Ухвала
від 31.07.2019 по справі 757/39894/19-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/39894/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 липня 2019 року слідчий суддя Печерського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Печерського районного суду міста Києва клопотання старшого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні №2019100000000187 від 21.01.2019 року, про залучення експерта за дорученням слідчого судді для проведення судової економічної експертизи, -

В С Т А Н О В И В:

30 липня 2019 року до провадження слідчого судді Печерського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , надійшло клопотання старшого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні №2019100000000187 від 21.01.2019 року, про залучення експерта за дорученням слідчого судді для проведення судової економічної експертизи, яку доручити експертам Донецького науково дослідного інституту судових експертиз.

В судове засідання слідчий/прокурор не з`явилися, про місце і час розгляду клопотання повідомлені належним чином. Проте слідчий подав до суду заяву про розгляд вказаного провадження у відсутність сторони обвинувачення, клопотання підтримав та просив його задовольнити.

У клопотанні, сторона кримінального провадження просить слідчого суддю розглядати клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі і документи.

Згідно норми ч. 4 ст. 107 КПК України фіксація за допомогою технічних засобів під час розгляду клопотання слідчим суддею не здійснювалась.

З наданих в обґрунтування клопотання матеріалів вбачається, що у провадженні Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві перебувають матеріали кримінального провадження № 62019100000000187, внесеного 21.01.2019 до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

В процесі досудового розслідування встановлено, що що Фондом соціального захисту інвалідів у 2018 році проведено публічну процедуру державних закупівель легкових автомобілів (спеціально обладнані автомобілі для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату), які відповідають ДК 021:2015-34110000-1 Легкові автомобілі.

За результатами тендеру, 05.12.2018 між Фондом соціального захисту інвалідів в особі заступника директора ОСОБА_5 і ТОВ «АІС Автоцентр Дніпро» (код ЄДРПОУ 35448001) укладено договір на здійснення державних закупівель 25 одиниць спецтранспорту для перевезення інвалідів на загальну суму 28,5 млн грн., строк поставки до 31.12.2018.

В подальшому, 17.12.2018 після укладання основного договору та відображення його на офіційному сайті «prozoro», всупереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» між Фондом соціального захисту інвалідів в особі заступника директора ОСОБА_5 і ТОВ «АІС Автоцентр Дніпро» укладено додаткову угоду та внесено зміни до істотних умов договору (строки поставки перенесено до 17.03.2019 та встановлена попередня оплата у розмірі 100% за поставлений у майбутньому товар).

Відповідно до ч. 4 ст. 36 ЗУ «Про державні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:

1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;

2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;

3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;

4) продовження строку дії договору та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі.

Таким чином, укладання вищезазначеної додаткової угоди суперечить вимогам законодавства про державні закупівлі та створює неконкурентні умови для інших учасників ринку. Згідно зі ст. 37 вищевказаного закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону.

В подальшому, на виконання умов вказаної додаткової угоди, Фондом соціального захисту інвалідів на казначейський рахунок ТОВ АІС «Автоцентр Дніпро» перераховано бюджетні кошти в якості передплати за поставлені в майбутньому спецавтомобілі на загальну суму 28,5 млн грн.

З метою приховання своєї протиправної діяльності, вказана додаткова угода не була розміщена на офіційному сайті державних закупівель «prozoro», що унеможливлює здійснення контролю за вказаною процедурою публічних закупівель.

Встановлено, що ТОВ АІС «Автоцентр Дніпро» після надходження вищезазначених бюджетних коштів на власний казначейський рахунок, перерахувало їх на рахунок ТОВ «Виробниче об`єднання «АВТО-ХОЛДІНГ» (код ЄДРПОУ 35598012, юридична адреса - 61093, Харківська обл., місто Харків, вулиця Муранова, будинок 3, адреса фактичного місцезнаходження: Полтавська область, м. Кременчук, вул. Салганна, 14/33а).

За наявною інформацією, за сприяння вказаної комерційної структури, у 2018 році ввезено на митну територію України вантажні автомобілі «PEUGEOT BOXER». В митних деклараціях зазначено: «Автомобіль призначений для перевезення вантажів, в зоні вантажного відсіку відсутні зовнішні ознаки комфорту й внутрішньої обробки (без покриття підлоги, внутрішнього освітлення, вентиляції). Внутрішній простір вантажного відсіку не має стаціонарно встановлених місць для сидіння пасажирів та пристосувань для їх кріплення чи встановлення, та не має пристроїв безпеки та місць для їх встановлення». Вартість автомобіля складає 420 000 грн.

В подальшому, на виробничих потужностях ТОВ «ВО «АВТО-ХОЛДІНГ» вказані автомобілі були переобладнані, при цьому внесено недостовірні відомості до технічної документації щодо вартості робіт з переобладнання, таким чином їх ціна завищена до 1 139 000 грн. Під торговою маркою «CRASZ» вказані автомобілі були зареєстровані в органах державної реєстрації та за актами приймання-передачі на даний час передані центрам надання соціальних послуг у кількості 3 шт.

З боку Фонду соціального захисту інвалідів вищезазначені акти приймання передачі підписані заступником голови Фонду ОСОБА_5 .

Таким чином, заступник директора Фонду соціального захисту інвалідів ОСОБА_5 , зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» підписала додаткову угоду від 17.12.2019 до договору про закупівлю спецавтомобілів для перевезення осіб з інвалідністю із ТОВ АІС «Автоцентр Дніпро».

Вказані дії ОСОБА_5 призвели до заподіяння матеріальних збитків державі в особі Фонду соціального захисту інвалідів.

Окрім цього, з метою документування протиправної діяльності, пов`язаної із зловживанням своїм службовим становищем в ході проведення публічних закупівель за бюджетні кошти, Головним управлінням контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України ініційовано проведення ревізії Фонду соціального захисту інвалідів із проведенням зустрічних звірок контрагентів комерційних суб`єктів господарювання, а саме:

- ТОВ «АІС Автоцентр Дніпро» (код ЄДРПОУ 35448001, місто Дніпро, вул. Берегова, будинок 208, директор ОСОБА_6 ;

- ТОВ «Виробниче об`єднання «АВТО-ХОЛДІНГ» (код ЄДРПОУ 35598012, юридична адреса - 61093, Харківська обл., місто Харків, вулиця Муранова, будинок 3, адреса фактичного місцезнаходження: Полтавська область, м. Кременчук, вул. Салганна, 14/33а).

З метою проведення вищевказаних зустрічних звірок, Державною аудиторською службою надано відповідне доручення Східному офісу Державної аудиторської служби.

На виконання вказаного доручення, Східним офісом Держаудитслужби здійснено вихід на об`єкт контролю ТОВ «АІС Автоцентр Дніпро» та вручено запит директору підприємства ОСОБА_6 про надання документальних матеріалів, які підтверджують понесені витрати для виконання договірних зобов`язань, пов`язаних з фактичною закупівлею автомобілів, завантаженням, розвантаженням, доставкою сплатою митних тарифів, податків та зборів, переобладнанням та інших витрат.

Разом з тим, директором ТОВ «АІС Автоцентр Дніпро» ОСОБА_6 , всупереч вимогам Закону України «Про основні засади здійснення фінансового державного контролю в Україні» безпідставно надано письмову відмову співробітникам Держаудитслужби без достатніх правових підстав.

Окрім цього, відповідно до висновку від 11.06.2019 № 12266/19-54 комісійної судової автотоварознавчої експертизи встановлено, що ринкова вартість колісних транспортних засобів (25 спеціально обладнаних автомобілів для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно рухового апарату), які є предметом договору від 05.12.2018 року, укладеного між Фондом Соціального захисту інвалідів та ТОВ «АІС Автоцентр Дніпро» (ЄДРПОУ 35448001) станом на 05.12.2018, могла складати: 22335975,22 грн. (двадцять два мільйони триста тридцять п`ять тисяч дев`ятсот сімдвесят п`ять грн. 22 коп.).

Слідчий вказує, що виникла необхідність у встановленні матеріальних збитків завданих державі в особі Фонду соціального захисту інвалідів за результатами укладання та виконання договору від 05.12.2018 року, укладеного між Фондом Соціального захисту інвалідів та ТОВ «АІС Автоцентр Дніпро» (ЄДРПОУ 35448001) (закупівля 25 спеціально обладнаних автомобілів для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно рухового апарату), а отже застосуванні спеціальних знань, тобто у призначенні судової економічної експертизи.

За умовами ч. 1 ст. 244 КПК України, у разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Відповідно до ч. 3 ст. 244 КПК України клопотання розглядається слідчим суддею місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, не пізніше п`яти днів із дня його надходження до суду. Особа, яка подала клопотання, повідомляється про місце та час його розгляду, проте її неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання, крім випадків, коли її участь визнана слідчим суддею обов`язковою.

Відповідно до ч. 1 ст. 242 КПК України, експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.

Згідно ч. 2 ст. 242 КПК України, слідчий або прокурор зобов`язані звернутися з клопотанням до слідчого судді для проведення експертизи щодо: 1) встановлення причин смерті; 2) встановлення тяжкості та характеру тілесних ушкоджень; 3) визначення психічного стану підозрюваного за наявності відомостей, які викликають сумнів щодо його осудності, обмеженої осудності; 4) встановлення віку особи, якщо це необхідно для вирішення питання про можливість притягнення її до кримінальної відповідальності, а іншим способом неможливо отримати ці відомості; 5) встановлення статевої зрілості потерпілої особи в кримінальних провадженнях щодо злочинів, передбачених статтею 155 Кримінального кодексу України. 6) визначення розміру матеріальних збитків, шкоди немайнового характеру, шкоди довкіллю, заподіяної кримінальним правопорушенням.

Згідно ст. 243 КПК України, експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

Відповідно до абз. 2 ч. 6 ст. 244 КПК України, слідчий суддя самостійно визначає експерта, якого необхідно залучити, або експертну установу, якій необхідно доручити проведення експертизи.

Слідчий суддя, дослідивши надані матеріали, що стосуються розгляду клопотання, дійшов висновку, про залучення експерта за дорученням слідчого судді для проведення судової економічної експертизи, з урахуванням наведених обґрунтувань та поданих документів мають суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Керуючись ст. ст. 107, 242, 309 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання старшого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні №2019100000000187 від 21.01.2019 року, про залучення експерта за дорученням слідчого судді для проведення судової економічної експертизи задовольнити.

Призначити та доручити проведення комплексної судової дактилоскопічної, молекулярно-генетичної, хімічної та експертам Донецького науково дослідного інституту судових експертиз (84112, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Поштова, 67).

На вирішення експертам поставити запитання:

- Яка сума матеріальних збитків завданих державі в особі Фонду соціального захисту інвалідів за результатами укладання та виконання договору від 05.12.2018 року, укладеного між Фондом Соціального захисту інвалідів та ТОВ «АІС Автоцентр Дніпро» (ЄДРПОУ 35448001) (закупівля 25 спеціально обладнаних автомобілів для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно рухового апарату), з урахуванням висновку від 11.06.2019 № 12266/19-54 комісійної судової автотоварознавчої експертизи?

- Які порушення вимог нормативних актів, що регламентують проведення державних закупівель призвели до настання матеріальних збитків завданих державі в особі Фонду соціального захисту інвалідів за результатами укладання та виконання договору від 05.12.2018 року, укладеного між Фондом Соціального захисту інвалідів та ТОВ «АІС Автоцентр Дніпро» (ЄДРПОУ 35448001) (закупівля 25 спеціально обладнаних автомобілів для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно рухового апарату)?

Для ознайомлення експертам надати всі необхідні для проведення дослідження матеріали кримінального провадження № 62019100000000187, внесеного 21.01.2019.

Забезпечити експерту доступ до об`єктів дослідження.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про судову експертизу» дозволити часткове пошкодження об`єктів дослідження у тій мірі, в якій це необхідно для експертного дослідження.

Клопотання експертів за результатами виконання судової економічної експертизи надсилати для розгляду на адресу слідчого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві ОСОБА_3 чи іншого слідчого, який перебуває у складі групи слідчих по вказаному кримінальному провадженні, за адресою: м. Київ, бульвар Лесі Українки 26, 01133.

Копію ухвали направити для виконання до Донецького науково дослідного інституту судових експертиз (84112, Донецька область, м.Слов`янськ, вул. Поштова, 67).

Слідчому у кримінальному провадженні надати експертам для ознайомлення необхідні матеріали. В разі виникнення необхідності у додаткових матеріалах (даних) для забезпечення проведення експертного дослідження, клопотання експерта (експертів) направляти слідчому.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.07.2019
Оприлюднено20.02.2023
Номер документу83506403
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —757/39894/19-к

Ухвала від 31.07.2019

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні