Ухвала
від 12.08.2019 по справі 907/487/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

"12" серпня 2019 р. м. Ужгород Справа № 907/487/19

Суддя Господарського суду Закарпатської області Андрейчук Л.В., розглянувши матеріали

за позовом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, м. Ужгород

до відповідача Селянського (фермерського) господарства Ваш Лайош , с. Вари Берегівського району

про повернення земельної ділянки

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області звернулося до суду з позовом, яким просить зобов`язати відповідача повернути земельну ділянку площею 2,000 га, яка знаходиться в адміністративних межах Варіївської сільської ради Берегівського району до земель державної власності в особі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, посилаючись на ст. ст. 16, 25, 1212, 1218, 1225 Цивільного кодексу України.

Позовна заява б/н від 06.08.2019 №9-7-0.7-3233/2-19 підлягає залишенню без руху, оскільки подана без додержання вимог, викладених у ст. 162, 164 ГПК України.

Відповідно до приписів ст. 162 Господарського процесуального кодексу України, позовна заява повинна містити, зокрема, зазначення ціни позову, якщо позов підлягає грошовій оцінці.

Однак, в порушення наведеної норми, подана на розгляд заява не містить відомостей щодо ціни позову.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 164 Господарського процесуального кодексу України, до позовної заяви додаються документи, які підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Так, згідно з приписами частини 2 статті 123 ГПК України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" (далі - Закон) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно з пунктом 2 статті 4 Закону, за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру ставка судового збору встановлюється в розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а немайнового характеру - у розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

При зверненні з позовом про зобов`язання повернути земельну ділянку, позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1921 грн. При цьому, позивач зазначив, що визначити вартість земельної ділянки, яка є предметом спору, не є можливим, оскільки кадастровий номер їй не присвоєно, відомості про неї не внесено до Державного земельного кадастру.

Відповідно до положень п. 2.2.1 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013 №7 Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України , судовий збір з позовної заяви про визнання права власності на майно, витребування або повернення майна у позадоговірних зобов`язаннях (у тому числі в зв`язку з вимогами, заснованими на приписах частини п`ятої статті 216, статті 1212 Цивільного кодексу України тощо), - як рухомих речей, так і нерухомості, - визначається з урахуванням вартості спірного майна, тобто як зі спору майнового характеру. При цьому суд не повинен визначати вартість майна за відповідними вимогами, оскільки за змістом пункту 3 частини другої статті 54 і статті 55 ГПК такий обов`язок покладається на позивача. На виняток з цього правила лише у випадках неправильного зазначення ціни позову вона визначається суддею (частина третя статті 55 ГПК); з цією метою суд вправі витребувати додаткові документи і матеріали як в учасників даного судового процесу, так і в інших підприємств та організацій (стаття 38, пункт 4 статті 65 ГПК), а в разі необхідності призначити відповідну судову експертизу (проведення експертної оцінки майна), у випадку ж відмови позивача від здійснення оплати такої експертизи - залишити позов без розгляду на підставі пункту 5 частини першої статті 81 ГПК.

Поряд з цим, ст. 6 Закону України Про судовий збір визначає, що у разі якщо судовий збір сплачується за подання позовної заяви до суду в розмірі, визначеному з урахуванням ціни позову, а встановлена при цьому позивачем ціна позову не відповідає дійсній вартості спірного майна або якщо на день подання позову неможливо встановити точну його ціну, розмір судового збору попередньо визначає суд з подальшою сплатою недоплаченої суми або з поверненням суми переплати судового збору відповідно до ціни позову, встановленої судом у процесі розгляду справи.

Системний аналіз наведеного визначає можливість суду встановити попередній розмір судового збору, однак, такому визначенню повинно передувати подання позивачем додаткових документів, наприклад, щодо середньої вартості 1 га землі в місцевості, де розташована спірна ділянка.

Наведене ж позивачем обґрунтування неможливості визначити вартість землі суд вважає непереконливим, а причини недотримання вимог щодо визначення ціни позову - неповажними.

Зважаючи на той факт, що позивачем, всупереч вимогам ст. 6 Закону України Про судовий збір , не встановлено ціни позову, навіть приблизно не визначено вартість землі, суд позбавлений можливості попередньо визначити розмір судового збору, відтак, констатує, що при зверненні з позовом до суду позивач не подав доказів сплати судового збору у встановленому порядку та розмірі.

За приписами ч. 1 ст. 174 ГПК України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху з наданням строку для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

З огляду на викладене та керуючись ст. ст. 162, 164, 172, 174, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

П О С Т А Н О В И В

1. Позовну заяву б/н від 06.08.2019 №9-7-0.7-3233/2-19 Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області залишити без руху.

2. Повідомити позивача про необхідність усунення недоліків зустрічної позовної заяви шляхом подання до Господарського суду Закарпатської області зазначених в мотивувальній частині цієї ухвали доказів у строк, не пізніше десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Роз`яснити заявнику, що в разі усунення недоліків позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до господарського суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому статтею 176 цього Кодексу.

Повідомити заявника, що в разі не усунення недоліків позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається особі, що звернулася із позовною заявою.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://court.gov.ua/fair/sud5008/ або http://www.reyestr.court.gov.ua.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя Л.В. Андрейчук

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення12.08.2019
Оприлюднено13.08.2019
Номер документу83566208
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/487/19

Судовий наказ від 11.10.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Судовий наказ від 11.10.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Рішення від 17.09.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Ухвала від 22.08.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Ухвала від 12.08.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні