П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 липня 2019 р.м.ОдесаСправа № 540/203/19
Категорія: 111030600 Головуючий в 1 інстанції: Хом`якова В.В.
Час і місце ухвалення: 16:20, м. Херсон
Дата складання повного тексту: 01.04.2019 р.
Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - Бітова А.І.
суддів - Лук`янчук О.В.
- Ступакової І.Г.
при секретарі - Рощіній К.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 25 березня 2019 року у справі за позовом приватного підприємства "Агріна" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної фіскальної служби України про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И Л А :
У лютому 2019 року приватне підприємство (далі ПП) "Агріна" звернулося до суду з позовом до Головного управління (далі ГУ) ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної фіскальної служби (далі ДФС) України про:
- визнання протиправними та скасування рішень комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 29 грудня 2018 року №1039439/37124888; №1039440/37124888; №1039441/37124888; №1039442/37124888 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 від 04 грудня 2018 року, №2 від 05 грудня 2018 року, №4 від 06 грудня 2018 року, № 5 від 08 грудня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН), та №1039456/37124888 від 29 грудня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 05 грудня 2018 року в ЄРПН;
- зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні: №1 від 04 грудня 2018 року в ЄРПН, датою її фактичного отримання ДФС України; №2 від 05 грудня 2018 року в ЄРПН, датою її фактичного отримання ДФС України; №4 від 06 грудня 2018 року в ЄРПН, датою її фактичного отримання ДФС України; №5 від 08 грудня 2018 року в ЄРПН, датою її фактичного отримання ДФС України; №3 від 05 грудня 2018 року в ЄРПН, датою її фактичного отримання ДФС України.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що первинними документами підтверджено реальність здійснення господарських зобов`язань між позивачем та його контрагентом, а оскаржувані рішення не містять чітких підстав для відмови в реєстрації податкових накладних.
Відповідач позов не визнав, вказуючи, що рішення про відмову платнику у реєстрації податкових накладних прийнято у зв`язку з тим, що встановлено невідповідність в даних первинних документів; встановлено невідповідність дат виписки товарно-транспортних накладних та видаткових накладних та тоннажу придбаного і реалізованого товару.
Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 25 березня 2019 року задоволено позов ПП "Агріна".
Визнано протиправними та скасовано рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 29 грудня 2018 року №1039439/37124888; №1039440/37124888; №1039441/37124888; №1039442/37124888 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 від 04 грудня 2018 року, №2 від 05 грудня 2018 року, № 4 від 06 грудня 2018 року, №5 від 08 грудня 2018 року в ЄРПН, та рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі №1039456/37124888 від 29 грудня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 05 грудня 2018 року в ЄРПН.
Зобов`язано ДФС України зареєструвати податкові накладні: №1 від 04 грудня 2018 року; №2 від 05 грудня 2018 року; №4 від 06 грудня 2018 року; №5 від 08 грудня 2018 року; №3 від 05 грудня 2018 року в ЄРПН.
В апеляційній скарзі ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального права.
В обґрунтування апеляційної скарги ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі зазначає, що за наслідками розгляду повідомлення, яке було направлено позивачем, комісією ДФС України обґрунтовано прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних у зв`язку з тим, що встановлено невідповідність в даних первинних документів; встановлено невідповідність дат виписки товарно-транспортних накладних та видаткових накладних та тоннажу придбаного і реалізованого товару.
Відзиву ПП "Агріна" на апеляційну скаргу не подано.
Учасники справи в судове засідання апеляційного адміністративного суду не з`явилися, про час, дату та місце слухання справи повідомлені належним чином. Враховуючи що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, особиста їх участь в судовому засіданні не обов`язкова. Судова колегія, у відповідності до ч.2 ст. 313 КАС України, визнає можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності сторін.
Згідно ч.4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.
Обставини справи встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:
В рамках господарської діяльності ПП "Аргіна" на підставі договору поставки №СVР 19392 від 03 грудня 2018 року ТОВ "АТ КАРГІЛ" (покупець) в особі фахівця - аналітика з дослідження товарного ринку Кудрявого Д.В. , що діяв на підставі довіреності №2018/104 від 11 червня 2018 року та ПП "Агріна" уклали договір поставки насіння соняшнику, урожаю 2018 року, який ПП "Агріна" мало поставити до Каховської філії ТОВ "АТ КАРГІЛ" за адресою м. Каховка, вул. Південна, 1 згідно Інкотермс 2010. Загальна кількість товару за договором складала 150 тон. +/- 5% за вибором Покупця. Ціна товару складає 10 070,00 грн. за тону, в тому числі ПДВ 1 678,33 грн.
На поставку насіння соняшнику були видані видаткові накладні: №1 від 04 грудня 2018 року на поставку 20,22 тони соняшнику на суму 167 813,09 грн., ПДВ на суму 33 562,612 грн.; №2 від 05 грудня 2018 року на поставку 43,16 тони соняшнику на суму 359 458,09 грн., ПДВ на суму 71 891,612 грн.; №4 від 06 грудня 2018 року на поставку 55,16 тони соняшнику на суму 461 287,92 грн., ПДВ на суму 92 257,638 грн.; №5 від 08 грудня 2018 року на поставку 27,34 тони соняшнику на суму 228 281,12 грн., ПДВ на суму 45 656,224 грн.
Загальний обсяг поставки склав 146,18 тон на суму 1 462 210,10 грн., у тому числі ПДВ на суму 243 368,08 грн., що відповідає вимогам п.2.1 договору поставки №СVР 19392 від 03 грудня 2018 року, відповідно до якого загальна кількість поставки складає 150 тон +/- 5%.
На оплату поставок за накладними №1 від 04 грудня 2018 року, №2 від 05 грудня 2018 року, №4 від 06 грудня 2018 року та №5 від 08 грудня 2018 року ПП "Агріна" надіслало покупцю -ТОВ "АТ КАРГІЛ" платіжні доручення №43751 від 07 грудня 2018 року на суму 167 813,09 грн., №43752 від 07 грудня 2018 року на суму 359 484,03 грн., №43727 від 10 грудня 2018 року на суму 461 287,92 грн. та №44179 від 11 грудня 2018 року на суму 228 281,12 грн.
Про надходження коштів від ТОВ "АТ КАРГІЛ" свідчать банківські виписки від 07 грудня 2018 року, від 10 грудня 2018 року та від 11 грудня 2018 року.
Перевезення насіння соняшнику в м. Каховка на адресу ТОВ "АТ КАРГІЛ" було здійснено вантажними автомобілями за товарно-транспортними накладними №1550 від 04 грудня 2018 року, що підтверджується ваговим білетом №1812950017; №0805 від 04 грудня 2018 року, що підтверджується ваговим білетом №1812040146; №1606 від 04 грудня 2018 року, що підтверджується ваговим білетом №1812050034; №0116 від 05 грудня 2018 року, що підтверджується ваговим білетом №1812060016; №0490 від 05 грудня 2018 року, що підтверджується ваговим білетом №1812060012; №0114 від 07 грудня 2018 року, що підтверджується ваговим білетом №1812070153.
Придбання насіння соняшнику ПП "Агріна" здійснило за договором купівлі-продажу №105 від 14 червня 2018 року у ТОВ "СВК ФРУНЗЕ" у відповідності до додатків №25, №26 та №27 до вказаного договору №105 від 14 червня 2018 року.
На відпуск насіння соняшнику на адресу ПП "Агріна" ТОВ "СВК ФРУНЗЕ" видало товарні накладні: №434 на відпуск 63,400 тон насіння соняшнику на суму 598 496,26 грн. разом з ПДВ; №467 на відпуск 55,160 тон насіння соняшнику на суму 520 710,62 грн. разом з ПДВ; №458 на відпуск 27,360 тон насіння соняшнику на суму 258 278,51 грн. разом з ПДВ, всі від 04 грудня 2018 року та видало податкову накладну №1 від 04 грудня 2018 року.
Видана продавцем товару ТОВ "СВК ФРУНЗЕ" на адресу ПП "Агріна" податкова накладна №1 від 04 грудня 2018 року зареєстрована в ЄРПН.
Оплата товару здійснена ПП "Агріна" за платіжним дорученням ТОВ "СВК ФРУНЗЕ" від 04 грудня 2018 року у сумі 1 425 000,60 грн., що підтверджено банківською випискою від 04 грудня 2018 року.
Зважування на ПП "Агріна" при отримані товару від ТОВ "СВК ФРУНЗЕ" не здійснювалося, так як товар відразу був перенаправлений на адресу ТОВ "АТ КАРГІЛ".
Для здійснення перевезення використовувався автотранспортні засоби ФОП ОСОБА_2 за договором перевезення вантажу №ТР - 1/2018 від 02 січня 2018 року про що складено акт виконаних робіт від 10 грудня 2018 року №00000078 та видано ФОП ОСОБА_2 податкову накладну №2 від 10 грудня 2018 року, що була зареєстрована в ЄРПН. Оплата послуг з перевезення вантажу здійснена на підставі платіжних доручень, що видані ФОП ОСОБА_2 : №1565 від 04 грудня 2018 року на суму 100 000, 00 грн.; №1575 від 06 грудня 2018 року на суму 4 000, 00 грн.; №1583 від 07 грудня 2018 року на суму 6 000, 00 грн.; №1608 від 19 грудня 2018 року на суму 38 984,96 грн. та підтверджено банківськими виписками від 04 грудня 2018 року, від 06 грудня 2018 року, від 07 грудня 2018 року та від 19 грудня 2018 року.
На підставі договору поставки сільськогосподарської продукції №457/-(3) -18 від 4 грудня 2018 року ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ" (Покупець) в особі директора ОСОБА_3 та ПП "Агріна" уклали договір поставки товару гороху жовтого у кількості 25 метричних тон. Загальна вартість товару за договором складала - 172 000 грн.
На поставку гороху, за довіреністю ОСОБА_3 від 05 грудня 2018 року №ГРЛ 00000720 ПП "Агріна", була видана видаткова накладна №3 від 05 грудня 2018 року на поставку 24,5 тон гороху, вартістю 169 060,00 грн. та виписана податкова накладна №3 від 05 грудня 2018 року на поставку 24,5 тон гороху на суму 140 875,00 грн., ПДВ на суму 28 175,00 грн.
На оплату поставки гороху за накладною №3 від 05 грудня 2018 року ПП "Агріна" надіслало покупцю ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ" платіжне доручення №0527 від 11 грудня 2018 року на суму 140 875,00 грн. Про надходження коштів від ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ" свідчить банківська виписка від 11 грудня 2018 року.
Перевезення гороху в м. Одеса, вул. Малиновська, 29, на адресу ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ" було здійснено вантажним автомобілем за товарно-транспортною накладною №1550 від 04 грудня 2018 року, що підтверджено відміткою ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ" на товарно-транспортній накладній.
Придбання гороху жовтого ПП "Агріна" здійснило за договором купівлі - продажу №135 від 16 липня 2018 року у СБК "Злагода" у відповідності до додатку №5 до вказаного договору № 35 від 16 липня 2018 року.
На відпуск гороху на адресу ПП "Агріна" СБК "Злагода" видало видаткову накладну: № 14 на відпуск 24,55 тон гороху на суму 137 480,10 грн. разом з ПДВ та видало податкову накладну №19 від 04 грудня 2018 року. Видана продавцем товару СБК "Злагода" податкова накладна №19 від 04 грудня 2018 року зареєстрована в ЄРПН.
Оплата товару здійснена ПП "Агріна" за платіжним дорученням СБК "Злагода" від 04 грудня 2018 року у сумі 137 480,10 грн., що підтверджено банківською випискою від 04 грудня 2018 року. Перевезення гороху на адресу ПП "Агріна" здійснено за товарно-транспортною накладною №04/12 від 04 грудня 2018 року.
Для здійснення перевезення використовувався автотранспортний засіб ФОП ОСОБА_2 за договором перевезення вантажу №ТР - 1/2018 від 02 січня 2018 року про що складено акт виконаних робіт від 10 грудня 2018 року №00000078, реєстру перевезень від. 10 грудня 2018 року та видано ФОП ОСОБА_2 податкову накладну №2 від 10 грудня 2018 року, що зареєстрована в ЄРПН. Оплата послуг з перевезення вантажу здійснена на підставі платіжних доручень, що видані ФОП ОСОБА_2 : №1565 від 04 грудня 2018 року на суму 100 000, 00 грн. та підтверджено банківською випискою від 04 грудня 2018 року.
У відповідності до вимог ст. 201 ПК України ПП "Агрін" за результатами фінансово-господарської діяльності були виписані податкові накладні №1 від 04 грудня 2018 року на суму 201 375,71 грн. в тому числі ПДВ 33 562,62 грн.; №2 від 05 грудня 2018 року на суму 431 349,64 грн. в тому числі ПДВ 71 891,61 грн.; №4 від 06 грудня 2018 року на суму 553 545,50 грн. в тому числі ПДВ 92 257,58 грн.; №8 від 08 грудня 2018 року на суму 273 937,34 грн. в тому числі ПДВ 45 656,22 грн. (по взаємовідносинам з ТОВ "АТ КАРГІЛЛ"); №3 від 05 грудня 2018 року на суму 169 050,00 грн. в тому числі ПДВ 28 175,00 грн. (по взаємовідносинам з ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ").
26 грудня 2018 року за допомогою електронних каналів зв`язку зазначені податкові накладні були направлені до Єдиного вікна подання електронних документів ДФС України для реєстрації у ЄРПН.
За результатами обробки реєстрації податкових накладних було зупинено, та надіслані позивачу квитанції про зупинення із зазначенням причин: "Документ доставлено до ДФС України ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК №1 від 04 грудня 2018 року, №2 від 05 грудня 2018 року, №4 від 06 грудня 2018 року, №8 від 08 грудня 2018 року, №3 від 05 грудня 2018 року в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідають вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН".
На виконання п.56. ст. 56 ПК України ПП "Агріна" 27 грудня 2018 року направлено на адресу ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо підтвердження реальності здійснення господарської операції по податковим накладним, в реєстрації яких відмовлено.
Рішеннями ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 29 грудня 2018 року №1039441/37124888 №1039440/37124888, №1039439/37124888, №1039442/37124888, №1039456/37124888 про відмову у реєстрації податкових накладних №1 від 04 грудня 2018 року, №2 від 05 грудня 2018 року, №3 від 05 грудня 2018 року, №4 від 06 грудня 2018 року, №5 від 08 грудня 2018 року в ЄРПН відмовлено.
Підстава відмови: "Надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. При розгляді копій документів, наданих платником податків, встановлено невідповідність в даних первинних документів. Встановлено невідповідність дат виписки товарно-транспортних накладних та видаткових накладних та тоннажу придбаного і реалізованого товару".
Вищезазначені рішення ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі про відмову в реєстрації податкових накладних було оскаржено в порядку ст. 56 ПК України до ДФС України. Рішеннями комісії з питань розгляду скарг від 14 січня 2019 року скарги залишено без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, без змін.
Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що позивач надав ДФС України усі необхідні документи, які в сукупності підтверджують наявність підстав для реєстрації податкових накладних №№1, 2, 3, 4, 5. Таким чином, відповідач прийняв рішення про відмову у реєстрації зазначених податкових накладних безпідставно та протиправно без урахування наданих позивачем пояснень та документів.
Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-14, 73, 74, 77, 78 КАС України, ст. 201 ПК України, які регулюють спірні правовідносини.
Судова колегія не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.
Відповідно до п.201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Підпунктом 201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст. 74 цього Кодексу.
На виконання цієї норми Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 затверджено Порядок ведення ЄРПН (далі Порядок №1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Пунктом 12 Порядку №1246 передбачено здійснення в автоматичному режимі розшифрування та проведення перевірки поданих податкових накладних, серед іншого, на відповідність критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України.
За результатами перевірок, визначених п.12 Порядку №1246, податковим органом формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Така квитанція надсилається платнику податку в автоматичному режимі (в електронному вигляді у текстовому форматі) протягом операційного дня і є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Положення пп.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПК України визначають, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в ЄРПН.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затверджені Наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі Критерії оцінки).
Пунктом 6 Критеріїв оцінки визначено два критерії для проведення Моніторингу податкової накладної, при цьому за змістом пункту першого Переліку документів для кожного із критеріїв законодавцем визначено специфічний (окремий) перелік документів, які платник податків може подати податковому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку документів, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації, у періоді, протягом якого реалізовувалися спірні правовідносини, було регламентовано Постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації". (далі Постанова №117).
Абзацом 7 п.п.201.16.3 п.201.16 ст. 201 ПК України платнику податків надано можливість оскаржити Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН в адміністративному або судовому порядку.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є, зокрема надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Натомість, пп.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПК України вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію або критеріїв, якщо їх виявлено два.
Між тим, визначення фіскальним органом конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567.
Як вбачається з електронних квитанцій №9287312865, №9287316762, №9287313207, №9287316657 №9287312173 за результатами обробки документи доставлено до ДФС України, документи прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Судова колегія зазначає, що фіскальним органом у вищезазначених квитанціях вказано лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп.1.6 п.6 Критеріїв.
Отже, ДФС України у даному випадку, порушено вимоги пп.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПК України, що було вірно встановлено судом першої інстанції.
Відповідності до пп.201.16.2, пп.201.16.3 п.201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп."в" п.201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп.201.16.2). Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп.201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до пп.201.16.2 ст. 201 ПК України (пп.201.16.3).
З матеріалів справи вбачається, що в порядку, визначеному пп.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України, ПП "Агріна" було направлено до ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі пояснення та документи на підтвердження здійснення господарської діяльності з ТОВ "АТ КАРГІЛЛ" та ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСШИПМЕНТ".
Вивчивши всі надані позивачем документи, судова колегія вважає, що вони доводять реальність господарських операцій, по яким проводилася реєстрація податкових накладних та спростовують припущення відповідача про ризиковість платника податку.
Таким чином, судова колегія дійшла висновку, що відповідач прийняв рішення про відмову у реєстрації зазначених податкових накладних необґрунтовано, безпідставно та протиправно, без урахування наданих позивачем пояснень та документів.
За таких обставин, судова колегія вважає правильним висновок суду першої інстанції про задоволення позову ПП "Агріна".
Разом з тим, враховуючи, що судом першої інстанції невірно визначено суб`єкт владних повноважень, яким приймались оскаржувані рішення, судова колегія, керуючись ст. 317 КАС України вважає необхідним змінити 2 абзац резолютивної частини судового рішення суду першої інстанції, а в іншій частині судове рішення залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 308, 310, п.2 ч.1 ст. 315, ст. 317, 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, судова колегія, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі залишити без задоволення.
Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 25 березня 2019 року змінити, виклавши 2 абзац резолютивної частини судового рішення в наступній редакції:
"Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 29 грудня 2018 року №1039439/37124888; №1039440/37124888; №1039456/37124888, №1039441/37124888; №1039442/37124888 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 від 04 грудня 2018 року, №2 від 05 грудня 2018 року, №3 від 05 грудня 2018 року, №4 від 06 грудня 2018 року, №5 від 08 грудня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних."
В іншій частині рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 25 березня 2019 року залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
Повне судове рішення складено 08 серпня 2019 року.
Головуючий: Бітов А.І. Суддя: Суддя: Ступакова І.Г. Лук`янчук О.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2019 |
Оприлюднено | 09.08.2019 |
Номер документу | 83512784 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні