Коростишівський районний суд Житомирської області
Справа № 280/1263/19
Провадження № 3/280/644/19
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 серпня 2019 року м.Коростишів
Суддя Коростишівського районного суду Житомирської області Щербаченко І. В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративний матеріал, який надійшов від Управління захисту економіки в Житомирській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Западня Брусилівського району Житомирської області, громадянина України, непрацюючого, депутатом та інвалідом не є, який проживає та зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за участю особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , прокурора Слісарчука Б. Я.,
встановив:
До Коростишівського районного суду Житомирської області 25.07.2019 від Управління захисту економіки в Житомирській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України надійшов адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративне правопорушення.
Відповідно до протоколу №223 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 18.07.2019 ОСОБА_1 , займаючи у період з 19.06.2018 року по даний час посаду директора комунального підприємства Коростишівська комунальна служба Коростишівської міської ради у відповідності до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції (надалі - Закону) суб`єктом відповідальності адміністративні правопорушення пов`язані з корупцією, в порушення вимог частини 1 статті 45 Закону несвоєчасно без поважних причин подав декларацію особи, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий (2018) рік, чим порушив вимоги, передбачені чинним законодавством України.
На підставі розпорядження Коростишівського міського голови від 19.06.2018 за №119-К ОСОБА_1 призначено директором КП Коростишівська комунальна служба шляхом укладання контракту.
Відповідно до листа міністерства юстиції України від 11.03.2014 №1050-0-4-14-1111 Щодо застосування антикорупційного законодавства визначено поняття юридична особа публічного права . Згідно з положеннями частини другої статті 81 Цивільного кодексу України юридичною особою публічного права визначається юридична особа, яка створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування.
Приписами статті 3 Закону визначено коло осіб, на яких поширює свою дію цей Закону, зокрема підпунктом а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону, передбачено його розповсюдження посадових осіб юридичних осіб публічного права.
Отже, ОСОБА_1 є суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, у тому числі за частиною 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до частини першої статті 45 Закону особи, зазначені у пункті 1, підпункті "в" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством з питань запобігання корупції.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 12 Закону України Про запобігання корупції , Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти.
Нормативно-правові акти Національного агентства підлягають Державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, що зазначено у ч. 5 ст. 12 Закону.
Так, згідно п.п. 1 п. 1 Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 2 Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 958/29088 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 18.08.2016 № 1, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19.08.2016 за № 1153/29283 і набрало чинності з 23.08.2016, Національне агентство з питань запобігання корупції (за текстом - НАЗК) визначило, що система подання та оприлюднення відповідно до Закону України Про запобігання корупції (далі - Закон) декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочинає свою роботу в два етапи: Перший етап - з 00 годин 00 хвилин 01 вересня 2016 року для таких типів декларацій (повідомлень) та суб`єктів декларування - повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування, передбачені частиною другою статті 52 Закону, службових осіб, які станом на 01 вересня 2016 чи пізніше цієї дати займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Другий етап - з 00 годин 00 хвилин 01 січня 2017 року для всіх інших суб`єктів декларування та декларацій (повідомлень), передбачених Законом.
У відповідності до статті 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Згідно даних з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_1 подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2018 рік тільки 08.04.2019, тобто несвоєчасно.
Датою вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, ОСОБА_1 за ознаками ч. 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення слід вважати наступний день після закінчення строку подання щорічної електронної декларації, а саме 08.04.2019. Датою виявлення вчиненого ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, слід вважати дату зібрання всіх матеріалів перевірки та складання адміністративного протоколу, тобто 18.07.2019.
У судовому засіданні ОСОБА_1 пояснив, що 27.03.2019 попросив сторонніх осіб про допомогу, оскільки в силу свого віку не має достатнього рівня володіння персональним комп`ютером, вважав, що збереження документу є саме його подачею, 08.04.2019 подав декларацію як тільки виявив, що не зробив цього 27.03.2019.
Прокурор у судовому засіданні вважав за необхідне визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накласти на нього адміністративне стягнення.
Заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, прокурора, дослідивши протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, суд дійшов наступного висновку.
Згідно вимог ст. ст. 245, 252, 280, 283 Кодексу України про адміністративне правопорушення при розгляді справи про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин справи, зокрема підлягають для з`ясування питання про те, чи було вчинене адміністративне правопорушення, чи винна особа в його вчинені, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, водночас рішення приймається на підставі доказів, долучених у суді й оцінених суддею за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженню всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Відповідно до положень частини 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення відповідальність передбачена за адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, а саме несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
На підставі розпорядження Коростишівського міського голови від 19.06.2018 за №119-К ОСОБА_1 призначено директором КП Коростишівська комунальна служба шляхом укладання контракту.
Тому, відповідно до приписів статті 3 Закону ОСОБА_1 є суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, у тому числі за частиною 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
ОСОБА_1 згідно відомостей реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування 08 квітня 2019 року о 14:21 годині несвоєчасно подав до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларацію суб`єкта декларування /а.с.29/.
Вказане підтверджується також повідомленням міського голови Коростишівської міської ради від 11.04.2019 №03-26/690 та не заперечується самим ОСОБА_1 .
ОСОБА_1 був повідомлений про зобов`язання осіб, які є суб`єктами декларування, про підготовку до чергового етапу декларування у 2019 році за 2018 рік /а.с.26-27/.
Відповідно до вимог ст. 10 Кодексу України про адміністративне правопорушення адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала або свідомо припускала настання цих наслідків.
Вина ОСОБА_1 повністю підтверджується зібраними та дослідженими судом письмовими доказами в їх сукупності, у його діях наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративне правопорушення.
Адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення може бути накладено протягом трьох місяців із дня виявлення, але не пізніше двох років із дня його вчинення (ч. 3 ст. 38 Кодексу України про адміністративне правопорушення). Для визначення початку перебігу строку давності притягнення особи до адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, важливу роль відіграють як день вчинення, так і день виявлення правопорушення. Будь-якого продовження перебігу строків накладення адміністративних стягнень законом не передбачено, тому в разі їх закінчення провадження у справі закривається. Вказівка законодавця у п. 7 ст. 247 Кодексу України про адміністративне правопорушення на момент розгляду справи означає, що провадження у справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю, якщо на початок розгляду справи закінчилися строки, встановлені ст. 38 Кодексу України про адміністративне правопорушення. Разом з тим, сам розгляд справи про адміністративне правопорушення та його закінчення не обтяжений строками, визначеними ст. 38 Кодексу України про адміністративне правопорушення, а передбачений ст. 277 Кодексу України про адміністративне правопорушення, що є гарантією всебічного, об`єктивного і повного з`ясування всіх обставин, які мають значення для вирішення справи. Відповідно до п. 7 ст. 247 Кодексу України про адміністративне правопорушення провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 цього Кодексу.
Вивчивши матеріали справи, суд не може погодитись з твердженням у протоколі про адміністративне правопорушення, про те що датою виявлення адміністративного правопорушення є дата складання протоколу, так як на момент його складання зібрані необхідні докази, що в сукупності і свідчать про ознаки правопорушення, оскільки датою виявлення правопорушення є дата повідомлення міським головою Коростишівської міської ради Національне агентство про факт несвоєчасного подання ОСОБА_1 щорічної декларації за 2018 рік /а.с.11/, тобто 11.04.2019. Тобто, на час розгляду справи закінчився строк притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративне правопорушення, провадження у справі слід закрити.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 38, 172 6 , 247, 283-285 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
постановив:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, закрити на підставі пункту 7 частини 1 статті 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв`язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення, передбаченого статтею 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Коростишівський районний суд Житомирської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя І. В. Щербаченко
Суд | Коростишівський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2019 |
Оприлюднено | 07.08.2019 |
Номер документу | 83466892 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Коростишівський районний суд Житомирської області
Щербаченко І. В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні