Рішення
від 29.07.2019 по справі 1.380.2019.002179
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.002179

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Кузана Р.І., розглянувши у письмовому провадженні в м.Львові в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Плантпол-Україна про анулювання спеціального дозволу на користування надрами, -

в с т а н о в и в :

Державна служба геології та надр України (місцезнаходження: 03057, вул.Антона Цедіка, 16, м.Київ, код ЄДРПОУ 37536031) (далі - позивач, Держгеонадра) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Плантпол-Україна (місцезнаходження: 81144, вул.Тараса Шевченка, 89-а, с.Чишки, Пустомитівський район, Львівська область, код ЄДРПОУ 32730526) (далі - відповідач, ТзОВ Плантпол-Україна ), в якому просить припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4707 від 22.12.2015, наданого ТзОВ Плантпол-Україна .

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що в ТзОВ Плантпол-Україна надано спеціальний дозвіл на користування надрами №4707 від 22.12.2015. Відповідачем не виконано вимоги Угоди про умови користування надрами з метою геологічного вивчення, в тому числі дослідно-промислової розробки питних підземних вод водозабору підприємства ТзОВ Плантпол-Україна (свердловина №1-РЕ) у Львівській області від 22.12.2015 №4707, в частині обов`язку надрокоритсувача допускати представників Держгеонадр для здійснення державного геологічного контролю та припису Держгеонадра від 23.05.2018 №221-18/02 про усунення виявлених порушень. Позивач зазначає, що наказом Дежгеонадра від 02.08.2018 №266 зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами №4707 від 22.12.2015 у зв`язку з не усуненням порушень, виявлених під час проведення перевірки Західним міжрегіональним відділом Держгеонадр та надано надрокористувачу 10 календарних днів для усунення порушень. Оскільки відповідач порушив законодавство в сфері надрокоритсування та не усунув порушення, позивач вважає, що наявні підстави для анулювання дозволу №4707 від 22.12.2015 на підставі ст.26 Кодексу України про надра та п.23 Порядку №615.

Ухвалою судді від 02.05.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 19.06.2019 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті.

Відповідач заяву про визнання позову чи відзив на позовну заяву до суду не надав.

Позивач участі повноважного представника в судовому засіданні не забезпечив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце його проведення. Подав до суду клопотання про розгляд справи без участі представника.

Відповідач явку представника в судове засідання не забезпечив, повідомлявся про дату, час і місце його проведення. Подав до суду клопотання про розгляд справи без участі представника.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ТзОВ Плантпол-Україна зареєстроване, як юридична особа код ЄДРПОУ 32730526, місцезнаходження: 81144, вул.Тараса Шевченка, 89-а, с.Чишки, Пустомитівський район, Львівська область.

22.12.2015 ТзОВ Плантпол-Україна надано спеціальний дозвіл на користування надрами №4707 з метою користування надрами: геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки питних підземних вод, затвердження запасів ДЗК України строком дії п`ять років. (а.с.12)

28.11.2017 наказом Держгеонадра №523 Про затвердження Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України на 2018 рік ТзОВ Плантпол-Україна включено до переліку суб`єктів господарювання щодо проведення державного геологічного контролю.

Наказом Держгеонадра від 10.04.2018 №121 Про проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України у травні 2018 року призначено проведення планової перевірки ТзОВ Плантпол-Україна з питань дотримання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення надр, у тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення (води, грязі, лікувальні). (а.с.19)

Листом від 12.04.2018 вих.№6363/02/14-18 позивач повідомив відповідача про те, що у строк з 21.05.2018 по 04.06.2018 посадовими особами Держгеонадра буде проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері надрокористування ТзОВ Плантпол-Україна , якому надано спеціальний дозвіл на користування надрами №4707 від 22.12.2015.

23.05.2018 посадовими особами Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадра України складено Акт про недопущення до перевірки №02-01-06/2018-19/п-57, яким зафіксовано відмову у проведенні перевірки, на підставі листа директора ТзОВ Плантпол-Україна від 23.05.2018 №23/05-1, в якому керівник відповідача відмовляється від проведення планової перевірки у зв`язку з тим, що обсяги споживання підприємством питних підземних вод (згідно журналу обліку водоспоживання тф.ПОД-11 в межах до 32м3/добу), а також ціль їх видобування (згідно дозволу на спецводокористування від 21.04.2017 №Укр-1206ДЕП-17 для господарсько-питних та виробничих потреб - поливу квітів) згідно з діючим на день проведення перевірки законодавством (ст.23 Кодексу України про надра) надає право підприємству здійснювати видобуток підземних вод без спеціального дозволу на користування надрами. У зв`язку з наведеним вище, підприємство вважає право на користування надрами на умовах спеціального дозволу на користування надрами №4707 від 22.12.2015 недоцільним.

Примірник акта №02-01-06/2018-19/п-57 від 23.05.2018 підписано та отримано директором ТзОВ Плантпол-Україна ОСОБА_1 .

Згідно з актом про недопущення до перевірки №02-01-06/2018-19/п-57 від 23.05.2018 виявлені такі порушення вимог законодавства у сфері надрокористування:

- не допущено посадових осіб Держгеонадр до здійснення заходів державного нагляду (контролю), які проводились з дотриманням порядку здійснення державного нагляду (контролю);

- не виконуються умови користування надрами, а саме не дотримуються вимоги Угоди про умови користування надрами від 22.12.2015 №4707, яка є невід`ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами №4707 від 22.12.2015, в частині обов`язку надрокористувача допускати представників Держгеонадр для здійснення державного геологічного контролю.

23.05.2018 за результатами планової перевірки ТзОВ Плантпол-Україна , начальником Західного міжрегіонального відділу Держгеонадра Челядином Р. В. складено припис про усунення виявлених порушень у строк до 01.06.2018, шляхом подання до Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр Україна документів (завірених належним чином копій) та матеріалів, що підтверджують дотримання ТзОВ Плантпол-Україна вимог законодавства про надрокористування, а також подання в письмовій формі матеріалів, які підтверджують факт усунення порушень.

Примірник припису вручено директору ТзОВ Плантпол-Україна ОСОБА_1 23.05.2018. (а.с.24-27)

Наказом Держгеонадра від 02.08.2018 №266 Про поновлення, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами №4707 від 22.12.2015, наданого ТзОВ Плантпол-Україна та надано надрокористувачу 10 календарних днів для усунення порушень вимог ст.24 Кодексу України про надра; ст.11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

14.08.2018 позивач листом вих.№16004/03/14-18 повідомив ТзОВ Плантпол-Україна про те, що інформацію щодо усунення порушень необхідно надати до Західного міжрегіонального відділу Держгеонадр, а у разі ненадання інформації у визначений термін буде розглянуто питання щодо подальшої дії спеціального дозволу на користування надрами у встановленому законодавством порядку. (а.с.29)

Вказаний лист отриманий відповідачем 21.08.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №0311325480063. (а.с.29)

Відповідь на лист вих.№16004/03/14-18 від 14.08.2018 на адресу позивача не надходила, відомості про усунення надрокористувачем порушень відсутні.

Листом від 04.01.2019 вих.№255/03-14-19 Держгеонадра повідомила ТзОВ Плантпол-Україна про необхідність надати у 15-ти денний строк власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, згідно з спеціальним дозволом на користування надрами №4707 від 22.12.2015. (а.с.30)

ТзОВ Плантпол-Україна свою позицію щодо припинення права користування надрами позивачу не повідомило.

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що ТзОВ Плантпол-Україна , на думку позивача, порушило законодавство в сфері надрокористування та не усунуло порушення, що є підставою для анулювання спеціального дозволу у судовому порядку. Вказане зумовило позивача звернутись до суду з даним позовом.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.15 №1174 (далі - Положення №1174), Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Згідно з підп.10, 12 п. 4 Положення №1174, Держгеонадра відповідно до покладених на неї завдань: зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення; здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням.

Частиною другою статті 16 Кодексу України про надра визначено, що спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів Автономної Республіки Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим. Порядок проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами та порядок їх надання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами, продовження строку дії, переоформлення, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін урегульовані Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615 (надалі - Порядок №615).

Пунктом 10 Порядку №615 передбачено, що невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.

Згідно з ч.2 ст.24 Кодексу України про надра користувачі надр зобов`язані: використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції. Права та обов`язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами.

Відповідно до ч.1 ст.11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності суб`єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов`язаний:

- допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання ними порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом;

- виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства;

- надавати документи, зразки продукції, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону;

- одержувати примірник акта та/або припису органу державного нагляду (контролю) за результатами здійсненого планового чи позапланового заходу.

Згідно з ст. 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.

Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Законодавством України можуть бути передбачені й інші випадки припинення права користування надрами.

Згідно з підп.1 п.22 Порядку №615 дія дозволу зупиняється органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Мінприроди, центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.

У п.23 вказаного Порядку визначено, що право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності .

Згідно з ч.7 ст.4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Стаття 56 Кодексу України про надра визначає, що основними вимогами в галузі охорони надр є: забезпечення повного і комплексного геологічного вивчення надр; додержання встановленого законодавством порядку надання надр у користування і недопущення самовільного користування надрами; раціональне вилучення і використання запасів корисних копалин і наявних у них компонентів; недопущення шкідливого впливу робіт, пов`язаних з користуванням надрами, на збереження запасів корисних копалин, гірничих виробок і свердловин, що експлуатуються чи законсервовані, а також підземних споруд; охорона родовищ корисних копалин від затоплення, обводнення, пожеж та інших факторів, що впливають на якість корисних копалин і промислову цінність родовищ або ускладнюють їх розробку; запобігання необґрунтованій та самовільній забудові площ залягання корисних копалин і додержання встановленого законодавством порядку використання цих площ для інших цілей; запобігання забрудненню надр при підземному зберіганні нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захороненні шкідливих речовин і відходів виробництва, скиданні стічних вод; додержання інших вимог, передбачених законодавством про охорону навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч.1 ст. 57 Кодексу України про надра у разі порушення вимог статті 56 та інших статей цього Кодексу користування надрами може бути обмежено, тимчасово заборонено (зупинено) або припинено центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або іншим державним органом, уповноваженим на застосування таких заходів реагування, в порядку, встановленому законодавством.

Системно проаналізувавши наведені вище положення чинного законодавства, суд дійшов висновку, що однією з підстав зупинення дії дозволу на спеціальне використання надр є порушення надрокористувачем умов та порядку користування надрами, невиконання обов`язків, визначених ст.24 Кодексу України про надра. При цьому право тимчасово зупиняти дію спеціального дозволу надано органу, який видав спеціальний дозвіл.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Держгеонадра, з огляду на невиконання відповідачем умов та порядку користування надрами, наказом від 02.08.2018 №266 Про поновлення, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів зупинила дію спеціального дозволу на користування надрами, виданого відповідачу, і надала 10 днів для усунення порушень.

Докази усунення ТзОВ Плантпол-Україна порушень чи оскарження згаданого наказу Держгеонадра до суду у матеріалах справи відсутні.

Верховним Судом у постановах від 10.05.2018 у справі №802/4846/13-а, від 26.06.2018 у справі №802/923/14-а, від 06.11.2018 у справі №805/4098/17-а зроблено правовий висновок про те, що право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, самостійно або у судовому порядку. У разі відсутності спору відповідач має право у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 3, 7 частини першої статті 26 Кодексу, самостійно припиняти право користування надрами, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів це право припиняється у судовому порядку.

Зазначена норма спрямована на захист інтересів надрокористувачів шляхом надання їм права вимагати (шляхом надання/висловлення письмової незгоди) від уповноваженого органу судової, а не адміністративної процедури припинення права користування надрами. При цьому, законом презюмується, що саме судовий порядок є додатковою гарантією ефективного захисту прав надрокористувача, що і було забезпечено позивачем у цій справі шляхом звернення до суду.

Отже, орган, який надав надра у користування, повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому п.5 ч.1 ст. 26 Кодексу України про надра, лише за наявності згоди на це користувача надрами.

Відповідач свою позицію щодо припинення користування надрами не висловив, відповідь на лист Держгеонадра від 04.01.19 вих.№255/03/14-19 та відзиву на позовну заяву не надав.

Виходячи з наведених вище положень Кодексу України про надра, Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності та Порядку №615, суд дійшов висновку про те, що анулювання раніше зупиненого спеціального дозволу можливе, зокрема, у разі, якщо надрокористувачем не усунуто порушення, які стали підставою для видання уповноваженим органом припису про їх усунення та зупинення дії дозволу.

Як вже зазначалось судом, начальником Західного міжрегіонального відділу Держгеонадра за результатами планової перевірки 23.05.2018 видано директору ТзОВ Плантпол-Україна обов`язковий до виконання припис про усунення виявлених порушень, яким відповідача зобов`язано у строк до 01.06.2018 усунути порушення вимог законодавства у сфері надрокористування шляхом подання до Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр Україна документів (завірених належним чином копій) та матеріалів, що підтверджують дотримання ТзОВ Плантпол-Україна вимог законодавства про надрокористування, а також подати в письмовій формі матеріали, які підтверджують факт усунення порушень.

Відповідач доказів оскарження припису не надав, про усунення порушень Держгеонадра та суд не повідомив.

Враховуючи наведене, суд вважає, що невиконання відповідачем положень Угоди про умови користування надрами, що є невід`ємною частиною спеціального дозволу від 22.12.2015 №4707, так само, як і не усунення виявлених у ході проведення планової перевірки порушень підтверджено матеріалами справи у їх сукупності.

Окрім цього, покликання відповідача на ст.23 Кодексу України про надра, як на підставу відмови проведення планової перевірки, суд вважає помилковими, так як вказана стаття регулює право землевласників і землекористувачів на видобування корисних копалин місцевого значення, торфу, прісних підземних вод та користування надрами для інших цілей, а відповідачу надано спеціальний дозвіл на користування надрами №4707 від 22.12.2015 з метою геологічного вивчення, в тому числі дослідно-промислової розробки, а не видобування.

Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене суд вважає, що позовні вимоги Держгеонадра є підставними та обґрунтованими, а тому наявні підстави для припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4707 від 22.12.2015, наданого ТзОВ Плантпол-Україна .

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 72-73, 242, 244, 245 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

позов задовольнити повністю.

Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4707 від 22.12.2015, наданого Товариству з обмеженою відповідальністю Плантпол-Україна .

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано на рішення суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Повне рішення суду складене та підписане 07.08.2019.

Суддя Р.І. Кузан

Дата ухвалення рішення29.07.2019
Оприлюднено08.08.2019
Номер документу83492550
СудочинствоАдміністративне
Сутьанулювання спеціального дозволу на користування надрами

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002179

Рішення від 29.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні