КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залучення третьої особи
06 серпня 2019 року №320/3813/19
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянувши у відкритому підготовчому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Жуківцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Обухівської районної державної адміністрації Київської області та Жуківцівської сільської ради Обухівського району Київської області, про застосування заходів реагування,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Жуківцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Жуківцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради за адресою: Київська область, Обухівський район, с.Жуківці, вул.Гагаріна, 5, шляхом зобов`язання Жуківцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 14.06.2019 №235.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18.07.2019 відкрито провадження в адміністративній справі; постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 06.08.2019 о 11 год. 30 хв.; залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Обухівську районну державну адміністрацію Київської області та Жуківцівську сільську раду Обухівського району Київської області.
06.08.2019 на адресу суду від позивача надійшла заява з додатками, яка була долучена судом до матеріалів справи.
У підготовче засідання, призначене на 06.08.2019, з`явились представники позивача та третіх осіб.
Відповідач у підготовче засідання, призначене на 06.08.2019, не з`явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином та своєчасно.
Як вбачається з позовної заяви, предметом позову є вимога про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Жуківцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради за адресою: Київська обл., Обухівський р-н., с. Жуківці, вул. Гагаріна, 5, до повного усунення порушень, зазначених в акті від 14.06.2019 №235.
Відповідно до пункту 2 Положення про відділ освіти Обухівської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Обухівської районної державної адміністрації від 06.12.2013 №455, основними завданнями відділу освіти Обухівської районної державної адміністрації, серед іншого, є: участь у забезпеченні реалізації на території району державної політики в сфері освіти, інноваційної діяльності, трансферу технологій, інтелектуальної власності; забезпечення розвитку системи освіти з метою формування гармонійно розвиненої, соціально активної, творчої особистості; визначення потреб, розроблення пропозицій щодо розвитку та удосконалення мережі навчальних закладів; здійснення контролю за дотриманням актів законодавства з питань освіти, виконанням навчальними закладами усіх форм власності державних вимог щодо змісту, рівня та обсягу дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, а також за дотриманням актів законодавства у сфері трансферу технологій, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності; управління навчальними закладами, що є комунальною власністю і перебувають у безпосередньому підпорядкуванні.
Частиною 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Враховуючи вказане, суд вважає, що у разі задоволення позовних вимог рішення по справі може вплинути на права та обов`язки Відділу освіти Обухівської районної державної адміністрації, як структурного підрозділу Обухівської районної державної адміністрації Київської області, який здійснює управління навчальними закладами, у тому числі, Жуківцівською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради, експлуатація якої буде зупинена.
У зв`язку з цим, суд вважає за необхідне залучити Відділ освіти Обухівської районної державної адміністрації до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
02.08.2019 на адресу суду від Обухівської районної державної адміністрації Київської області надійшло клопотання про відкладення розгляду справи на три місяці для усунення виявлених порушень, які зафіксовані в акті від 14.06.2019 №235.
Також у вказаному клопотання третя особа просить суд зобов`язати позивача повторно провести перевірку виявлених порушень.
Присутній у підготовчому засіданні 06.08.2019 представник Обухівської районної державної адміністрації Київської області підтримав вказане клопотання. Розглянувши вказане клопотання, суд зазначає таке. Відповідно до частини першої статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Згідно з частиною першою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V підставами для здійснення позапланових заходів є:
подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;
перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб`єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред`явили документи, передбачені цим абзацом;
неподання суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;
доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.
Отже, проведення територіальними органами Державної служби України з надзвичайних ситуацій позапланової перевірки дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки здійснюється з підстав, визначених статтею 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", перелік яких є вичерпним.
При цьому, судове рішення не є підставою для проведення позапланової перевірки.
У зв`язку з цим, суд не вбачає підстав для задоволення клопотання третьої особи в частині зобов`язання позивача повторно провести перевірку, оскільки такий позаплановий захід може бути здійснений за заявою відповідача.
Пунктом 2 частини другої статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках, зокрема, залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни позивача, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача.
Згідно з частиною четвертою статті 173 Кодексу адміністративного судочинства України підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.
Враховуючи обмежені строки підготовчого провадження, визначені КАС України, суд вважає за необхідне часткового задовольнити клопотання Обухівської районної державної адміністрації Київської області та відкласти підготовче засідання на іншу дату.
Керуючись статтями 49, 181, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1.Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Відділ освіти Обухівської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02143732, місцезнаходження: 08700, Київська обл., м.Обухів, вул.Володимира Чаплінського, буд.7).
2. Зобов`язати позивача протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали направити на адресу третьої особи позовну заяву з додатками та надати суду докази направлення.
3. Запропонувати Відділу освіти Обухівської районної державної адміністрації надати суду пояснення протягом п`яти днів з дня отримання позовної заяви та надати суду докази направлення пояснень учасникам справи.
4. Клопотання Обухівської районної державної адміністрації Київської області про відкладення розгляду справи задовольнити частково.
5. Відкласти підготовче засідання до 10.09.2019 до 14 год. 00 хв.
6. Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи (їх представникам).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2019 |
Оприлюднено | 09.08.2019 |
Номер документу | 83492391 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні