ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про поновлення процесуального строку

08 серпня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/743/19-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Анісімов О.В., розглянувши на стадії відкриття провадження у справі заяву Чернівецького міського голови Каспрука Олексія Павловича про визнання причин пропуску строку для звернення до суду поважними та поновлення строку у справі за позовом Чернівецького міського голови Каспрука Олексія Павловича (58000, м. Чернівці, площа Центральна, 1) до виконавчого комітету Чернівецької міської ради (58000, м. Чернівці, площа Центральна, 1), Конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирного будинку житлового фонду міста Чернівці (58029, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 176, каб. 59,63) про визнання протиправними та скасування рішень,-

В С Т А Н О В И В:

27.06.2019 року до суду надійшов адміністративний позов Чернівецького міського голови Каспрука Олексія Павловича (далі - позивач) до виконавчого комітету Чернівецької міської ради (далі - відповідач 1), Конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирного будинку житлового фонду міста Чернівці (далі - відповідач 2), у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії з призначення управителів багатоквартирних будинків у місті Чернівці в частині визначення переможцем конкурсу щодо будинків по "ЛОТУ №4", оформлене протоколами засідань №11 від 09.07.2018р. та №13 від 12.08.2018р.;

- визнати протиправним та скасувати рішення №411/16 від 07.08.2018р. виконавчого комітету Чернівецької міської ради "Про призначення ТОВ "Єврокомунбуд" управителем багатоквартирних будинків житлового фонду міста Чернівці по Лоту №4 і внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 12.03.2014р. №68/3";

- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії з призначення управителів багатоквартирних будинків у місті Чернівці в частині визначення переможцем конкурсу щодо будинків по «ЛОТУ №5» та «ЛОТУ №7» , оформлене протоколами засідань №15 від 30-31.07.2018 року, №16 від 01.08.2018р., № 17 від 02.08.2018р.;

- визнати протиправним та скасувати рішення №412/16 від 07.08.2018р. виконавчого комітету Чернівецької міської ради "Про призначення ПП "Порядок в домі" управителем багатоквартирних будинків житлового фонду міста Чернівці по Лоту №5 і внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 12.03.2014р. №68/3";

- визнати протиправним та скасувати рішення №413/16 від 07.08.2018р. виконавчого комітету Чернівецької міської ради "Про призначення ПП "Порядок в домі" управителем багатоквартирних будинків житлового фонду міста Чернівці по Лоту №7 і внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 12.03.2014 №68/3".

Разом із адміністративним позовом позивачем подано до суду заяву в якій просить суд визнати причини пропуску строку для звернення до суду поважними та поновити строк для звернення до суду з адміністративним позовом.

Заява обґрунтована тим, що Рішенням 59 сесії Чернівецької міської ради VII скликання від 26 липня 2018 року № 1333 достроково припинено повноважень Чернівецького міського голови. Відповідно до частини 3 статті 42 Закону України Про місце самоврядування в Україні повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених статтею 79 цього Закону, що має наслідком звільнення його з посади.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 23 квітня 2019р. у справі № 824/766/18-а вказане вище рішення визнане протиправним та скасовано. В частині поновлення його на посаді допущено до негайного виконання.

Тобто, як зазначає позивач, в період з 26.07.2018р. по 23.04.2019р., як міський голова м. Чернівці він був позбавлений можливості подати адміністративний позов на вказані рішення.

Оскаржувані рішення прийняті в період липень-серпень 2018 року, тобто у період коли він не перебував на посаді міського голови, а тому оскаржити їх не міг з точки зору процесуального законодавства. При цьому про недостовірність поданої переможцями конкурсу по ЛОТам № 4,5,7 інформації, йому стало відомо із відповіді на запит народного депутата від 1.10.2018р. (вх. 1349-4/402-18),

За таких обставин, вважає, що це є поважна причина для поновлення строків на звернення до суду виходячи також з того, що рішення, які ним оскаржуються обмежують права та інтереси територіальної громади в житлово-комунальній сфері, стосуються мешканців житлового фонду м. Чернівці, прийняті в порушення норм чинного законодавства, прийняті на підставі недостовірної інформації та без належного аналізу та перевірки поданих документів на конкурс, на дату звернення до суду не припинили існувати підстави для такого звернення.

Поряд з цим, позивач зазначає, що встановлення строків звернення до адміністративного суду та залишення позовної заяви без розгляду на підставі їх пропуску не може слугувати меті легалізації триваючого правопорушення та, відповідно, здійснення незаконної діяльності (бездіяльності).

Розглянувши матеріали справи та доводи, викладені у поданій заяві, суд виходить з наступного.

Згідно частин 1, 2 статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Згідно частин 1,2 статті 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.

Судом встановлено, що перебіг строку на звернення позивача до суду з вказаним позовом розпочався 23.04.2019 року, коли позивач рішенням суду був поновлений на посаді Чернівецького міського голови та фактично з цього моменту у нього виникли підстава, що дають йому право на пред`явлення визначених законом вимог.

Таким чином, суддя дійшов висновку про визнання поважними причини позивачем строку звернення до суду з адміністративним позовом, оскільки позивач фактично був позбавлений права як міський голова звертатися до суду за захистом прав та інтересів територіальної громади.

У зв`язку із викладени, суддя вважає, що заява міського голови Каспрука Олексія Павловича про визнання причини пропуску строку для звернення до суду поважними та поновлення строку підлягає задоволенню.

На підставі наведеного та керуючись статтями 122, 123, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -

У Х В А Л И В:

1. Заяву Чернівецького міського голови Каспрука Олексія Павловича про визнання причини пропуску строку для звернення до суду поважними та поновлення строку - задовольнити.

2. Визнати поважними причини пропущення Чернівецьким міським головою ОСОБА_1 строку звернення до суду з адміністративним позовом.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя О.В. Анісімов

Дата ухвалення рішення 08.08.2019
Зареєстровано 09.08.2019
Оприлюднено 09.08.2019

Судовий реєстр по справі 824/743/19-а

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 24.11.2020 Чернівецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 28.07.2020 Чернівецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 28.02.2020 Чернівецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 12.02.2020 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 04.02.2020 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 20.01.2020 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 21.12.2019 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 17.12.2019 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 05.12.2019 Чернівецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 26.11.2019 Чернівецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 08.08.2019 Чернівецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 08.08.2019 Чернівецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 08.08.2019 Чернівецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 08.08.2019 Чернівецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 06.08.2019 Чернівецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 02.07.2019 Чернівецький окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 824/743/19-а

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону