1090216/39548672 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.12.2018 №12,
зобов`язати відповідача-1 зареєструвати ці податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, а судові витрати зі сплати судового збору покласти на відповідачів.
Ухвалою від 21.06.2019, внесеною до протоколу судового засідання, суд закрив підготовче провадження та призначив судовий розгляд справи по суті.
Заслухавши представників сторін, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на таке.
Позивач, як продавець, 31.12.2018 сформував податкові накладні для ТОВ ЧСПМ ЛОГІСТИК (далі - ПН): №231 на загальну суму 703855,45 грн. (у т.ч. ПДВ - 117309,24 грн.) та №12 на загальну суму 567348,20грн. (у т.ч. ПДВ - 94558,03грн.).
Вказані ПН він намагався зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується даними квитанцій від 14.01.2019 №231 та від 15.02.2019 №12. Згідно з ними документи прийнято, реєстрація ПН зупинена.
Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, що в складі відповідача-2, розглянувши надіслані відповідачем в електронному вигляді документи, прийняла спірні рішення: від 28.02.2019 №1090217/39548672 про відмову у реєстрації ПН від 31.12.2018 №231 та №1090216/39548672 - про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.12.2018 №12 (далі - спірні рішення), не погоджуючись з якими позивач звернувся з цим позовом.
Надаючи оцінку спірним обставинам суд врахував, що згідно з п.201.1.ст.201 Податкового кодексу України (в редакції на час складання позивачем вказаних ПН, далі - ПК України) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна / розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з п.201.16.ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок №117).
Відповідно до п.3 Порядку №117 податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < Pм х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.
Згідно з п.5 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до п.6 Порядку.
Відповідно до п.6 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з п.7 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган згідно з п.12 Порядку протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п.10.Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Відповідно до п.11 Порядку №117 ДФС розраховує показники для визначення позитивної податкової історії платника податку щомісяця до 10 числа місяця, що настає за звітним. Розраховані показники стають доступними для платника податку в електронному кабінеті.
Отже, вчинення дій з перевірки ПН до часу їх реєстрації в ЄРПН є обов`язком відповідачів з огляду на вимоги ст.19 Конституційї України.
Згідно з п.13 Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, відповідно до п.14 Порядку включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Про необхідність надання вказаних документів відповідач-2 повідомив позивача квитанціями від 23.02.2019 та 26.02.2019. Суд врахував, що рішення про зупинення реєстрації вказаних вище ПН позивачем не заявлене предметом спору. Водночас на суд покладений обов`язок вирішувати спір в межах заявлених позовних вимог відповідно до ст.ст.2,11 КАС України. Тому посилання позивача на обставини, що не стосувалися заявленого предмета спору, суд не врахував.
Посилання позивача на постанову Верховного Суду (далі - ВС) від 02.04.2019 у справі №822/1878/18 суд не врахував, оскільки вона стосується обставин, що не є подібними цьому спору.
Зокрема, спірні обставини стосувалися квітня 2018року. Підставою зупинення реєстрації ПН було те, що обсяг постачання товару/послуги 1507 перевищує величину залишку обсягу його придбання згідно з підп.2.1. п.2 Критеріїв ризиковості платника податку, який на час виникнення спірних правовідносин відповідав даним листа ДФС України від 21.03.2019 №959/99-99-07/18, за наявності визначення таких умов наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. Тому ВС у вказаній справі погодився, що лист не є джерелом права та врахував у тому числі встановлену судами нижчих інстанцій доведеність наданими позивачем документами реальність господарських операцій.
Натомість у цій справі про реальність господарських операцій відповідачі сумнівів не зазначають, як на підставу спірних рішень, підставою для моніторингу ПН позивача стали інші критерії.
Згідно з п.16 Порядку письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п.18 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів згідно з пунктами 19-20 Порядку складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС), які приймають рішення про:
реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п.21. Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно з п.23 Порядку №117 комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Надані позивачем суду копії вказаних документів не є ідентичними тим, які надавалися відповідачу. Оскільки суд не уповноважений підміняти орган державної влади та додатково перевіряти вірність документів, які не аналізувалися відповідачами в такому обсязі та не були підставою спірних рішень, суд їх не врахував.
Оскільки ПН, яких стосуються спірні рішення, виписані позивачем, як продавцем, для покупця - ТОВ "ЧСПМ ЛОГІСТИК" суд врахував також таке.
Згідно з ч.2 ст.9 Закону України 16 липня 1999 року № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Дослідивши документи, які надсилалися позивачем відповідачам (том 1 а.с.133-224), суд встановив, що вони не були повними та містили порушення щодо складання.
Повідомленнями №№1, 2 про подання пояснень та копій документів до ПН від 31.12.3018 №231 та №12 позивач надсилав відповідачу-2: договори поставки від 01.12.2017 №ВТМ-004, від 28.03.2018 №28/03-2018/PL з додатками, від 01.03.2018 №ВТМ-006, від 10.05.2018 №61-18, від 01.03.2018 №ВТМ-007; звіт про операції на рахунку № НОМЕР_1 ; товарно-транспортні накладні; видаткові накладні; рахунок-фактура; паспорт товару. Дослідивши їх зміст суд встановив недоліки в окремих з них.
Зокрема, до договорів з МПП фірма "Ямуна" від 01.12.2017, з ВАТ "НПК" від 01.03.2018, ВАТ "А.М.В.-КАРПАТИ" від 10.05.2019, ПП "Агроспецпроект" від 28.03.2018року не надано сторінки з підписами та печатками сторін договорів та доказів фінансових розрахунків до них.
Водночас позивач надав договір з ТОВ "ЧСПМ ЛОГІСТИК" від 02.07.2018, зі змісту якого суд встановив, що його предметом є поставка товару за замовленням покупця (позивача). Документів щодо будь-яких замовлень позивач відповідачам не надавав.
Товарно-транспортні накладні за грудень 2018року та січень 2019року не містили інформації про продавця товару, доставка якого відображена в них, розшифрувань даних осіб, які брали участь в таких операціях, часу прибуття-вибуття та підписів уповноваженої за навантаження-розвантаження та приймання товару особи.
Згідно з п.3.7. Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 року за №128/2568, (у редакції на час складання позивачем згаданих документів, далі - Правила №363) на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник надає Перевізнику при наявності Договору заявку відповідно до встановленої форми (додаток 4 до Договору). У разі масових перевезень вантажів, особливо будівельних на місця будівництв, а також сільськогосподарських вантажів для їх переробки або у місця довгострокового зберігання, Замовник повинен до заявки додати також погоджений з Перевізником графік виконання перевезень із зазначенням добового або середньодобового обсягу перевезень, а також початку і кінця роботи змін.
Відповідно до вимог розділу 11 Правил №363 основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил. Товарно-транспортна накладна може оформлюватись суб`єктом господарювання без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які надають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора. Залежно від виду вантажу та його специфічних властивостей до основних документів додаються інші (ветеринарні, санітарні та якісні - сертифікати, свідоцтва, довідки, паспорти тощо), що визначається правилами перевезень зазначених вантажів.
Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі екземпляри товарно-транспортної накладної підписом. Час прибуття (вибуття) автомобіля для завантаження і розвантаження Замовник зобов`язаний зазначати відповідно до пунктів 8.25 і 8.26 цих Правил.
Згідно з п.п.10.1.,10.8 Правил №363 перевізники приймають вантажі для перевезення на підставі укладених Договорів із Замовниками згідно з заявками (додаток 1) або за разовий договір (додаток 2). У товарно-транспортній накладній зазначається прізвище, ім`я, по батькові представника Замовника та документ, згідно з яким він уповноважений супроводжувати вантаж.
Вказаних документів позивач не надавав.
Видаткові накладні за грудень 2018року на товар від ТОВ "СХІДНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ", ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ "ДЕЛЬТА", МПП "Ямуна", ПП "АГРОСПЕЦПРОЕКТ", рахунки-фактури не скріплені печаткою позивача, як покупця товару, реквізитів довіреності на уповноваження особи приймати від його імені товар. Отже, первинні бухгалтерські документи складені з порушенням вище вказаного закону.
Відсутність перших та останніх сторінок договорів унеможливлює встановлення сторін, які його укладали, предмет, строк дії та сам факт укладення (підписання), щоунеможливлює встановити відповідність їх до ПН, які подавалися позивачем для реєстрації. Отже, фактично договорів не надано.
Додані товарно-транспортні накладні (том 1 а.с.143-148) складені з порушенням порядку, оскільки не містили даних про водія, транспортний засіб, осіб, які відвантажували та приймали товар.
Крім того, позивач не надавав відповідачам доказів оплати товару, як щодо вказаних договорів, так і щодо договору з постачальником послуг, на які виписані ПН, щодо яких виник спір.
Вказані факти підтверджують наявність підстав, передбачених у п.23 Порядку №117, для відмови у реєстрації ПН. Отже, відповідачі довели, що у спірних правовідносинах діяли в межах, порядку та спосіб, визначених законом, а спірні рішення прийняті правомірно.
Посилання позивача на відсутність у спірних рішеннях підкреслень щодо того, який документ не було надано, не спростовує фактів допущених ним порушень, які слугували підставою їх прийняття.
Тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги не є обґрунтованими та не підлягають задоволенню.
З огляду на вимоги ст.139 КАС України понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору розподілу не підлягають.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Черкаська спілка продовольчих маркетів" (код ЄДРПОУ 39548672) до Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 39392109) про визнання протиправними та скасування рішень від 28.02.2019 №1090217/39548672 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.12.2018 №231 та №1090216/39548672 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.12.2018 №12, зобов`язання зареєструвати ці податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних - відмовити повністю.
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом 30 днів з складення повного його тексту.
Суддя А.М. Бабич
Рішення складене у повному обсязі 05.08.2019.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2019 |
Оприлюднено | 07.08.2019 |
Номер документу | 83464099 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні