ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
01 серпня 2019 року м. Дніпросправа № 0840/3468/18
Суддя Третього апеляційного адміністративного суду Чабаненко С.В. перевіривши на відповідність вимогам Кодексу адміністративного судочинства України апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДФС на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2018 року у справі № 0840/3468/18 за позовом Приватного акціонерного товариства "Електрометалургійний завод "Дніпроспецсталь" ім. А. М. Кузьміна" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
в с т а н о в и в:
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 31.10.2018 р. позов Приватного акціонерного товариства "Електрометалургійний завод "Дніпроспецсталь" ім. А. М. Кузьміна" задоволено.
Не погодившись з вищевказаним судовим рішенням, відповідачем подано апеляційну скаргу.
Вказана апеляційна скарга подана без додержання вимог, встановлених ст.296 КАС України.
Враховуючи, що апеляційні скарги, які подані ОВПП ДФС 10 грудня 2018 року, 07 лютого 2019 року та 11 червня 2019 року, повернуті ухвалами Третього апеляційного адміністративного суду від 16 січня 2019 року, від 22 квітня 2019 року та від 14 червня 2019 року, відповідно, а тому до поданої вчетверте 22 липня 2019 року апеляційної скарги пред`являються вимоги ст.296 КАС України, як до нової апеляційної скарги.
Приписами ст. 295 КАС України передбачено, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
При цьому як вбачається з матеріалів справи, копію оскаржуваного рішення скаржником отримано 19 листопада 2018 року (а.с.209, т.7). Таким чином, строк подання апеляційної скарги сплинув 19 грудня 2018 року.
Так, заявником до апеляційної скарги додано клопотання про поновлення строку звернення, в якому скаржник зазначає, що після усунення недоліків апеляційної скарги, в даному випадку сплати судового збору та надання оригіналу документу на підтвердження повноважень особи, яка підписала апеляційну скаргу, він повторно звернувся з апеляційною скаргою, що відповідає приписам ч.8 ст. 169 КАС України.
Проте, вказані відповідачем обставини не можна визнати поважними причинами пропуску строку апеляційного оскарження, оскільки обставини пов`язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у неї коштів, призначених для сплати судового збору, не звільняють контролюючий орган від обов`язку своєчасної його сплати, та відповідно своєчасного подання апеляційної скарги.
Статтею 44 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено обов`язок учасників справи добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки, зокрема, виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки, а також виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом (пункти 6, 7 частини п`ятої цієї статті).
Положеннями Кодексу адміністративного судочинства України чітко окреслено характер процесуальної поведінки, який зобов`язує учасників справи діяти сумлінно, тобто проявляти добросовісне ставлення до наявних у них прав і здійснювати їх реалізацію таким чином, щоб забезпечити неухильне виконання своїх обов`язків, встановлених законом або судом, зокрема, щодо дотримання строку на апеляційне оскарження судових рішень, а також належного оформлення апеляційної скарги, зокрема стосовно надання документа про сплату судового збору, в тому числі і на підставі ухвали суду апеляційної інстанції про залишення апеляційної скарги без руху.
Таким чином, учасник справи, маючи намір добросовісної реалізації належного йому права на апеляційний перегляд справи, повинен забезпечити неухильне і своєчасне виконання вимог процесуального закону і суду, зокрема, стосовно строку подання апеляційної скарги, її форми та змісту, в тому числі щодо надання документа про сплату судового збору, для чого, як особа, зацікавлена у її поданні, повинен вчиняти усі можливі та залежні від нього дії, використовувати усі наявні засоби та можливості, передбачені законодавством.
Крім того, органи ДФС є установами, що фінансуються з Державного Бюджету України. Тому, з огляду на те, що установа чи організація, яка утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору, обставини, пов`язані з фінансуванням установ чи організацій з державного бюджету, відсутністю в ньому коштів, призначених для сплати судового збору тощо не можуть бути підставою для реалізації суб`єктом владних повноважень права на апеляційне оскарження у будь-який необмежений час після закінчення такого строку та, відповідно, підставою для поновлення зазначеного строку.
Окремо, суд звертає увагу на те, що заявником апеляційної скарги не надано доказів вжиття заходів щодо своєчасної сплати судового збору, як то направлення листів щодо виділення відповідного фінансування для сплати судового збору.
Крім того, суд зазначає, що підставою для повернення апеляційної скарги також було не надання на вимогу суду оригіналу довіреності або належним чином її засвідченої копії на підтвердження повноважень ОСОБА_1 .
Отже, суд, враховуючи вищезазначені обставини та норми чинного процесуального законодавства зазначає, що апеляційну скаргу на рішення суду від 31 жовтня 2018 року подано з пропуском встановленого ч. 1 ст. 295 КАС України строку, оскільки апеляційна скарга подана за спливом майже восьмимісячного терміну після отримання копії судового рішення.
Також суд зазначає, що відповідач не оскаржив ухвали про повернення апеляційної скарги.
Таким чином, при подані апеляційної скарги відповідачем було порушено строк на її подання та підстави для поновлення строку скаржником не наведено.
Згідно з ч. 2 ст. 298 Кодексу адміністративного судочинства України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу, тобто суддя, встановивши, невідповідність поданої скарги вимогам, встановленим статтею 296 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення апеляційної скарги без руху.
З огляду на вищевикладене, суд дає можливість заявнику апеляційної скарги у десятиденний строк з дня отримання копії ухвали надати апеляційну скаргу оформлену у відповідності до статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, тобто надати суду:
- заяву про поновлення строку, в якій з урахуванням викладених в ухвалі обставин вказати підстави для поновлення строку.
Керуючись ст.ст. 296, 298 КАС України суддя, -
у х в а л и в:
Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДФС на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2018 року у справі № 0840/3468/18 залишити без руху та надати десятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали для усунення вищезазначених недоліків.
Ухвала набирає чинності з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя С.В. Чабаненко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2019 |
Оприлюднено | 11.08.2019 |
Номер документу | 83551083 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні