Постанова
від 24.06.2009 по справі 2а-3347/09/2270/11
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 2а-3347/09/2270/11

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2009 рок у

Хмельницький окружний адміністративний суд в складі

головуючого судді Касап В.М.

при секретарі Марковій О.В. , Сенькові О.О. , Федику Р.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом від критого акціонерного товариства «Модуль» до Кам'янець-Подільської об ' єднаної держав ної податкової інспекції Хмельницької області про визнання протиправн ими та скасування податкових повідомлень-рішень -

ВСТАНОВИВ:

ВАТ «Модуль» звернулося з позовом до Кам'янець-Подільської об'єднаної державної пода ткової інспекції Хмельницької області про визнання протиправним та ск асування податкового повідомлення-рішення №0000362343/0 від 15 серпня 2008 року.

В обґрунтування своїх вимог вказує , що Кам'янець-Подільською об ' єднаною державною податковою інспекці єю в період з 24.07.2008 року по 01.08.2008 року проведена виїзна позапланова перевірка з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вар тість на рахунок у банку за період з 01 04 2008 року по 30.06.2008 року В результаті перев ірки 08.08.2008 року складений акт № 175623421338358. 15 серпня 2008 року на підставі акту перевір ки прийнято податкове повідомлення-рішення № 00003623432/0 , згідно з яким відповідачем зменшено суму бюджетного відшкодування на суму 128684 грн. 00 коп. Підставою для пр ийняття оскаржуваного рішення стали висновки , викладені в акті перевірки. У висновках ак ту перевірки вказано , що товариством в порушення вимог п.п. 7.4.3 , п. 7.4. , ст 7 ЗУ „Про податок на додан у вартість" від 03.04.1997 року №168/97-ВР / далі Закон №168/ із змінами та доповненнями , з суми податково го кредиту не виключалась частка ПДВ в сумі 128684 , 00 грн. , сплаченого (нарахованого) при придбанні матеріалів , яка відповідає ч астці використання таких матеріалів в неоподаткованих операціях звітн ого періоду - операціях з поставки відходів і брухту чорних металів , які звільняються ві д оподаткування починаючи з 06.02.2007 року , відповідно до п. 11.44 ст. 11 Закону № 168. Вважає безпідставним и та необгрунтованими викладені в акті перевірки висновки , оскільки відповідно до п.п , 7.4.3. , п.7.4 , ст. 7 Закону № 168 у разі коли то вари (роботи , посл уги) , виготовлені та/або придбані , ч астково використовуються в оподатковуваних операціях , а частково - ні , до суми податкового кредит у включається та частка сплаченого (нарахованого) податку при їх виготов ленні або придбанні , яка відповідає частці використання таких товарів (ро біт , послуг) в опод атковуваних операціях звітного періоду. В процесі господарської діяль ності ВАТ „Модуль" дійсно здійснювало оподатковувані операції по закуп івлі холоднокатаного металу в рулонах , і при здійснені цих господарських операцій товар иством відповідним чином сплачувався (нараховувався) податок на додану вартість. У відповідності до податкових декларацій поданих за вищезазн ачений період , по датковий кредит зазначений ВАТ „Модуль" в податкових звітах , відображений у відповідно сті до норм Закону №168 , оскільки сума податкового кредиту складалася з сум п одатку в складі вартості придбаних товарів , які використовуються товариством для здій снення основного виду діяльності , визначеного Статутом товариства. Відповідно всі вит рати , які були пон есені товариством на придбання товарів протягом зазначеного звітного періоду , спрямов увалися виключно на забезпечення основного виду діяльності , а не для систематичного зді йснення операцій з поставки відходів брухту чорних металів , які звільняються від опода ткування. При здійсненні господарської діяльності реалізовувався мета лобрухт , але він у творювався в значній мірі не від придбаних товарів , що є оподаткованими операц іями , а в значній м ірі від операцій , що були вчинені до 06.02.2007 року , а також при використані власного металу у виробництв і. Вважає податкове повідомлення-рішення таким , що суперечить чинному законодавству , просить визнати про типравним та скасувати.

В процесі розгляду справи представники по зивача 24 червня 2009 року подали заяву про зміну позовних вимог , в якій зазначають , що ВАТ "Модуль" не погодж уючись із прийнятим рішенням № 0000362343/0 , керуючись п.п. 5.2.2. , п.5.2. , ст. 5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язан ь платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" в ід 21.12.2000 року № 2181 - III з змінами та доповненнями , було розпочато п роцедуру адміністративного оскарження та 22.08.2008 року направлено відповід ачу апеляційну скаргу про перегляд вищезазначеного рішення , як такого , що суперечить законодавст ву України. 30 вересня 2008 року рішенням відповідача про результати розгляд у первинної скарги залишено податкове повідомлення-рішення № 0000362343/0 від 15 с ерпня 2008 року без змін , а скаргу ВАТ "Модуль" - без задоволення. Цього ж дня відп овідачем видано податкове повідомлення-рішення № 0000362343/1. 05.12.2008 року без задов олення залишено скаргу позивача та 15.12.2008 року відповідачем прийнято подат кове повідомлення-рішення № 0000362343/2. 11.02.2009 року без задоволення було залишено с каргу позивача та 17.02.2009 року відповідачем прийнято податкове повідомленн я-рішення № 0000362343/3. Просять визнати протиправними та скасувати прийняті под аткові повідомлення-рішення №0000362343/0 від 15 серпня 2008 року , №0000362343/1 від 30 вересня 2008 року , №0000362343/2 від 15 грудня 2008 року , № 0000362343/3 від 17 лютого 2009 року.

Представники відповідача проти позову заперечують , вказують , що Кам'янець-Подільською ОД ПІ була проведен а виїзна позапланова перевірка за період з 01.04.2008 року по 30.06.2008 року , про що складено акт від 08.08.2008 р оку № 175623421338358.

В ході попередньої планової перевірки за п еріод з 01.04.2007 року по 31.03.2008 року (акт №1713 234 21338358 від 29.07.2008 року) встановлено порушення п п.7.4.3 п.7.4 ст.7 Закону №168 позивачем протягом липня 2007 року - березня 2008 року з суми податкового кредиту не виключалась частка ПДВ , сплаченого (нарахованого) при придбанні м атеріалів , яка ві дповідає частці використання таких матеріалів в неоподатковуваних опе раціях звітного періоду - операціях з поставки відходів і брухту чорних металів , які звіл ьняються від оподаткування починаючи з 06.02.2007 року , відповідно до п. 11.44 ст. 11 Закон у № 168. Внаслідок вищевказаного порушення перевіркою зменшено значення р ядка 22.2 податкової декларації з ПДВ за березень 2008 року «Зарахування від'є много значення різниці поточного звітного періоду до складу податково го кредиту наступного звітного періоду» та становить - 503479 грн. Залишок від 'ємного значення , який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (ряд. 26 Декларації) за березень 2008 року по результатах перевірки становить - 13051 грн. Через невідображення ре зультатів планової виїзної перевірки в податковому обліку , сума ПДВ , заявлена до відшкодування з бюджету за травень 2008 року завищена ВАТ «Модуль» на суму 63811 , 00 грн.

В ході позапланової виїзної перевірки вст ановлено порушення 7.4.3 п.7.4 ст.7 Закону №168 ВАТ «Модуль» протягом квітня - травн я 2008 року з суми податкового кредиту не виключав частку ПДВ , сплаченого (нарахованого) п ри придбанні матеріалів , яка відповідає частці використання таких матеріалі в в неоподатковуваних операціях звітного періоду - операціях з поставки відходів і брухту чорних металів , які звільняються від оподаткування починаючи з 06.02.2007 р оку відповідно до п. 11.44 ст.11 Закону № 168.

Позивач здійснював реалізацію брухту чор них металів Хмельницькому ЗАТ «Втормет» (код ЄДРПОУ 00193157) без нарахування податку на додану вартість відповідно до п. 11.44 ст.11 Закону № 168 , згідно якого операції з пос тавки відходів і брухту чорних металів починаючи з 06.02.2007 року звільняютьс я від оподаткування. Оскільки операції з поставки відходів і брухту чорн их металів звільняються від оподаткування , то сума податку на додану вартість , що відповідає обсягу та ких неоподатковуваних операцій , підлягає виключенню з суми податкового кредиту в пер іод проведення цих операцій. Отже перевіркою встановлено , що внаслідок вищевказаног о порушення сума ПДВ , заявлена до відшкодування з бюджету за травень 2008 рок у завищена ВАТ «Модуль» на 63492 грн.

У розділ 2 податкових декларацій з податку на додану вартість за квітень-травень 2008 року позивачем включено ПДВ , згідно чеків , підтверджуючих факт за правки автомобільного транспорту на АЗС , проживання в готелях у відрядженні , інше в яких вказано індивід уальні податкові номера контрагентів , які не являються платниками ПДВ чим порушено п.7.4.5 п .7.4 ст.7 Закону України « про податок на додану вартість».

В результаті даного порушення позивачем завищено податковий кредит , від'ємне значення різниці м іж податковими зобов'язаннями та податковим кредитом за квітень 2008 року н а 1381 грн. , за травен ь 2008 року на 300 грн. , з аявлене бюджетне відшкодування за травень 2008 року на 1381 грн. Всього ВАТ «Мо дуль» завищено заявлену до відшкодування суму бюджетного відшкодуванн я за травень 2008 року в сумі 128 684 грн.

Вважають винесені податкові повідомленн я-рішення №0000362343/0 від 15 серпня 2008 року , №0000362343/1 від 30 вересня 2008 року , №0000362343/2 від 15 грудня 2008 року , № 0000362343/3 від 17 лютого 2009 року пра вомірними та просять в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши п ояснення представників сторін , з'ясувавши повно і всебічно обставини справи , суд вважає , що в задоволенні позову слі д відмовити.

Судом встановлено , що Кам'янець-Подільською ОД Ш проведена виїзна позапланова перевірка за період з 01.04.2008 року по 30.06.2008 року , про що складено а кт від 08.08.2008 року № 175623421338358.

15 серпня 2008 року на підставі акту перевірки п рийнято податкове повідомлення-рішення № 00003623432/0 , згідно з яким відповідачем зменшено суму б юджетного відшкодування на суму 128684 грн. 00 коп.

В ході попередньої планової перевірки за п еріод з 01.04.2007 року по 31.03.2008 року (акт №1713 234 21338358 від 29.07.2008 року) встановлено порушення п п.7.4.3 п.7.4 ст.7 Закону №168 позивачем протягом липня 2007 року - березня 2008 року з суми податкового кредиту не виключалась частка ПДВ в сумі 221082 грн. , сплаченого (нарахованого) п ри придбанні матеріалів , яка відповідає частці використання таких матеріалі в в неоподатковуваних операціях звітного періоду - операціях з поставки відходів і брухту чорних металів , які звільняються від оподаткування починаючи з 06.02.2007 р оку , відповідно д о п. 11.44 ст. 11 Закону № 168. Внаслідок вищевказаного порушення перевіркою зменш ено значення рядка 22.2 податкової декларації з ПДВ за березень 2008 року «Зар ахування від'ємного значення різниці поточного звітного періоду до скл аду податкового кредиту наступного звітного періоду» та становить - 503479 г рн. Залишок від'ємного значення , який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (ряд. 26 Декла рації) за березень 2008 року по результатах перевірки становить - 13051 грн. Чере з невідображення результатів планової виїзної перевірки в податковому обліку , сума ПДВ , заявлена до відш кодування з бюджету за травень 2008 року завищена ВАТ «Модуль» на суму 63811 , 00 грн.

В ході позапланової виїзної перевірки , встановлено порушен ня 7.4.3 п.7.4 ст. 7 Закону №168. ВАТ «Модуль» протягом квітня - травня 2008 року з суми податкового кредит у не виключав частку ПДВ , сплаченого (нарахованого) при придбанні матеріалів , яка відповідає ч астці використання таких матеріалів в неоподатковуваних операціях зві тного періоду - операціях з поставки відходів і брухту чорних металів , які звільняються від оподаткування починаючи з 06.02.2007 року відповідно до п.11.44 Закону № 168. Позив ач здійснював реалізацію брухту чорних металів Хмельницькому ЗАТ «Вто рмет» без нарахування податку на додану вартість відповідно до п. 11.44 ст. 11 Закону № 168 , згідно якого операції з поставки відходів і брухту чорних металів починаючи з 06.02.2007 року звільняю ться від оподаткування. Тому , внаслідок вказаного порушення сума ПДВ , заявлена до відшкодування з бюджету за травень 2008 року завищена ВАТ «Модуль» на 63492 грн.

У розділ 2 податкових декларацій з податку на додану вартість за квітень-травень 2008 року позивачем включено ПДВ , згідно чеків , підтверджуючих факт за правки автомобільного транспорту на АЗС , проживання в готелях у відрядженні , інше в яких вказано індивід уальні податкові номера контрагентів , які не являються платниками ПДВ , чим порушено вимоги п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону № 168. В результаті чого позивачем завищено податковий кредит , від'ємне значенн я різниці між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом за квіт ень 2008 року на 1381 грн. , за травень 2008 року на 300 грн. , заявлене бюджетне відшкодування за травен ь 2008 року на 1381 грн. Всього ВАТ «Модуль» завищено заявлену до відшкодування суму бюджетного відшкодування за травень 2008 року в сумі 128684 грн.

Згідно пп.7.4.3 п.7.4 ст.7 Закону № 168 у разі коли това ри (роботи , послуг и) , виготовлені та/ або придбані , час тково використовуються в оподатковуваних операціях , а частково ні , до суми податкового кредит у включається та частка сплаченого (нарахованого) податку при їх виготов ленні або придбанні , яка відповідає частці використання таких товарів (ро біт , послуг) в опод атковуваних операціях звітного періоду.

Відповідно до пп.3. І.І. п.3.1 ст.3 Закону № 168 , об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг , місце надання яких знаходиться на митній території У країни , в тому чис лі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику ( кредитору) для погашення заборгованості заставодавця , а також з передачі об'єкта ф інансового лізингу у користування лізингоотримувачу (орендарю).

Згідно п.4.4 ст. 4 Закону № 168 для готової продукц ії , виготовленої на території України з давальницької сировини нерезидента , у разі її поставки на митні й території України , базою оподаткування є договірна (контрактна) вартіст ь такої продукції з урахуванням акцизного збору , ввізного мита , а також інших податків , зборів (обов'язкових платежів) , за виня тком податку на додану вартість , що включаються у ціну такої готової продукції згідно із законами України з питань оподаткування. Визначена вартість перерах овується в українські гривні за валютним (обмінним) курсом Національног о банку України , щ о діяв на момент виникнення податкових зобов'язань. При цьому податок сп лачується до бюджету покупцем у порядку , передбаченому для оподаткування товарів , що імпортуються , а відповідальність за сплату податку покупцем такої продукції несе вітчизняний її перероб ник.

Відповідно до пп.7.3.1 п.7.3 ст. 7 Закону № 168 датою ви никнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт , послуг) вважається дата , яка припадає на п одатковий період , протягом якого відбувається будь-яка з подій , що сталася раніше: - або д ата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок пл атника податку як оплата товарів (робіт , послуг) , що підлягають поставці , а у разі поставки товарів (робіт , послуг) за готівкові грошов і кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку , а при відсутності такої - да та інкасації готівкових коштів у банківській установі , що обслуговує платника под атку;

- або дата відвантаження товарів , а для робіт (послуг) - дата оф ормлення документа , що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Згідно пп.7.3.6 п.7.3 ст. 7 Закону № 168 датою виникнен ня податкових зобов'язань при імпорті є дата подання митної декларації і з зазначенням у ній суми податку , що підлягає сплаті. Датою виникнення податкових зобо в'язань при імпортуванні робіт (послуг) є дата списання коштів з розрахун кового рахунку платника податку в оплату робіт (послуг) або дата оформле ння документа , що засвідчує факт виконання робіт (послуг) нерезидентом залежно від того , яка з подій відбу лася першою.

Відповідно до пп.7.7.2 «б» п.7.7 ст.7 Закону № 168 якщо у наступному податковому пер іоді сума , розрах ована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту , має від'ємне значення , то залишок від'ємного значення після бюдж етного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступ ного податкового періоду.

Враховуючи зазначене , оскільки операції з постав ки відходів і брухту чорних металів звільняються від оподаткування , сума податку на дода ну вартість , що ві дповідає обсягу таких неоподатковуваних операцій , підлягає виключенню з суми податкового кредиту в періоді проведення цих операцій.

На ВАТ «Модуль» в процесі господарської ді яльності утворювались відходи металу (відходи стального прокату у вигл яді відрізків чорного прокату , зшивки , матеріали , отримані від розпаковки рулонів стального прокату т а метал , що утворю вався при використанні у виробництві інших матеріалів) , які оприбутковувались як м еталобрухт та в подальшому реалізовувались. Оприбуткування відходів м еталу з віднесенням їх на металобрухт здійснювалось на підставі актів , підписаних відпо відальними особами підприємства. Залишки металобрухту , його надходження та вибутт я в кількісному виразі відображені у звітах про переміщення номенклату ри на відповідних складах.

При придбанні матеріалів , з яких утворювався металоб рухт як до 06.02.2007 року , так і після цієї дати , позивачем до податкового кредиту відносилась сума ПДВ , сплачен а (нарахована) при придбанні товару. При продажу металобрухту до 06.02.2007 року така операція оподатковувалась за ставкою 20 % , тому податковий кредит не підлягав коригу ванню. Починаючи з 06.02.2007 року , відповідно до п. 11.44 ст. 11 Закону № 168 , операції з поставки відход ів і брухту чорних металів звільняються від оподаткування , тому сума податку на додану вартість , що відп овідає обсягу таких неоподатковуваних операцій , підлягає виключенню з суми податкового кредиту в періоді проведення цих операцій згідно ст .7.4.3 п.7.4 ст.7 Закону № 168.

З врахуванням наведеного , суд вважає , що , оскільки операції з поставки відходів і брухту чорни х металів звільняються від оподаткування , сума податку на додану вартість , що відповідає обсягу таких неоподатковуваних операцій , підлягає виключенню з суми податкового кредиту в пер іоді проведення цих операцій , позивачем неправомірно завищено заявлену до відшко дування суму бюджетного відшкодування за травень 2008 року в сумі 128 684 грн. , тому оскаржувані позивачем податкові повідомлення-рішення №0000362343/0 від 15 серпня 2008 року , №0000362343/1 від 30 вересня 2008 р оку , №0000362343/2 від 15 гру дня 2008 року , № 0000362343/3 в ід 17 лютого 2009 року є правомірними , та такими що відповідають чинному законодавству.

Керуючись ст.ст.158-163 КАС України , пп.3. І.І. п.3.1 ст. 3; п.4.4 ст. 4; пп.7.3.1 , 7.3.6 п.7.3 , пп.7.4.3 п.7.4 , пп.7.7.2 «б» п.7.7 ст.7; п. 11.44 ст.11 ЗУ „Про податок на додану вартість" від 03.04.1997р. №168/97-ВР , -

ПОСТАНОВИВ:

в задоволенн і позову відкритого акціонерного товариства «Модуль» до Кам'янець-Поді льської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької област і про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-ріш ень №0000362343/0 від 15 серпня 2008 року , №0000362343/1 від 30 вересня 2008 року , №0000362343/2 від 15 грудня 2008 року , № 0000362343/3 від 17 лютого 2009 року - від мовити.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання з аяви про апеляційне оскарження , якщо таку заяву не було подано. Заява про апеляційне о скарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення , а в разі складення постанови у повному обсязі відпов ідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна ска рга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного с уду через Хмельницький окружний адміністративний суд. Копія апеляційн ої скарги одночасно надсилається особою , яка її подає , до суду апеляційної інстанції.

Постанова ск ладена в повному обсязі 26 червня 2009 року.

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2009
Оприлюднено29.03.2010
Номер документу8354664
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3347/09/2270/11

Постанова від 24.06.2009

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Касап В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні