Ухвала
від 06.08.2019 по справі 296/7524/19
КОРОЛЬОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа № 296/7524/19

1-кс/296/4018/19

УХВАЛА

Іменем України

06 серпня 2019 року м.Житомир

Слідчий суддя Корольовського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СУ Головного управління Національної поліції в Житомирській області ОСОБА_3 про доручення проведення експертизи,

ВСТАНОВИВ:

02.08.2019 слідчий звернулась до Корольовського районного суду м. Житомира з клопотанням про доручення проведення у кримінальному провадженні №12018060000000142 від 06.06.2018 судової почеркознавчої експертизи, проведення якої доручити експертам Житомирського НДЕКЦ МВС України.

В обґрунтування клопотання вказав, що у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Житомирській області знаходиться кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудового розслідування за №12018060000000142 від 06.06.2018 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 18.09.2017 Управлінням охорони здоров`я Житомирської міської ради (ЄДРПОУ 02012839) оголошено про проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі медичного обладнання за кодом ДК: 021:2015 33120000-7, а саме відеогастроскопу у складі відеоінформаційного центру та візка призначеного для проведення діагностики та терапії верхньої частини шлунково-кишкового тракту, інформацію про що оприлюднено на веб-порталі «PROZORRO» за № UA-2017-09-18-002697-с. очікуваною вартістю 2 100 000,00 грн.

12.10.2017 о 13 год. 29 хв. від імені ТОВ «ЗДРАВО» подано тендерну пропозицію щодо закупівлі товару ДК: 021:2015 33120000-7, підписану керівником департаменту медичного обладнання ОСОБА_4 , відповідно до якої ціна пропозиції становить 2 010 000,00 грн з ПДВ.

23.10.2017 комітетом з конкурсних торгів Управління охорони здоров`я Житомирської міської ради, відповідно до протоколу №26 ТОВ «Здраво» визнано переможцем тендерних торгів.

За результатами проведеної процедури конкурсних торгів, 10.11.2017 між Управлінням охорони здоров`я Житомирської міської ради в особі начальника ОСОБА_5 , яка діє на підставі Положення про тендерний комітет управління охорони здоров`я Житомирської міської ради від 31.08.2016 №138, іменоване надалі, як «Замовник» з однієї сторони та ТОВ «Здраво» в особі керівника департаменту медичного обладнання ОСОБА_4 , який діє на підставі довіреності, іменоване надалі «Учасник», з іншої сторони, укладено Договір №881Н/2017 про закупівлю товарів за державні кошти (далі Договір №881Н/2017), предметом якого є медичне обладнання ДК: 021:2015 33120000-7, а саме відеогастроскоп у складі відеоінформаційного центру та візка призначений для проведення діагностики та терапії верхньої частини шлунково-кишкового тракту (п. 1.1 Договору №881Н/2017) та Специфікація до Договору №881Н/2017 про закупівлю товарів за державні кошти.

Відповідно до п. 3.1. Договору №881Н/2017 ціна становить 2 010 000,00 гривень (два мільйони десять тисяч гривень 00 копійок) в т.ч. ПДВ 7% 131 495,33 грн. (сто тридцять одна тисяча чотириста дев`яносто п`ять гривень тридцять три копійки).

Відповідно до п. 10.1. цей Договір №881Н/2017 набирає чинності з дня підписання та скріплення печатками Сторін і діє до 31.12.2017, але в будь якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за Договором.

В свою чергу, попередньо, а саме 23.10.2017 між ТОВ «ЗДРАВО», в особі керівника департаменту медичного обладнання ОСОБА_4 та директором ТОВ «Хімлаборреактив» (ЄДРПОУ 23522853) ОСОБА_6 укладено договір поставки №2087, відповідно до якого кількість придбаної продукції визначається у специфікації.

15.11.2017 з метою виконання зобов`язань по Договору №881Н/2017, ТОВ «Здраво» в особі керівника департаменту медичного обладнання ОСОБА_4 та ТОВ «Хімлаборреактив», відповідно раніше укладеного договору поставки №2087 від 23.10.2017 підписали Специфікацію №4, якою визначили термін, умови поставки відеогастроскопу у складі відеоінформаційного центру та візка призначеного для проведення діагностики та терапії верхньої частини шлунково-кишкового тракту та вартість в 1 575 000,00 грн. (з ПДВ).

26.12.2017, відповідно до платіжних доручень №16, №18 грошові кошти в загальній сумі 2 010 000,00 грн. з рахунку №35420123528646 ГУ ДКСУ у Житомирській області (платник УОЗ Житомирська міська рада), перераховано на рахунок № НОМЕР_1 , відкритий в Печерській філії АТ КБ «Приват Банк» м. Київ, на ім`я ТОВ «ЗДРАВО».

Питання ціноутворення на вироби медичного призначення (медичні вироби) регулюються Порядком формування цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, щодо яких запроваджено державне регулювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 №333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення (далі - Порядок №333), постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 №955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і медичні вироби» (далі - Постанова №955) та наказом Міністерства охорони здоров`я України від 18.08.2014 №574 «Про затвердження положення про реєстр оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, порядок внесення до нього змін та форм декларації зміни оптово-відпускної ціни на лікарський засіб та виріб медичного призначення».

Так, підпунктом 2 пункту 1 Постанови №955 (в редакції станом на грудень 2017 року) визначено, що на вироби медичного призначення, оптово-відпускні ціни на які внесено до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, передбачено граничні постачальницько-збутові надбавки на рівні не вище ніж 10 %, що нараховуються до задекларованої зміни оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, а граничні торговельні (роздрібні) надбавки - не вище ніж 10%, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків.

Згідно з пунктом 2 Порядку №333, гранична постачальницько-збутова надбавка є максимально допустимим її розміром, який може враховуватися суб`єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю, при визначенні ціни товару.

Оптово-відпускна ціна є ціною одиниці імпортованого товару або ціною одиниці товару, що встановлюється в договорі, укладеному між вітчизняним товаровиробником та суб`єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю товаром (п. 4 Порядку №333).

Таким чином, ОСОБА_4 , знаючи, що ТОВ «Здраво», згідно з договором поставки №2087 від 23.10.2017 та Специфікацією №4 від 15.11.2017 до Договору №2087 від 23.10.2017 придбало медичне обладнання - відеогастроскоп у складі відеоінформаційного центру та візка призначеного для проведення діагностики та терапії верхньої частини шлунково-кишкового тракту в кількості 1 одиниця за ціною 1 575 000,00 грн. (з ПДВ) діючи умисно, з метою заволодіння бюджетними коштами на користь ТОВ «Здраво» проігнорував зазначені вище вимоги законодавства України, яке регламентує питання ціноутворення на вироби медичного призначення (медичні вироби), які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів та внаслідок завищення вартості медичного виробу на 277 500,00 грн. незаконно обернув їх на користь ТОВ «Здраво», тим самим завдавши Управлінню охорони здоров`я Житомирської міської ради шкоду на вказану суму.

Крім того, 24.10.2017 Управлінням охорони здоров`я Житомирської міської ради (ЄДРПОУ 02012839) оголошено про проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі медичного обладнання за кодом ДК: 021:2015 33160000-9, а саме устаткування для хірургічних блоків та відеоколоноскопу, інформацію про що оприлюднено на веб-порталі «PROZORRO» за № UA-2017-10-24-002206-a.

В свою чергу, попередньо, а саме 23.10.2017 між ТОВ «ЗДРАВО», в особі керівника департаменту медичного обладнання ОСОБА_4 та ТОВ «Хімлаборреактив» укладено договір поставки №2087 відповідно до якого кількість придбаної продукції визначається у специфікації (п. 2.1 Договору).

14.11.2017 ТОВ «Здраво», згідно зі Специфікацією №2 до договору поставки №2087 від 23.10.2017 придбало медичне обладнання - саме устаткування для хірургічних блоків та відеоколоноскопу в кількості 1 одиниця за ціною 2 400 000,00 грн. (з ПДВ) при цьому одержувачем товару визначено Комунальну установу «Центральна міська лікарня №1», а адресою поставки: Житомирська область, м. Житомир, вул. Велика Бердичівська, 70.

16.11.2017 о 15 год. 12 хв. від імені ТОВ «ЗДРАВО» подано тендерну пропозицію щодо закупівлі товару ДК: 021:2015 33160000-9, підписану керівником департаменту медичного обладнання ОСОБА_4 відповідно якої ціна пропозиції становить 3 145 992,00 грн з ПДВ.

22.11.2017 комітетом з конкурсних торгів Управління охорони здоров`я Житомирської міської ради, відповідно до протоколу №40 ТОВ «Здраво» визнано переможцем тендерних торгів.

За результатами проведеної процедури конкурсних торгів, 12.12.2017 між Управлінням охорони здоров`я Житомирської міської ради в особі начальника ОСОБА_5 , яка діє на підставі Положення про тендерний комітет управління охорони здоров`я Житомирської міської ради від 31.08.2016 №138, іменоване надалі, як «Замовник» з однієї сторони та ТОВ «Здраво» в особі керівника департаменту медичного обладнання ОСОБА_4 , який діє на підставі довіреності, іменоване надалі «Учасник», з іншої сторони, укладено Договір №1042Н/2017 про закупівлю товарів за державні кошти, предметом якого є медичне обладнання ДК: 021:2015 33160000-9, а саме устаткування для хірургічних блоків та відеоколоноскопу (п. 1.1 Договору) та Специфікація до Договору №1042Н/2017 про закупівлю товарів за державні кошти.

Відповідно до п. 3.1. ціна Договору становить 3 145 992,00 гривень ( Три мільйони сто сорок п`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто дві гривні 00 копійок) в т.ч. ПДВ 7% 205812,56 грн. (двісті п`ять тисяч вісімсот дванадцять гривень п`ятдесят шість копійок).

Відповідно до п. 10.1. цей Договір набирає чинності з дня підписання та скріплення печатками Сторін і діє до 31.12.2017 року, але в будь якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за Договором.

26.12.2017, відповідно до платіжного доручення №17 грошові кошти в загальній сумі 3145992,00 грн. з рахунку №35420123528646 ГУ ДКСУ у Житомирській області (платник УОЗ Житомирська міська рада), перераховано на рахунок № НОМЕР_1 , відкритий в Печерській філії АТ КБ «Приват Банк» м. Київ, на ім`я ТОВ «ЗДРАВО».

Питання ціноутворення на вироби медичного призначення (медичні вироби) регулюються Порядком формування цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, щодо яких запроваджено державне регулювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 №333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення (далі - Порядок №333), постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 №955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і медичні вироби» (далі - Постанова №955) та наказом Міністерства охорони здоров`я України від 18.08.2014 №574 «Про затвердження положення про реєстр оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, порядок внесення до нього змін та форм декларації зміни оптово-відпускної ціни на лікарський засіб та виріб медичного призначення».

Так, підпунктом 2 пункту 1 Постанови №955 визначено, що на вироби медичного призначення, оптово-відпускні ціни на які внесено до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, передбачено граничні постачальницько-збутові надбавки на рівні не вище ніж 10 %, що нараховуються до задекларованої зміни оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, а граничні торговельні (роздрібні) надбавки - не вище ніж 10%, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків.

Згідно з пунктом 2 Порядку №333 гранична постачальницько-збутова надбавка є максимально допустимим її розміром, який може враховуватися суб`єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю, при визначенні ціни товару.

Оптово-відпускна ціна є ціною одиниці імпортованого товару або ціною одиниці товару, що встановлюється в договорі, укладеному між вітчизняним товаровиробником та суб`єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю товаром (п. 4 Порядку №333).

Таким чином, ОСОБА_4 , знаючи, що ТОВ «Здраво», згідно з договором поставки №2087 від 23.10.2017 та Специфікацією №2 від 14.11.2017 до Договору №2087 від 23.10.2017 придбало медичне обладнання - устаткування для хірургічних блоків та відеоколоноскопу в кількості 1 одиниця за ціною 2 400 000,00 грн. (з ПДВ) діючи умисно, з метою заволодіння бюджетними коштами на користь ТОВ «Здраво» проігнорував зазначені вище вимоги законодавства України, яке регламентує питання ціноутворення на вироби медичного призначення (медичні вироби), які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів та внаслідок завищення вартості медичного виробу на 505992,00 грн. незаконно обернув їх на користь ТОВ «Здраво», тим самим завдавши Управлінню охорони здоров`я Житомирської міської ради шкоду на вказану суму.

Всього злочинними діями, за результатами висновку судово-економічної експертизи, завищено вартість товарів придбаних у ТОВ «Здраво» на загальну суму 783 492, 00 грн.

В ході досудового розслідування було отримано оригінали документів, на підставі яких відбулося укладення зазначених вище договорів, підписаних від імені ТОВ «Здраво» та скріплених відтиском печатки ТОВ «Здраво», генеральним директором якого є ОСОБА_7 , підписи в яких можуть належати як останньому так і керівнику департаменту медичного обладнання ОСОБА_4 , який діяв відповідно доручення №3.

У ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні судової почеркознавчої експертизи, для підтвердження або спростування підпису ОСОБА_4 чи ОСОБА_7 у наступних документах:

- договір поставки №2087 від 23.10.2017 між ТОВ «ЗДРАВО та ТОВ «Хімлаборреактив» (ЄДРПОУ 23522853);

- Специфікація №4 до договору поставки №2087 від 15.11.2017;

- Специфікація №2 від 14.11.2017 до Договору №2087 від 23.10.2017

- Договір №881Н/2017 про закупівлю товарів за державні кошти від 10.11.2017

- Договір №1042Н/2017 про закупівлю товарів за державні кошти від 12.12.2017

- Специфікація до Договору №1042Н/2017 від 12.12.2017

- Специфікація до Договору №881Н/2017 про закупівлю товарів за державні кошти від 10.11.2017.

- Додаткова угода до договору №881Н/2017 від 10.11.2017 про закупівлю за державні кошти;

- Додаткова угода до договору №1042Н/2017 від 12.12.2017 про закупівлю за державні кошти.

З метою встановлення автентичності підписів в документах, підписаних від імені ТОВ «Здраво» у кримінальному провадженні необхідно призначити та провести судову почеркознавчу експертизу.

На підставі ч. 3 ст.244 КПК України, слідчий суддя вважає за можливе провести розгляд клопотання без участі слідчого.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.

Відповідно до ч.6 ст.244 КПК України слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта. Слідчий суддя самостійно визначає експерта, якого необхідно залучити, або експертну установу, якій необхідно доручити проведення експертизи.

Згідно до ч.7 ст.244 КПК України до ухвали слідчого судді про доручення проведення експертизи включаються запитання, поставлені експертові особою, яка звернулася з відповідним клопотанням.

Враховуючи, що для вирішення ряду питань в ході розслідування даного кримінального провадження необхідні спеціальні знання, що не входить до компетенції органу досудового розслідування, слідчий суддя задовольняє клопотання.

Керуючись ст. ст. 242-244 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні №12018060000000142, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.06.018 судову почеркознавчу експертизу, проведення якої доручити експертам Житомирського НДЕКЦ МВС України.

На вирішення експертизи поставити питання:

1. ким, ОСОБА_4 , ОСОБА_7 чи іншою особою виконано підписи:

- у графах «Покупець» договору поставки №2087 від 23.10.2017;

- у графі «Підписи сторін. ТОВ «Здраво» Специфікації №2 та №4 до Договору від 23.10.2017.

- у графі «Учасник» Договору №881Н/2017 про закупівлю товарів за державні кошти від 10.11.2017, Договору №1042Н/2017 про закупівлю товарів за державні кошти від 12.12.2017, Специфікації до Договору №1042Н/2017 від 12.12.2017, Специфікації до Договору №881Н/2017 про закупівлю товарів за державні кошти від 10.11.2017.

Попередити експертів про кримінальну відповідальність за ст.ст.384, 385 КК України за завідомо неправдивий висновок експерта та відмову експерта без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків у суді чи під час провадження досудового слідства.

Для дослідження експертам надати матеріали кримінального провадження №12018060000000142, необхідні для проведення судової почеркознавчої експертизи.

Зобов`язати експертну установу після проведення експертизи висновок експертизи разом із речовими доказами передати працівникам СУ ГУНП в Житомирській області.

Копію ухвали слідчого судді направити до Житомирського НДЕКЦ МВС України.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження у суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКорольовський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення06.08.2019
Оприлюднено20.02.2023
Номер документу83466590
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —296/7524/19

Ухвала від 06.08.2019

Кримінальне

Корольовський районний суд м. Житомира

Рожкова О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні