Рішення
від 07.08.2019 по справі 360/1976/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

07 серпня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1976/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Кантр-2018" до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування розпорядження від 12 квітня 2019 року № 105-р "Про анулювання ліцензії", -

ВСТАНОВИВ:

13 травня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю "Кантр-2018" (далі - позивач) до Головного управління ДФС у Луганській області (далі - відповідач), в якій позивач просить визнання протиправним та скасування розпорядження Головного управління ДФС у Луганській області від 12 квітня 2019 року № 105-р "Про анулювання ліцензії".

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 15 квітня 2019 року позивачем отримано копію розпорядження відповідача від 12.04.2019 № 105-р Про анулювання ліцензії , в якому зазначено, що відповідач зобов`язує управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів забезпечити анулювання ліцензії позивача на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами реєстраційний номер ліцензії 12140311201800200 від 23.10.2018 (термін дії ліцензії з 26.10.2018 до 26.10.2019), видану Товариству з обмеженою відповідальністю КАНТР-2018 . Підставою для анулювання ліцензії стало порушення вимог статті 15-3 Закону України Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів щодо продажу тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, та матеріали перевірки Сєвєродонецького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області, надані листом від 08.04.2019 № 7886/111-34-2019. Позивач зазначає, що у відношенні продавця складений протокол про притягнення до відповідальності за частиною другою статті 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Згідно відповіді з Сєвєродонепької міської ради матеріали про притягнення продавця до відповідальності до виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради не надходили. Постанова адміністративної комісії при виконавчому комітеті Сєвєродонецької міської ради не приймалася. Позивач вважає, що розпорядження Головного управління ДФС у Луганській області від 12.04.2019 № 105-р Про анулювання ліцензії винесені контролюючим органом передчасно, оскільки на час їх прийняття не доведено факт вчинення правопорушення продавцем кіоску.

Відповідач позов не визнав та 25.06.2019 надав до суду відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що згідно з п. 2 абз. 1 ч. 1 ст. 15-3 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі - Закон № 481/95), забороняється продаж (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років. За порушення норм Закону № 481/95 щодо торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством. Згідно з абз. 7 ч. 1 ст. 15 Закону № 481/95 ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі порушення вимог ст. 15-3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях. Отже, згідно із вказаною нормою Закону підставою для анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі є встановлення факту продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особі, яка не досягла 18 років. Підставою для прийняття оскаржуваного рішення стали матеріали правоохоронних органів, що передбачено п. 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів". Вказаними матеріалами встановлено, що працівниками поліції складено протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , яка працює продавцем торгівельного павільйону ІНФОРМАЦІЯ_4 , який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , згідно якого ОСОБА_1 12.03.2019 о 14 години 35 хвилин, в порушення вимог ч. 2 ст. 156 КУпАП, реалізувала неповнолітньому ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 , пачку сигарет марки Вінстон ХБ сині за 37 грн 50 коп. На підставі матеріалів Сєвєродонецького відділу поліції Головного управління Національної поліції. Головним управління ДФС у Луганській області розпорядженням від 12.04.2019 № 105-р Про анулювання ліценції , забезпечено анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, реєстраційний номер ліцензії 12140311201800200 від 23.10.2018, видану на адресу: АДРЕСА_1 (павільйон) Товариству з обмеженою відповідальністю Кантр-2018 (код ЄДРПОУ 42306251). Факт продажу ОСОБА_1 тютюнових виробів особі, яка не досягла 18 років підтверджується наступними матеріалами: протоколом про адміністративне правопорушення від 21.03.2019 № АА 242926 відносно ОСОБА_1 ; рапортом від 12.03.2019; поясненнями неповнолітнього ОСОБА_2 ; копією паспорта неповнолітнього ОСОБА_2 . У додаткових письмових поясненнях від 30.07.2019 представником відповідача зазначено, що у протоколі про адміністративне порушення № 242926 зазначено, що гр-ка ОСОБА_1 12.03.2019 о 14 год. 35 хв., в порушення вимог ч. 2 ст. 156 КУпАП, реалізувала неповнолітньому ОСОБА_2 пачку сигарет марки Вінстон XS сині за 37 грн 50 коп. В поясненнях неповнолітнього ОСОБА_2 також вказано, що він 12.03.2019 приблизно о 14 год. 35 хв., знаходячись на проспекті Центральному, в магазині ІНФОРМАЦІЯ_3 , який знаходиться біля кафе Привал , придбав пачку сигарет марки Вінстон XS сині за 37 грн 50 коп. В рапорті інспектора з ЮГІ ВП Сєвєродонецького ВП ГУНП в Луганській області Ксоврелі А.Г. на ім`я начальника Сєвєродонецького ВП ГУНП в Луганській області Светова Е.В. вказано, що 12.03.2019 о 15 год. 42 хв. в АДРЕСА_1, у магазині ІНФОРМАЦІЯ_3 виявлено факт продажу тютюнових виробів неповнолітнім. Представник відповідача вважає, що у даному випадку в рапорті допущено технічну помилку щодо зазначення часу вчинення правопорушення та адреси і назви торгівельної мережі, оскільки магазин ІНФОРМАЦІЯ_3 розташовано на перехресті проспекту Центральний та вул. Гагаріна. Станом на 12.03.2019, на момент продажу ОСОБА_1 тютюнових виробів неповнолітньому, ліцензія на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, за адресою місця торгівлі: АДРЕСА_1 (павільйон ІНФОРМАЦІЯ_4 ), була лише у TOB КАНТР-2018 . Відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб і сум утриманого з них податку (форма № 1 ДФ) за І квартал 2019 року по ТОВ КАНТР-2018 , на реєстраційний номер облікової картки платника податку, який належить ОСОБА_1 , а саме: НОМЕР_1 , податок не нараховувався та не сплачувався. З наведеного вбачається, що ТОВ КАНТР-2018 , в порушення норм трудового законодавства, здійснило фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту). З урахуванням зазначеного представник відповідача вважав, що наявних у нього матеріалів правоохоронних органів було достатньо для прийняття оскаржуваного рішення.

У судове засіданні представник позивача не прибув, судом направлялись на юридичну адресу ТОВ Кантр-2018 судові повістки, однак, конверти повернуто поштою з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання (арк. спр. 73, 85). Відповідно до частини 11 ст. 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Представник відповідача у судове засідання 07.08.2019 не прибув, надіслав клопотання про перенесення судового засідання на іншу дату через перебування представника відповідача у відпустці. Вказане клопотання визнано судом необґрунтованим з огляду на те, що відповідачем у справі є юридична особа - суб`єкт владних повноважень, який у своєму штаті має юридичний відділ, отже має можливість забезпечити участь у розгляді даної справи не одним юристом.

У справі судом вчинено наступні процесуальні дії.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 16 травня 2019 року позовну заяву залишено без руху (арк. спр. 21).

Ухвалою від 10 червня 2019 року справу прийнято до розгляду, відкрито провадження та призначено розгляд справи у судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження (арк. спр. 1-2).

Ухвалою від 07 серпня 2019 року у задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позову без розгляду відмовлено (арк. спр. 90-91).

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлялись належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Кантр-2018" є юридичною особою, код ЄДРПОУ 42306251, зареєстровано за адресою: м. Сєвєродонецьк, проспект Гвардійський, будинок 45, квартира 12, основний вид діяльності код КВЕД 47.26 - роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах (арк. спр. 69-71).

Право роздрібної торгівлі тютюновими виробами підтверджено ліцензією, виданою Головним управлінням ДФС у Луганській області від 23.10.2018 зі строком дії з 26.10.2018 до 26.10.2019, адреса місця торгівлі: АДРЕСА_1, павільйон ІНФОРМАЦІЯ_4 (арк. спр. 49).

З матеріалів справи встановлено, що 08.04.2019 на адресу Головного управління ДФС у Луганській області надійшли від Сєвєродонецького відділу поліції адміністративні матеріали у відношенні гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , для прийняття рішення у відношенні суб`єкта підприємницької діяльності (арк. спр. 44-48).

Зокрема, надано протокол інспектора з ЮП ВП Сєвєродонецького ВП ГУНП в Луганській області Ксоврелі А.Г. про адміністративне порушення № 242926 відносно гр-ки ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , відповідно до якого остання 12.03.2019 о 14 год. 35 хв., перебуваючи на своєму робочому місці в павільйоні ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_1, в порушення вимог ч. 2 ст. 156 КУпАП, реалізувала неповнолітньому ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , пачку сигарет марки Вінстон XS сині за 37 грн 50 коп (арк. спр. 45).

Згідно з поясненнями неповнолітнього ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , останній 12.03.2019 приблизно о 14 год. 35 хв., придбав у магазині ІНФОРМАЦІЯ_3 , розташованому на проспекті Центральний біля кафе-бара Привоз , пачку сигарет марки Вінстон XS сині за 37 грн 50 коп (арк. спр. 47-48).

В рапорті на ім`я начальника Сєвєродонецького ВП ГУНП в Луганській області Свєтова Е. В. зазначено, що 12.03.2019 о 15.42 за адресою: АДРЕСА_1, в магазині ІНФОРМАЦІЯ_3 зареєстровано факт продажу тютюнових виробів неповнолітнім (арк. спр. 46).

На підставі зазначених матеріалів Головним управлінням ДФС у Луганській області 12.04.2019 винесено розпорядження № 105-р про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами реєстраційний номер ліцензії 12140311201800200 від 23.10.2018 (термін дії ліцензії з 26.10.2018 до 26.10.2019) видану за адресою: АДРЕСА_1 (павільйон) Товариству з обмеженою відповідальністю КАНТР-2018 (ЄДРПОУ 42306251) (арк. спр. 43).

Спірним у даній справі є правомірність прийняття відповідачем розпорядження № 105-р від 12.04.2019.

Вирішуючи справу по суті спору суд виходить з такого.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі - Закон № 481/95).

Статтею 16 Закону № 481/95 передбачено, що контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної Законами України.

Відповідно до частини 1 статті 15-3 цього Закону забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.

За частиною 3 статті 15-3 вказаного Закону продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів зобов`язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку.

Відповідно до пункту 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 790 від 02 червня 2003 року, підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Тобто, надіслані з національної поліції матеріали можуть бути підставою для застосування фінансових санкцій, а також для прийняття рішення про анулювання ліцензії.

Однак, дослідженням наявних в матеріалах справи доказів встановлено, що протокол про адміністративне порушення № 242926 від 12.03.2019, пояснення неповнолітнього ОСОБА_2 та рапорт ЮП ВП Сєвєродонецького ВП ГУНП в Луганській області Ксоврелі А.Г. на ім`я начальника Сєвєродонецького ВП ГУНП в Луганській області Свєтова Е. В. містять суперечливі дані щодо місця та часу вчинення правопорушення.

Так, в протоколі інспектора з ЮП ВП Сєвєродонецького ВП ГУНП в Луганській області Ксоврелі А.Г. про адміністративне порушення № 242926 зазначено, що ОСОБА_1 , 12.03.2019 о 14 год. 35 хв., перебуваючи на своєму робочому місці в павільйоні ІНФОРМАЦІЯ_4 по АДРЕСА_1, в порушення вимог ч. 2 ст. 156 КУпАП, реалізувала неповнолітньому ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , пачку сигарет марки Вінстон XS сині за 37 грн 50 коп (арк. спр. 45).

В поясненнях неповнолітнього ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , складених інспектором Ксоврелі А.Г. вказано, що останній 12.03.2019 приблизно о 14 год. 35 хв., придбав пачку сигарет у магазині ІНФОРМАЦІЯ_3 , розташованому на проспекті Центральний біля кафе-бара Привоз (арк. спр. 47-48), а в рапорті цього ж інспектора вказано вже інший час та місце події, а саме зазначено, що 12.03.2019 о 15.42 за адресою: АДРЕСА_1, в магазині ІНФОРМАЦІЯ_3 зареєстровано факт продажу тютюнових виробів неповнолітнім (арк. спр. 46).

Крім того, відповідачем надано до суду податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб і сум утриманого з них податку (форма № 1 ДФ) за І квартал 2019 року по ТОВ КАНТР-2018 , відповідно до якого на реєстраційний номер облікової картки платника податку, який належить ОСОБА_1 , а саме: НОМЕР_1 , податок не нараховувався та не сплачувався (арк. спр. 79).

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 , код: НОМЕР_1 , зареєстрована з 29.10.2013 як фізична особа-підприємець, основний вид діяльності КВЕД 47.26 роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах (арк. спр. 88-89).

При цьому, матеріали про адміністративне правопорушення, скоєне ОСОБА_1 не містять її пояснень, інспектором поліції не з`ясовано чи перебуває ОСОБА_1 у трудових відносинах з ТОВ КАНТР-2018 чи лише орендує частину приміщення для здійснення самостійної господарської діяльності.

Вказані питання залишились також поза увагою Головного управління ДФС у Луганській області.

Посилання представника відповідача на те, що лише ТОВ КАНТР-2018 має ліцензію на торгівлю тютюновими виробами за адресою: АДРЕСА_1 (павільйон), а тому лише позивач міг здійснити продаж сигарет неповнолітній особі суд вважає безпідставними, оскільки, за сукупності встановлених судом суперечностей в матеріалах перевірки поліції та відсутності доказів про перебування ОСОБА_1 у трудових відносинах з позивачем, відповідач, приймаючи оспорюване розпорядження повинен був перевірити, чи дійсно правопорушення вчинено ТОВ КАНТР-2018 .

Відповідно до статті 15 Закону № 481/95 ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі зокрема порушення цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях.

Суд звертає увагу на те, що частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, відповідач не довів правомірності оскаржуваного в даній адміністративній справі розпорядження, з огляду на те, що ним не надано доказів того, що ОСОБА_1 станом на 12.03.2019 перебувала у трудових відносинах з ТОВ КАНТР-2018 та на час перевірки здійснювала реалізацію тютюнової продукції позивача, а не займалась власною господарською діяльністю.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З урахуванням висновків про протиправність оскаржуваного розпорядження суд вважає за необхідне стягнути з Головного управління ДФС у Луганській області на користь ТОВ КАНТР-2018 документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921,00 грн.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Кантр-2018" задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДФС у Луганській області від 12 квітня 2019 року № 105-р "Про анулювання ліцензії".

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Кантр-2018" судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921,00 грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 коп).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2019
Оприлюднено09.08.2019
Номер документу83510447
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1976/19

Постанова від 09.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Постанова від 09.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Рішення від 07.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 07.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні