Рішення
від 12.08.2019 по справі 360/2678/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

12 серпня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2678/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Басова Н.М., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці у Луганській області до Публічного акціонерного товариства "Лисичанськвугілля" в особі відокремленого підрозділу "Шахта Новодружеська" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпраці у Луганській області (далі - позивач) до Публічного акціонерного товариства "Лисичанськвугілля" в особі відокремленого підрозділу "Шахта Новодружеська" (далі - відповідач), в якому позивач просив суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Відокремленого підрозділу Шахта Новодружеська Публічного акціонерного товариства Лисичанськвугілля , а саме - зобов`язати відповідача зупинити виконання наступних робіт підвищеної небезпеки: ведення гірничих робіт на виїмковій дільниці 41 західної лави пл.k8 у зв`язку з загрозою життю та здоров`ю людей до усунення встановлених порушень (а.с.3-5).

В обґрунтування позовних вимог зазначив наступне.

На підставі заяви ПАТ Лисичанськвугілля від 04 грудня 2018 року №01/12-1281 щодо направлення представників інспекторського складу Управління гірничого нагляду Головного управління Держпраці у Луганській області для проведення позапланових перевірок, згідно із ст.ст. 4, 6 і 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 № 877-V, і у відповідності з наказом Головного управління від 30 травня 2019 року № 533 та направленням на перевірку від 31.05.2019 № 01-17/639, 4 червня 2019 року посадовою особою Головного управління проведено позапланову перевірку суб`єкта господарювання: Відокремленого підрозділу Шахта Новодружеська Публічного акціонерного товариства Лисичанськвугілля , код ЄДРПОУ 26349208, розташованого за адресою 93193, Луганська область, м. Новодружеськ, на предмет дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. За результатами перевірки складений акт перевірки від 04.06.2019 № 12/04.2/136-24 та припис від 04.06.2019 № 12/04.2/136-24, у яких зафіксовано 14 порушень Правил безпеки у вугільних шахтах, затверджених Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 22.03.2010 № 62. Таким чином, виявлені у п.п. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.1, 9.2, 10, 11, 12, 13 розділу 5 акту перевірки порушення несуть загрозу життю та/або здоров`ю людей, тому є всі підстави для повного зупинення виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: ведення гірничих робіт на виїмковій дільниці 41 західної лави пл.кз у Відокремленому підрозділі Шахта Новодружеська ПАТ Лисичанськвугілля . Зазначені порушення вимог чинних нормативно-правових актів України з охорони праці у ВП Шахта Новодружеська ПАТ Лисичанськвугілля створюють загрозу здоров`ю і життю працівників суб`єкта господарювання. На підставі вищевикладеного, позивач просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою суду від 27.06.2019 прийнято позовну заяву до розгляду призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін (а.с.1).

В судове засідання представник позивача не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні, серед іншого зазначив, що відповідач на теперішній час порушення, зазначені в позовній заяві, не усунув, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі (а.с.59).

Представник відповідача 12.08.2019 до канцелярії суду надав клопотання, в якому просив розглядати справу за відсутності представника та зазначив, що не заперечує проти заявлених позовних вимог (а.с.44).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79,90 КАС України, суд дійшов наступного.

Спірні правовідносини врегульовані Законом України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 877), Положенням про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженим наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 № 1531/20269 (далі - Положення № 826), Законом України "Про охорону праці" від 14.10.1992 № 2694-ХІІ (далі - Закон № 2694), Правилами безпеки у вугільних шахтах, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 22.03.2010 № 62 (далі - НПАОП 10.0-1.01-10 "Правила безпеки у вугільних шахтах").

Державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом (частина перша статті 4 Закону № 877).

Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону № 877 виключно законами встановлюються:

органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;

види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю);

повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг;

вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності;

спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю);

санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до частини першої статті 38 Закону № 2694, державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють:

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці;

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ядерної та радіаційної безпеки;

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки;

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Головне управління Держпраці у Луганській області зареєстровано як юридична особа 26.05.2015, № запису 13811340000001902 на підставі розпорядчого акта - постанови Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 100, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 12.09.2018 № 23889067 (а.с.25-26).

Відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління Держпраці у Луганській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 03.08.2018 №84, Головне управління Держпраці у Луганській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується (а.с.9-16).

Згідно з пунктом 4 Положення про Головне управління Держпраці у Луганській області відповідно до покладених на нього завдань Головне управління, зокрема:

1. здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

- забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

- монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

- виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів;

- організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань (підпункт 15 пункту 4);

2. здійснює державний нагляд у сфері гірничих відносин на підприємствах вугільної, гірничорудної та нерудної промисловості, під час проведення гірничих робіт, будівництва та експлуатації, ліквідації або консервації гірничих підприємств (підпункт 17 пункту 4).

Згідно з абзацом 2 частини першої статті 6 Закону № 877 подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням є однією з підстав для здійснення позапланових заходів.

Для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки (частина перша статті 7 Закону № 877).

Судом встановлено, що на підставі заяви ПАТ "Лисичансьвугілля" від 04.12.2018 №01/12-1281 (а.с.19) першим заступником начальника Головного управління Держпраці у Луганській області винесено наказ від 30.05.2019 №533, відповідно до якого наказано головним державним інспекторам відділів Управління гірничого нагляду Головного управління Держпраці у Луганській області провести у межах повноважень позапланові перевірки додержання вимог законодавчих та інших нормативних актів з промислової безпеки та охорони праці на об`єктах шахт у відповідності до графіку перевірок на червень 2019 року наданого ПАТ "Лисичансьвугілля" (а.с.20).

31.05.2019 Головним управлінням Держпраці у Луганській області винесено направлення №01-17/639 про проведення перевірки з 04.06.2019 по 04.06.2019 додержання вимог законодавчих та інших нормативних актів з промислової безпеки та охорони праці підготовки 41 західної лави пл.k8 (а.с.21).

"Шахта Новодружеська" є відокремленим підрозділом Публічного акціонерного товариства "Лисичанськвугілля" (код ЄДРПОУ 26349208), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.08.2019 №1005639219 (а.с.47-57).

04.06.2019 головним державним інспектором відділу державного нагляду у гірничорудній промисловості Управління гірничого нагляду Ревуном А.М. за участю начальника дільниці ПР-1 Шелеховим А . Є. та в.о. директором ВП "Шахта Новодружеська" Мірошниковим Т.В . проведено перевірку ВП "Шахта Новодружеська" ПАТ "Лисичанськвугілля", за результатами якої складено акт від 04.06.2019 № 12/04.2/136-24 перевірки суб`єкта господарювання (виробничого об`єкта) (а.с.22-24).

У зв`язку з виявленням порушень вимог законодавства, зазначених у п.п. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.1, 9.2, 10, 11, 12, 13 розділу 5 акту перевірки попереджено про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва) ведення гірничих робіт з підготовки 41 західної лави пл.k8 (а.с.24).

Акт від 04.06.2019 № 12/04.2/136-24 підписано уповноваженими суб`єктами господарювання, які брали участь у перевірці, 04.06.2019 один примірник акта вручено в.о. директору ВП "Шахта Новодружеська" Мірошникову Т.В. (зворотній бік а.с.24).

Підставою для звернення позивача до суду з даним позовом стали виявленні у п.п. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.1, 9.2, 10, 11, 12, 13 розділу 5 акту перевірки порушень, які становлять загрозу життю та/або здоров`ю людей. А саме: не погоджено у встановленому законом порядку план розвитку гірничих робіт по пл.k8 на 2019р., що є порушенням п. 12 ГЛ.1 р.ІV НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; не розроблений проект 41 західної лави пл.k8, відсутній експертний висновок щодо дотримання його нормативним актам з охорони праці, що є порушенням п. 11 гл.1 р.ІV НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; відсутній протокол та рекомендації спеціалізованої комісії з управління гірничим тиском при ведені гірничих робіт на виїмковій дільниці 41 західної лави пл.k8, що є порушенням п.1, гл.4, р. V НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; не узгоджені з 2 ВГРЗ позиції плану ліквідації аварії, що відповідають виробкам 41 західної лави пл.k8, що є порушенням п. 6 гл.3 р.ІV НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; відсутній запасний вихід з шахти із гор.485м, де зосереджено ведення гірничих робіт, що є порушенням п. 1 ГЛ.2 р.V НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; застосована схема провітрювання виїмковій дільниці 41 західної лави пл.k8, у якій та сама виробка використовується для подачі на виїмкову дільницю свіжого та відведення вихідного вентиляційного струменю повітря, що є порушенням п. 12 ГЛ.1 р.VІ НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; не виконана перевірка стійкості провітрювання підготовчих виробок 41 західної лави пл. k8, що є порушенням п. 1 гл.8 р.VІ НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; провітрювання гірничих виробок гор.485м здійснюється за дією природної тяги, вентилятор головного провітрювання ВЦ-32 скіпового ствола зупинений, що є порушенням п. 1 гл.3 р.VІ НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; у пояснювальній записці вказано, що виймання вугілля здійснюється дільницею підготовчих робіт прохідниками, які не мають на це право, замість гірників очисного забою, що є порушенням п. 14 гл.1 р.ІV НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; відсутні заходи щодо ведення гірничих робіт у небезпечних зонах біля старих виробок, які вважаються затопленими та загазованими, що є порушенням п. 11 гл.1 р.ІV НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; виробки виїмкової дільниці 41 західної лави пл.k8 незабезпечені розрахунковою кількістю повітря Qp=177 м3/хв, Qф=120 м3/хв, що є порушенням п. 1 гл.1 р.VІ НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; по конвеєрному похилу та вентиляційному штреку 41 західної лави пл.k8 відсутній пожежно-зрошувальний трубопровід, що є порушенням п. 7 гл.3 р.ІХ НПАОП 10.0- 1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; на ПК-0+8м - ПК-5+9м переріз вентиляційного штреку 41 західної лави пл.k8 складає 3.5м2 замість не менше 6м2, що є порушенням п. 9 гл.3 р.V НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах ; на сполучені конвеєрного похилу та вентиляційного хідника 41 західної лави пл.k8 не встановлено дерев`яні стійки посилення кріплення, що є порушенням п. 4 гл.1 р.V НПАОП 10.0-1.01-10 Правила безпеки у вугільних шахтах .

Згідно з положеннями статті 13 Закону № 2694 роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме:

створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов`язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання;

розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці;

забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються;

впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо;

забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом;

забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин;

організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров`я виробничих факторів;

розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці;

здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці;

організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці;

вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.

Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Обов`язки працівника щодо додержання вимог нормативно-правових актів з охорони праці визначені статтею 14 Закону № 2694, а саме - працівник зобов`язаний:

дбати про особисту безпеку і здоров`я, а також про безпеку і здоров`я оточуючих людей в процесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території підприємства;

знати і виконувати вимоги нормативно-правових актів з охорони праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;

проходити у встановленому законодавством порядку попередні та періодичні медичні огляди.

Працівник несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з абзацом п`ятим пункту 1.4 розділу І Положення № 826 загроза життю та здоров`ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об`єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Доказів усунення порушень відповідачем зазначених в акті від 04.06.2019 № 12/04.2/136-24 до матеріалів справи не надано.

Оскільки станом на день розгляду справи відповідачем не усунуто порушення виявленні у п.п. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.1, 9.2, 10, 11, 12, 13 розділу 5 акту перевірки від 04.06.2019 № 12/04.2/136-24, які становлять загрозу життю та/або здоров`ю людей, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог, у зв`язку з чим вони підлягають задоволенню.

Судові витрати, понесені позивачем у вигляді сплати судового збору, відшкодуванню не підлягають, оскільки згідно ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки Головне управління Держпраці у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 295, пунктом 15.5 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Держпраці у Луганській області до Публічного акціонерного товариства "Лисичанськвугілля" в особі відокремленого підрозділу "Шахта Новодружеська" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Відокремленого підрозділу "Шахта Новодружеська" Публічного акціонерного товариства "Лисичанськвугілля", а саме - зобов`язати Публічне акціонерне товариство "Лисичанськвугілля" (код ЄДРПОУ: 32359108, місцезнаходження: 93100, Луганська область, м.Лисичанськ, вул.Малиновського,1) зупинити виконання наступних робіт підвищеної небезпеки: ведення гірничих робіт на виїмковій дільниці 41 західної лави пл.k8 Відокремленого підрозділу "Шахта Новодружеська" Публічного акціонерного товариства "Лисичанськвугілля" (код ЄДРПОУ: 26349208, місцезнаходження: 93193, Луганська область, м.Лисичанськ, м.Новодружеськ,) - до повного усунення порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Н.М. Басова

Дата ухвалення рішення12.08.2019
Оприлюднено13.08.2019
Номер документу83572667
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю

Судовий реєстр по справі —360/2678/19

Рішення від 12.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні