Провадження № 3/760/6385/19
Справа №760/21151/19
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 серпня 2019 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., при секретарі Гаєвській С.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС Кептене д.А., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , за порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
24.07.2019 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України.
З протоколу №0454/10000/19 про порушення митних правил від 20.06.2019 року вбачається, що 04.06.2019 громадянином України, фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (РНОКПП) НОМЕР_1 до відділу митного оформлення № 3 митного поста "Західний", пункт пропуску "Річпорт" Київської міської митниці ДФС подано попередню митну декларацію №UA100030/2019/664427 на товари гальмівні колодки та гальмівні барабани в асортименті вагою брутто 2508 кг, що переміщувались до ТОВ КАВІА ТРЕЙД (ЄДРПОУ 41500467) з території Туреччини у транспортному засобі з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 .
06.06.2019 зазначені вище товари доставлено до зони митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста "Західний", пункт пропуску "Річпорт" Київської міської митниці ДФС та того ж дня на підставі заяви про надання дозволу на проведення фізичного огляду товарів, громадянином ОСОБА_1 проведено фізичний огляд товарів.
07.06.2019, після проведення фізичного огляду вищезазначених товарів, з метою здійснення їх митного оформлення та випуску у вільний обіг, ОСОБА_1 шляхом електронного декларування подано митну декларацію (ІМ/40/ДЕ), якій було присвоєно реєстраційний № UA100030/2019/403672.
В графі 31 митної декларації ОСОБА_1 найменування товару № 1 зазначено як: комплекти гальмівних колодок та гальмівні барабани для барабанних гальм: комплекти гальмівних колодок IZ73-F002A… , в графі 33 зазначено код товару згідно з УКТ ЗЕД 8708 30 99 98.
В період з 08.06.2019 по 10.06.2019, в рамках виконання митних процедур, згенерованих автоматизованою системою аналізу та управління ризиками (АСАУР), уповноваженою посадовою особою митниці у присутності громадянина ОСОБА_1 проведено митний огляд вищевказаних товарів.
За результатами проведеного митного огляду товарів встановлено, що комплекти гальмівних колодок IZ73-F002A візуально схожі на дискові гальмівні колодки.
19.06.2019, відділом класифікації товарів Київської міської митниці ДФС винесено рішення № КТ-UA100000-0056-2019 відповідно до якого опис (найменування) та код УКТ ЗЕД товару змінено:
Дані граф 31 та 33 ВМД (дані граф митної декларації), за якими задекларовано товар: Опис товару (графа 31 ВМД) - Комплекти гальмівних колодок та гальмівні барабани для барабанних гальм наступних наменувань:- комплекти гальмівних колодок IZ73-F002A - 20 шт.;- гальмівний барабан 8971880160 - 100 шт.
Код товару (графа 33 ВМД) - 8708309998.
Висновок: Опис товару (графа 31 ВМД) - Дискові гальмівні колодки IZ73-F002A. Торговельна марка KAYASHIMA. Виробник KAYASHIMA, Туреччина.
Код товару (графа 33 ВМД) - 8708309198.
Отже, скориставшись правом на фізичний огляд товарів, ОСОБА_1 свідомо заявив недостовірні відомості про товари, зокрема про його найменування.
Таким чином, на думку Київської міської митниці ДФС, ОСОБА_1 не заявлені за встановленою формою точні та достовірних відомості про товари комплекти гальмівних колодок IZ73-F002A у кількості 20 комплектів , які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, що є порушенням митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.
Отже, в діях гр. України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.
Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що гр. ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв`язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил №0454/10000/19 за ст. 472 МК України. Зазначив, що гр. ОСОБА_1 не заявив за встановленою формою точні та достовірних відомості про товари комплекти гальмівних колодок IZ73-F002A у кількості 20 комплектів , які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, що є порушенням митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судовому засіданні заперечував проти складеного відносно нього протоколу про порушення митних правил за ст. 472 МК України та просив закрити провадження в справі на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, зокрема зазначив, що 07.06.2019 до ВМО №3 МП Західний ОСОБА_1 була подана митна декларація, зареєстрована за UA100030/2019/403672. Перед подачею митної декларації ним був проведений фізичний огляд товарів, метою якого було перевірити маркування. Всі товари зазначені у товаро-супровідних документах було ідентифіковано, їх кількість співпадала. Після подання митної декларації, посадовими особами митного органу був ініційований митний огляд товарів. Під час проведення митного огляду у співробітника митного органу виникли сумніви щодо правильності класифікації одного з товарів, а саме комплектів гальмівних колодок IZ73-F002A - 20 шт. . Для перевірки правильності класифікації даного товару митний орган направив запит у відділ класифікації для визначення коду за УКТЗЕД. Код було змінено на рівні товарної категорії (на рівні останніх чотирьох знаків). Зміна коду УКТЗЕД не призвела до збільшення розміру митних платежів (відсоткова ставка мита залишилась на рівні 10%) чи до додаткових заходів нетарифного регулювання.
Також повідомив, що порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа встановлений наказом МФУ №651 від 30.05.2012. Описова частина зазначається у графі 31 МД. Порядком передбачено, що у графі 31 МД зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар - що ОСОБА_1 і було зроблено, адже в графі 31 МД ним було вказано, що декларуються саме гальмівні колодки конкретного виробника у відповідній кількості та з відповідним маркуванням. Вся ця інформація була підтверджена під час митного огляду. Також і відповідних графах митної декларації була зазначена вага нетто/брутто товарів, а також ціна за одиницю та загальна вартість продукції.
Відділ класифікації в межах своїх повноважень здійснив перевірку та змінив заявлений код УКТЗЕД. Стаття 69 МК України визначає складні випадки класифікації товарів, а також містить інформацію щодо застосування штрафів та інших санкцій за порушення виявлені у зв`язку з неправильною класифікацією товарів.
ОСОБА_1 зазначив, якби мало місце саме недекларування товару за ст. 472 МКУ, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, тоді виникає питання на основі чого митний орган виніс класифікаційне рішення по даному товару. Відбір зразків та досліджень продукції не проводилось - у відділі класифікації була направлена МД з заявленими декларантом відомостями (наявність, найменування або назва, кількість тощо) та документи за даною МД на основі чого і було винесене рішення.
Також звертає увагу суду на те, що у митній декларації була допущена саме помилка у класифікації і митний орган відповідним класифікаційним рішенням визначив інший код товару.
Відповідно до ч. 2 ст. 268 МК україни, передбачено у випадках, передбачених частиною першою цієї статті, посадові особи органів доходів і зборів надають декларантам або уповноваженим ним особам можливість виправити помилки, допущені в митній декларації, однак митним органом не було надано такої можливості.
ОСОБА_1 доповнив, що допущення у митній декларації помилки, не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених Митним Кодексом України та іншими законодавчими актами України.
Заслухавши пояснення представника Київської міської митниці ДФС, представника власника товару, розглянувши отримані матеріали, приходить до висновку, що провадження у справі підлягає закриттю з наступних підстав.
За диспозицією ст. 472 Митного кодексу України, недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто не заявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України. Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.
Правила декларування визначені ст.ст. 257-269 Митного кодексу України.
Згідно ч. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил №0454/10000/19 від 20.06.2019 р., 04.06.2019 громадянином України, фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (РНОКПП) НОМЕР_1 до відділу митного оформлення № 3 митного поста "Західний", пункт пропуску "Річпорт" Київської міської митниці ДФС подано попередню митну декларацію №UA100030/2019/664427 на товари гальмівні колодки та гальмівні барабани в асортименті вагою брутто 2508 кг, що переміщувались до ТОВ КАВІА ТРЕЙД (ЄДРПОУ 41500467) з території Туреччини у транспортному засобі з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 .
06.06.2019 зазначені вище товари доставлено до зони митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста "Західний", пункт пропуску "Річпорт" Київської міської митниці ДФС та того ж дня на підставі заяви про надання дозволу на проведення фізичного огляду товарів, громадянином ОСОБА_1 проведено фізичний огляд товарів.
07.06.2019, після проведення фізичного огляду вищезазначених товарів, з метою здійснення їх митного оформлення та випуску у вільний обіг, ОСОБА_1 шляхом електронного декларування подано митну декларацію (ІМ/40/ДЕ), якій було присвоєно реєстраційний № UA100030/2019/403672.
В графі 31 митної декларації ОСОБА_1 найменування товару № 1 зазначено як: комплекти гальмівних колодок та гальмівні барабани для барабанних гальм: комплекти гальмівних колодок IZ73-F002A… , в графі 33 зазначено код товару згідно з УКТ ЗЕД 8708 30 99 98.
В період з 08.06.2019 по 10.06.2019, в рамках виконання митних процедур, згенерованих автоматизованою системою аналізу та управління ризиками (АСАУР), уповноваженою посадовою особою митниці у присутності громадянина ОСОБА_1 проведено митний огляд вищевказаних товарів.
За результатами проведеного митного огляду товарів встановлено, що комплекти гальмівних колодок IZ73-F002A візуально схожі на дискові гальмівні колодки.
19.06.2019, відділом класифікації товарів Київської міської митниці ДФС винесено рішення № КТ-UA100000-0056-2019 відповідно до якого опис (найменування) та код УКТ ЗЕД товару змінено дані граф 31 та 33 ВМД (дані граф митної декларації), за якими задекларовано товар:
Опис товару (графа 31 ВМД) - . Комплекти гальмівних колодок та гальмівні барабани для барабанних гальм наступних найменувань:- комплекти гальмівних колодок IZ73-F002A - 20 шт.;- гальмівний барабан 8971880160 - 100 шт.
Код товару (графа 33 ВМД) - 8708309998.
Висновок зроблений про те, що опис товару (графа 31 ВМД) - Дискові гальмівні колодки IZ73-F002A. Торговельна марка KAYASHIMA. Виробник KAYASHIMA, Туреччина.
Код товару (графа 33 ВМД) - 8708309198.
Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу.
Як вбачається з митної декларації, в графі 31 митної декларації ОСОБА_1 найменування товару № 1 зазначено як: комплекти гальмівних колодок та гальмівні барабани для барабанних гальм: комплекти гальмівних колодок IZ73-F002A… , в графі 33 зазначено код товару згідно з УКТ ЗЕД 8708 30 99 98.
19.06.2019 р., відділом класифікації товарів Київської міської митниці ДФС винесено рішення № КТ-UA100000-0056-2019 відповідно до якого опис (найменування) та код УКТ ЗЕД товару змінено:
Опис товару (графа 31 ВМД) - Комплекти гальмівних колодок та гальмівні барабани для барабанних гальм наступних наменувань:- комплекти гальмівних колодок IZ73-F002A - 20 шт.;- гальмівний барабан 8971880160 - 100 шт. змінено на - Дискові гальмівні колодки IZ73-F002A. Торговельна марка KAYASHIMA. Виробник KAYASHIMA, Туреччина.
Код товару (графа 33 ВМД) було змінено на рівні товарної категорії (на рівні останніх чотирьох знаків), а саме - 8708309998 , змінений на - 8708309198 .
З наданих пояснень ОСОБА_1 встановлено, що зазначенням гальмівних колодок IZ73-F002A за кодом УКТЗЕД 8708309998 є помилкою, допущеною під час оформлення митної декларації, яка не призвела до збільшення розміру митних платежів (відсоткова ставка мита залишилась на рівні 10%) чи до додаткових заходів нетарифного регулювання.
Відповідно до ч. 7 ст. 257 МК України, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
З аналізу тексту статті 257 МК України вбачається, що звичайний торговельний опис товарів, як відомості про товар, які підлягають обов`язковому декларуванню, повинен давати змогу ідентифікувати та класифікувати зазначений товар.
Судом встановлено, що в митній декларації у відповідності до ст. 257 МК України, була виконана процедура декларування. В митній декларації зазначався перелік відомостей, який є необхідним для цілей справляння платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог Митного кодексу України.
Об`єктивною стороною правопорушення є протиправне діяння, відсутність її виключає склад будь-якого адміністративного правопорушення
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
В свою чергу, як вбачається з протоколу про порушення митних правил №0454/10000/19 від 20.06.2019 р., митним органом не встановлено об`єктивну сторону, а саме які дії чи бездіяльність ОСОБА_1 утворюють склад порушення митних правил, передбачений ст. 472 Митного кодексу України. Митний орган обмежився виключно цитуванням ст. 472 Митного кодексу України.
Разом з цим, митним органом не доведено ознак суб`єктивної сторони. Відсутність хоча б однієї ознаки складу адміністративного правопорушення виключає адміністративну відповідальність.
Досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 57 Митного кодексу України встановлено, що основним методом за яким здійснюється визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції).
За митною декларацією були оплачені митний збір та ПДВ.
Доказів на спростування даних обставин, митним органом не надано.
Отже, будь-яких дій ОСОБА_1 , які б були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ст. 472 МУ України, судом не встановлено.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, при митному оформленні товару були подані всі документи, передбачені як обов`язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.
Також згідно зі ст.ст. 345-355 МК України митні органи мають право здійснювати митний контроль правильності заповнення митних декларацій, декларації митної вартості та достовірності зазначених у них даних, законності ввезення товарів на митну територію України тощо, результати якої оформлюються актом (довідкою), в яких за наявності зазначаються такі факти.
Однак матеріали справи не містять доказів, тобто фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку було б можливо стверджувати про вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України, які не задекларовані, та не заявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, оскільки товар було задекларовано на підставі товаросупровідних документів, що були подані з території Туреччини.
Згідно ч. 1 ст. 268 Митного кодексу України, допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.
Згідно з ч. 1 ст. 460 МК україни, вчинення порушень митних правил, передбачених частиною третьою статті 469, статтею 470, частиною третьою статті 478, статтею 481 цього Кодексу, внаслідок аварії, дії обставин непереборної сили або протиправних дій третіх осіб, що підтверджується відповідними документами, а також допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, якщо такі помилки не допускаються систематично (стаття 268цього Кодексу), не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом.
Відтак наведене свідчить про відсутність в діях ОСОБА_1 ознак порушення митних правил.
Згідно з ч. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Тому у відповідності до вимог ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283 КУпАП всебічно, повно та об`єктивно дослідивши обставини справи, що мають значення для правильного її вирішення, суд приходить до висновку про відсутність складу правопорушення у діях ОСОБА_1 .
Керуючись ст. ст. 458, 472, ст.ст. 527-529 МК України, ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283, 287, 288, 289, 294 КУпАП України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Закрити провадження відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у справі про порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Безпосередні предмети правопорушення, вилучені згідно протоколу про порушення митних правил №0454/10000/19 від 20.06.2019 року, а саме: дискові гальмівні колодки IZ73-F002A , комплект у кількості 20 шт., загальною вартістю 85851,48 грн., які знаходяться на складі Київської міської митниці ДФС за адресою: м. Київ, бул. Вацлава Гавела, 8-А підлягають поверненню володільцю - Товариства з обмеженою відповідальністю КАВІА ТРЕЙД (ЄДРПОУ 41500467).
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя: С.І. Кушнір
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2019 |
Оприлюднено | 11.08.2019 |
Номер документу | 83563177 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кушнір С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні