Постанова
від 08.08.2011 по справі 11314/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-11314/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2011 року

о 14год. 30хв. м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Харченко Ю.В.

При секретарі Гурченковій Г.М.

За участю представників сторін:

Від позивача: представник Біляївського районного центру зайнятості Одеської області Похилюк Л.С. -за довіреністю №915/15/02 від 11.04.2011р.

Від відповідача: представник ОСОБА_1 -ОСОБА_2 -за довіреністю від 12.01.2011р. реєстраційний №67.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Біляївського районного центру зайнятості Одеської області до ОСОБА_1 про стягнення суми виплаченого забезпечення внаслідок умисного приховування застрахованою особою обставин, які впливають на умови виплати їй матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, передбачених законодавством про державне соціальне страхування на випадок безробіття у розмірі 8 230,40грн., -

ВСТАНОВИВ:

Біляївський районний центр зайнятості Одеської області звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд стягнути з ОСОБА_1 суму коштів виплаченого забезпечення внаслідок умисного приховування застрахованою особою обставин, які впливають на умови виплати їй матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, передбачених законодавством про державне соціальне страхування на випадок безробіття у розмірі 8230,40грн.

В оґрунтування позовних вимог позивач - Біляївський районний центр зайнятості Одеської області посилається на те, що відповідач - ОСОБА_1 , в порушення п.п. б`п.3 ст.1 Закону України Про зайнятість населення №803-ХІІ від 01.03.1991р. (зі змінами та доповненнями), при реєстрації в центрі зайнятості 04.12.2007р. не повідомила спеціаліста з працевлаштування, що вона зареєстрована як Фізична особа-підприємець з 09.04.2001р., тобто являється зайнятою особою, яка самостійно забезпечує себе роботою, натомість 11.12.2007р. під час надання статусу безробітного своїм підписом в заяві підтвердила, що в даний час не зареєстрована як суб`єкт підприємницької діяльності.

Відповідач - ОСОБА_1 з позовними вимогами не погоджується та вважає їх необґрунтованими з підстав, наведених у письмових запереченнях на адміністративний позов (вхід.№1084/2011 від 18.01.2011р.), наголошуючи, зокрема, на тому, що рішенням Господарського суду Одеської області від 16.06.2006р. її підприємницьку діяльність було припинено, а також те, що відповідно до п.5 Порядку розслідування страхових виплат, на центр зайнятості покладено обов`язок перевірки достовірності даних, які є підставою для присвоєння особі статусу безробітного та виплати матеріального забезпечення. Відповідач також наголошує на тому, що така ситуація виникла через неналежне виконання співробітниками центру зайнятості своїх функціональних обов`язків, оскільки вони вчасно не провели необхідні перевірки та не повідомили її про те, що ОСОБА_1 не має права на отримання допомоги.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Біляївський районний центр зайнятості Одеської області відповідно до п.2 ст.12 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття`від 02.03.2000р. №1533-II (зі змінами та доповненнями) є робочим органом виконавчої дирекції Фонду, у зв`язку з чим виступає органом уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 зареєстрована як Суб`єкт підприємницької діяльності фізична особа-підприємець Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області 09.04.2001р. за реєстраційним №04057095Ф0011297, про що свідчить наявна в матеріалах справи належним чином засвідчена копія Свідоцтва про державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності -фізичної особи, Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17.03.2011р., а також відповідний лист-довідка Біляївської районної державної адміністрації Одеської області (вихід.№08-14-1334/1751 від 17.08.2010р.), з якого, зокрема, вбачається, що ОСОБА_1 станом на 17.08.2010р. перебувала на обліку як суб`єкт підприємницької діяльності -фізична особа.

Водночас, судом встановлено, що відповідно до заяви від 11.12.2007р. про надання статусу безробітного, ОСОБА_1 перебувала на обліку в Біляївському районному центрі зайнятості у період з 11.12.2007р. по 24.12.2008р. та як вбачається з витягів із наказів про прийняті рішення по особі: ОСОБА_1 серії ПК №150701207120400003 від 11.12.2007р. та серії ПК №150701207120400003 від 10.01.2009р. за підписом директора Біляївського районного центру зайнятості, відповідачка отримувала грошову допомогу, у зв`язку з безробіттям, починаючи з 31.12.2007р. по 24.12.2008р., виплачена сума якої загалом склала 8 230,40грн.

При цьому, як з`ясовано судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, 06.09.2010р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2006р. №357 Про деякі питання загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття , Постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2001р. №1266 Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням`та Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України №60/62 від 13.02.2009р., постановою правління Пенсійного фонду України №7-1 провідним спеціалістом -бухгалтером Шамрай М.С. та головним бухгалтером Авакян О .В. Біляївського районного центру зайнятості Одеської області на підставі порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення було проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , за наслідками якого Біляївським районним центром зайнятості Одеської області був складений акт №197 від 06.09.2010р. Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , в якому встановлено, що безробітна ОСОБА_1 зареєстрована як фізична особа-підприємець з 09.04.2001р. та одночасно знаходилася на обліку в Біляївському районному центрі зайнятості Одеської області й одержувала допомогу по безробіттю, що, відповідно, свідчить про безпідставне та незаконне отримання допомоги по безробіттю за період з 31.12.2007р. по 24.12.2008р. у загальній сумі 8 230,40грн.

У зв`язку з чим, Біляївським районним центром зайнятості прийнято Наказ №148 від 06.09.2010р. за підписом Директора Арсєньєвої І.І. про відшкодування коштів особою ОСОБА_1 у сумі 8230,40грн., виплачених як допомога по безробіттю, в якому було наказано головному спеціалісту-юрисконсульту Біляївського РЦЗ Похилюк Л.С. надіслати ОСОБА_1 претензію з повідомленням, протягом двох робочих днів, про необхідність відшкодування коштів у сумі 8230,40грн. протягом 15 календарних днів після отримання повідомлення, з огляду на те, що відомості, на підставі яких було призначено матеріальне забезпечення, є недостовірними з вини ОСОБА_1 , яка станом на 11.08.2010р. перебувала на обліку як суб`єкт підприємницької діяльності -фізична особа, що, серед іншого, підтверджується наявним у матеріалах справи відповідним листом-довідкою Біляївської районної державної адміністрації Одеської області (вихід.№08-14-1334/1751 від 17.08.2010р.)

На підставі вказаного Наказу №148 від 06.09.2010р. Біляївським районним центром зайнятості на адресу ОСОБА_1 була надіслана Претензія №3258/15/02 від 06.09.2010р., яка отримана відповідачем 10.09.2010р., про що свідчить наявна в матеріалах справи належним чином засвідчена копія повідомлення про отримання поштового відправлення.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до п.а ч.3 ст.1 Закону України Про зайнятість населення`вiд 01.03.1991 №803-XII (зі змінами та доповненнями), в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном, у фізичних осіб.

Згідно ст.2 Закону України Про зайнятість населення`безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Відповідно до п.12 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007р. №219 (зі змінами та доповненнями) для одержання статусу безробітного громадянин особисто подає у день, що настає після закінчення встановленого строку для пошуку підходящої роботи, до центру зайнятості заяву із зазначенням у ній інформації про те, що він не є найманим працівником, не уклав договір цивільно-правового характеру, не зареєстрований як фізична особа - підприємець та не одержує пенсію на пільгових умовах.

Так, судом встановлено, що 11.12.2007р. ОСОБА_1 подала до Біляївського районного центру зайнятості Одеської області письмову заяву в якій просила надати статус безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, відповідно до Законів України Про зайнятість населення`та Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття`та повідомила, що в даний час вона не зареєстрована як суб`єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається та пенсію не отримує, у зв`язку з чим відповідачку - ОСОБА_1 було взято на облік та проведено виплату допомоги по безробіттю за період з 31.12.2007р. по 24.12.2008р. у загальній сумі 8230,40грн.

Згідно з ч.2 ст.36 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття`від 02.03.2000р. №1533-III (зі змінами та доповненнями), застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Однак, в порушення даного припису Закону України відповідачка - ОСОБА_1 при поданні до Біляївського районного центру зайнятості Одеської області заяви від 11.12.2007р. та на протязі всього часу виплати їй допомоги по безробіттю не повідомила, що зареєстрована як суб`єкт підприємницької діяльності та на момент подання означеної заяви не знята з нього, а навпаки зазначила, що в даний час вона не зареєстрована як підприємець, трудовою діяльністю не займається та пенсію не отримує.

Відповідно до ч.3 ст.36 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття`сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов`язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до абз.14 п.п.1 п.20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007р. №219 (зі змінами та доповненнями) громадяни, зареєстровані як такі, що шукають роботу, та безробітні, знімаються з обліку з дня виявлення факту подання недостовірних даних, що мав місце під час перебування особи на обліку як безробітної.

Також, відповідно до п.6.14. Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності`затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №307 від 20.11.2000р. (зі змінами та доповненнями) якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не падав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, зокрема, за період з 31.12.2007р. по 24.12.2008р. відповідачу було виплачено допомогу по безробіттю у загальній сумі 8230,40грн.

Судом відхиляються та не приймаються до уваги посилання відповідача на те, що після винесення господарським судом Одеської області рішення від 16.06.2006р. про припинення підприємницької діяльності Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , відповідачка була впевнена, що втратила статус підприємця, оскільки згідно з ч.3 ст.46 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №755-IV від 15.05.2003р. (зі змінами та доповненнями) фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця .

Натомість, як вбачається з наявної у матеріалах справи Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за судовим рішенням, що не пов`язано з її банкрутством, державним реєстратором проведено лише 16.09.2010року

Відповідних належних доказів оскарження Наказу Біляївського районного центру зайнятості Одеської області №148 від 06.09.2010р. про відшкодування коштів особою ОСОБА_1 у сумі 8230,40грн., виплачених як допомога по безробіттю, суду не надано.

Таким чином, відповідно до вищевикладеного та як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, за ОСОБА_1 рахується заборгованість по поверненню коштів отриманих у зв`язку з безробіттям у загальному розмірі 8230,40грн.

Згідно з ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч.1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом па підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відтак, беручи до уваги наведене, та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Біляївського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення допомоги по безробіттю в сумі 8230,40грн., правомірні, документально підтверджені, відповідають приписам чинного законодавства, отже підлягають задоволенню повністю, з вищенаведених підстав.

Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Біляївського районного центру зайнятості Одеської області до ОСОБА_1 про стягнення суми виплаченого забезпечення внаслідок умисного приховування застрахованою особою обставин, які впливають на умови виплати їй матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, передбачених законодавством про державне соціальне страхування на випадок безробіття у розмірі 8230,40грн., задовольнити.

2. Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідент.№ НОМЕР_2 ) на користь Біляївського районного центру зайнятості Одеської області (67600, Одеська обл., м.Біляївка, просп.Жовтневої революції,15, код ЄДРПОУ 20948971, р/р37170300900111, МФО828011, ГУ ДКУ в Одеській області) суму допомоги по безробіттю в розмірі 8 230(вісім тисяч двісті тридцять)грн. 40коп.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено та підписано 08 серпня 2011 року.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2011
Оприлюднено08.08.2019
Номер документу83508836
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11314/10/1570

Постанова від 08.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні