Рішення
від 09.08.2019 по справі 200/1369/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 серпня 2019 р. Справа№200/1369/19

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Куденкова К.О.,

секретар судового засідання: Притула С.С.;

за участю:

представника позивача: Кириченко В.І.,

представника відповідача: Ярова С.Е.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Приватного акціонерного товариства Вестастрой до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне акціонерне товариство Вестастрой (далі - позивач, ПрАТ Вестастрой ) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області (далі - відповідач, ГУ ДФС), в якому просить суд: - визнати протиправним і скасувати частково податкове повідомлення-рішення від 24.10.2018 року №0027914207 про зобов`язання сплатити штраф у сумі 66 461,08 грн. за платежем орендна плата з юридичних осіб; - визнати протиправним і скасувати повністю податкове повідомлення-рішення від 24.10.2018 року за № 0027924207 про зобов`язання сплатити штраф у сумі 2 700,81 грн. за платежем орендна плата з юридичних осіб.

Ухвалою суду від 30.01.2019 суддею Толстолуцькою М.М. позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою суду від 18.02.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, витребувано у відповідача докази.

Ухвалою суду від 27.03.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою суду від 19.07.2019 суддею Куденковим К.О. прийнято адміністративну справу до провадження, призначено повторне проведення підготовчого провадження.

Ухвалою суду від 11.07.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 9 серпня 2019 року.

Обґрунтовуючи позов ПрАТ Вестастрой посилається на безпідставне застосування спірними рішеннями в оскаржуваній частині штрафних санкцій за несвоєчасну сплату орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Період проведеної перевірки охоплює період, який знаходиться поза межами 1095 днів з дня настання граничного строку сплати грошового зобов`язання, а саме з червня 2014 року по вересень 2015 року. До 08.06.2016 позивач був звільнений від сплати вказаного податку на підставі Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , у зв`язку з чим подав уточнюючи декларації за 2015 і 2016 роки, якими зменшено податкові зобов`язання з вказаного податку. Відповідачем нараховані штрафні санкції на суми, які були зменшені на підставі уточнюючих декларацій, а також на суми, які були вилучені з інтегрованої картки платника податків на виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 15.02.2018 у справі №805/4056/17-а.

Відповідач надав відзив на адміністративний позов, яким просить відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Зазначає, що штрафні санкції були нараховані у зв`язку з несвоєчасною сплатою грошових зобов`язань з орендної плати за землю, які виникли на підставі звітності позивача. Також відповідач посилається на приписи п. 38 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України і ст. 6 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції у редакції, чинній з 08.06.2016. Крім того, вказує, що Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції не є законом з питань оподаткування або внесення змін до Податкового кодексу України, а тому його положення суперечать п. 2.1 ст. 2 і п. 7.3 ст. 7 Податкового кодексу України.

У судовому засідання від 09.08.2019 представник позивача просив адміністративний позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засідання від 09.08.2019 просила відмовити в задоволені позову. Також надала пояснення, за якими абсолютне зменшення податкового зобов`язання (поза строком його сплати) є підставою для нарахування штрафних санкцій.

Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені обставини, дійшов наступних висновків.

ПрАТ Вестастрой зареєстроване як юридична особа, (ідентифікаційний код: 30073921, місцезнаходження: 84100, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Вчительська, буд. 9), що підтверджується копією виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 10.05.2018.

Відповідачем проведено камеральну перевірку своєчасності сплати позивачем узгодженого податкового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за травень - грудень 2014 року, січень - грудень 2015 року, січень - грудень 2016 року, січень - грудень 2017 року, січень - травень 2018 року, за наслідками якої складено акт від 25.09.2018 №267/05-99-42-07/30073921.

Відповідно до вказаного акта перевірки, позивачем порушено терміни сплати самостійно визначених грошових зобов`язань за 2014 - 2018 роки по орендній платі з юридичних осіб. Так, позивачем несвоєчасно сплачено грошові зобов`язання з граничним терміном сплати починаючи з 30.06.2014 по 30.06.2018. ГУ ДФС перевіряло питання своєчасності сплати (зменшення) грошового зобов`язання, починаючи з 29.11.2016.

До вказаного акта позивачем надані заперечення від 05.10.2018.

На підставі акта перевірки від 25.09.2018 №267/05-99-42-07/30073921 відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 24.10.2018 №0027914207, яким згідно зі ст. 126 Податкового кодексу України, у зв`язку із несвоєчасною сплатою грошового зобов`язання з орендною платою за землю в розмірі 550 630,75 грн., до позивача застосовний штраф у сумі 110126,15 грн. (20 %).

Також на підставі акта перевірки від 25.09.2018 №267/05-99-42-07/30073921 відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 24.10.2018 №0027924207, яким згідно зі ст. 126 Податкового кодексу України, у зв`язку із несвоєчасною сплатою грошового зобов`язання з орендною платою за землю в розмірі 27 008,10 грн., до позивача застосовний штраф у сумі 2 700,81 грн. (10 %)

До вказаних спірних податкових повідомлень рішень додані відповідні розрахунки штрафних санкцій.

Відповідно до податкової декларації позивача з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік від 13.01.2014 (звітна), річна сума орендної плати складає 116 272,36 грн.

Уточнююча декларація податкова декларація з плати за землю за 2014 рік від 15.06.2017 не була прийнята податковим органом у зв`язка з пропуском строку її подачі.

Відповідно до податкової декларації позивача з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 20.01.2015 (звітна), річна сума орендної плати складає 145 222,50 грн.

Уточнюючою податковою декларацією з плати за землю за 2015 рік від 16.06.2017 позивачем зменшено податкове зобов`язання з орендної плати за землю на 2015 рік на 145 222,50 грн.

Відповідно до податкової декларації позивача з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 05.02.2016 (звітна), річна сума орендної плати складає 208 103,68 грн.

Уточнюючою податковою декларацією з плати за землю за 2016 рік від 15.06.2017 позивачем зменшено податкове зобов`язання з орендної плати за землю на 2016 рік на 90 756,31 грн.

Відповідно до податкової декларації позивача з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017 рік від 13.02.2017 (звітна), річна сума орендної плати складає 220589,91 грн.

Відповідно до податкової декларації позивача з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік від 17.02.2018 (звітна), річна сума орендної плати складає 220589,91 грн.

Уточнюючою податковою декларацією з плати за землю за 2018 рік від 21.05.2018 позивачем збільшено податкове зобов`язання з орендної плати за землю на 2018 рік на 125609,59 грн.

Також позивачем надані платіжні доручення: - від 29.10.2018 №438 щодо сплати 35094,50 грн. орендної плати за землю за вересень 2018 рік; - від 28.09.2018 №401 щодо сплати 35094,50 грн. орендної плати за землю за серпень 2018 рік; - від 30.08.2018 №365 щодо сплати 35094,50 грн. орендної плати за землю за липень 2018 рік; - від 26.07.2018 №338 щодо сплати 35094,50 грн. орендної плати за землю за червень 2018 рік; - від 27.06.2018 №309 щодо сплати 35094,50 грн. орендної плати за землю за травень 2018 рік; - від 29.05.2018 №284 щодо сплати 27008,04 грн. орендної плати за землю за квітень 2018 рік; - від 27.04.2018 №251 щодо сплати 18382,49 грн. орендної плати за землю за березень 2018 рік; - від 20.03.2018 №220 щодо сплати 18382,49 грн. орендної плати за землю за лютий 2018 рік; - від 28.02.2018 №192 щодо сплати 18382,49 грн. орендної плати за землю за січень 2018 рік; - від 30.01.2018 №159 щодо сплати 18382,49 грн. орендної плати за землю за грудень 2017 рік; - від 28.12.2017 №137 щодо сплати 18382,49 грн. орендної плати за землю за листопад 2017 рік; - від 30.11.2017 №117 щодо сплати 18382,49 грн. орендної плати за землю за жовтень 2017 рік; - від 30.10.2017 №81 щодо сплати 18382,49 грн. орендної плати за землю за вересень 2017 рік; - від 29.09.2017 №39 щодо сплати 18382,49 грн. орендної плати за землю за серпень 2017 рік; - від 29.08.2017 №6 щодо сплати 18382,49 грн. орендної плати за землю за липень 2017 рік; - від 03.08.2017 №1132 щодо сплати 18382,49 грн. орендної плати за землю за липень 2017 рік; - від 01.08.2017 №1127 щодо сплати 308 200,79 грн. заборгованості по орендній платі за землю.

Відповідачем до суду надана роздруківка витягу з інтегрованої картки платника податків - ПрАТ Вестастрой з орендної плати з юридичних осіб за 2015 - 2018 роки.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 15.02.2018 у справі №805/4056/17-а задоволено частково адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Вестастрой" до Бахмутської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання неправомірними дій та зобов`язання вчинити певні дії. Зобов`язано Головне управління Державної фіскальної служби у Донецькій області внести зміни до інтегрованої картки з плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) з юридичних осіб Приватного акціонерного товариства "Вестастрой" шляхом виключенням суми з основного платежу (недоїмки) в розмірі 83005,56 грн. та пені в розмірі 110137,05 грн.

У вказаній справі судом встановлено, що платіжним дорученням від 01 серпня 2017 року № 1127 позивачем було сплачено орендну плату за землю в сумі 308 200,79 грн. Головним управління Державної фіскальної служби України в Донецькій області було зараховано на погашення боргу зі сплати орендної плати за землю за 2014 рік в сумі 83005,56 грн., зменшені позивачем грошові зобов`язань за 2015-2016 роки по уточнюючим деклараціям та сплачені позивачем суми.

У вказаній справі суд дійшов висновку, що такі дії Головного управління Державної фіскальної служби України в Донецькій області є протиправними, з огляду на те, що приписами статті 6 Закону № 1669-VII позивач був звільнений від сплати орендної плати за землю у період з 14.04.2014 по 07.06.2016. Тому, у розумінні діючого на той час законодавства, у позивача був відсутній борг зі сплати орендної плати за землю за період з 14.04.2014 по 31.12.2014. Суд дійшов висновку про відсутність у ГУ ДФС правових підстав для застосування до спірних правовідносин норм пункту 87.9 статті 87 Податкового кодексу України та зарахування на погашення боргу за 2014 рік 83 005,56 грн., за період з 14 квітня по 31 грудня 2014 року сплачених позивачем коштів та зменшеного грошового зобов`язання уточнюючими податковими деклараціями за 2015 та 2016 рік. Крім того, суд вважав протиправним нарахування Головним управління Державної фіскальної служби України в Донецькій області пені в розмірі - 110 137,05 грн.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 07.05.2018 повернуто апеляційну скаргу ГУ ДФС на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 15.02.2018.

Зі змісту наданих представником позивача пояснень та складеного позивачем розрахунку штрафних санкцій випливає, що ПрАТ Вестастрой не спростовує правомірність нарахування відповідачем штрафних санкцій в загальному розмірі 43 665,07 грн за несвоєчасну сплату грошового зобов`язання з орендної плати за землю за періоди 2016 - 2017 років з граничними термінами сплати платежів з 30.07.2016 (починаючи з 08.06.2016) по 30.07.2017 (частково на суму 1838,24 грн.).

Зі співставлення роздруківки витягу з інтегрованої картки платника податків - ПрАТ Вестастрой з орендної плати з юридичних осіб, наданих позивачем платіжних доручень, акта перевірки від 25.09.2018 №267/05-99-42-07/30073921 і розрахунків штрафних санкцій до спірних рішень випливає, що, в оскаржуваній частині, ГУ ДФС застосувало штрафні санкції за несвоєчасну сплату орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності внаслідок: 1) зменшення позивачем податкового зобов`язання уточнюючою декларацією; 2) виключення з інтегрованої картки суми податкового боргу на підставі рішення Донецького окружного адміністративного суду від 15.02.2018 у справі №805/4056/17-а; 3) зарахування податковим органом сплачених позивачем коштів, незалежно від напряму їх сплати, на сплату грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за періоди до 08.06.2016 року.

Спірні правовідносини виникли з приводу правомірності застосування відповідачем штрафних санкцій за несвоєчасну сплату орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Статтею 2 Податкового кодексу України передбачено, що зміна положень цього Кодексу може здійснюватися виключно шляхом внесення змін до цього Кодексу.

Пунктом 7.3 ст. 7 Податкового кодексу України встановлено, що будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства.

Крім того, п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України встановлено, що камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Згідно з п. 102.1 ст. 103 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

З акта перевірки від 25.09.2018 №267/05-99-42-07/30073921 випливає, що предметом перевірки була своєчасність сплати узгодженої суми грошового зобов`язання зі сплати орендної плати з юридичних осіб на підставі відповідних декларації за 2014 - 2018 роки. При цьому, перевірялося питання погашення (зменшення) податкового боргу починаючи з 29.11.2016.

Тому суд вважає, що камеральна перевірка з питань своєчасності сплати (зменшення) грошових зобов`язань починаючи з 29.11.2016 була проведена ГУ ДФС в межах строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу (у межах 1095 дня з 29.11.2016).

У відповідності до п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Отже, платника податків може бути притягнуто до відповідальності за п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України тільки у разі погашення податкового боргу, який виник у зв`язку з несвоєчасною сплатою грошового зобов`язання.

Вказаним законодавчим приписом не передбачено нарахування штрафних санкцій у зв`язку зі зменшенням грошового зобов`язання і, відповідно, податкового боргу, внаслідок подачі уточнюючої декларації або внаслідок виконання відповідного рішення суду.

Зазначене відповідає висновкам Верховного Суду, які наведені в постанові від 05.04.2018 у справі №808/9098/15.

Пунктом 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України передбачено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Згідно з п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця, про що зазначено в п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України.

Статтею 6 Закону України від 2 вересня 2014 року № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (далі - Закон № 1669-VII), у редакції, чинній до 08.06.2016, було встановлено, що під час проведення антитерористичної операції звільнити суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

Пунктом 3 ст. 11 Закону № 1669-VII передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014р. №1053-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м. Краматорськ Донецької області.

Дію вказаного Розпорядження зупинена Розпорядженням Кабінету Міністрів України №1079-р від 05.11.2014.

Вказані розпорядження втратили чинність згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України . Також цим розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м. Краматорськ Донецької області.

У постанові від 21.02.2019 у справі № 805/2398/16-а Верховний Суд дійшов висновку, що оскільки Закон № 1669-VII є спеціальним законом у спірних правовідносинах, тому його застосування не ставиться у залежність від внесення відповідних змін до Податкового кодексу України.

Поруч з цим, згідно з частиною третьою статті 11 Закону № 1669-VII закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону. Відтак положення цього Закону підлягають застосуванню у межах спірних відносин виходячи із положень податкового принципу презумпції правомірності рішень платника податку закріпленого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України та пункту 56.21 статті 56 цього кодексу.

Окрім того слід відзначити, що статтею 6 Закону № 1669-VII, яка має пряму дію, не вимагається додаткове отримання сертифіката про засвідчення настання форс-мажорних обставин.

Відтак, згідно з положеннями Закону № 1669-VII достатньою підставою зокрема для звільнення від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності конкретних суб`єктів господарювання є встановлення факту здійснення ними діяльності на території проведення антитерористичної операції.

Отже, до 08.06.2016 року позивач був звільнений від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності на підставі ст. 6 Закону № 1669-VII, а тому посилання відповідача на приписи п. 38 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України - є безпідставним.

Статтею 6 Закону № 1669-VII, у редакції, чинній з 08.06.2016, встановлено, що звільнити суб`єктів господарювання від плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності в населених пунктах згідно з переліками, передбаченими частиною четвертою статті 4 цього Закону.

Проте, посилання відповідача на вказану редакцію ст. 6 Закону № 1669-VII - є необґрунтованим, оскільки позивач не спростовує свій обов`язок сплачувати орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності з 08.06.2016, а ретроактивної дії вказаним змінам законодавцем не надано.

Пунктом 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України передбачено, що в разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Проте, суд вважає, що вказаний законодавчий припис не свідчить про правомірність застосування штрафних санкцій у спірних правовідносинах, оскільки контролюючим органом було здійснено спрямування коштів на погашення податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за ті періоди, коли позивач не повинен був сплачувати цей податок, що підтверджується наведеними висновками та висновками суду у справі №805/4056/17-а.

Спірними податковими повідомленнями-рішеннями (в оскаржуваній частині) ГУ ДФС порушило право позивача, оскільки його притягнуто до відповідальності за відсутності вчиненого правопорушення.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про протиправність податкового повідомлення-рішення від 24.10.2018 № 0027924207 і податкового повідомлення-рішення від 24.10.2018 №0027914207 в оскаржуваній частині та наявність підстав для їх скасування (в оскаржуваній частині).

Відповідно до платіжного доручення від 18.01.2019 №ПН1576027 позивачем сплачено 1921,00 грн. судового збору за подання позову.

Частиною 1 ст. 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, стягненню на користь позивача підлягає 1921,00 грн. понесених судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Згідно пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI "Про судовий збір" передбачено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову: майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, ставка судового збору встановлюється у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Прожитковий мінімум для працездатних осіб на 1 січня 2019 року установлено в розмірі 1921 гривень, про що зазначено в ст. 7 Закону України від 23 листопада 2018 року № 2629-VIII "Про Державний бюджет України на 2019 рік".

Позивач також надав платіжне доручення від 18.01.2019 №ПН1576002 щодо сплати 1921,00 грн. судового збору. Але з огляду на загальну ціну позову, яка складає 69 161,89 грн., сплачена сума коштів за цим платіжним дорученням є внесенням судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом, яка може бути повернута за клопотанням позивача.

Керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 90, 132-139, 143, 241-246, 250, 255, 295, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов Приватного акціонерного товариства Вестастрой (ідентифікаційний код 30073921; 84301, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Вознесенського, 25) до Головного управління ДФС у Донецькій області ідентифікаційний код: 39406028, 87526, Донецька область, місто Маріуполь, вулиця 130 Таганрозької дивізії, будинок 114) про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити повністю.

Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 24 жовтня 2018 року №0027914207 частково на суму 66 461 (шістдесят шість тисяч чотириста шістдесят одна) гривня 08 (вісім) копійок.

Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 24 жовтня 2018 року №0027924207 повністю.

Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства Вестастрой за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Донецькій області суму судових витрат у розмірі 1 921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) гривня 00 копійок.

Рішення ухвалене в нарадчій кімнаті, скорочене рішення проголошено в судовому засіданні 9 серпня 2019 року. У повному обсязі рішення буде складено протягом п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повне рішення суду складено 12 серпня 2019 року.

Суддя К.О. Куденков

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2019
Оприлюднено14.08.2019
Номер документу83571639
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/1369/19-а

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні