РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 серпня 2019 року справа № 580/1865/19
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні в залі суду адміністративну справу за позовом Селянського фермерського господарства "Осіпов і К" до Управління Державного агентства рибного господарства України в Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення,
УСТАНОВИВ:
11.06.2019 у Черкаський окружний адміністративний суд з позовом звернулось Селянське фермерське господарство "Осіпов і К" (19621, Черкаська обл., Черкаський р-н, с.Лозівок, вул. Шкільна, буд.3 б; код ЄДРПОУ 32643014) (далі - позивач) про визнання протиправним та скасування наказу Управління Державного агентства рибного господарства України в Черкаській області (18000, м.Черкаси, вул. Дахнівська, буд.10 А; код ЄДРПОУ 37472282) (далі - відповідач) від 14.01.2019 №НОД-5/3 "Про визначення водних об`єктів (їх ділянок) для здійснення любительського і спортивного рибальства в районі діяльності Управління Державного агентства рибного господарства України в Черкаській області".
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що спірний наказ прийнятий відповідачем з перевищенням повноважень, оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено право територіального органу Держрибагентства забороняти промислове рибальство. Позивач стверджує, що спірний наказ перешкоджає його господарській діяльності з промислового вилову риби, оскільки його рибоприймальний пункт знаходиться саме в межах визначених спірним наказом заборон. Тому позивач просив задовольнити позов.
Ухвалою суду від 13.06.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи здійснювати на виконання ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за правилами спрощеного позовного провадження. Також встановлено відповідачу строк, тривалістю п`ятнадцять днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі, для надання відзиву на позовну заяву, повідомлено про строки для надання клопотань про розгляд справи з викликом у судове засідання. Згідно з даними рекомендованих повідомлень вказану ухвалу відповідач отримав 20.06.2019, а позивач - 18.06.2019.
У встановлений судом строк відповідач відзиву на позов не надав, про причини його неподання суд не повідомив.
Оскільки сторони клопотань про розгляд справи з їх повідомленням (викликом у судове засідання) або заперечень на розгляд справи саме у спрощеному провадженні суду не надали, з огляду на відсутність необхідності виклику та допиту свідків, призначення експертизи, суд вирішив розглянути справу у спрощеному провадженні без проведення судового засідання та їх виклику (у письмовому провадженні).
Оцінивши доводи сторін, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Суд встановив, що 14.01.2019 відповідач прийняв наказ №НОД-5/3 "Про визначення водних об`єктів (їх ділянок) для здійснення любительського і спортивного рибальства в районі діяльності (контролю) Управління Державного агентства рибного господарства України в Черкаській області", пунктом 1 якого затвердив перелік водних об`єктів (їх ділянок) де любительське рибальство здійснюється в порядку загального використання водних ресурсів (далі - спірний наказ). Пунктом 2 заборонив промислове рибальство на водних об`єктах (їх ділянках), зазначених у переліку.
Листом (а.с.12) позивач звернувся до в.о. Міністра аграрної політики та продовольства України, голови Державного агентства рибного господарства України та начальника Управління Державного агентства рибного господарства України в Черкаській області з проханням скасувати спірний наказ.
За наслідками розгляду вказаного звернення Державне агентство рибного господарства України листом від 16.04.2019 №3-4.3-19/2126-19 повідомило позивача про відсутність підстав для його скасування. Тому він звернувся в суд.
Надаючи оцінку спірному рішенню суд врахував, що відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.
Відповідно до ч.1 ст.13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Усі поверхневі, територіальні і внутрішні морські води, які використовуються (можуть використовуватися) для промислового добування, вирощування чи розведення риби та інших об`єктів водного промислу або мають значення для природного відтворення їх запасів, а також виключна (морська) економічна зона та акваторія у межах континентального шельфу України згідно з ч.2 ст.26 Закону України від 13.12.2001 №2894-ІІІ Про тваринний світ (далі - Закон №2894-ІІІ) належать до рибогосподарських водних об`єктів.
Основні засади діяльності та державного регулювання в галузі рибного господарства, збереження та раціонального використання водних біоресурсів, порядок взаємовідносин між органами державної влади, місцевого самоврядування і суб`єктами господарювання, які здійснюють рибогосподарську діяльність у внутрішніх водних об`єктах України, внутрішніх морських водах і територіальному морі, континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні України та відкритому морі врегульовано Законом України від 08 липня 2011 року №3677-VI Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів (далі - Закон №3677-VI).
Відповідно до абз.36 ч.1 ст.9 Закону №3677-VI встановлення в установленому порядку заборони вилову водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) та забезпечення контролю за дотриманням заборони належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства.
На підставі абз.18, 22 ч.1 ст.10 Закону №3677-VI посадові особи органів рибоохорони здійснюють державний контроль та управління в галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та мають повноваження: здійснювати передбачені законодавством заходи щодо регулювання рибальства; визначати в установленому порядку строки заборони вилову водних біоресурсів в рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) та забезпечувати контроль за їх дотриманням.
Відповідно до п.3.4. Розділу 3 Правил любительського і спортивного рибальства, затверджених наказом Державного комітету рибного господарства України від 15 лютого 1999 року №19 (далі - Правила №19), водойми та умови використання водних живих ресурсів для любительського рибальства визначаються органами рибоохорони на підставі науково-біологічних обґрунтувань.
Відповідно до абз.28 ч.1 ст.1 Закону №3677-VI режим рибогосподарської експлуатації водного об`єкта - це установлена на відповідний термін сукупність вимог, умов та заходів щодо обсягів робіт з відтворення водних біоресурсів за їх віковими та видовими характеристиками, строків лову, типів і кількості знарядь та засобів лову, обсягів вилучення, регламентації любительського і спортивного рибальства, ощадливого використання водних біоресурсів рибогосподарського водного об`єкта (його частини).
На підставі ч.3 ст.25 Закону №2894-ІІІ правила рибальства, об`єкти рибальства, порядок надання у користування рибогосподарських водних об`єктів, а також вимоги щодо ведення рибного господарства визначаються у порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно ч.1 ст.27 Закону №2894-ІІІ громадянам, у випадках, передбачених законодавством, у порядку загального використання об`єктів тваринного світу дозволяється безоплатне любительське і спортивне рибальство для особистого споживання (без права реалізації) у визначених відповідно до законодавства водних об`єктах загального користування у межах встановлених законодавством обсягів безоплатного вилову і за умови додержання встановлених правил рибальства і водокористування.
Відповідно до ч.1 ст.38 та ч.1 ст.54 Закону №2894-ІІІ з метою збереження і відтворення тварин здійснення окремих видів використання об`єктів тваринного світу, а також вилучення з природного середовища тварин може бути обмежено або повністю заборонено на певній території чи на певні строки в порядку, передбаченому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
В інтересах охорони, раціонального використання та відтворення тваринного світу права власників і користувачів землі, лісів, водних об`єктів та інших природних ресурсів можуть бути обмежені законом і на них можуть покладатися відповідні обов`язки згідно з законом.
Пунктом 3 Положення про Управління Державного агентства рибного господарства в Черкаській області, затвердженого наказом Державного агентства рибного господарства України від 15.07.2019 (далі - Положення), визначено, що його основним завданням є реалізація повноважень Держрибагентства у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в районі діяльності.
На підставі підп.7.7. п.7 Положення відповідач має право визначати в установленому законом порядку строки та місця заборони вилову водних біоресурсів в рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) та забезпечувати контроль за їх дотриманням.
Оскільки спірний наказ стосується регулювання питань у сфері регулювання рибальства, суд дійшов висновку, що він прийнятий відповідачем у межах наданих повноважень.
Отже, доводи позивача про перевищення відповідачем з перевищенням повноважень є необґрунтованими та спростовуються вищевикладеним.
Згідно з п.7 Порядку здійснення любительського і спортивного рибальства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 1998 року №1126, на рибогосподарських водоймах (їх ділянках), визначених для любительського і спортивного рибальства, забороняється промислове рибальство, за винятком проведення відлову старшовікових груп риб, меліоративного і контрольного лову (добування) водних живих ресурсів, відлову риби з метою запобігання її загибелі, заготівлі плідників для риборозведення. Лов (добування) зазначених водних живих ресурсів здійснюється у порядку спеціального використання.
На підставі п3.11. Розділу 3 Правил №19 на водоймах, визначених для любительського рибальства, забороняється промислове рибальство.
Отже, спірне рішення прийняте на виконання вимог наведених нормативно правових актів обґрунтовано та з урахуванням усіх обставин, що мають значення для його прийняття.
Доводи позивача, що спірне рішення перешкоджає його господарській діяльності здійснення промислового рибальства, не є обгрунтованими, оскільки виданий йому дозвіл від 20.01.2015 №17 на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських об`єктах передбачає здійснення такої господарської діяльності на усій території Кременчуцького водосховища та не обмежує промисловий вилов риби виключно на території, на якій спірним наказом заборонено промислове рибальство.
Тому позивач не обмежений здійснювати промисловий вилов риби на території Кременчуцького водосховища у не заборонених місцях.
Врахувавши встановлені обставини та викладені норми законодавства, з`ясувавши на виконання ст.ст.210, 211 КАС України викладені в заявах по суті справи обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, надавши їм об`єктивну оцінку, суд дійшов висновку, що спірне рішення прийняте в порядку, в межах та у спосіб, що визначені вимогами чинного законодавства, не порушуює прав позивача, а отже є правомірним.
Тому позовні вимоги задоволенню не підлягають, як і понесені позивачем судові витрати не підлягають розподілу відповідно до вимог ст.139 КАС України.
Керуючись ст.ст.6, 14, 242-245, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. Відмовити повністю у задоволенні позову Селянського фермерського господарства "Осіпов і К" (код ЄДРПОУ 32643014) про визнання протиправним та скасування наказу Управління Державного агентства рибного господарства України в Черкаській області (код ЄДРПОУ 37472282) від 14.01.2019 №НОД-5/3 "Про визначення водних об`єктів (їх ділянок) для здійснення любительського і спортивного рибальства в районі діяльності Управління Державного агентства рибного господарства України в Черкаській області".
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.
Суддя А.М. Бабич
Рішення складене у повному обсязі 07.08.2019.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2019 |
Оприлюднено | 08.08.2019 |
Номер документу | 83493225 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні