Постанова
від 07.08.2019 по справі 560/521/19
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/521/19

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Козачок І.С.

Суддя-доповідач - Сапальова Т.В.

07 серпня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сапальової Т.В.

суддів: Совгири Д. І. Смілянця Е. С. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Колісниченко Ю.В.,

представника позивача: ОСОБА_1 ,

представника відповідача: Чубко Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу приватного підприємства "Стептранс" на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2019 року (ухвалене 11 квітня 2019 року, повний текст рішення складено 22 квітня 2019 року) у справі за адміністративним позовом приватного підприємства "Стептранс" до Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

в лютому 2019 року приватне підприємство "Стептранс" звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення №0006194002 від 17.10.2018 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 82 424,70 грн.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2019 року позов задоволено.

Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги відповідач зазначає про те, що Головне управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області мало встановлені ПК України підстави для проведення камеральної перевірки. Водночас, суд першої інстанції не врахував висновків камеральної перевірки, заборони коригувати дату складання акцизної накладної. Крім того, відповідач стверджує, що в діях позивача є склад правопорушення, передбаченого п.120-2.1 ст.10-2 ПК України.

Позивач у відзиві на апеляційну скаргу заперечив проти її доводів і зазначив, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Представник позивача в судовому засіданні заперечив проти доводів апеляційної скарги, у зв`язку з чим просив залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що Приватне підприємство "Стептранс" зареєстроване платником акцизного податку та здійснює діяльність в сфері постачання нафтопродуктів.

24 вересня 2018 року ПП "Стептранс" помилково склало та внесло до Єдиного реєстру акцизних накладних накладну №945 від 15.03.2018 року, у якій в розділі "особа, що реалізує пальне" зазначено ПП "Стептранс", а в розділі "Особа - отримувач пального" вказано - "Неплатник", в розділі "Обсяг реалізованого пального" вказано об`єм реалізованого в кг - 36396,0 в літрах, приведених до 115°С - 44099, 91

Встановивши помилку, позивач 24.09.2018 року склав розрахунок №946 коригування акцизної накладної від 15.03.2018 року №945, який було внесено до реєстру, доставлено до районного рівня 24.09.2018 р. о 16:20 та прийнято в Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України.

15 березня 2018 року ПП "Стептранс" здійснило відвантаження дизельного палива наступним контрагентам неплатникам акцизного податку:

- ФОП ОСОБА_2 в кількості 22000 літрів, що підтверджується видатковою накладною №181 від 15.03.2018 p., товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів №181 від 15.03.2018 p., сертифікатом відповідності зареєстрованого в реєстрі за UA1.145.0019871-17, паспортом №394;

- ФОП ОСОБА_3 , в кількості 300 літрів, що підтверджується видатковою накладною №190 від 15.03.2018 року та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів №190 від 15.03.2018 p., сертифікатом відповідності зареєстрованого в реєстрі за UA1.145.0019871-17, паспортом №176;

- СВК "Поляна" в кількості 4200 літрів, що підтверджується видатковою накладною №184 від 15.03.2018 року та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів №184 від 15.03.2018 року, сертифікатом відповідності зареєстрованого в реєстрі за UA 1.145.0000549-17, паспортом №80;

- ФГ ОСОБА_4 в кількості 5000 літрів, що підтверджується видатковою накладною №183 від 15.03.2018 року та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів №183 від 15.03.2018 року, сертифікатом відповідності зареєстрованого в реєстрі за UA1.145.0000549-17, паспортом №80;

- ПП "Югро" в кількості 6600 літрів, що підтверджується видатковою накладною №182 від 15.03.2018 року та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів №182 від 15.03.2018 року, сертифікатом відповідності зареєстрованого в реєстрі за UA 1.145.0000549-17, паспортом №80.

Також було здійснено відвантаження пального платнику акцизного податку ОСОБА_5 в кількості 8000 літрів, що підтверджується видатковою накладною №180 від 15.03.2018 року та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів №180 від 15.03.2018 року, сертифікатом відповідності зареєстрованого в реєстрі за UA 1.145.0019871-17, паспортом №394. За операцією відвантаження дизельного пального контрагенту ОСОБА_5 як платнику акцизного податку, ПП "Стептранс" 15.03.2018 року складено та зареєстровано акцизну накладну за порядковим №783.

Загальний обсяг фактично відвантаженого дизельного пального 15 березня 2018 року становить 46940,05 літрів, що відображено в Додатку 1-1 до Декларації акцизного податку за березень 2018 року, яка була своєчасно подана ПП "Стептранс" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області.

01 жовтня 2018 року працівником ГУ ДФС у Хмельницькій області провел о камеральну перевірку з питань дотримання порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних. Предметом перевірки стала акцизна накладна за 15.03.2018 року №945.

При перевірці встановлено несвоєчасну реєстрацію цієї акцизної накладної, про що складено Акт №291/22-01-40-02/36397901 від 01.10.2018 року, яким встановлено порушення ПП "Стептранс" вимог п.231.6 ст. 231, п. 120 2.1 ст. 1202 Податкового кодексу України.

Не погодившись з результатами перевірки, позивач 04.10.2018 року подав заперечення на Акт камеральної перевірки до ГУ ДФС у Хмельницькій області та Голові ДФС України.

До заперечень платник додав документи, вказуючи на те, що акцизна накладна зареєстрована помилково, про що своєчасно складено і зареєстровано розрахунок коригування, де відповідно зменшені обсяги поставки.

На підставі Акту перевірки відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення №0006194002 від 17 жовтня 2018 року, яким до позивача застосовано штраф в сумі 82424,70 гривень.

23.10.2018 року ПП "Стептранс" подало до контролюючих органів скаргу, у якій вказало на відсутність порушень вимог податкового законодавства.

Головне управління ДФС у Хмельницькій області надало відповідь №27770/10/22-01-40-02-12 від 01.11.2018 року про залишення скарги без задоволення, а ДФС України - рішення від 21.12.2018 року №41377/6/99-99-11-06-01-25 без змін.

Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням №0006194002 від 17 жовтня 2018 року, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що податковий орган не з`ясував факт вчинення та реальний характер господарської операції за акцизною накладною №945 від 15.03.2018 року та дійшов передчасного та необґрунтованого висновку про наявність підстав для застосування штрафу.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті заявлених позовних вимог, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Відповідно до п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податку при реалізації пального зобов`язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Згідно з п.231.3 ст. 231 ПК України акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.

П. 231.5. ст. 231 ПК України передбачено, що при реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов`язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального.

Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні/розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб`єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Відповідно до п.231.6 ст. 231 ПКУкраїни реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Підтвердженням особі, що реалізує пальне, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру акцизних накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, яка реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних: особою, яка реалізує пальне, якщо передбачається збільшення обсягів реалізованого пального або якщо коригування показників у підсумку не змінює обсяг реалізованого пального; отримувачем пального, якщо передбачається зменшення обсягів реалізованого пального, для чого особа, яка реалізує пальне, надсилає складений розрахунок коригування отримувачу пального. При цьому особа, що реалізує пальне, має право зменшити обсяг реалізованого пального за таким розрахунком коригування після його реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних отримувачем пального.

Механізм внесення відомостей, що містяться в акцизних накладних та розрахунках коригування до акцизних накладних за операціями з реалізації пального до Єдиного реєстру акцизних накладних визначено Порядком ведення Єдиного реєстру акцизних накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 114 (далі - Порядок № 114).

Відповідно до п.2 Порядку №114 для реєстрації в Реєстрі акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи у порядку, визначеному законодавством. Акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються протягом операційного дня, який з цією метою триває щодня з 8 до 19 години.

Наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2016 року № 218 затверджено Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального (далі - Порядок № 218 ).

Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ Порядку № 218 коригуються показники акцизних накладних, складених та зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних відповідно до статті 231 розділу VI Кодексу.

Таким чином, у разі реалізації пального платник податків зобов`язаний скласти акцизну накладну та протягом п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою її складання, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних

Крім того, чинне законодавство передбачає можливість виправлення помилок (крім даних щодо дати складання акцизної накладної), допущених у відповідних процесах шляхом складання розрахунку коригування та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

З матеріалів справи встановлено, що 24 вересня 2018 року позивач помилково склав і зареєстрував акцизну накладну №945, яка датована 15 березня 2018 року.

У той же день, у зв`язку із виявленням помилки, позивач склав розрахунок №946 коригування показників акцизної накладної, яким зменшено весь обсяг пального до значення "0" у зв`язку з тим, що станом на цю дату в такому обсязі пальне не постачалося взагалі, що було зазначений у помилково зареєстрованій накладній.

Таким чином, платник не здійснював коригування дати або номеру акцизної накладної.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги щодо наявності в діях позивача складу правопорушення, передбаченого п.120-2.1 ст.120-2 ПК України, колегія суддів виходить з наступного.

Згідно з п. 120-2.1 ст. 120-2 ПК України порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу.

Зважаючи на те, що відповідно до чинного законодавства обов`язок скласти та зареєструвати акцизну накладну виникає у платника податків у зв`язку з реалізацією пального, обов`язковою складовою об`єктивної сторони правопорушення, передбаченого п.120-2.1 ст.120-2 ПК України, є факт вчинення та реальний характеру господарської операції з реалізації пального, чи настання певних наслідків, зокрема, першої події у вигляді зарахування коштів позивачу на оплату реалізованого товару або безпосередньо факту поставки (реалізації товару, відвантаження).

З матеріалів справи встановлено, що нумерація акцизних накладних, які реєструвались платником у березні та вересні 2018 року, суттєво відрізняється,

Крім того, з урахуванням розрахунку коригування №946 обсяг реалізованого пального за акцизною накладною від 15.03.2018 року №945 склав 0 кг та 0 л, що підтверджує той факт, що спірна акцизна накладна була складена помилково і не спричинила настання будь-яких значимих юридичних наслідків для платника або бюджету.

Водночас, під час проведення камеральної перевірки та розгляду скарги ПП "Стептранс" відповідач не врахував вказані обставини. Єдиною підставою для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення є зазначення в акцизній накладній №945 дати складання - 15.03.2018 року.

З урахуванням наведеного доводи апеляційної скарги про наявність в діях позивача складу правопорушення є необґрунтованими та спростовуються матеріалами справи.

Крім того, судом встановлено, що загальний обсяг фактично відвантаженого дизельного пального 15 березня 2018 року становить 46940,05 літрів, що відображено в Додатку 1-1 до Декларації акцизного податку за березень 2018 року, яка була своєчасно подана ПП "Стептранс" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області

Однак відповідач не перевірив факт реалізації позивачем в більшому обсязі, факт відвантаження пального або зарахування на рахунок позивача коштів за наслідками господарської операції, по якій виписана спірна накладна.

З урахуванням наведеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про передчасність та необґрунтованість висновку про наявність підстав для застосування штрафу та прийняття податкового повідомлення - рішення №0006194002 від 17.10.2018 року.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі вищевикладеного колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2019 року слід залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу приватного підприємства "Стептранс" залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2019 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття відповідно до ч.1 ст.325 КАС України.

Згідно з ч.1 ст. 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Постанова суду складена в повному обсязі 09 серпня 2019 року.

Головуючий Сапальова Т.В. Судді Совгира Д. І. Смілянець Е. С.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2019
Оприлюднено11.08.2019
Номер документу83551923
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/521/19

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 07.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 01.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні