Рішення
від 24.07.2019 по справі 580/1067/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 липня 2019 року справа № 580/1067/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Кульчицького С.О.,

за участю: секретаря судового засідання: Зачепи Х.В.,

представника позивача Форостовського В.О. за довіреностю;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом військової частини НОМЕР_1 до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Смілянської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулась Військова частина НОМЕР_1 (далі позивач) до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Смілянської міської ради (далі - відповідач) з позовом, в якому із урахуванням заяви про уточнення позовних вимог просить:

- визнати неправомірною відмову державного реєстратора Смілянської міської ради у внесенні запису до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців про скасування запису про військову частину НОМЕР_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , за номером запису в ЄДР №1 024 120 0000001002 від 22.03.2007;

- зобов`язати відділ державної реєстрації виконавчого комітету Смілянської міської ради внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про скасування запису про військову частину НОМЕР_2 , код ЄДР №07758480, за номером запису в ЄДР №1 024 120 0000001002 від 22.03.2007.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що листом №196 від 11.12.2018 він звернувся до секретаря міської ради про видалення запису державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі відомостей про юридичну особу за №10241200000001002 від 22.03.2007 військової частини НОМЕР_2 , проте всупереч ч. 4 ст. 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» відповідач листом №3435/01-01-52 від 13.12.2018 відмовив позивачу вказавши на відсутність технічної можливості на виключення відомостей про військову частину із ЄДР.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 02.04.2019 відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд у порядку загального позовного провадження.

У встановлений судом строк від відповідача надійшов відзив на позов, в якому останній просив відмовити в задоволенні позовних вимог, аргументуючи свою позицію тим, що статтею 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» визначено перелік документів, які подають юридичною особою для державної реєстрації створення, припинення юридичної особи, внесення змін до відомостей про юридичну особу у т.ч. внесення змін до установчих документів юридичної особи, в результаті її реорганізації або ліквідації.

Відповідач стверджує, що такої дії як виключення із Єдиного державного реєстру відомостей про військову частину НОМЕР_2 , код ЄДРПОУ 07758480 за номером запису 10241200000001002 від 22.03.2007 Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» не передбачено.

Керуючись правом установленим ст. 163 КАС України позивач подав відповідь на відзив, в якому не погодився із доводами відповідача зазначивши, що відомості про державну реєстрацію військової частини НОМЕР_1 становлять державну таємницю, а тому в силу ч. 4 ст. 7 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» не повинні бути наявними в Єдиному державному реєстрі.

Представник позивача у судовому засіданні просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, проте подав заяву про розгляд справи за його відсутності.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, повно, всебічно та об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд зазначає про таке.

Військова частина НОМЕР_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , адреса: АДРЕСА_1 ) була зареєстрована як юридична особа в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України 21.02.2002, що підтверджується витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до архівної довідки від 07.11.2018 №1683 Галузевого державного архіву Міністерству оборони України та наказу начальнику Тилу ЗСУ від 27.08.2013 №140 військова частина НОМЕР_2 переформована із 28.11.2013, правонаступником останньої зазначено військову частину НОМЕР_1 .

05 грудня 2018 року керівником позивача подано відповідачу заяву, в якій позивач просив виключити до ЄДР відомості про юридичну особу - військову частину НОМЕР_2 з огляду на те, що інформація з сайтів Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є загальнодоступною і такою, що може бути отримана через веб-сторінку розпорядника реєстру, що в свою чергу, суперечить вимогам Закону України «Про державну таємницю» від 21.01.1994 №3855-XII та наказу Служби безпеки України «Про затвердження Зводу відомостей, що становлять державну таємницю» від 12.08.2005 №440.

13 грудня 2018 року на вищевказану заяву позивача відповідач листом №01-9/4424 повідомив позивача про відсутність можливості видалити запис про державну реєстрацію військової частини НОМЕР_2 із ЄДР.

Позивач не погоджуючись із такими діями відповідача звернувся із даним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає про таке.

Частиною 1 ст. 3 Закону №755-IV (в редакції, чинній на момент виникнення та реалізації спірних правовідносин) визначено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їх символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

За п. 1 ч. 1 ст. 9 вказаного Закону №755-IV, відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі відповідних заяв про державну реєстрацію.

Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону №755-IV, відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

Згідно з ч. 1 ст. 11 Закону №755-IV, відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій закріплено ст. 25 Закону №755-IV та проводиться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, а також судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі.

За ч. 2 вказаної статті порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Разом з тим, відповідно до ч. 4 ст. 7 Закону №755-IV до Єдиного державного реєстру не вносяться відомості, що становлять державну таємницю.

Згідно із ст. 8 Закону України «Про державну таємницю» від 21.01.1994 №3855-XII та пунктом 1.4.4 наказу Служби безпеки України «Про затвердження Зводу відомостей, що становлять державну таємницю» від 12.08.2005 №440, відомості про дислокацію, систему охорони, оборони, організаційно-штатну структуру, чисельність особового складу військових частин (установ) мирного часу, які не підлягають розголошенню згідно з міжнародними зобов`язаннями України становлять державну таємницю

При цьому, суду не надано доказів, що керівником позивача під час подання заяви на проведення реєстраційних дій 11.12.2018 було надано державному реєстратору інформацію про те, що відомості, які містяться відносно військової частини НОМЕР_2 містять державну таємницю.

Крім того, Законом №755-IV не передбачено обов`язку державного реєстратора з`ясовувати віднесення інформації про юридичну особу до державної таємниці.

З викладеного слідує відсутність протиправності дій відповідача щодо не внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців про скасування запису про військову частину НОМЕР_2 за номером запису в ЄДР №1 024 120 0000001002 від 22.03.2007, а тому в цій частині позовних вимог слід відмовити.

Відповідно до ст. 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Завданням адміністративного судочинства згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону №755-IV, рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду.

Керуючись п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону №755, суд виходить з того, що підставою для скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про юридичну особу, зокрема позивача є невідповідність його вимогам, а саме вимогам ч. 4 ст. 7, та за наявності відповідного судового рішення, що набрало законної сили.

При цьому, таке рішення реалізується шляхом внесення відповідного запису (записів) до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ч. 2 ст. 245 КАС України, суд у разі задоволення позову може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень, про визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматись від вчинення певних дій, про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне зобов`язати відділ державної реєстрації виконавчого комітету Смілянської міської ради внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про скасування запису про військову частину НОМЕР_2 , код ЄДР №07758480, за номером запису в ЄДР №1 024 120 0000001002 від 22.03.2007.

Крім того, суд відхиляє посилання відповідача на постанову Верховного Суду від 06.03.2019 №820/4603/18, оскільки досліджувані обставини в цій справі є іншими від тих, що розглядаються в контексті даного спору.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити частково.

Зважаючи на те, що відповідачем не допущено будь-яких протиправних дій, судові витрати по справі відповідно до ст. 139 КАС України розподілу не підлягають.

Керуючись ст. 14, 77, 90, 139, 205, 242-246, 255, 294, 370 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позов військової частини НОМЕР_1 до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Смілянської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Зобов`язати відділ державної реєстрації виконавчого комітету Смілянської міської ради внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про скасування запису про військову частину НОМЕР_2 , код ЄДР №07758480, за номером запису в ЄДР №1 024 120 0000001002 від 22.03.2007 року.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 08.08.2019.

Суддя С.О. Кульчицький

Дата ухвалення рішення24.07.2019
Оприлюднено15.09.2022
Номер документу83511298
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —580/1067/19

Рішення від 24.07.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 11.05.2019

Кримінальне

Лебединський районний суд Сумської області

Стеценко В. А.

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні