ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
07 серпня 2019 року м. Дніпросправа № 160/2655/19
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача: Шальєвої В.А.
суддів: Білак С.В., Малиш Н.І.,
секретар судового засідання Лащенко Р.В.
за участі представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача Овсяникової Л.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Трест Міськшляхрембуд на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.04.2019 р. (суддя Захарчук-Борисенко Н.В., повне судове рішення складено 19.04.2019 р.) в справі № 160/2655/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Трест Міськшляхрембуд до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Трест Міськшляхрембуд звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 21.12.2018 р. № 0031995341 про застосування штрафу в загальному розмірі 104223,06 грн. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.04.2019 р. в задоволенні позову відмовлено.
В апеляційній скарзі позивач просить скасувати рішення з підстав неправильного застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, ухвалити нове рішення про задоволення позову. Апелянт вказує на неправильне тлумачення судом першої інстанції приписів підпункту 120№.1 статті 120№ Податкового кодексу України та вважає, що штраф не застосовуються у всіх випадках, коли податкова накладна не надається покупцю.
У відзиві на апеляційну скаргу відповідач просить залишити рішення суду першої інстанції без змін, відмовивши у задоволенні апеляційної скарги.
В судовому засіданні представник позивача апеляційну скаргу підтримав та просив її задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні просив в задоволенні апеляційної скарги відмовити.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників учасників справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд доходить висновку, що апеляційна скарга не може бути задоволена з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Лівобережним управлінням ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ Трест Міськшляхрембуд з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН, складених за серпень, вересень, жовтень 2017 року та червень 2018 року, зареєстрованих в ЄРПН в вересні, жовтні, листопаді 2017 року, в липні 2018 року.
За результатами перевірки складений акт від 30.11.2018 №69620/04-36-53-41/35986465 року, яким встановлено порушення позивачем вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН: податкова накладна від 21.08.2017 № 7 на суму податку на додану вартість 275 372,29 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 29.09.2017 о 10 год. 30 хв. за реєстраційним № 9199942499 з порушенням терміну реєстрації на 14 календарних днів при граничному терміні реєстрації - 15.09.2017 року; податкова накладна від 16.08.2017 № 4 на суму податку на додану вартість 264 602,49 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 29.09.2017 о 12 год. 25 хв. за реєстраційними НОМЕР_1 з порушенням терміну реєстрації на 14 календарних днів при граничному терміні реєстрації - 15.09.2017 року; податкова накладна від 12.09.2017 № 2 на суму податку на додану вартість 1 875,94 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 03.10.2017 о 12 год. 19 хв. за реєстраційним № 9202242867 з порушенням терміну реєстрації на 3 календарних дні при граничному терміні реєстрації - 30.09.2017 року; податкова накладна від 13.09.2017 № 4 на суму податку на додану вартість 92 534,80 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 03.10.2017 о 12 год. 18 хв. за реєстраційним № НОМЕР_2 з порушенням терміну реєстрації на 3 календарних дні при граничному терміні реєстрації - 30.09.2017 року; податкова накладна від 12.09.2017 № 3 на суму податку на додану вартість 272 837,97 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 03.10.2017 о 12 год. 18 хв. за реєстраційним № НОМЕР_3 з порушенням терміну реєстрації на 3 календарних дні при граничному терміні реєстрації - 30.09.2017 року; податкова накладна від 14.09.2017 № 5 на суму податку на додану вартість 2 488,87 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 03.10.2017 о 12 год. 18 хв. за реєстраційним № 9202273990 з порушенням терміну реєстрації на 3 календарних дні при граничному терміні реєстрації - 30.09.2017 року. податкова накладна від 05.10.2017 № 4 на суму податку на додану вартість 99 366,60 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 10.11.2017 о 12 год. 47 хв. за реєстраційним № 9236293942 з порушенням терміну реєстрації на 10 календарних днів при граничному терміні реєстрації - 31.10.2017 року; податкова накладна від 12.06.2018 № 7 на суму податку на додану вартість 33 151,61 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 03.07.2018 о 15 год. 58 хв. за реєстраційним № НОМЕР_4 з порушенням терміну реєстрації на 3 календарних дні при граничному терміні реєстрації - 30.06.2018 року.
За порушення строків реєстрації зазначених податкових накладних згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 Кодексу передбачено застосування штрафу в розмірі 10 відсотків. Згідно з актом перевірки загальна сума штрафу складає 104 223,06 грн.
Податкове повідомлення-рішення прийнято на підставі акту камеральної перевірки від 21.12.2018 №0031995341 з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН за звітний період 08.2017, 09.2017, 10.2017, 06.2018.
Встановивши, що вищевказані податкові накладні виписані в період з серпня 2017 року по жовтень 2017 року та червень 2018 року та зареєстровані в ЄРПН в період з 29.09.2017 по 03.10.2017 та 03.07.2018 року, тобто з порушенням встановленого терміну реєстрації податкових накладних в ЄРПН, суд першої інстанції дійшов до висновку, що відповідачем правомірно застосовані штрафні санкції відповідно до частини першої статті 120-1 Податкового кодексу України.
Суд вважає такий висновок обґрунтованим, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що ГУ ДФС проведено камеральну перевірку ТОВ Трест Міськшляхрембуд з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за серпень, вересень, жовтень 2017 р. та червень 2018 р., за результатами якої складно акт від 30.11.2018 р. № 69620/04-36-53-41/35986465 та встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в частині порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН, а саме: податкова накладна від 21.08.2017 № 7 на суму податку на додану вартість 275 372,29 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 29.09.2017 о 10 год. 30 хв. за реєстраційним № 9199942499 з порушенням терміну реєстрації на 14 календарних днів при граничному терміні реєстрації - 15.09.2017 року; податкова накладна від 16.08.2017 № 4 на суму податку на додану вартість 264 602,49 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 29.09.2017 о 12 год. 25 хв. за реєстраційними НОМЕР_1 з порушенням терміну реєстрації на 14 календарних днів при граничному терміні реєстрації - 15.09.2017 року; податкова накладна від 12.09.2017 № 2 на суму податку на додану вартість 1 875,94 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 03.10.2017 о 12 год. 19 хв. за реєстраційним № 9202242867 з порушенням терміну реєстрації на 3 календарних дні при граничному терміні реєстрації - 30.09.2017 року; податкова накладна від 13.09.2017 № 4 на суму податку на додану вартість 92 534,80 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 03.10.2017 о 12 год. 18 хв. за реєстраційним № 9202272565 з порушенням терміну реєстрації на 3 календарних дні при граничному терміні реєстрації - 30.09.2017 року; податкова накладна від 12.09.2017 № 3 на суму податку на додану вартість 272 837,97 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 03.10.2017 о 12 год. 18 хв. за реєстраційним № 9202275511 з порушенням терміну реєстрації на 3 календарних дні при граничному терміні реєстрації - 30.09.2017 року; податкова накладна від 14.09.2017 № 5 на суму податку на додану вартість 2 488,87 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 03.10.2017 о 12 год. 18 хв. за реєстраційним № НОМЕР_5 з порушенням терміну реєстрації на 3 календарних дні при граничному терміні реєстрації - 30.09.2017 року. податкова накладна від 05.10.2017 № 4 на суму податку на додану вартість 99 366,60 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 10.11.2017 о 12 год. 47 хв. за реєстраційним № 9236293942 з порушенням терміну реєстрації на 10 календарних днів при граничному терміні реєстрації - 31.10.2017 року; податкова накладна від 12.06.2018 № 7 на суму податку на додану вартість 33 151,61 грн. на неплатника податку на додану вартість (код ІПН 100000000000) зареєстрована в ЄРПН 03.07.2018 о 15 год. 58 хв. за реєстраційним № НОМЕР_4 з порушенням терміну реєстрації на 3 календарних дні при граничному терміні реєстрації - 30.06.2018 року.
На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.12.2018 р. № 0031995341 про застосування до ТОВ Трест Міськшляхрембуд штрафу в розмірі 10% за затримку реєстрації податкових накладних на 15 календарних днів і менше на суму податку на додану вартість в розмірі 1042230,57 грн. в загальній сумі 104223,06 грн.
Спірним є питання правомірності застосування штрафних санкцій на підставі підпункту 120№.1 статті 120№ Податкового кодексу України за порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних, які виписані за результатами господарських операцій з неплатником податку на додану вартість.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.
За приписами пункту 201.1 статті 201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Пунктом 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р. № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за № 137/28267, встановлено, що до графи 8 податкових накладних вноситься код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.
Зокрема, у графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.
Судом встановлено, що податкові накладні, які зареєстровані позивачем з порушенням граничного строку, встановленого пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, містять код ставки податку на додану вартість 20 , що свідчить про те, що податкові накладні складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість.
Відтак, суд доходить до висновку про правомірність застосування контролюючим органом до позивача штрафних санкцій на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України.
Приведене вище правозастосування відповідає правовій позиції, викладеній Верховним Судом в постанові від 04.09.2018 р. в справі № 816/1488/17.
Доводи апелянта, що штраф не застосовується у всіх випадках, коли податкова накладна не видається покупцю, є безпідставними та спростовані приведеними вище висновками суду.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.
Оскільки предметом позову в цій справі є рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто ця справа є справою незначної складності у розумінні п. 6 ч. 6 ст. 12 КАС України в редакції, яка діє з 15.12.2017 р. та підлягає застосуванню судом апеляційної інстанції відповідно до ч. 3 ст. 3 КАС України, судове рішення суду апеляційної інстанції згідно з п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягає оскарженню в касаційному порядку.
Керуючись ст. ст. 6, 7, 8, 9, 242, 243, 308, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Трест Міськшляхрембуд на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.04.2019 р. в справі № 160/2655/19 залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.04.2019 р. в справі № 160/2655/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Трест Міськшляхрембуд до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 07.08.2019 р. та відповідно п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України касаційному оскарженню не підлягає.
Повне судове рішення складено 08.08.2019 р.
Суддя-доповідач В.А. Шальєва
суддя С.В. Білак
суддя Н.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2019 |
Оприлюднено | 11.08.2019 |
Номер документу | 83551274 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Шальєва В.А.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні